Za mě jedině dobře, tohle zelené idiotství stejně nikam nevede. Omezovat svobodu pohybu (a vlak rozhodně není svobodný a v případě ČR už vůbec komfortní pohyb). Pristě nechci cestovat spolu s dalšími ve špinavém vlaku a tahat se se zavazadly, auto je efektivnější, pohodlnější a vzhledem k diletantství ČD i bezpečnějších.. Ti šaškové to každou chvíli někde vyklopí. Má-li se něco dělat proti klimatu, tak ať se vlády světa domluví, nekácí se pralesy, nevyhazují do vzduchu rafinerie, ať se neválčí a zamezí se takřka biblickým požárům (ten z Kanady ovlivnil kvalitu ovzduší i v ČR). V neposlední řadě nechť se nezavírají jaderné elektrarny a naopak ať zavřou ty uhelné. Ukazovat neustále na auta jakožto prostředky individuální mobility a nuceně je nahrazovat elektromibily je v tomto kontextu zcela marginální, navíc jsou tu stále obří transportní lodě spalující mazut, které v celkovém součtu vypustí shodné množství emisí, než všechny automobily dohromady. O letecké dopravě ani nemluvím. Tedy rozum do hrsti a zelený šmejdy vyházet do propadliště dějin spolu s eko-aktivisty a demagogy, jež si nevidí na špičku nosu.
Z autora článku je mi zle. Zajímalo by mne, kolik mu za ty plky zaplatili. Myslel jsem, že garáž je o autech, o tom, že je máme rádi a že jako jedni z mála ještě máme zdravý rozum a víme, že tato cesta je slepou uličkpu, v praxi nevyužitelnou. Celý článek je v podstatě jen naivní, vtíravá reklama. Pracovně se již pátý rok věnuji elektromobilům a apeluji na všechny - tak jako auto bylo vždy symbolem svobody a nezávislosti, tak elektromobilita je přesně opačným symbolem. Ty pohádky o nabití na 80% kapacity za půl hodiny ? To umí zatím jen pár stanic a zkuste se někdy podívat pod zem, jaké k nim vedou kabely a kolik celá infrastruktura stála...to celé korunujte cenou za kWh za "rychlé" nabíjení, poškozující akumulátor. Ceny elektřiny dále raketově porostou. Elektromobily se vyrábí proto, že to chce EU, automobilky to vyrábět nechtějí a každý s mozkem v hlavě moc dobře ví, proč. Tak snad se někdo v Garáži chytne za nos a autora vyprovodí za bránu.
Amen. Celá vize světa "na baterky" během pár dekád je nesmysl. Například s elektro auty je to to samé. Pokud by se měly tak masově rozšířit, jak je a bude vyžadováno, tak i naše - na poměry střední Evropy naddimenzovaná rozvodná síť - by ani z daleka nestačila. Že se některá auta nabíjí z velkých nabíječek za půl hodiny je sice možné, ale je třeba se podívat - laicky řečeno - jak velké kabely k ní vedou. EU se ohání emisemi a globálním oteplováním a přitom 10 největších přepravních lodí světa, spalujících mazut, vyprodukuje stejné množství emisí jako automobily na celé planetě. Pokud by tedy opravdu šlo o množství vypuštěných emisí, měla by se pozornost obrátit právě tam, stejně jako do letecké přepravy, který je mimochodem dalším největším znečišťovatelem ovzduší. Ví vůbec většina lidí, kolik letadel v létá a jakou mají spotřebu paliva = vypouštějí emisí ? O tom se nemluví, protože nejsou tolik vidět. Za poslední dvě dekády klesly emise aut natolik, že již nepředstavují žádnou hrozbu, přitom neustálou tvrdou emisní šikanou automobilky už neví kudy kam, vymýšlí absurdity typu start-stop apod, na což opět doplácí zákazník a celý automotive - tedy motor ekonomiky světa, se žene do záhuby a my s ním. Dokud tolerujeme vlády diletantů, zlodějů a populistickou diktaturu EU, bude to jen horší. Svět zaplavený "uprchlíky" a zelenou technologií nebude svět, ve kterém chce někdo žít, nicméně díky tomu, že každý sleduje hlavně své zájmy a globální věci ho nezajímají, tak dochází k úpadku západní civilizace v přímém přenosu a s ní přestává pomalu ale jistě existovat i zdravý rozum.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevím, kolik zkušeností má autor s filmy a kolik znalostí má o rally v tehdejších dobách, dovolím si tedy svůj pohled - Race for glory je za mě velký propadák, který dojíždí na podfinancování, mizerné herecké obsazení a celkově působí chabým pokusem o velkou show, bohužel ušitou horkou jehlou a ještě velmi lacinou - přesně tak, jak je italům blízké. Pár postřehů - ve filmu je velmi málo aut a jezdí se s nimi doslova v rukavičkách, scény, kdy auto jede téměř rovně a stále nevidíme ani neslyšíme plný plyn, jsou velmi smutné, nevím, koho najali jako řidiče, ale bylo to strašné, podívejte se na dobové záběry z tratí - uvidíte peklo, uslyšíte symfonii.. Chybí diváci kolem trati, na komparzu se velmi šetřilo a příběh je celkově velmi slabý. Je zkrátka vidět, že za tím stojí ital a z mého pohledu je to dílo, velmi neuctivé k této nejkrásnější éře motorsportu. Doufám, že jej brzy někdo zpracuje znovu a to ve formátu, jež si zaslouží, tedy něco stylu Le Mans, nebo Rivalů. Pro mainstream asi dobré, pro petrolheada ostudné dílo.
1 odpověď