Protože - jak jsem napsal - přepravní výkon cyklistů je zcela zanedbatelný a podporovat by se měla tedy zejména kapacitní doprava a mobilita těch slabších - rodičů s dětskými kočárky a seniorů.
A výsledky výzkumu Cyklistické federace, že pokud se přidají cyklostezky, přidají se i lidé, ty vás nezaujaly?
Takže více než 40% nehod způsobují cyklisté. To je dost, že?
Můžu se vyjadřovat k situaci v Praze, v jiných městech situaci dost. neznám.
Praha v každém případě potřebuje něco úúplně jiného, než podporu privilegované kasty cyklistů. Už proto, že přepravní výkon cyklistů je zcela zanedbatelný (jak s kolem vyzvednete dítě ze školy a dojedete pro nákup?) a v Praze na kole reálně můžou jezdit pouze trénovaní olympionici. Mluvím o jízdě cyklistů na slnicích, samozřejmě v sobotu odpoledne je fajn se projet ve Stromovce, u Hostivařské přehrady nebo na Letné. Ostatně v zimních měsících je jízda dost málo komfortní, v teplém létě pak přijet třeba ráno do zaměstnání spocený a špinavý není nic moc. Aby člověk mohl třeba jednat se zákazníky a partnery, musí se osprchovat - to je ekologické (spotřeba teplé vody)?
DLouho by se mohlo mluvit i o bezohlednosti cyklistů vůči slabším a zranitelnějším chodůcům - už jen jízda po chodníku je ostatně přestupkem a přitom je zcela běžná.
Mnohem více je v Praze zapotřebí stavět kapacitní silnice (pražský okruh a další) a samozřejmě úprava chodníků pro lepší pohyb rodičů s dětskými kočárky a pro seniory. Ostatně i v metru je spousta míst, kde jít s kočárkem je problém - pevn schody, atd.
Jak vyzvednete nákup? Jmenuje se to košík na kole 🙂 nebo v cyklisticky vyspělých státech populární cargo kola, kam už můžete dát i děti. Privilegovaná kasta mě pobavila, to asi mluvíte o nějaké vysněné Praze. A mimichodem, jízda na kole v zimě je normálně funkční, stačí se dobře obléct a Dánové, Holanďané nebo Francouzi by o tom mohli povídat. Nedémonizujte lidi na kolech, stejně nás to čeká, pokud se tedy jako nejjedovatější země, co se emisí týče, nechceme hromadně postupně udusit. Já se radši budu dopravovat na kole, košík funguje skvěle a cargo kolo už jsme testovali i v Praze 🙂
Nechápu, kdo má v Praze potřebu jezdit autem. Je tam tak skvělá síť MHD, že pokud člověk nevláčí nákup nebo něco nepotřebuje stěhovat, tak do práce klidně může metrem a ten zbytek dojet dalším prostředkem MHD. A trocha chození přímo do práce také nikoho nezabila.
Souhlasím s Vámi, navíc komický je i pohled na ty lidi v autech. Většinou v každém autě sedí jeden člověk. Tedy - absolutní menšina lidí blokuje většinu...
Tak to je dobrý. Člověk, který jezdí Fabkou kolem komína a v životě neseděl v pořádném autě se tady rozplývá nad autíčkem na baterky. Aniž tuší, že pořádným autům to nesahá ani po kotníky.
Proč myslíte? Elektroauta jsou budoucnost, a vy nebo kdokoli jiný, kdo se jim vehementně brání, s tím nic neudělá :)
Ano, tak ja chapu, ze cloveka, ktery v zivote neridil nic jineho, nez fabii, to muze ochromit. Jinak samozrejme vsichni ostatni vime, ze veskere jmenovane systemy maji i spalovaci auta vyssi tridy, nez fabie. Neznxm ve svem okoli nikoho, kdo by elektromobil chtel.
