Měl jste se ho zeptat co Jena tom celém ekologického, jaký je rozdíl když spalují naftu na dálnici nebo spalují uhlí o 150km dál....
Tak zásadní je, že to nekouří přímo na ulici a že v té elektrárně fakt mají nějaké filtry (černé dýmy na křižovatkách potkávám denně).
Vedle toho i ta nafta má velkou spotřebu elektřiny. Při výrobě to na ujetý kilometr odpovídá polovině, co spotřebuje EL.
K tomu český mix má 40% uhlí, třetinu jádro.
EL nemá nulové emise, ale jsme bezpečně pod polovinou oproti moderní naftě. No a o tom, co jezdí po ulicích, ani nemluvě.
Zajímalo by mě, proč tu teslisti tak lžou? Vaše kárky při 130 km/h žerou necelých 20 kWh/100 km, takže při kapacitě baterie 70 kWh těch 400 km Praha-Brno a zpět nedáte taky.
A kdyby měl někdo pocit že ne, tak drtivá většina testů vychází stejně jako ten níže uvedený (tj. není to jen má zkušenost):
Já teda Teslu nemám, nelíbí se mi a nechci jí. Ale nechápu, proč někdo potřebuje dojet do Brna a zpět. Nedávno jsem tam jel. Přijel jsem tam, všechno si vyřídil (nabíječka tam nebyla), zajel na nákup do Kauflandu, kde se mi zatím nabilo auto, a v poho odjel domů. Zdržení 0, protože po návratu bych stejně jel na nákup. Nabité to je za 27 minut, to často ani nestihnu nakoupit. Dneska už jsou nabíječky skoro u každého obchodu.
Ano, mají zřejmě smysl na pojíždění po městě, na nákupy, na dojíždění do 50 km, s důležitou podmínkou, že máte doma vlastní nabíječku. Pokud jedete více než jednou za rok nějakou delší štreku, je to zoufalost - viz článek.
Já bych to upravil, že mají smysl zhruba do denního nájezdu na polovině udávaného dojezdu vozidla, pokud můžete denně nabíjet. Vlastní nabíječka (rozuměj zásuvka v dosahu vozidla) je ideál. Ale když má člověk možnost AC nabíjení někde u práce, finančně je to pořád velice výhodné oproti benzínu. Stejně musím u práce někde parkovat, tak proč u toho nenabíjet (pokud bydlím v paneláku).
Já myslím, že je to stále hodně o vaší neznalosti a myšlenkovém nastavení. Nebudu rozporovat, že EL je ideální do města a na dálnici má svá úskalí. Sám jezdím v autě s dojezdem 220km, ale v pohodě jsem s tím dojel Wroclaw, Brno apod. Na dálnici jedu 120 a ano, dobíjím co 150 kilometrů cca 20 minut. To se mi stane ale jen 3x ročně. Kdybych jezdil víc, pořídil bych auto s delším dojezdem. A že jsou nová EL drahá? To je i nová Octavie. Ale v bazaru už jsou ceny většinou shodné s naftou v automatu.
Přijet do cíle s 57 km dojezdu je prostě normální, vůbec jste nemusel hledat nabíjení cestou tam. Jestli jste v hotelu byli přes noc, tak proč jste to nabíjení nenechal v klidu na večer/noc? A po té cestě zpátky, když se podíváte na výškový profil, tak zjistíte, že do těch 100 km jedete spíš do kopce, zbytek trasy je celkově z kopce, takže byste do Prahy opět v pohodě dojel. Dojezd by klesal pomaleji. To nabíjení bych řešil až s dojezdem někde kolem 50 km. Dneska jsou nabíječky po 20 km od sebe.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
...možná je neobjektivní ...nevím...já také najedu 50tis.ročně, ale neznám ani jeden důvod proč by jsem si takový přístroj na přemisťování po silnicích pořizoval,když mám svého 3litra...
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já taky nevidím důvod pořizovat si auto, se kterým musím řešit zastávku na pumpě.
Kdybych jezdil každý týden do Berlína, tak možná, ale já tam prostě už výhody pro ICE nevidím. Jediná výhoda je, že jsou malá "levná" ICE jako Fabia, zatímco EL ekvivalent zatím za ty peníze ne.