Trochu si pletete " naše letadla", to znamená v majetku ČSA, a letadla registrovaná v ČR. Ti mě nezajímají a jsou v této diskuzi irelevantní.
Dobře, pokud jde o civilní letadla v majetku ČR či firem ve vlastnictví státu, tak takových letadel opravdu moc není. Pokud pominu vrtulníky Letecké služby Policie ČR, tak z klasických letadel už nám zbývá jen pár exponátů v Národním technickém muzeu a v Leteckém muzeu Kbely.
Jenže to bysme museli mít pro označení OK ještě nějaké letadlo.
Všechna letadla registrovaná v ČR stále mají a nadále budou mít označení (imatrikulaci) OK...
Trochu si to pletete s označením letů ČSA, které taky začínaly OK, ale to je úplně něco jiného, než označení letadel. Konec ČSA s označováním letadel vůbec nesouvisí.
Kratochvílová to blbě formulovala.
V Čr je cca 200k neúplných rodin a z toho je v 90% v čele rodiny matka.
Zdroj:
Jako že chtěla napsat "Devadesát procent samoživitelů jsou matky" ? A místo toho napsala "Devadesát procent matek jsou samoživitelky" ?
I kdyby to tak myslela, tak je to pořád irelevantni komentář, protože většina dětí je vychovávána v úplných rodinách sezdaných párů, takže pro ně má ten společný vyměřovací základ zatraceně velký význam,
Jaký společný vyměřovací základ? Rodiče dětí spolu naoko nežijí. Devadesát procent matek jsou samoživitelky.
Devadesát procent? Ve vaší sociální bublině to musí být opravdu peklo. V té mojí zase v případě výchovy dětí naprosto převažují sezdané páry.
Takže nějaké názory založené jen na neodůvodněném zevšeobecňování vlastní zkušenosti jsou naprosto irelevantní a o ničem nevypovídající.
Kde mate zapocitane servisni prohlidky u fiatu?
Servisní prohlídky Pandy vás nevyjdou nijak závratně dráž, než u té Dacie, takže to není třeba srovnávat. Docela detailně jsem to zjišťoval, protože jsem o Springu velmi vážně uvažoval. Do města je ten elektromotor fakt super, ale pak se mi podařilo narazit na jen mírně ojetou Pandu co vypadá jak nová, a nebylo o čem se rozmýšlet. Jinak ceny servisních garančních prohlídek jsou u Springu překvapivě docela vysoké, například jsou jen o 10% nižší než servisní prohlídky třeba u benzínového či LPG Sandera,
Standardní cena garančního servisu u Dacie Spring je 24 000 Kč na 5 let a 60 000 km, aktuální speciální promo cena je 17 000 Kč na 5 let a 60 000 km, tedy přes 4 000 Kč na jednu garanční servisní prohlídku. Viz oficiální ceník Dacie
Za garančky u Fiatu Panda nedáte o moc více, mluvím z vlastní zkušenosti.
Jinak pokud jde o ekonomiku provozu a hledal bych něco většího než Panda na ježdění třeba 2 x 30 km do práce a zpět denně, tak jasná volba by asi byla Dacia Sandero s LPG tovární vestavbou.
Tu Pandu máme na typických 2 x 8 km denně čistě po městě, tam by se to LPG ještě moc neprojevilo.
On to dál již dávno. Trochu se naučte číst.
Ne, naučte se číst vy.
Na předchozích dozorčích radách řešil úplně jinou kauzu, která se týkala pokuty od antimonopolního úřadu a byla už z roku 2019.
Cituji:
"....Jako jeden z dalších příkladů, kdy prý nikdo nehledá a netrestá viníky, uvádí kauzu, za kterou dostaly České dráhy v roce 2019 více než čtvrtmiliardovou pokutu od antimonopolního úřadu. Z důvodu údajného promlčení nebyla po bývalém vedení ČD vymáhána.
