Problém je, že žákovský parlament nemá oficiálně žádnou pravomoc. Není ustanoven školním řádem ani žádným jiným způsobem. Kdybych si na střední založil spolek přátel růžových Fabii, bude mít naprosto stejnou sílu, jako školní parlament. Řešení přes radu je poté naprosto zbytečné. Ta má svých starostí dost, a pokud jako studenti získáme reálnou nadpoloviční většinu, tak z čistě mého názoru soudím, že můžeme tento orgán vynechat a jít rovnou za vedením. Každý může činit to, co zákon nezakazuje…
jenže to píše autor, je to jeho postoj, nemáme náhled nezávislé strany, minimálně někoho z třetí strany, kdo by se hodiny zúčastnil (hospitace apod.), ono by se taky mohlo stát, že by jim řekl, že má učitel v podstatě pravdu, že...
na tom, zda jsou učitelova tvrzení pravdivá nebo ne v momentu, kdy tím učitel uráží či slovně napadá studenty, opravdu nezáleží.
Odpověď jste dostal...měl jste to řešit před maturitou a jinak. Toto je srabské a to, že jste to udělali v rukavičkách dle "práva" vám plusové body nepřidá.
Ohaníte se morálkou a nevidíte za roh.
Víc morálky máji chlapi v hospodě, kteří si dají do huby, když mají jiný názor, druhý den si vypůjčí nářadí a problém vyřešen.
Dnes se budou moralisté ohánět "morálními" kodexy a kde čím a že jsou obyčejní žalovníčci, kteří nic neumí vyřešit na férovku a ze všeho dělají monsterproces jim nedochází....
Je málo "Chlapů"...jak v mužích, tak v ženách, ať to máme genderově vyvážené...Chlapem s velkým Ch se myslí někdo, kdo je fér, jeho egíčko není prvořadé a svoje bebínka si pofouká sám... teď je to takové "mamííí..." a tou matkou jsou etické kodexy, média...a podobné zhovadilosti...
Prosím? Tím se snažíte říct, že jsme mu měli rozbít hubu?
To je návod pro novodobé svázaky, jak postupovat v případě, že kantor ideologicky nevyhovuje?
Jako přes kopírák z předlistopadové doby.
Nechybí ani poutavé vyprávění, kterak studenti čekali dlouhé čtyři roky a pak změnili nemožné...
Konkrétně se tam nepíše nic, co bylo za problém a až ve čtvrťáku po maturitách BUM. Proč když měli ten mega problém, ho neřešili face to face a hezky před maturitami?
To jako budeme zase udávat, práskat, hlásit...?
To už tu bylo milí "demokraté" ...
Vše je tam popsáno. Během roku nám to nepřišlo tak vážné, vše eskalovalo před koncem roku. Začaly se ozívat hlasy z jiných tříd, že nechtějí, aby je v budoucnu učil a ti měli připravené své petice, na které nedošlo. I kdyby na ně došlo, neměli by moc velkou váhu, protože by nemohli vycházet z vlastní zkušenosti. Udělali jsme to pro ně.
A my jsme to řešili před maturitami, kdybyste to pozorně četla, zjistila byste to. Vše se začalo řešit posledních 14 dní před koncem školního roku 4. ročníků - konec dubna. Po maturitě jsme se dozvěděli až výsledek.
Učitel je ve škole a ve společnosti až na posledním místě. A to jste potvrdili svým "otevřeným dopisem". Nejprve jste, poučeni demokratickou společností, měli jít za daným učitelem a říct mu, že se vám jeho hodiny nelíbí. Zachovali jste se jako zbabělci a potvrdili, že o demokracii nevíte vůbec nic. A takhle my si tady žijeme!!!
Celý článek na mě působí jako účelově vymyšlený. Okurková sezóna!!! Co kdybyste zabrousili do vlastních řad. Třeba - Kterak nedouk k žurnalistice (ne) přišel.
S daným učitelem jsme se samozřejmě mluvit pokoušeli. Bylo to házení hrachu na zeď.
P.S. Nemá se jednat o žurnalistický skvost, pouze předat myšlenku, že když se někomu něco nelíbí, nemá se bát ozvat
Etický kodex! Čím dál líp.V práci pak budou vám podobní donášet na kolegy a nadřízené, v bydlišti na sousedy. A vždycky si to zdůvodní nějakými ušlechtilými motivacemi.
