Je to stejné jako všechno co dělá stát, nefunguje to dobře a má to sestupný potenciál.
Místo aby bylo cílem studenta a školy, získat školou garantované znalosti, aby mne přijala firma, nebo si já založil firmu, je často cílem, získat státem garantovaný papír, aby mne zaměstnal stát.
Stát by neměl mít monopol na vzdělávání, školy by měli tržně soutěžit a sami garantovat vzdělání svých absolventů.
Pak může vzdělávání někam růst.
Ze státních škol, často proudí armády socialistických zombií, závislích na státu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Záleží co po dětech chceme, jestli známky a nebo vědomosti.
Pokud známky, tak se dá prolézt školou s taháky a reálně nic nevědět.
Pokud vědomosti, tak známky nedávají smysl. Známka totiž neříká vůbec nic o tom jestli žák látku chápe a rozumí ji. Znám dokonce lidi co dostávali pravidelně jedničky, vůbec ale nerozuměli kontextu a látce samotné, pouze memorovali a vyprodukovali na papír.