„Na několika posledních zasedáních dozorčí rady jsem bránil tomu, aby byla tahle kauza zametena pod koberec. Chtěl jsem, abychom k odpovědnosti volali ty, co škodu nechali promlčet, ať z představenstev, dozorčích rad, či řídicího výboru,“ uvádí dnes už bývalý člen dozorčí rady Českých drah Petr Šlegr."
Nejstrašidelnější je ten nadpis: "Nejstrašidelnější les v Čechách čeká leží kousek za Prahou, bojí se tam i zvířata". To vám ty nadpisy dělá AI nebo nějaký dyslektik? Není dne, kdy by hned v nadpisu nebyla chyba.
Jinak fotky hezké, článek jak od žáka 8. třídy.
AI by to měla správně.
Možná by mohli titulkáře vyhodit úplně a generovat nadpisy automaticky pomocí nějakého LLM na základě obsahu článku. Aspoň by to odpovídalo.
Myslím,že přežije bez trestu a násilí...Dostane pokutu a jde domů...Chameneí teď rozhodně co nepotřebuje jsou nepokoje...A Íránci světe div se mají přistup k internetu.
Bez formálního trestu možná ano. Ale odvezli ji na psychiatrii a s gumováním mozků psychofarmaky mají totalitní režimy bohaté zkušenosti. Možná že ji pustí, ale až po té, co bude na tiskových konferencích říkat jen to, co jí napíšou.
Technicky to smysl dává, ale zabíjí to ta cena.
O té slabší a nejlevnější variantě vůbec nemá smysl uvažovat, jen 6,6 kW nabíjení je prostě potenciálně velký průšvih, to riziko že budete potřebovat rychle dobít je příliš vysoké. Takže minimální cena za silnější model s 30 kW DC nabíjením je 470 000 Kč.
Elektřina taky není zadarmo, ani když budete nabíjet doma ze své FVE, musíte počítat taky amortizaci systému. Takže 1 kWh vás vyjde minimálně na 3 - 5 Kč. Občas ale budete muset na veřejnou nabíječku s cenami přes 10 Kč na 1 kWh. Při spotřebě 0,15 kWh / km se tak dostanete na nějakých 0,75 Kč na km při značně optimistickém scénáři.
Oproti tomu takový Fiat Panda s 1.0 benzínovým mild hybridem koupíte nový za 340 000 a to budete mít ve výbavě i vyhřívané čelní sklo. Po městě se dostanete se spotřebou pod 6l na 100 km a mimo město či na městském okruhu to jezdí s přehledem pod 5 l na 100. Takže náklady cca 2 Kč / km max. Navíc je to naprosto plnohodnotné auto a nemusíte se s tím bát ani na dálnici.
Takže tady máme rozdíl cca 1,3 Kč na km v provozu, a to je ta neoptimističtější varianta, v reálu se podle mne nedostanete přes 1 Kč. Ale tvařme se, že to bude opravdu těch 1,3 Kč. Rozdíl v ceně auta je 130 000, to se vám tedy náklady na palivo i při té nejoptimističtější variantě ve prospěch Springu vyrovnají až po ujetí 100 000 km. Což u auta co chcete používat převážně ve věstě a kolem komína znamená taky třeba 10 - 12 let. To to do té doby asi spíš prodáte, přičemž u té Pandy bude pokles ceny rozhodně nižší než u té Dacie.
Pokud se dobre pamatuju, tak i Renaultu a Opelu ale pak uz to nikdo neresil (hlavne proto, ze z tech by hromadny zaloby vyrazily vyrazne mene penez, takze to nikomu nestalo za to). Cely to byla nesmyslna saskarna ekofanatiku, a lidi, kteri velmi zadtne vyuzili refundaci, kdy, hlavne v USA, s predstiranym rozhorcenim vratili, a mechali si proplatit, auto, ze kteryho predtim vymontovali klimu, radio, ridici jednotku a cert vi co jeste, a nasledne to prodali na nahradni dily. Skvely zpusob jak prijit takrka zdarma k novymu auto, n'est pas?
