...a náklady? TČ/300 + zateplení/500 + podlahy/200 + FVE/300=1,3 mKč (po dotacích)
O kolik jsem se spletl? Dožijí se návratnosti aspoň vaše děti?
Při úspoře 20000Kč/rok to totiž máte na 1300/20=65 let 😄 Ale jen kdyby ta vaše technika vydržela bez poruch , servisu a nutné výměny za novou...
Jo, spletl jste se o půl mega, nejmíň.
...a náklady? TČ/300 + zateplení/500 + podlahy/200 + FVE/300=1,3 mKč (po dotacích)
O kolik jsem se spletl? Dožijí se návratnosti aspoň vaše děti?
Při úspoře 20000Kč/rok to totiž máte na 1300/20=65 let 😄 Ale jen kdyby ta vaše technika vydržela bez poruch , servisu a nutné výměny za novou...
Psal jsem, že jsem stavěl dům. Co na tom nerozumíte? Bavíme se o TČ, FVE. Když stavíte dům, tak bez zateplení, podlahovky, trojité okna apod., byste nedostal stavební povolení. Pravda, mohl jsem bydlet v jeskyni. Btw, kolik že stojí dnešní být 4+1 na periferii města? A náklady?
To je sice hezké, ale vstupní peníze určitě bylo pár milionů,jsem zvědavá, kdy se Vám investice vrátí,jestli tedy vůbec, zařízení se porouchá,baterie odchází a vy budete dávat vysoké částky pořád. Nakonec to nebude levnější ani dražší než jiné vytápění.
Stavěl jsem dům. Náklady na plynové topení by byly vyšší, jištění bylo přes elektřinu, za plyn bych platil ještě připojení a pravidelně ročně poplatek. Plynový kotel vydrží cca stejně jako TČ, kde nemusím dělat roční kontroly, jelikož jsem nepořizoval " Asii ". A ta Fotovoltaika mě stála cca 250 tisíc. Když jsem to počítal a dle jasných čísel, tak tuto investici na FVE mám zpátky za 4.5 roku. Životnost cca 15 let. Ušetřím teda na poplatcích a spotřebě za 15 let mínus 4.5 roku krát to, o co mám nižší platbu za elektřinu nyní a pred FVE, cca 300 tisic. FVE mám již 2.5 roku.
TČ není samospasitelné. Komplexní řešení, tzn kvalitní tepelné čerpadlo vzduch voda, podlahové vytápění, zateplení objektu, fotovoltaika s bateriemi včetně virtuálu, okna atd, mi zajistila v domě s podlahovou plochou roční úhradu celých 18800 korun českých. Postaveno před 10ti lety, cca 160m² podlahové plochy.
Pokud si vzpominám, tak už dávno vznikl plán na stavbu přehrad, posledni aktualizace bylo pokud si to dobře pamatuji číslo 65. Ne, každý vime, kolik se toho postavilo. Spousta lidi pořád dokola mele, že to nepomůže a že vodohospodáři jsoz bl..i,.... a výsledky jsme viděli. Dokonce jsem se setkal s názorem, že vltavská kaskáda je k ničemu a že by povodně Praze nevadily. Takovi lumeni tu taky žijí...
Spousta lidi vůbec nemyslí hlavou ale okamžitě vědi, že nic fungovat nebude.
Máte pravdu. Udělalo se dost. A jak píše paní výše, některé věci se zablokovaly. Voda opět smetla Opavu, Krnov, Ostravu, Bohumín. Myslím, že víte, jaký je důvod.
Kedze sa jedna o 4x4, tak podotknem, ze sa treba vyhnut VSETKYM so suchymi dvojspojkami. Ci uz je to DSG, alebo DCT (Korea), alebo EDC (francuzi). Dalej sa treba vyhnut variatorom, je uplne jedno od koho. Potom tu mame specialny pripad Suzuki S-Cross / Vitara s manualnou prevodovkou nadmerne pouzivane v terene. Obvykle maju silne opotrebovanu spojku. Verzie s Aisin HDM automatom su obvykle OK. Treba na nich ale dosledne skontrolovat podvozok, pretoze prave vdaka skvelemu pohonu 4x4 toho vedia prejst naozaj vela, pricom ich limitom je hlavne mala svetla vyska a mizerny najazdovy uhol.
Vo vseobecnosti pri 4x4 SUV ci crossoveroch odporucam pri kupe dosledne skontrolovat, v akom stave je predny kryt pod naraznikom. Nad nim totiz obvykle byvaju chladice a vyparnik klimatizacie. Tieto kryty su casto velmi pruzne a staci ich v terene o cosi len zlahka opriet, hned sa prehnu a a ako prvy to schyta intercooler. Niektori vyrobcovia su dokonca tak tupi ze tieto kryty robia zhora rebrovane, to je uz naozaj na doslednu kontrolu vsetkych chladicov, pretoze tie rebra sa po prepruzeni krytov do chladicov zarezavaju velmi lahko.
Pri skusobnej jazde treba ist do blata, alebo na strmy travnaty kopec a otestovat, ci spravne funguje pohon zadnej napravy. Toto sa tyka hlavne kadeako upravovanych Dusterov a Vitar, ked su tie auta prizdvihnute a ako bonus maju pod motorom ochranny plech (standard plasty), majitelia si ich casto a s radostou plietli s offroadmi, pricom na to nie su stavane.
A Teraz povedz, Čo s tým? 😂
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Že by nastala doba kapotáží a světel ve F1 ? 😁
1 odpověď