Vy to stále nechápete. Student - učitel. Vztah vrchnostenský ze strany učitele. Přístup učitele se nám nelíbil. Byli jsme říci vedení, že studentům se tento přístup nelíbí, nemohli byste prosím zkusit dohlédnout nad změnou? Škola se snažila být vstřícná vůči studentům, protože škola tu je pro studenty. Ne naopak. Tak jaké donášení či bonzování toto je?
Mj. přikládám onen etický kodex vytvořený ve spolupráci s MŠMT Odkaz 1
To muselo být peklo slyšet názory a argumenty se kterými jste nesouhlasili měli jste ho udat poslat k soudu jako tamto učitelku. 😅😃😄
To vas škola docela dobře připravila do života, představte si že byste přišli do praktického života a neuměli byste se setkal s názory s kterými nesouhlasíte, 😄
😄
Proč bychom ho žalovali? My se umíme setkat s názory, se kterými nesouhlasíme. Nechceme se ale setkávat se situací, kdy názorům nebudeme moci oponovat, nebo nám nějaké názory budou vnucované.
Když to necítíte sám, pak je zbytečné cokoliv vysvětlovat. My jsme už jako děti žalobníčky nesnášeli. Ona byla v tom vašem elaborátu podivná už zmínka o účasti dotyčného pedagoga na demonstraci s transparentem. A že jste si počkali až po maturitě, kdy vám nehrozilo žádné osobní nebezpečí, je obyčejné srabáctví. Asi je to v dnešní době mezi mladými normální.Smutné.
Odpovíte mi na otázku, co je špatného na tom, když si někdo stěžuje na něco, co mu vadí? Obzvlášť pokud kantor porušuje etický kodex učitele
Učitel právě prosazuje své názory na učivo i svět a ukazuje svůj pohled a vysvětlení té věci proto učitel má být apolitický a morálně na výši o tom se nepřu … otázka zni mají studenti právo zasahovat do obsazení učitelských postů ?
My jsme do obsazení učitelských postů nezasahovali, ani nechtěli jeho nahrazení. Smyslem byla prosba změna jeho chování a dohledem nad tím.
nikdy bych se nezastával zmíněného učitele (i kdybych věděl, o co jde), ale toto popsané řešení je klasické řešení nové generace. to je dobou. ale trošku jinak: pane Janáku, neučili Vás ve škole, že dohledatelný autor zvyšuje hodnotu článku? pokud to tak není, je zpráva na úrovni dezinformace, hoaxu apod.
Jaké popsané řešení? Když se mi něco nelíbí nebo jsem nespokojený se službou, tak se přeci ozvu, ne? Když mi v restauraci špatně připraví jídlo, zeptám se obsluhy, jestli by to nešlo napravit.
A omlouvám se, ale nerozumím té druhé části? Jak to myslíte to dohledatelný autor? Pokud tím máte na mysli, že nejsem ten, za koho se vydávám, tak Vás mohu maximálně ujistit, že to jsem já. Mj. to je i v podmínkách založení autorského účtu.
Měli tušení.
Ředitel může přijít do hodiny.
Může být školní inspekce.
Cokoli.
Ale ..
.. bylo nic.
A není lepší pozdě, než nikdy? Sami jsme nečekali, co tím způsobíme. Chtěli jsme jen předat vedení oficiální cestou vzkaz (což otevřený dopis je), že s výukou tohoto kantora jsme byli nespokojení z důvodů XY, a že bychom si přáli, aby se do příštích let na tento problém zaměřili, protože už i jeho budoucí studenti ví, jak výuka probíhá a škole to nevytváří dobrou pověst. To, jak s tím škola naložila poté udělala podle svého vědomí a dle zkušeností
Mě to připadá jako podrazácká pomsta.
O problému věděli předem, nic nepodnikli. V průběhu školního roku opět nic neřešili. Až když už měli hotovo, tak sepsali petici. No "hrdinové".
Mohli iniciovat školní parlament. Mohli pozvat vedené školy na hospitaci. Mohli požádat o pomoc třídního učitele. Žáci nejsou bezbranné chudinky, mají spoustu mocných nástrojů. Jen to chce odvahu problém řešit včas.