Snahu o vylepšení hodnot při měření emisí (a koneckonců to platí o všech parametrech jakýchkoli výrobků) mají přirozeně všichni výrobci a ty "laboratorní" a certifikační data se od reálu téměř vždy liší. Ale jen u VW / Audi ( a připouštím že i u pár dalších, jako Mercedes Benz, Opel , Jeep a RAM ) se prokázalo použití jednotky aktivně a výrazně reagující na testovací protokol.
To je prostě fakt a víceméně to potvrzujete sám tím popisem motivace, kterou žalobci vůči VW měli - šlo o prachy. Takže pokud se na to budeme dívat touto optikou, tak s největší pravděpodobností v to jelo i BMW, protože to se nakonec dohodlo na mimosoudním vyrovnání ve výši téměř půl miliardy dolarů. U ostatních výrobců už se nic takového prokázat nepodařilo, i když snaha o vytřískání peněz i z nich byla také velká a pokud by i oni něco takového provedli, tak by se to podle mne provalilo.
Takže suma sumárum ty největší prasárny měly na svědomí hlavně německé automobilky.
Němci prostě nedělají malé chyby.
Poněkud stádní uvažování a chování je bohužel určitou typovou charakteristikou jejich národní povahy. Píšete, že ta nařízení přišla z Bruselu. Jenže kdo v tom Bruselu sedí? Naprosto zásadní vliv na politiku EU má právě Německo.
Kdyby germáni stále netrpěli sebemrskačským pocitem viny za druhou světovou válku a nesnažili se to stále odčinit křečovitým pácháním globálního dobra, tak by ani EU Komise a parlament nevymýšleli nereálné ekologicko- a sociálně-inženýrské cíle.
Ten výrok "Wir schaffen das" je pro německou politiku symptomatičejší daleko více, než jen jako bezhlavá reakce na migrační krizi
Zeptal jsem se Chat GPT.
Kde to vzal Chat GPT nevím.
Můj výpočet vychází na 39 USD / hodinu.
V roce 2023 Volkswagen měl 675.000 zaměstnanců.
Mzdové náklady činily 46.100.000.000 EURO. Tj. 68.296 Euro na zaměstnance a rok.
To je 5.700 Euro za měsíc / 168 = 33 Euro na hodinu.
Předpokládám, že v roce 2024 si odbory vydobyly přidání cca. 5% takže to bude dnes cca. 35,5 Euro na hodinu x 1,1 = 39 USD / hodinu.
No každopádně Vokswagen má problém, protože má příliš hodně továren, které jsou nevytížené. V roce 2019 se celosvětově vyrobilo 92 milionu aut z toho bylo 2 miliony elektromobilů. V roce 2023 se vyrobilo 82 milionu aut z toho bylo 12 milionu elektromobilu. Takže z toho vyplývá že počet prodaných spalováků na které se Volkswagen zaměřuje klesl z 90 milionu na 70 milionu. Máme tady celosvětový propad prodeje spalovacích aut o víc jak 20%. Vzhledem k tomu, že Volswagen neumí vyrábět cenově dostupné elektromobily, které postupně nahrazují spalovací auta tak bude muset propustit 20% zaměstnanců a ti si hold budou hledat práci u konkurence, která to umí, možná nakonec budou pracovat pro TESLU.
A ještě jedna poznámka k tomu vašemu výpočtu průměrné mzdy. Mzdové náklady jsou podstatně vyšší, než jaká je hrubá mzda zaměstnanců. Třeba u nás musíte počítat s tím, že hrubá mzda jsou jen cca 3/4 celkových mzdových nákladů - ještě tady totiž máte odvody zaměstnavatele na sociálnía zdravotnípojištění, které na své výplatní pásce nevidíte. Pokud tedy budete takhle orientačně počítat hrubou mzdu někde v ČR, musíte ty celkové Mzdové náklady vzato z nějaké statistiky nejdřív vynásobit cca 0,75 x
Zeptal jsem se Chat GPT.
Kde to vzal Chat GPT nevím.
