Bohužel se pletete, kdy se spíše jedná o zájmovou aktivitu a pokus o nátlakový způsob prosazení vlastních zájmů od určitých aktérů, kteří v regulérní soutěži na nový most již dříve se svým původním návrhem neuspěli a nyní jenom kopou a zkouší věci zvrátit, aby se vrátili do hry. Ve finále byl totiž po právu kompetentními lidmi uvážlivě a zodpovědně vybrán jiný, velice zdařilý vítězný navrch, který se bude, pevně věřím, také i realizovat.
Zahraniční inženýři, kteří nyní předložili návrh na záchranu současné konstrukce se účastnili původního VŘ s návrhem nové konstrukce? Není to na první pohled dost absurdní informace?
Jenže tenhle návrh není dálniční obchvat. Nejezdí tam smradlavé a přetížené náklaďáky, netůrují tam auta motory v koloně. Tohle není magistrála vážený pane.
Tohle je moderní a odhlučněná elektrická trakce v porovnání se současnou konstrukcí. Jestli je současný most tichý, tak je to jen díky tomu, že tam vlaky jezdí už jen 10km/h. Tedy spíše nejezdí.
Být vámi spíš tlačím na kvalitu a technologické provedení než na nějaký vzhled 🙂
V první řadě se jedná o unikátní konstrukci, která spadá do sféry industriálního dědictví, takže stáří a vzhled hrají zásadní roli! Ohledně technických parametrů nevidím rozdíl v původní a nové konstrukci, s ohledem na umístění kolejí, které by procházely konstrukcemi v obou variantách. Konkrétně tím mám na mysli, že předpokládaná nová konstrukce by nezajistila lepší útlum zvuku v provozu než rekonstruovaná původní konstrukce. Je to totiž pouze konstrukce, která "něco" nese. Přesnější odpověď by Vám ovšem jistě poskytli tvůrci návrhu rekonstrukce stávajícího mostu, kteří by měli být schopní doložit parametry k požadovanému provozu v konkrétním prostředí!
Pokud bych ovšem vnímal Váš příměr doslova, tak to už bychom mohli rovnou vyměnit kamenný Karlův most za betonový a povrch mostovky vyasfalovat.
Super návrh a řešení! Pevně doufám, že se nakonec podaří prosadit opravu původního mostu, včetně ostatního příslušenství, tedy přístavby třetí koleje z jižní části konstrukce. Skvěle je navrženo také využití a celková revitalizace okolí mostu!!
Pokud vznikne sbírka na podporu záchrany současného mostu, ihned do ní přispěji! Iniciátorům a tvůrcům projektu patří obrovský dík...
Já bych zrovna řekl, že dostavět něco v úplně jiném slohu je pro Prahu typické. Podívejte se jen na katedrálu sv. Víta. Dole gotika nahoře baroko. Proč by nemohly být pilíře ze starého mostu a nástavba nová? Úplně stejně se Staroměstskou radnicí. To torzo co tam trčí do prostoru je takovým ublíženeckým mementem druhé světové a zároveň ukázkou neschopnosti společnosti se postavit znovu na nohy.
To se chcete stále plazit v minulosti a nedat šanci vyrůst moderní vkusné a odvážné architektuře?
A co mě teda štve nejvíc je, že si za rukojmí berete všechny lidi co by mohli tuhle dopravní tepnu používat pohodlněji a rychleji. Třeba cyklisty co každý den tahají kola po schodech.
Děkuji za názor, Vám se navržené řešení opravy s třetí kolejí nelíbí? Nejde jen o vizuální stránku, projekt nabízí mnohem praktičtější využití prostoru v okolí mostu a samozřejmě řeší i přístup na lávky pro pěší, tedy lépe než je tomu nyní...
Moderní architektura v historickém prostředí může vypadat úžasně, pokud je kontextní s okolím. Návrh nového mostu mě ovšem nijak nezaujal, spíš vyděsil, zapadal by ideálně kamsi do dálničního obchvatu, ale určitě ne coby výměna za most současný! Tak trochu jako komunistická bytovka vedle kostela někde na návsi...
Tento článek mně udělal nepředstavitelnou radost! Současný most je natolik ikonický, že jakákoliv náhrada, pokud by se nejednalo o dokonalou kopii, případně rozšířenou o další kolej, je z mého pohledu naprostým barbarstvím společnosti. Pevně doufám, že k ničemu takovému nedojde a k iniciativě všech, kdo financují záchranné projektové řešení současného mostu, nemám dostatek slov k poděkování!!
Mimochodem, k dostavbě Staroměstské radnice existuje také spousta šílených návrhů, které naštěstí zůstaly pouze na papíře. Moc bych si přál, aby podobným způsobem skončily i návrhy na nové pojetí železničního mostu!
to je asi pocit mnoha z nás. Víceméně náhodně jsem viděl několik "děl" těchto pánů a můj šálek kávy nebylo ani jedno z nich. Neříkám jaké to je či není, ale nic z toho rozhodně není pro mne. Dokonce bych si troufnul tvrdit, že několikrát se jim úspěšně podařilo zabít místního ducha místa. Nicméně pokud jsou zákazníci skutečně spokojeni, je vše v pořádku.
Naprosto souhlasím, vyjádřil jste to přesně!!
Držím palce, vládo!
Korekce valorizací důchodů je správné a korekce užvaněné opozice jakbysmet.
Palec nahoru 👍👏
Naprosto s Vámi souhlasím, je potřeba šetřit a škrtat! Dalším krokem by mělo být omezení počtu úředníků, narovnání mezd ve veřejném sektoru pod úroveň mezd v soukromém sektoru a škrty podpor každému, kdo nic společnosti nepřináší, pokud je zdravý, schopný, a přitom nic přinášet nechce!
Nenechme se zneklidnit názory těch, kteří jsou finančně negramotní, nebo by chtěli ze státu vytvořit úřad sociální podpory! Takoví totiž sami končí v exekucích a asi by jim nepřišlo zvláštní, kdyby jednou došlo k bankrotu veřejných financí. Doufám, že se vláda bude řídit názory ekonomické rady a začne konečně s tvrdými opatřeními! Ani Alois Rašín nebyl ve své době populární, ale koruna, díky razantním opatřením, patřila mezi nejpevnější měny!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odkaz
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Už vím, odkud vítr fouká...K tomu nemám komentář, tenhle spolek vnímám coby paralelu komunistky Konečné...
1 odpověď