Já chápu, že máte takové potřeby, že Vám posun času vyhovuje. Ale jiní mají jiné potřeby a posun času jim nevyhovuje. Nebo jim by jim vyhovoval v jinou část roku, než je. Tak to prostě je.
Za mě je jediné spravedlivé řešení neposouvat čas, nýbrž umožnit flexibilnější domluvu. Jak to myslím? Pokud je pro Vaši zakázku důležité maximálně využít dobu slunečního světla, tak by měla být možnost v takto oprávněných případech získat krátkodobou výjimku z nočního klidu. Stejně jako města dávají výjimky na koncerty nebo zemědělci mohou dělat v noci hluk při sklizni. Pokud se nejedná o trvalý provoz v jednom místě, mělo by to být pro okolí pochopitelné a snesitelné.
To je podstata mého uvažování. Nenutit kvůli Vašim potřebám (nadsázka) celou republiku vstávat po větší část roku o hodinu dříve, nýbrž zpružnit možnosti domluvy v rámci společnosti, aby si každý mohl v průběhu roku nastavit svůj režim co možná nejlépe pro své specifické potřeby. To je tolerance. To je svoboda.
To je zajímavá úvaha, ale těžko v praxi realizovatelná.
Tou tolerancí a svobodou bych mohl argumentovat i já.
Osobně velice nerad vstávám, takže jarní posun času by mi měl velice vadit. Ale je to právě naopak. Vždycky se na něj moc těším, protože to znamená “prodloužení světla občanského dne”. Nějak si nedovedu představit, že od jara do podzimu by večer byla tma o hodinu dřív.
Navíc si i myslím, že by tím dost trpěly veškerý venkovní volnočasový aktivity. Prostě ta hodina světla navíc je “dar z nebes”.
Pokud by tedy dle Vás měla být ta svoboda, tak by bylo potřeba přes “rekreační léto” rozšířit nabídku možností použít VHD (autobusy, vlaky) ráno již o hodinu dřív tak, aby ti, co chtějí využít naplno delšího slunečního svitu, tak aby bez omezení mohli začít svůj den již o hodinu dřív.
To samý v zaměstnání možnost jít do práce o hodinu dřív a odejít o hodinu dřív. U spousty zaměstnavatelů nerealizovatelné (např. i u kancelářských profesí musíte být povinně k dispozici od do - typicky mezi 9. a 15. hodinou. Mám to z vlastní zkušenosti z automotive. Prostě jako dodavatel musíte být pro zákazníka “na příjmu od do” a neexistuje si to svévolně posunout.
Takže i popracovní venkovní aktivity by tím utrpěly. Ve finále by to rozhodilo celou ekonomiku (zejména vše napojený venkovní aktivity a turistickej ruch).
Ale tohle si nikdo z těch, co podporujou zrušení střídání času neuvědomuje. A věřím tomu, že podstatná část těch, co je pro zachování celoročního standardního času, by pak remcala, že je večer brzo tma.
Pokud provozujete hlučnou činnost 8 hodin denně od 6:00, tak z Vás lidé z okolí zřejmě nemají radost, i pokud regulace hluku dodržujete. Ale rozumím, v takových speciálních případech Vám "vstát dřív" nepomůže, pokud nemáte možnost věnovat se po tu dobu ráno tišší části činnosti (např. nutné byrokracii).
PS: Pokud se v tomto kontextu zamyslíte, co je letní čas, tak ten de facto všechny ostatní nutí, aby se v 5:00 tvářili, že už je 6:00, a Vy jste svou případnou hlučnou činnost mohl provozovat o tu hodinu dříve... Takhle podáno to nezní moc pěkně, že?
Ne, tím myslím to, že abych to do západu slunce stihnul, tak nemusim začínat už v 6 ráno, ale třeba o hodinu dýl.
A ano, pokud třeba pískuju (můj případ), tak časový hledisko a potřeba denního světla je zcela zásadní. Prostě během platnosti letního času stihnu provést zakázku za (i pro zákazníka) lepších podmínek.
Třeba v dubnu nebo září nemusím nuceně končit už v šest odpoledne, ale můžu jet až do sedmi/půl osmý. Ve většině případů to zatím bylo rozhodující, jestli zakázku dám za jeden den, nebo budu muset hlučet ještě další den (+ počítat náklady navíc - extra doprava/ubytování atd…)
Ale to jsou věci, který Vám zřejmě vůbec nedocházej.
A mmch., když změna času tolika lidem tak ubližuje, jaktože mraky z nich lítají na dovolenou do jinejch časovejch pásem. Zcela dobrovolně. Tam to najednou nevadí…
Můžete přece v létě vstát a začít na zakázce pracovat o hodinu dříve. K tomu nepotřebujete posouvat hodiny.
Pokud provádím činnost, který se týkají určitý regulace (hlučnost - sekačky, stavební stroje, kompresory), tak si prostě nemůžu začít dřív, než mi povoluje zákon/místní vyhláška atd.).
Takže já ty hodiny prostě posunout potřebuju. A ano, v létě dělám až do západu slunce. Takže s posunutýn letním časem toho stihnu víc.
