Proč píšete nejlevnější elektro, když pro běžného člověka vyjde na 660.000,-?
Běžný člověk jako já čeká na ele ojetiny. Například Citroën eC4 (větší Scala řekněme) už se blíží k 500 tisícům za 4lete ojetiny.
Ceny ele ojetin klesají právě kvůli tomu, že nová auta jsou technologicky o tolik vepředu, díky tomu jak rychle se inovuje v elektromobilite.
Takže fandeme rychlému vývoji, ať ojetiny rachle zlevňuji..
Vidím to tak že o elektropožáry není zájem a o spalovací Octavie zájem je, takže je potřeba zvýšit výrobu toho co se prodává.
To víte že o vy klaune..
"Od roku 2010 celosvětově shořelo celkem 728 elektromobilů, stále jich jezdí přes 43 milionů. Za tu dobu jen v ČR shořelo přes 21 000 fosilních aut z 6,5 milionu. Nové baterie bez tekutého elektrolytu už prostě nemůžou hořet (hoří jen ty plasty kolem a to je rychlý zásah)"
Právě mi parkuje pod oknem (to není vtip) a ten prostor pro baterii a její chlazení mi přijde extrémní. Myslím, že to je slepá ulička...
Vodík je ta správná cesta.
Auto velikosti Kodiaqu / Enyaqu a 800+ litrama zavazadlového prostoru "je slepá ulička kvůli zabírání prostoru na baterií", a proto "vodík je cesta", ikdyž je to prostorově mnohem náročnější (tj. v té velké Toyotě je uvnitř dost těsno) :-D
Tak elektro auta ještě nejsou v cenové kategorii "ojetin pro nás Čechy", myšleno rodinné auto za nějakých 200-350 tisíc jako ojeté.
Resp. za ele auto lze počítat nějaký příplatek, přeci jenom je to jiná liga aut (já vím, dojezd vše zabíjí 🤡; a baterka se taky kupuje nová 🤡, asi po 800 000 km ale 😀).
Také až bude ele auto pro rodinu za 400 tisíc jako novější ojetina, nebude co řešit... Do té doby dává smysl počkat, nebo si koupit moderní benzínové auto.
To máte naprostou pravdu, ale energie potřebná na natankování se neplatí zvlášť. Je už započítána v ceně paliva. Chtěl jsem jen upozornit, že autor do výpočtu počítal spotřebu auta, nikoliv odebranou (tedy placenou) energii, čímž se ekonomická rozvaha liší cca o 20-30%.
Jasný, rozumím..
Okolo nabíjení je tolik proměnných, že to stejně nejde vyjádřit nějak absolutně, platné pro všechny situace apod.
Ale co čtu recenze, tak prostě v ročním průměru jsou lidi okolo 1Kč/km i s tím, že občas nabíjí draze (rychlonab.), cestou na dovolenou apod. Ale i bez fotovoltaiky doma to pak vychází dobře..
Jsou i lidi, co fungujou naprosto v pohodě za skvělý Kč/km i bez nabíjení doma, prostě panelákovy lid.. Ale to jeďte chce trochu to srdíčko no.. 🙂
Bylo by fér ještě zmínit, že energie, kterou odeberete z baterie (což ukazuje palubní počítač) a energie, kterou spotřebujete při nabíjení se liší o cca 10-15% v létě a až o 30% v zimě, neb nabíjení má ztráty a v zimě se musí akumulátor nejprve ohřát a teprve poté zahájí nabíjení. Odkaz . Takže pokud EV spotřebuje 16 kWh/100km, ve skutečnosti zaplatíte za 18,5 kWh. K tomuto efektu u spalovacích aut nedochází.
U spalovacích aut zase "dochází k efektu" toho, že abyste dostal palivo na 100km do nádrže, bylo na to spotřebovano cca 9kWh. Tedy zhruba nějakých 40% spotřeby elektřiny na 100km jízdy "spotřebuje spalovací auto" na pouhé dostání paliva do nádrže.
Kdežto spotřeba elektřiny na 100km jízdy s ele autem je při zapocitani celého cyklu navýšena jen o jednotky %...
Nabízet auto na baterku (s výdrží tak možná tři roky) velikosti Trabanta co bude jezdit za 3-4 koruny na kilometr to je v dnešní době fialovy drahoty čin hodný pacienta chocholoučka.
i při nabíjení z obyčejné zásuvky doma je to okolo 1,0 Kč/km; i při nabíjení na veřejných "pomalých" nabíječkách (pomalé = nabije se dostatečně, než nakoupíš v obchoďáku) je to pod cenou/km u LPG.
Drahý jsou jenom ultrarychlý nabíječky, který nejsou potřeba, pokud nejedeš na dovolenou apod..
27
Sledujících
0
Sleduje
27
Sledujících
0
Sleduje
Ja uz se tesim, az elektokramy povinne dostanou hasici, policajti, zdravotnici, vojaci atd. Dale bude urcite nutno elektrifikovat letadla a lode, protoze jinak je cela tahle uboha tragikomedie k nicemu. Takze vyzyvam pani z Lejna, aby zacala neprodlene konat, zatim je to moc malo pro zachranu teto planety!
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No a to asi představte, že v HK kraji mají vyjezdova doktorska auta ZZS už dlouho elektrické dobře jim slouží.
Odkaz 1