No váženy pane . Vzpomínat budu určitě na Petra Vichnara. To je pán komentátor. Ostatní tři jmenováni zmizí v zapomnění dějin.
Dusík i Záruba nezmizí díky zapamatovatelnému velmi emotivnímu projevu. Dusík má široký záběr napříč sporty. Záruba hodně točí dokumenty, které se budou aktuálně vysílat stále dokola. A v hodně z nich i vystupuje. Pan Vichnar stále uvádí sportovní zprávy a pan Bažant ještě komentuje basket.
...doplnil bych LIAZ a pana Moskala a ostatní naše borce. Po tragické smrti Thierry Sabineho ta úžasná soutěž postupně začala ztrácet ten krásný původní náboj a poslání...
V průhledovém obrázku jsem viděl také dakarský dvoumotorový LIAZ podobný tomuto Dafu. Prý to tenkrát mysleli vážně. Byli připraveni na to, že tak budou zbrojit i další značky. Ale po této tragedii to pořadatel stopl. V článku se píše, že od 90. roku to povolili s omezením maximálky. No, kdo ví, jak by se dařilo...
S ohledem na předchozí komentáře k chodcům, řidičům, přechod - "nepřechod", přednost atd. :
1) Už § 4a jasně určuje ty nejzákladnější povinnosti účastníků provozu:
chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život ZVÍŘAT, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu.
a § 5b: věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
§ 18 (1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno PŘEDVÍDAT; smí jet jen takovou RYCHLOSTÍ, aby byl schopen ZASTAVIT vozidlo na VZDÁLENOST, na kterou má rozhled.
2) Pokud někdo nedodrží to nejzákladnější, protože je HLOUPÝ, NESCHOPNÝ si pamatovat nebo opakovat a učit se nová pravidla(§), EGOISTA, či PSYCHOPAT...NEMÁ za volantem co dělat! Ani za řídítky koloběžky! AMEN.
Takže, viz. výše:
1) řidička měla PŘEDVÍDAT, že za nákladˇákem může kdokoli vstoupit do vozovky, např. řidič.
2) Za ten náklaďák neměla rozhled(rychlost na jakou mám rozhled).
3) Hmotnost soupravy(kůň?).
Co když chodkyně správně jen vykoukla za náklaďákem, aby se ujistila, že může bezpečně přejít zbytek vozovky??? Uvádí se, že přepravník koní ji srazil BOKEM!
Jestli řidička vezla koně, možná svého miláčka, jela tak bezpečně, aby mu neublížila?
Obecně jsem hrdý na to, že to tady máme. Bohužel, termín vzhledem k počasí, úzkým cestám a silným vozům je nešťastný. Vím, nemůžeme si vybírat. Když sleduji naše domácí rallye, vidím ukázněné diváky a vyklizená sebe míň nebezpečná místa. Při WRC mám vztek a nachápu IQ pořadatele. A teď zase. Nejen místo nehody. Je daleko více záběrů i na povolená velmi kritická místa. Např. cílová rovina s P ostrou - L až čelní břeh obsypán sebevrahy. Na YouTube záběry od lovců záběrů stojících na nízkých kluzkých březích u trati. Tam jsou i vidět skupinky Poláků s vlajkami jak na Tour de France. Tak nevím jak budou na tento díl vzpomínat jezdci.
By mě zajímala obhajova k jeho projevu.
Tím co řekl se odstrihnul od všeho co si v České republice vybudoval..
Obhajoba, snad jen to aby neskončil na Sibiři, jako ten brankář z NHL, nebo nešťastně nevypadl z okna. I tak je to hnus. Musel vědět, do čeho jde, že tam bude v pasti. Ale za ty prachy...Do Čech už nepustit!
Mně od začátku vadí ta STŘÍBRNÁ METALÍZA. Úplně by stačila levnější bílá barva s těmi samými reflexními polepy. Co jen vidíme v médiích policejních honiček s často nabouranými policejními vozy. A to je jen špička ledovce. Minimálně šrámů a pomačkaných plechů je daleko víc. Tak si představte kolik stojí jen lakování stříbrnou(šedou) barvou + na ni několik vrstev metalického laku. A na druhou stranu bílou + vrchní čirý lak. No ona by na ty "pracovní" barva bez dalšího laku. To by byla úspora! Ale policie chce vypadat nablýskaně jako ta v bohatším Německu atd. Bohužel...
Domnívám se, že auto na obrázku má "vytuněný" podvozek, protože ta světlá výška mi připadá příliš velká.
Nemyslím. V té době byla všechna taková sportovní auta vysoko. Včetně amerických muscle car. A na vysokoprofilových "balónech". Mnohdy na 13" discích. Ty se pak použily i na Škodovky s motorem vzadu. Tehdy byl levný benzín, tak tu areodynamiku, až tak neřešili. Spíš jen v těch liniích karoserie.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
No to byla snad taky "elcéčka", která jezdila expresní spoj Praha-Bratislava – měla výjimku z rychlosti a mohla na dálnici jet 110 km/h a byla žlutá na rozdíl od dálkových modrých a městských červených. Vícekrát jsem jel ráno do Bratislavy a odpoledne zpátky do Prahy – v obou směrech přestávka u Devíti křížů a cesta odsýpala jedna radost …
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já je tedy pamatuji s oranžovými slabšími pruhy. Běžné měly oranžovožlutý odstín pruhů, později i šedohráškový odstín. Už i expresní ŠD měly oranžové pruhy. Expresní 736ky měly maximálku 140, rezervu na tu 110ku. Barumka pro ně neuměla vyvinout pneu. Jezdily na drahých Michelinkách za valuty. A jízdní vlastnosti té krabice v 110+ byly nebezpečné. Tak to osekali na 100km/h.