Jo ale mustose oproti tem ostatnim si muze poridit daleko sirsi publikum. Navic porad je to small block v8. Takze audi, bmw, atd sr muzou jit vycpat. Ten zvuk.a surova sila je absolutni
Jj, dostat z takového velkého motoru tak malý výkon je opravdu umění. Navíc to auto má cenu odpovídající kvalitě. Prostě taková silnější Dacia. Ale i ta je možná lépe udělaná než tato plechovka. Takže zbývá vlastně jen ten hluk, pardon, zvuk...
Amerika je jiný svět, auta tam nejsou známkou společenského kreditu, ale životní nutnost. Ale poměr cena výkon dobrý.
Autor úmyslně zamlčel nejslabší článek elektrovozu - baterii. Na kolik vás tedy vyjde její případná výměna ?
U jednoho z prvních elektromobilů na trhu, Nissanu Leaf, zaplatíte cca 200 tisíc Kč a podobně u Hyundai Kona.
Baterie od Tesly pro Model 3 vychází okolo 300 tisíc Kč a pro Model S pak je cena nastavena okolo 350 tisíc Kč.
Baterie pro Škodu Enyaq iV 80 a VW ID.4 vyjde na částku lehce přes 450 tisíc Kč, pro Citroën ë-C4 vás bude stát necelých 550 tisíc Kč. Baterie pro Audi e-tron stojí 750 tisíc Kč.
Za 6,5 roku kapacita baterie poklesne v průměru o 13,5 procenta. Ve většině komerčního použití se 80procentní kapacita baterie považuje za konec její životnosti, 10procentní degradace znamená polovinu životnosti.
Shrnuto a podtrženo - elektrovozy se stále potýkají s výraznými handikepy oproti vozům se spalovacími motory.
Jejich užitná hodnota je výrazně limitována max. nájezdem , řídkou sítí nabíjecích stanic, neznámou cenou elektřiny na té které nabíječce, dlouhou čekací dobou nabití . Dále pak vysokou pořizovací cenou e-vozu a vysokou cenou nové baterie a vysokou závislostí kapacity baterie na okolní teplotě .
Dobré pro ježdění kolem komína, nevhodné pro delší trasy a cestování.
Ad. Za 6,5 roku kapacita baterie poklesne v průměru o 13,5 procenta.
Vůbec nevíte co to tu plácáte za nesmysly. K těm dalším kravinám se nebudu vyjadřovat a to mám TDI.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Když si kupuju EV, určitě chci umělé řazení, stejně jako u RS Kodiaqu falešný zvuk V8 a na Octě falešné výfuky... Je to hnus velebnosti!