My tady budeme lít další peníze do instituce bez budoucnosti a vize jako do černé díry a mezitím jedna z největších automobilek Volkswagen bude v nejbližší době propouštět až polovinu zaměstnanců. Takže i Škodováků se to zřejmě dotkne. Je to všechno o ekonomice. Musí se vidět priority a ne nějaké marginality.
Princip povinné platby veřejnoprávních médií je podle mě určitou paralelou k povinné docházce do státních školských institucí. Obě instituce, jak veřejnoprávní média tak státní školství, si připisují atributy jako je jedinečnost, neomylnost, korektnost, objektivita, nezbytnost a tak dále. U dětí je to základní přehled (ten jediný možný a přípustný), u dospělých ten správný posvěcený názor na svět a aktuální a přesné zpravodajství. U dětí do deseti let tam hraje ještě roli hlídání dětí. Občané jsou s těmito institucemi často poměrně dost nespokojení a hledají lepší alternativy, které jim lépe vyhovují. Podle mého skromného názoru si tyto instituce většinu zmíněných atributů připisují neprávem. A jako téměř vždy jde především o peníze a o moc.😢
Šikanózní znaky a praktiky často vznikají ve společenství, kde není zaujetí, nadšení, radost z každého okamžiku, entuziasmus, optimismus a vize. Je tam naopak znuděnost, zapšklost, stereotyp, fádnost, skepse a frustrace. Žáci, kteří jsou psychicky vyvážení to jsou schopni přestát, zato žáci s podlomenou psychikou třeba z rodiny mohou postupně začít vykazovat známky šikany. Celý školský systém musí být zreformován, aby se situace do budoucna stabilizovala a nedocházelo k jejímu zhoršování. I sociální situace v rodinách by měla být hlavním tématem politických debat a sociální politika by měla být hlavním bodem ve volebních programech stran. Jinak se nic do budoucna nemůže zásadně změnit.
Ve škole by se měly učit jen vědy, které se těžko osvojují metodou samostudia. Tedy maximálně matematika, fyzika a chemie. Ostatní zejména popisné vědy si lze osvojit velmi dobře z odborné literatury se srovnatelným úspěchem jako ve škole. Dokonce i matematiku se lze dobře naučit pomocí youtube. Například Valášek atp. Preferuji ve školství maximální účelnost, smysluplnost a efektivitu. Nic jiného nepomůže. Zvlášť v době informační dálnice je to na hluboké zamyšlení. Tím by se podobné šílené excesy eliminovaly na minimum.
Učivo už na základní škole by mělo být strukturováno podle jeho důležitosti, nezbytnosti a užitečnosti pro společnost. Kolik je potřeba třeba sociologů nebo politologů pro společnost vzhledem třeba k inženýrům, technikům, mechanikům nebo montérům? Sociolog přináší narozdíl od inženýra společnosti minimální přidanou hodnotu do HDP a k tomu by mělo být přihlíženo v preferenci ohledně časové dotace na školách. Navíc čistě popisné vědy si lze osvojit kdykoli z dobré naučné publikace nebo encyklopedie. Podobně jako třeba návod k novému výrobku nebo nový recept atp. U matematiky nebo fyziky je to daleko složitější. Tam je většinou potřeba hluboký fundovaný výklad a vysvětlení dané problematiky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nikdo se do Evropy nestěhuje. Naopak, z Německa odchází gigant BASF, Miele a mnoho dalších. Volkswagen se chystá propouštět až polovinu zaměstnanců. A tak dále a tak podobně.
U nás to taky za moc nestojí.
Odkaz 1
Odkaz 2
1 odpověď