Dříve jsme to neřešili, protože nám situace nepřišla tak vážná. Co se skutečně děje nám došlo až ve moment, kdy se médii sociálními sítěmi prohnala ona fotka z demonstrace. Celá škola následující dny neřešila nic jiného. Nižší ročníky si nepřáli, aby je kdy učil. Neměli ale právní sílu na to s tím cokoliv udělat. Proto jsme se rozhodli sepsat otevřený dopis, kde jsme žádali o změnu jeho přístupu. Termín "včas" je tedy pomíjivý, protože kdybychom to my neudělali, otázka, kdy by to kdy udělal místo nás.
Dobrý den
Je tomu několik let, kdy do jedné školy nastoupila nová učitelka. Její výuka se žákům nelíbila. Po projednání s třídní, s danou učitelkou a pak i s vedením školy, došlo k náslechové hodině a učitelka skončila. Je pravda, že to bylo ještě ve zkušební době. Chci jen upozornit, že na normálních školách žáci měli své práva vždy. A nemuselo to být stylem dodatečných podrazů.
Studenti se ale bojí svá práva uplatnit.
Jak jsem psal, my jsme chtěli pouze projednat situaci s vedením. Cílem dopisu byla pouze změna a dohled nad změnou přístupu k hodinám. To, jak se rozhodlo vedení bylo pouze na základě jejich už předešlých neoficiálních stížností
Je spousta ukecaných učitelů, kteří mají tendenci se svěřovat, což je mnohdy opravdu celkem k ničemu až skoro kontraproduktivní. Na druhou stranu kvalita výuky je právě v té přidané hodnotě, v těch osobních zkušenostech a postřezích učitele a v jeho schopnosti zaujmout, byť třeba nějakou kontroverzní záležitostí... Jinak vám ten předmět může monotónně odkecat i pouhý naprogramovaný robot a to bych já osobně nepreferoval.
Nejednalo se o osobní zkušenosti. Jednalo se o mnohdy útočné a nenávistné osobní názory bez možnosti jim oponovat
Ale v tom případě jste nic nevyřešil. Ten kantor se jen přestěhuje na jinou školu, kde bude konat tak jak konal do teď. Takže pokud to tedy není smyšlené, chválíte se zbytečně. Pomohli jste jedněm a ublížili druhým. Správně by bylo učinit změnu chování učitele, nebo mu zabránit vykonávat takovou činnost.
Předmět je dost podstatný, protože v ZSV, se dá o této věci diskutovat, v matematice je to hrubým porušením povinností kantora.
Text je napsán tak, že nelze reagovat a zamyslet se. Dovoluji si tvrdit, že vás učitel naučil napsat text tak, aby se nedalo věcně oponovat, neb není na co.
Poškození školy je nesmysl, neb naopak škola reagovala dle vás správně.
Věřte mi, že kdybych mohl nějak znemožnit tomuto člověku nadále učit, s radostí bych to udělal. Bohužel už na naší školu přišel z nějaké, ze kterého ho vyhodili. Zatím nevím o tom, zda půjde učit někam dále. Pokud by šel a situace by se opakovala, pokusil bych se angažovat pomocí vyšších orgánů, které připadají v úvahu
Co ztoho plyne?Žáci a studenti, staňte se udavači! Vyplatí se to.Co na tom, že někomu zničíte život? Profesní selhšní, pokud nejde o hrubé porušení zákona, lze řešit třeba důtkou nebo finanční sankcí.Holt mládež nová, mládež Fialova.😭😞
,
V otevřeném dopise jsme žádali o změnu jeho přístupu k hodinám. Nikoliv o ukončení pracovního poměru. To bylo čistě v režii a z rozhodnutí školy. Studenti mají právo se vyjadřovat k tomu, kdo je bude vyučovat, a když s tím mají problém, sdělit svůj problém vedení.
20
Sledujících
2
Sleduje
20
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pane Jonáku, až budete v zaměstnání, budete ve vztahu nadřízený - podřízený. To je naprosto běžná situace, žádná "vrchnostenskost". Abyste se ještě nedivil... No co, třeba Vás zachrání živnost...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zaměstnání a škola ale nejsou to stejné
1 odpověď