Vidíte, v mém okolí elektromobil půl lidí má a půl lidí doufá, že se zlevní a velice ráda by si jej také v budoucnu koupila 🙂
„Samozřejmě, že přechod na elektromobilitu není bez výzev. Každá nová technologie má své počáteční problémy a vyžaduje čas na zdokonalení. Ale místo toho, abychom se zaměřovali na negativní zkušenosti, měli bychom ocenit pokrok, který byl již dosažen, a podporovat další inovace.“ Absolutní souhlas a díky 👍
Vážený pane autore článku, to co jste předvedl ve vašem příspěvku, to je přesně ta nesmyslná zaslepená agitace díky, které je plno lidí až militantně proti elektromobilům. Nevím, zda jste si příspěvek autora, na kterého odkazujete, skutečně dobře přečetl, ale tam je jednoznačně podrobně popsán zážitek s elektromobilem na cestě Praha-Brno a zpět, tak, jak se ve skutečnosti stal... Jak jsme se přesvědčili dříve v dějinách: jakákoliv agitka, pokud není podložená skutečně pravdivě fungující praxí, tak zůstává jenom agitkou...
Nesouhlasím, autor udělal dobrou práci. Spoustu nesmyslností a zbytečné démonizace elektroaut je naopak v článku, na který autor odkazuje.
Dost by mě zajímalo, co to je za krám (myšleno značku EV). S 51 kW baterií se dá v teplotě kolem 0 stupňů a při rychlosti do 100 km ujet cca. 300 km, při rychlosti 130 km o cca. 50 km méně.
Na druhou stranu jako člověk co s EV za šest let najezdil přes 250 tisíc km, cítím z informací v článku jistou neobjektivitu.
Presne, porovnává to na nejakem nekvalitnim firemnim elektru, ktere ani nestoji za rec. Nechapu tenhle boj proti elektroautum, jeste takto s omezenymi informacemi. Odpurci mohou klidne kopat kolem sebe a uprimne - mozna se cestou parkrat zakopne, ale dopredu se pujde jasnym smerem... a opravdu ne s diesely, ty prave zazivaji par svych poslednich let:)
Tohle je odpovedˇ zoufalce, který nechce na veřejnosti přiznat, že je úplně mimo a že naletěl.Teď za každou cenu obhajuje neobhájitelné. Kdykoliv jsem připraven ho veřejně zesměšnit a dokázat, že elektroauta si mohou pořídit jen techničtí analfabeti. Dáme si závod Praha-Brno-Karlovy Vary-Praha. Já pojedu 15 let starým 1,6 dieselem. A než vyjedeme, tak jsem už vyhrál cca o 3-4 hodiny. Takže ještě nějaký zoufalý pokus na obhajobu elektroaut?
Taky byste mohl komunikovat slušněji...odpověď zoufalce...no nic.
To máte sice pravdu, ale Vy dáte v jednom zátahu 400km? Každý má minimálně půlhodinovou pauzu, při které není problém kdekoliv dobít. Apropo, jen blb si myslí, že se baterie nebudou dále zlepšovat, EV vám teď nikdo nenutí kupovat. Nebo snad ano? A bonus. Spalováka si doma nenatankujete. EV v pohodě a ještě k tomu z FVE v létě zadara 😄
Amen, naprostý souhlas.
Tak ve chvíli, kdy ve většině aut v Praze sedí prakticky jen jeden muž (zkuste si pohledem ověřit), staví se nové byty, ale kompletně chybí například bezpečná cyklo infrastruktura, tak líp opravdu nebude. My jsme tak srandovní stát, že to ani není možné. P.S.: Např. v USA vznikají nové cyklostezky, Paříž se zcela proměnila vstříc cykoprovozu a takto by šlo pokračovat. Těm, kterým záleží na zdraví a pohodě je jasné, že hromada aut (ještě většinou toxických Odkaz ) prostě není budoucnost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A to se ještě nakonec paní Merklová vrátí z důchodu na scénu aby zabránila deportacím svých dětiček zpět tam odkud přišly. Ještě pár let to musí vydržet a pak to budou již všechno občané Německa narození v Německu. Potom již ti co chtějí klid a pořádek budou v menšině a bude takové chování normou. Pan Soroš se bude tetelit blahem.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pán Sorosovi je 94 let a je rád, že je rád