Jedna zasadni věc ale chybí...co svítilo na tom semaforu. Červená? Pak není o čem. Zelená? Tak také není o čem....bohužel, pokud nedohledaji svědky a nebo nějaký záznam, tak řidič bude tvrdit, že měl zelenou a senior asi svůj pohled na věci sdílet nebude. A dál je vše otázkou šikovnosti a výmluvnosti právníků....pokud ovšem řidič nepřizná, že jel na červenou.
Jste z HK? Zrovna tenhle semafor pro chodce je fakt dementně nastavený (máme zde IDS - inteligentní dopravní systém v HK) . Před tímto semaforem je 180 metrů semafor křižovatkový (přesně je to 180 metru). Když vám na něm skočí zelená a auta se rozjedou a najednou jim po 2 vteřinách jízdy na dalším semaforu skočí červená (ne vždy, jen když si chodec stiskne tlačítko), spoustu z nich se snaží to projet alespoň na tu oranžovou, někdy na červenou,možná to někdo i úplně přehlédne, v domnění že by je nikdo po 180 metrech jízdy znovu nezastavoval. Psal jsem již několikrát na město, že tahle konfigurace je jednak pro řidiče frustrující, druhak pro chodce nebezpečná a návrh, aby tedy řidiče nechali na předchozí křižovatce o 5 vteřin déle stát neprošla. Naprosto nechci ospravedlňovat jízdu na červenou nebo že za to řidič nemůže, ale jak říkám, zrovna tenhle semafor je pěkně debilní a když se člověk rozjede fakt má někdy dost problém u toho dalšího semaforu zastavit, aniž by nevznikla kolize, hlavně u lidí, kteří o tom nevědí že to takhle je nastavené. Takže buď se má chvíli pozdržet chodec jeho červenou, anebo pustit chodce a pozdržet auta u předchozího semaforu. Ale v HK, díky slavnému IDS, kolikrát funguje naprostá červená vlna a jízda po HK je fakt na palici.
Největším problémem při odbočení vlevo je spíš to, že auta, která se tento manévr chystají udělat, se nenalepí úplně co nejvíc nalevo v jízdním pruhu k čáře, aby byl jejich záměr a hlavně blikající směrovka vidět. Pokud zůstanou uprostřed JP schovaní za řadou aut jedoucích za nimi, dost to nahrává tomu, že si někdo myslí že tam někdo jen zpomalil. Body bych mnohem více bral i za to, když někdo nevyužívá délku připojovacího jízdního pruhu a na silnicích I. třídy, nebo dálnicích to do průběžného JP hodí v 60 km/h a před sebou měl přitom ještě 100 metrů připojováku. Celkově mi přijde, že u drtivé většiny řidičů jejich vůz pozná že jede v připojováku a odmítá zrychlovat, ale jakmile se loupnout v těch 60 km/h do průběžného, tak jim to pak najednou zrychluje. To stejné je pak i při odbočovacích pruzích, které jsou tak dlouhé proto aby se začalo brzdit až v nich a ne v průběžném pruhu, kde tak řidiči vyženou zbytečně ostatní vozidla do levého pruhu, protože už musí před odbočovacím pruhem jet 70 km/h. těch věcí, které by se měly začít víc řešit je mnohem víc.
Já nějak nerozumím tomu, jak se do toho prostoru řidiči řadí. To se jich tam vyštosuje jako třeba 6 vedle sebe? Já zastavím před tímto prostorem, podél pravé strany mého auta přijede cyklista (který zde má vyhrazený pruh), zastaví při pravé straně toho prostoru a ten další se pak bude nějak protahovat a manévrovat mezi mým pravým blatníkem, potažmo přední částí auta, aby se dostal nalevo od toho již dříve přijetého cyklisty a pak další a další až vyplní ten prostor, takže třeba 6 cyklistů? Když se někomu to řazení vedle sebe nepovede a pedálem mí odře nárazník, blatník, nebo rovnou upadne na mé auto... Pak se rozjedou všichni najednou a budou se zase přeskupovat tak, aby jeli za sebou? Takhle to fakt bylo vymyšlené? Nějak mi to celé nedává smysl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Zřejmě byl předat zvací dopis.