Takže pro firemní využití 0.
Jako dodávka neplatné - težké a s předním pohonem.... Malá užitečná nosnost.
A jako mikrobus taky nepoužitelné.
Pro příklad Vito 119 CDi - Praha - Siegen - Praha - jedna nádrž - průměrná spotřeba 6,9 L - tempomat 120 km/h; doba jízdy 6,5 H každý směr.
Takže náklady na tankování: 3.276,-- Nafta vs. 4.778,-- elektrika
Po obědě tam, přespání - převzetí stroje z opravy a jízda zpět.
Náklady na cestovní náhrady 4 osoby: 280,-- Euro nafta
Náklady na cestovní náhrady 4 osoby: 360,-- Euro - odhad kvůli nabíjení né-li více
Tak to se vyplatí ...
Cena elektro vozu o cca. 30 % vyšší a náklady na provoz dtto.
V čem je výhoda?
Může my to někdo vysvětlit?
Tak já byl mmt v Itálii - Praha - Tassullo - 720 km - jel jsem to se spalovákem za 8 hodin - tj. o hodinu méně než vy o 200 km dál se spotřebou 5,7 L - Rakev na střeše atd.
zpět to samé celkem 1.440 km 82 L nafty (cena ČR 35,5; cena Rakousko 1,62 Euro - dotankovával jsem 37 L) takže to spočteme (45 x 35,5)+(1,62*25*37)=3.096 Kč /1440 km
1 km = 2,15 Kč
A teď Tesla:
Vezmu-li cenu 0,39 Euro Kwh - se spotřebou 24,8 - jsme na ceně 96,72 Euro *25 = 2.418 Kč na 1000 km
1 km = 2,418 Kč
Spalovák cesta 1440 km / 16 (2x8 hodin s dvěma dětmi 6 a 8 let včetně zastávek) průměr 90 km /h
Tesla cesta: 1000 km /18 (2x9 hodin - vč. stání na nabíječkách) průměr 55,5 km/h
Takže spalovák vyšel lépe cenově na km i na čas cesty.
V čem je ta výhoda? Ano budete avizovat nabití doma z domácí elektrárny. - ? ta byla zadarmo - ty baterie k té elektrárně taktéž atd. (bylo to z dotací apod.) a co uhlíková stopa ....
Můj spalovák jsem koupil za 250.000,-- 3 roky starý a má stále stejně velikou nádrž. Teď už mu je 6 ...
Vaše Tesla stála přes 1.000.000,--
Budeme počítat amortizační náklady ????
Je to jen velká ostuda pro elektro pane Staněk.
Jsme v 21. století a hustota energie v bateriích je katastrofální.
Elektro je jen pro pár nadšenců - co bydlí ve vilách a za dotace si pořídí elektro na firmu a soláry na střechu - opět za dotace ....
V Evropě se razí Green deal (480 mil. lidí ) zbytek světa (7,5 mld lidí) jede dál jako by se nechumelilo
A pak je ještě otázka kolik lidí v Evropě ten GD vůbec zajímá? asi 3% lidí -14,4 mil. lidí - zaměstnanci EU; politici; neziskovky
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Mě zaráží, že řeší do 100 případů ročně. To bych spíše čekal tak za týden.