Hmm, nejdříve to vypadalo jako typický článek někoho, kdo s EV nemá zkušenosti a tak ho neumí používat, ale pak se to rozbilo.
Už třeba titulek jako "Číslo na displeji je v zimě často nesmysl". Ono číslo na displeji je bohužel u levnějších aut nesmysl téměř vždy, nejen v zimě. To autor nemá hlavu, aby věděl jak daleko dojede při spotřebě, kterou mu auto ukazuje? Pokud to má 51kWh baterku a ukazuje to spotřebu 20,9kWh, tak to je celkem jednoduchá matematika, jak daleko to takhle ujede. Jenže dnes jsou všichni otroky displejů a svou hlavu nejsou zvyklí používat🤷♂️
Už jen ten jeho pokus o zastávku na Chodově, když měl baterku na 89% a tedy ve stavu, kdy pokoušet se jí nabíjet je totální ptákovina, protože by tím strávil mládí🙄
To je jasný ukazatel buď účelově napsaného článku, nebo totální neznalosti nabíjení baterií obecně, ne jen o nabíjení EV.
Pak píše o tom, že se chodil koukat na nabíječky, jestli už se uvolnilo místo. To je taky blbost, když to může vidět na telefonu, bez toho, aby musel někam pobíhat🙄
A to nemluvím o tom, že potřeboval jet zpět až druhý den, takže úplně nesmyslně nabíjel draho na rychlé nabíječce, když si to mohl dát nabít večer nebo přes noc na AC za výrazně nižší cenu a bez stresu.
A korunu tomu nasadil dobíjením na Mikulášově, kam přijel s 50% a tedy reálným dojezdem minimálně 122km. Pokud potřeboval dál, než do Prahy, tak mohl nabít za 5-10 minut a jet dál, ale on se rozhodl pro dramatizaci a tak tam dobíjel 30 minut až do skoro 100% baterie. Proč!?
Jasně, to auto je mizerné, o moc hůře už se vybrat EV nedá, ale tady byla chyba v řidiči.
No pokud je to takhle, tak naše holky budou ty, které jako první kompletně přejdou na EV.
Nám docela záleží na tom, jak to vrčí a jak rychle to dokáže prosvištět zatáčku, ale pokud ony vybírají čistě podle ceny a praktičnosti a maximálně ještě koukají na výkon nebo bezpečnost, tak pro ně EV musí jasně vyhrávat.
Už dnes, když třeba bude rodina vybírat mezi Superbem a Teslou Model 3/Y, tak u té holky nemůže mít Superb žádnou šanci.
Co teprve až takový výběr bude i v nižší cenové hladině. To už si spousta z nás nákup spalováku před ženou neobhájí😅
Kdyby tu jen lidi nadšeně nefandili každému neúspěchu souvisejícímu s přechodem na nízkoemisní technologie, tak by si dokázali zjistit, proč Northvolt možná míří ke krachu.
Dokonce to píšou i v tomto článku.
Jejich problém je, že cena a kvalita baterií je nekonkurenceschopná. Tu cenu by ještě Evropské automobilky možná v rámci patriotismu a strategické nezávislosti na Asii skousnuli, ale špatnou kvalitu baterií si prostě dovolit nemůžou.
A pokud od Northvoltu nechtějí brát baterie ani Evropské automobilky a raději si koupí mnohem kvalitnější baterie z Asie, tak se těžko najde někdo jiný, kdo by Northvolt zachránil.
Buď Northvolt dokáže dostat kvalitu na rozumnou úroveň a z té šlamastyky se pomalu vyhrabe a nebo skončí. Na trhu není místo pro firmy, které nedokáží držet krok s konkurencí, tak bohužel ten kapitalismus funguje🤷♂️
Tohle opravdu není způsobené nějakou sníženou poptávkou po EV🙄
Autor je zdá se ten typ, co na změnu klimatu stále nevěří. Ale protože už se na tom shodlo tolik vědců, že kdyby to veřejně přiznal, tak by byl terčem posměchu, tak tedy na oko tvrdí, že tomu věří, ale přitom dál bojuje proti veškerým snahám tu změnu klimatu zastavit.
Jako tenhle článek o městě, kde radní zaspali, nebo byli překvapeni rychlostí přílivu nových obyvatel a výstavby a nezvládli včas rozjet rozšíření kapacity rozvodné sítě.
A náš autor si nejdříve dělá půlku článku rádoby vtipně srandu ze snah o větší míru elektrifikace a snížení emisí při výrobě elektřiny a pak z městečka kde nezvládli včas rozvoj distribuční sítě udělá odstrašující případ rozvoje "zelené energetiky", o kterou tady vůbec nejde.🙄
Škoda, že technicky to auto ani zdaleka není tak, zajímavé jako vzhledově.
Potkal jsem ho na silnici a je fakt krásnej, ale neefektivní předokolku bych fakt nechtěl.
Čistá elektrika bude vždycky úspornější, navíc už si výrobci uvědomili, že u elektriky je snadné a finančně efektivní dát motor dozadu, takže se dá koupit víc zadokolek.
A ten "variátor" fakt není zvuková kulisa o kterou by byla škoda přijít...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dokonce i to auto, které písálek řídil patří mezi "elektrická auta, která i při rychlosti 140 km/h ujedou v zimě vzdálenost 200 kilometrů". Jen neujede o moc více.
Ono stačí používat hlavu a nespoléhat na ukazatel dojezdu téhle francouzské plečky 😉
Pokud to má baterku 51kWh a spotřebu v zimě při této dálniční rychlosti 20,9kWh, tak to ujede cca 240km. To není nic extra, ale když to bude vaše auto a budete ho umět používat, tak s ním ty obligátní cesty Praha-Brno zvládnete bez problémů.
A pokud tu trasu jezdí pravidelně, tak její výškový profil dobře zná. Rozhodně není důvod na Mikulášově plašit a stavět na nabíjení, pokud potřebuje dojet jen do Prahy. A i pokud by se bál, že nedojede, tak rozhodně není potřeba tam strávit přes půl hodiny a dobíjet baterku do 100%, jako to předvedl🙄
Rozhodně není potřeba kvůli dojezdu řešit jestli budu topit na 21 nebo 22 a i tu rychlost omezovat je většinou zbytečné. Pokud člověk jezdí v rámci rychlostních limitů, tak už dnes ten dojezd u EV problém není.
A pokud to náhodou u dojezdu neodhadne, nebo něco spotřebuje neplánovaně víc, tak stačí zastavit na 5-10 minut a ten rozdíl v odhadu dobít. Nezabere to víc než zastávka na tankování se spalovákem.
Jenže to by to nebylo takové drama, vhodné pro článek na internetu, že?