Pro zdejsi osmivalcove fajnsmekry. V roce 1997 jsem se z USA odstehoval do Kanady a koupil zabehnute autovrakoviste. Puvodni majitel zmacknul veskera auta a nechal pouze veterany. 60-70leta. Asi dvacet kusu. Vsechno osmivalce. Vsechno raritni motory. 350, 383, 396, 403, 427, 440, 500. Po nekolika tydnech prochazeni a kontrolovani motoru a prevodovek na regalech, jsem narazil na HEMI 426 z roku 1969. Dneska absolutni rarita. Uz tenkrat nedostatkovy. Kluci mi ho dali do dvoudveroveho Plymoutha Scamp 1971. Pri seslapnuti plynu se auto kroutilo. Silena sila. Po nekolika letech jsem motor prodal zakaznikovi do jeho 1968 Plymouth Road Runner. Tenkrat mel take v garazi 1970 Plymouth Superbird s 383. Chtel se ho zbavit za osm tisic dolaru a ja nemel zajem. Dnes jsem zpatky v CR a mrzi me, ze nemam v garazi Superbird.
426 HEMI byl nejlepší. Ale i současný HEMI je velice povedený motor ve všech jeho objemových variantách. I to MDS (vypínání válců) je vcelku dobrý řešení.
Já zase myslím, že jel od Letňan - je v levém pruhu, návěs rovně (zadní kola u chodníku), hned za křižovatkou.
Kdyby jel od Kobylis, měl by návěs ještě šikmo.
Jel od Letnan, nejspíš s klicovsky deponie. Tam maji tyhle sklopky. Nemohl ani jet rychle,protoze to tam rano stoji ,vetsinou i v krizovatce,ze se neda Vysočanskou projet . Rano sem kolem toho jel,akorat sem uhybal policejni dodavce.
Přímou palbu potřebovali, ať se jim to líbilo, nebo ne. Všem bylo jasné, že pokud spojence nezastaví hned na pláži, tak bude zle. Mám Normandii procestovanou a letos, když jsem se synem seděl na vrcholcích nad Omahou, jsme si říkali, že tady by to prohrál jen absolutní hlupák. Útesy po stranách i vrcholky nad plážemi, včetně baterií v zázemí skýtali takové možnosti obrany, že to pro Američany mohlo být stokrát horší a na Omaze je mohli zahnat do moře. Nicméně převaha spojenců, vybavení a naplánování celé akce zajistilo úspěch i za velkou cenu právě na Omaze.
Jj,i my se synem tam letos sedávali na kopci nad Omahou.
Možná by jste to měli zkusit kvalita a čistota je v ČR (v těchto znamých fastfoodech) jedna z největších na světě..
To je pravda! Projel jsem jen letos DE,F, BE a s kvalitou, velikostí porcí a čistotou v restauracích se to s ČR nedá srovnat. U nás nejlepší po všech stránkách. Jak McD, tak i KFC. Srovnávat s námi se může akorát Polsko.
Přesně tak, navíc americká auta mají šroubové spoje, závity v palcových mírách, pokud nejsou vyrobena pro evropu, tak to trochu znalý člověk pozná.
To je blbost! US auto pro EU trh má stejný závity,jako pro jejich trh. Liší se pouze v homologačních prvcích. Světla,tachometry,skla,emisní normy,nárazníky a pod. Ale né že automobilka bude dělat pro EU v metrice a pro ně v palcích. Navíc už většina US automobilek dělá v metrice.
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
Já mám 5.5 V8 ale z Německa. A upřímně mě spotřeba mile překvapila. Dálky jezdím kolem 9 když jedu tak nějak podle předpisů. Když se trochu utrhnu ze řetězu tak kolem 13. A ve městě jsem se přes 14 nedostal. Takže mě to nepřijde tak hrozný, a za ten zvuk, sílu a emoce stojí každá koruna a neměnil bych.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
5,5 Hemi je asi překlep,nejmenší je 5,7L . Nevím v jakým autě ale i v Grand Cherokee se dá na těch devět dostat při klidný,předpisový jízdě,při využívání vypínaní válců ale město(Praha), poskakování hodiny v kolonách a věčný studený starty, tak dost těžko pod patnáct. Spíš 15+.
1 odpověď