Docela by mne zajímalo, kde autor čerpal ty čísla o prodeji elektromobilů, když např. Německý automotoklub uvádí naopak výrazný pokles v jejich prodeji. A jenom tak na okraj. Jestliže v ČR jezdí pár tisíc elektromobilů a to ještě jich je většina firemních, potom i koupě pár set dalších tyto procenta výrazně zvednou, ovšem v celkových počtech všech aut je to jako to pověstné plivnutí do Stromovky.
Ruku na srdce, Babiše si stvořila ODS jako svého nepřítele, aby nemusela řešit skutečné problémy společnosti. Stačí se podívat na současnou vládu. Volební heslo bylo hlavně porazit Babiše, ale co udělá pro voliče to už tady jaksi nebylo. Podle toho to taky dopadlo a dopadá. Celý první rok se rušilo všechno, co se za Babišovi vlády udělalo, ať to bylo dobré a nebo špatné, heslo bylo hlavně všechno odstranit, spolu s lidmi, kteří nedej Bůh, za Babiše něco řídili. To trvalo další rok. A teď se vláda diví, že nemá na nic čas a nemá žádnou koncepci a to počínaje sociální politikou a konče energiemi. A teď nám autor článku hrozí, že Babiš v podstatě udělá to samé. Samozřejmě, že to udělá, prostě podle hesla jak vy mě tak já Vám. A takhle to půjde dál a dál, dokud jeden z protagonistů neumře. To, že při téhle žabomyší válce zruinují stát je jedněm u druhým úplně jedno.
Green deal není v žádném případě novým světovým vědeckým názorem. Přesně naopak je to ideologie bez vědeckého obsahu a pokud se podíváme do politického slovníku, tak splňuje všechny znaky komunismu, snad s výjimkou fyzické likvidace svých odpůrců., tedy alespoň pro zatím. Green deal zcela ignoruje přírodní zákony, stejně tak jako ekonomické. Není proto divu, že se Evropa, která je ve vleku nikým nevolené evropské komise, která je navíc složena ze zoufalých diletantů, řítí do nebetyčného průšvihu.
Vracet tramvaje na Václavské náměstí je jedna z největších stupidit, co si mohl magistrát vymyslet. Původní odstranění mělo za následek zklidnění celého prostoru, především v oblasti dolní části. Dalším důvodem bylo, že dlouhotrvající otřesy z projíždějících tramvají způsobovali poškození domů a také svrchní části metra. Takže jejich odstranění bylo jenom logickou a velmi dobrou volbou. Obhajovat jejich návrat propojením dvou tramvajových linek je velmi slabý argument, obzvláště, když to dělá metro. Jenom se těším, že za 20_30 let přijde některý nový magistrát s myšlenkou odstranění tramvají z Václavského náměstí.
Bože můj a tohle má být expert? Nedávno byla publikována studie, která spočítala, že kdyby okamžitě všechny státy přestaly produkovat CO2, což je zcela iluzorní, tak první známky zlepšení by se ukázali po dvou generacích. P. Daniš tvrdí, že lidstvo jako takové dokáže ovlivnit klima, ta arogance je opravdu nebetyčná. Nedokáže, současný proces je stálý a nevratný a my se můžeme pouze připravit na to, co nevyhnutelně přijde. Už jenom proto, že jakýkoli globální proces má nesmírnou setrvačnost a je založen na dynamické nerovnováze. Tudíž ani stejnou změnou podmínek nemůžeme dojít ke stejným výchozím podmínkám. A jenom poznámka na závěr, my nevíme jaké počasí bylo před 5 tisíci lety natož před 100 tisíci, pouze to odhadujeme.
Je unikátní, jak takový člověk, s výrazně sníženou inteligencí, může být šéfem tak velkého podniku, To si opravdu myslí, že tím někoho k něčemu donutí? Německý automotoklub dělal anketu s dotazem, jestli by si oslovení koupili elektromobil, pokud by stál stejně jako auto se spalovacím motorem. A světe div se, 63% odpovědělo, že ne. Takže chyba je asi někde jinde.
Všichni z vědecké komunity až na pár ekologických blouznivců vědí, že Green deal je zcela neuskutečnitelný. Všichni se ale tváří, jako kdyby na jeho cílech pilně pracovali a dosahovali výsledků. Proč? No protože jinak by nedostali žádné peníze. Zkuste zažádat o grant typu: Kritika ukládání CO2 do půdních profilů nebo Hodnocení kvality železe z redukce vodíkem. Nevím, kdo nakukal politikům, že máme technologie pro uskutečnění Green dealu, nemáme a dokonce u některých ani nemáme představu, jak by to teoreticky šlo. Místo abychom dávali peníze na to, jak zmírnit dopady oteplování, které je nezastavitelné, nebo si někdo naivně myslí, že jsme schopni zastavit globální proces, tak je vyhazujeme oknem na zcela zbytečný boj.
