Takže pro firemní využití 0.
Jako dodávka neplatné - težké a s předním pohonem.... Malá užitečná nosnost.
A jako mikrobus taky nepoužitelné.
Pro příklad Vito 119 CDi - Praha - Siegen - Praha - jedna nádrž - průměrná spotřeba 6,9 L - tempomat 120 km/h; doba jízdy 6,5 H každý směr.
Takže náklady na tankování: 3.276,-- Nafta vs. 4.778,-- elektrika
Po obědě tam, přespání - převzetí stroje z opravy a jízda zpět.
Náklady na cestovní náhrady 4 osoby: 280,-- Euro nafta
Náklady na cestovní náhrady 4 osoby: 360,-- Euro - odhad kvůli nabíjení né-li více
Tak to se vyplatí ...
Cena elektro vozu o cca. 30 % vyšší a náklady na provoz dtto.
V čem je výhoda?
Může my to někdo vysvětlit?
Tak já byl mmt v Itálii - Praha - Tassullo - 720 km - jel jsem to se spalovákem za 8 hodin - tj. o hodinu méně než vy o 200 km dál se spotřebou 5,7 L - Rakev na střeše atd.
zpět to samé celkem 1.440 km 82 L nafty (cena ČR 35,5; cena Rakousko 1,62 Euro - dotankovával jsem 37 L) takže to spočteme (45 x 35,5)+(1,62*25*37)=3.096 Kč /1440 km
1 km = 2,15 Kč
A teď Tesla:
Vezmu-li cenu 0,39 Euro Kwh - se spotřebou 24,8 - jsme na ceně 96,72 Euro *25 = 2.418 Kč na 1000 km
1 km = 2,418 Kč
Spalovák cesta 1440 km / 16 (2x8 hodin s dvěma dětmi 6 a 8 let včetně zastávek) průměr 90 km /h
Tesla cesta: 1000 km /18 (2x9 hodin - vč. stání na nabíječkách) průměr 55,5 km/h
Takže spalovák vyšel lépe cenově na km i na čas cesty.
V čem je ta výhoda? Ano budete avizovat nabití doma z domácí elektrárny. - ? ta byla zadarmo - ty baterie k té elektrárně taktéž atd. (bylo to z dotací apod.) a co uhlíková stopa ....
Můj spalovák jsem koupil za 250.000,-- 3 roky starý a má stále stejně velikou nádrž. Teď už mu je 6 ...
Vaše Tesla stála přes 1.000.000,--
Budeme počítat amortizační náklady ????
Je to jen velká ostuda pro elektro pane Staněk.
Jsme v 21. století a hustota energie v bateriích je katastrofální.
Elektro je jen pro pár nadšenců - co bydlí ve vilách a za dotace si pořídí elektro na firmu a soláry na střechu - opět za dotace ....
V Evropě se razí Green deal (480 mil. lidí ) zbytek světa (7,5 mld lidí) jede dál jako by se nechumelilo
A pak je ještě otázka kolik lidí v Evropě ten GD vůbec zajímá? asi 3% lidí -14,4 mil. lidí - zaměstnanci EU; politici; neziskovky
Vzhledem k tomu, ze kamiony mají tachograf a omezovač, tak by mělo být zakázáno jakékoliv jejich předjíždění.
Výkon mají dostatečný, aby udrželi rychlost na omezovači celou cestu.
Teda nesmí být přeložen.
Potom nebudeme každý den zasypani zprávami o nehodách na dálnicích.
V tu chvíli bude provoz plynulejší a propustnost dálnice tím pádem větší.
Majitel firmy má pravdu.
Koukněte na katastrální mapy, kam až sahá pozemek ve správě SZDC.
Je jasné, že SZDC neprizna chybu, by stříleli do vlastních řad.
A Drážní inspekce drží basu, oboje je státní instituce.
A ještě se bojí, že by z toho mohl být precedenc.
Toto bude dlouhý soud, kde na konci bude viník neznámý.
Jen majitel firmy a řidič do toho budou muset nalít spoustu peněz za právníky a znalce, aby se jim to neprisilo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak zavřít by měli toho člověka, který odsouhlasil výdaj 1,7 milionu za radar.
To je jasný podvod.
Doufám, že už to Policie řeší. Jasné korupční jednání.