Co jsou za ubohé žvásty že dle prvotní šetření Drážní inspekce ukázalo, že srážku způsobil průjezd osobního expresu přes návěstidlo zakazující jízdu. nevím proč by měl expres zastavovat vše má být připraveno tak aby plynule přejel když má stanované časy do cíle z takovou by kdyby v každé stanici bylo zakazovaná jízda návěstidlem tak by měl vysoké zpoždění ,české dráhy si mají vzít příklad z Japonska nyní i z Číny kde jezdí vlaky daleko rychleji a to bez žádného omezení na trati zkrátka zase ubohá výmluva jako ve všem v naší zlodějské republice a ubohost českých železnic
Vy jste…🤦♂️
Na naší železnici se zastavil čas. Je to vidět na tom šrotu, co po železnici jezdí, ale i naprosto primitivní technice v kokpitu strojvůdce. Když si vezmu, že metro je plně řízené počítačem, proč tomu tak nelze u vlaků? Vždyť rozpoznat barvu či tvar drážního semaforu technika už dávno dokáže.
Aha, takže lokomotiva řady 388 (tedy ta, která tu nehodu pravděpodobně způsobila) je šrot a její stanoviště je primitivně vybavený. No, Vy jste teda myslitelka…
a k čemu potřebujete v 8 hodin večer světlo?
A k čemu ho budu potřebovat ve 3 ráno?
V létě můžu bejt třeba dýl na zakázce - díky světlu ji dokončím termínově dřív (a ne, opravdu to nelze aplikovat obráceně, tedy začít dřív - šlo by o rušení nočního klidu). Taky můžu víc času strávit v přírodě (a opět to nelze aplikovat obráceně, neb např. veřejná doprava opravdu ráno nebude jezdit o hodinu dřív, kdežto večer funguje celoročně stejně - přes léto i kolikrát líp, právě proto, že je déle světlo).
No, a hlavně že všem, kterejm vadí střídání času tady u nás, nevadí časovej posun při cestách na dovolenou…
Už zase novinky prudí proti krasnemu Chorvatsku. Cestovky štve že lidi jezdi jen tak do HR a jim utikaji prachy. Kdo by taky nejel, kdyz ne tam levněji nez tady a maji nejkrásnější moře.
Tak mně je na dovolený nejlíp na Baltu v Polsku. Žádný vedro, voda krásně osvěží, nekonečný písčitý pláže lemovaný lesem…Levný jídlo, pití… A od baráku to mám autem na pláž míň jak 500 km po silnicích bez poplatků:)
Měl jsem to štěstí, že jsem se v Šanghaji mohl svést na letiště v Maglevu /420 km/hod/ a částí trasy z Golmudu do Lhasy. To je asi 2000 km, část 3 až 5 tis. m nad mořem, rychlost průměr 150, jedete buď po mostě nebo v tunelu, přetlakové vagóny k vůli kyslíku. A pak vypravujte v diskuzi o tom, jak Číně jezdí dvojkolák tažený oslíkem. Mimo jiné, víte kdo dodá ČD pantografické jednotky asi za 10 mld. korun, hlavně pro východní Čechy. Poláci. Ano ti Poláci co ještě nedávno jezdili parní traxí, kterou jsme jim dodávali my.
Ty Vaše “pantografické jednotky” (jinými slovy elektrický jednotky) jsou motoráky řady 847 z Pesy Bydgoscz. Elektrický jednotky dodává ČD plzeňská Škoda.
V čem máte pravdu, tak je to, že pára skončila v Polsku v pravidelnym provozu v 1. půlce 90. let (nepočítám-li provoz okolo Wolsztyna). Podobně dlouho ale pára vydržela v provozu i v tý Číně (v nějakym uhelnym dole ji tam snad pravidelně turnusovali ještě předloni).
A Číňani teď těžej z toho, že obšlehli západní techniku, konkrétně německý ICE a francouzský lokomotivy Prima od Alstomu. Bez plagiátorství by byli tak nějak v pr….
Tomáš Klucký. Při čtení noha příspěvků rodilých Čechů je jejich čeština hrozná. Pan Babiš neměl na rozdíl od nich české školy a že se mu někdy vloudí podobné slovenské slovo bebo přízvuk? Co třeba Vy a cizí řeči? Můžete se mu rovnat?
Prezidentem ČR by měl být (krom státního občanství) někdo, kdo ovládá úřední jazyk této země minimálně v mluvené formě (o psaném projevu si iluze nedělám ani u mnoha ostatních kandidátů). Tedy víceméně rodilý mluvčí. Což AB, rodilý Slovák, který se ve škole učil slovensky, rozhodně není.
A pokud je Babišova znalost ostatních cizích jazyků na podobné úrovni jako jeho čeština, tak tedy potěš koště…
4
Sledujících
3
Sleduje
4
Sledujících
3
Sleduje
citace: ...došlo k poškození tří náprav lokomotivy,“...
===============
Nejednalo se o kola na třech nápravách?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak pokud to byly monobloky, tak je fakticky v háji celá náprava. Tam nejde jen sundat a nalisovat novou obruč. Musí se vyměnit celý dvojkolí.
I když zas ta cena poškození moc ceně za 3 dvojkolí neodpovídá…
8 odpovědí