To je dost, že to konečně někdo napsal i oficiálně. Je to úděsný zvyk na českých zahradách, kterého se však místní zahradní architekti drží, jak ten pověstný trus košile. Když za Vámi přijde zákazník, že chce živý plot a nejlépe túje, tak odpovídám, ať jde na Olšanské hřbitovy. Bohužel to ale nefunguje, protože túje jsou v povědomí zahrádkářů prostě zažrané a můžete nabízet co chcete, stejně skončí u tújí.
A to ještě není diskutováno to, že je nutná el. třífázová přípojka, což u mnoha starších domů na vesnici není vždy obvyklé. Tím se dostáváme k nutnosti nového rozvaděče a předělání rozvodů. V neposlední řadě vám potom nakonec správce sítě napíše, že to je sice pěkné, ale z důvodů zatížení sítě vám daný spotřebič, kterým tepelné čerpadlo je nepovolí. A máte vymalováno.
Pan Kupka je docela idealista. K žádnému průlomu nedojde, i kdyby se to opravdu stalo. Už jenom proto, že např. německý automotoklub udělal anketu a ptal se motoristů, jestli by si pořídili elektromobil, kdyby stál stejně jako auto se spalovacím motorem. 63% dotázaných odpovědělo, že v žádném případě, takže sorry pane Kupka, jste vedle jak ta jedle.
Ještě asi před 10 lety ta samá organizace vysílala alarmující zprávy o devastujícím suchu právě v těchto sub Saharských státech a žádala o pomoc před hrozícím hladomorem. Takže co teď? Bude žádat o nákup plaveckých kruhů? Když je sucho tak je to špatně, když prší tak také. Neměli bychom si už konečně vybrat? Kdy už konečně začneme chápat, že nelze personifikovat planetu a myslet si, že co je dobré pro lidi musí být dobré i pro Zemi.
K tomu mýtu a nebo ne-mýtu stačí obyčejná kalkulačka. Vezme-li si třeba Jižní Město, kde je v současné době registrováno přes 100 tisíc automobilů. Pokud jich bude pouze 50% elektromobilů a z nich pouze polovina večer přijede a bude chtít nabíjet. Odhlédneme-li od toho, že nebude mít kde, tak máme 25 tisíc automobilů a nabíjení nízkým proudem 30kW. Takže jsme hnedle na 750 MW a to v noci, kdy jsou nám naše slavné fotovoltaiky na no víte na co a řešíme pouze jedno jediné sídliště. Vůbec nikdo navíc neřeší, jak tento ohromující výkon na ten Jižák dostat. Ještě pořád si někdo myslí, že máme dost proudu a sítě, které to unesou?
Krásně tendenční a ve své podstatě hloupý (nechci napsat lživý) článek, který navozuje směšnou iluzi, že Česká republika má nějaký vliv na klimatickou změnu. Milý autore a p. Perlo nemá a mít nebude. Dokonce ani kdyby se celé lidstvo spojilo , což je zcela nereálné, a začalo něco v tomto smyslu dělat, tak to mít žádný vliv nebude. Klimatická změna je globální proces, se zcela nepředstavitelnou setrvačností a dynamikou, která poběží dál bez ohledu na to, co lidstvo dělá nebo dělat bude. Možná, ale opravdu jenom možná ji bezvýznamně zpomalí. Víte co je největším problémem? Že si lidstvo personifikovalo planetu s tím, že co je dobré pro lidi, je dobré i pro planetu. Není většího omylu a arogance. Takže boj s klimatickou změnou může být maximálně dobrý podnět pro technický vývoj a úroveň poznání, ale to je asi tak všechno.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Inteligence společnosti je dána Gaussovským rozdělením. Z té je patrné, že pokud chceme zachovat kvalitu a úroveň vysokých škol, nemůže prostě počet lidí s vysokoškolským diplomem být 30 a více % pokud nechceme tuto úroveň snížit na "trochu lepší" střední školu. Obzvláště potom u technických oborů, které rozhodují o tom, jak si která země stojí. Můžeme být národem psychologů, nebo filozofů, ale to naší životní úroveň bohužel nezvedne.