Můj výpočet vychází na 39 USD / hodinu.
V roce 2023 Volkswagen měl 675.000 zaměstnanců.
Mzdové náklady činily 46.100.000.000 EURO. Tj. 68.296 Euro na zaměstnance a rok.
To je 5.700 Euro za měsíc / 168 = 33 Euro na hodinu.
Předpokládám, že v roce 2024 si odbory vydobyly přidání cca. 5% takže to bude dnes cca. 35,5 Euro na hodinu x 1,1 = 39 USD / hodinu.
No každopádně Vokswagen má problém, protože má příliš hodně továren, které jsou nevytížené. V roce 2019 se celosvětově vyrobilo 92 milionu aut z toho bylo 2 miliony elektromobilů. V roce 2023 se vyrobilo 82 milionu aut z toho bylo 12 milionu elektromobilu. Takže z toho vyplývá že počet prodaných spalováků na které se Volkswagen zaměřuje klesl z 90 milionu na 70 milionu. Máme tady celosvětový propad prodeje spalovacích aut o víc jak 20%. Vzhledem k tomu, že Volswagen neumí vyrábět cenově dostupné elektromobily, které postupně nahrazují spalovací auta tak bude muset propustit 20% zaměstnanců a ti si hold budou hledat práci u konkurence, která to umí, možná nakonec budou pracovat pro TESLU.
Dělník na lince je hluboce pod celkovou průměrnou mzdou své společnosti prakticky všude. Takže ten váš výpočet průměrné mzdy ve Volkswagenu je pro určení její hodnoty u tamního dělníka dost k ničemu. Navíc používat ChatGPT jako zdroj jakýchkoli dat bez jejich dalšího ověření není úplně bezpečné.
Pokud vás zajímá, kolik kdo kde opravdu bere, podívejte se třeba na Glassdoor.com nebo indeed.com.
Pokud jde o prodeje aut, tak v posledním roce alespoň Evropě, o kterou jde u EU VW fabrik především, klesá proti minulosti i podíl prodeje elektromobilů. "Early adopters" trh se nasytil a na dotace dochází peníze.
Dieselgate byla, technicky vzato, taky narizena shora. Jeji puvod byl pouze a jenom ve fyzikalne nesplnitelnych emisnich limitech. Kdyby tech nebylo, zadna dieselgate by neexistovala, VW by nemel duvod fixlovat mereni. Az tak je to jednoduchy.
Jasně, a proto se problém s tím švindlujícím software řídící jednotky motoru týkal prakticky jen Volkswagenu. To byl opět zase jen pokus VW zalíbit se Bruselu zcela v duchu "Emissions limit ? Kein problem, Wir schaffen das !"
Ať si sníží mzdy na úroveň Českých zaměstnanců a zase budou konkurenceschopní. Ekonomicka realita je dohání.
Čínský dělník v automobilce bere 5 USD / hodinu
Český dělník v automobilce bere 12 USD / hodinu
Německý dělník v automobilce bere 43 USD / hodinu
Z toho je jasné kde je problém. Snížení mezd o 10% nepomůže musí je snížit alespoň o 60% a nebo propustit polovinu lidí a při tom zachovat produkci. Jinak řečeno musí zvýšit produktivitu práce.
Německý dělník na lince třeba ve fabrice VW v Osnabricku (která se má zavírat) bere ročně cca 45 000 EUR. To je cca 22 EUR / hodinu.
Nevím, kde jste vzal těch 43 USD, protože 1 EUR je cca 1,1 USD.
4
Sledujících
1
Sleduje
4
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Beru zpět. Informace se objevila na začátku měsíce ale pouze přepočítali cenu z EUR na CZK. Jednalo se tedy o původní německou nabídku.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No problem. Já ten článek s tím zavádějícím titulkem taky zaregistroval a po rozkliknutí se naštval. To je stejné jak když ti pisálci publikují články třeba o nové škodovce za super cenu, a po rozkliknutí člověk zjistí, že jde o indický trh.
1 odpověď