Přes HZS je to tak proto, že Vlček chce jenom Tatru. Když to vezmu z pozice obsluhy, je to generační rozdíl. Ale zlepšují se. Jen ta cena je fakt nesmyslná. Scania má taky nějaký dětský nemoci. Pod Tatrou si to bez loužičky oleje neumím představit. 😀 Pak už jen vybrat dobrého nástavbáře a dajizse dělat hodně pěkný věci. Když je dost peněz 😀
Tak to je u Tatry z Ela normální když není olej pod ní tak není ani v ni😁. A to platí i pro nové kusy.
Scanie je také s dotací. Výběr podvozku na dotace není vázán. Kdo má možnost vyzkoušet oboje, ví jak dobře s čím jezdí.Nicméně většina hasičských aut svůj život stráví převážně na silnici. A věřte že i Scania projede opravdu hodně.
No záleží z jakých dotaci Irop už není a přes HZS přes tu rámcovou dohodu jde vzít jen Tatru. A já netvrdím že nepřijede. Spíš jde o komfort je pravda že se scanii hasičskou jsem ještě nejel ale jezdil jsem RTHP, Karosou Tatrou a měl jsem možnost zkusit i Renault. A po polních cestách ale i celkově cestach co přímo u nás jsou (u nás to jsou tankodromy) tak nejlepší je na to Tatra ta se jen koliba z jiných člověk pomalu vypadne z té kabiny nebo musí jen krokem. Ale souhlasím že ne všude se Tatra hodí. Do velký měst kde prakticky z města nevyjede bych volil jiný podvozek.
Prozatím to auto absolutně nikdo neviděl, nikdo s ním nejezdí, protože to je novinka, ale absolutně všichni ví, že ty auta co ještě neexistují mají problémy...
Až na to že ty auta tam jsou už nějakou dobu předané a jen teď byly oficiality a hlavně se to vy z těch zkušebních co už víc jak rok jezdí u útvaru nebo spíš stojí než jezdí.
Úplně stejný problém mají všechna auta, která mají tě to druh převodovky, zlatý allison.
No tyto vozí pro HZS by měli mít převodovku Alison ale mají nějaký novější tatrovácky motor 340kw který je řízen elektronický a právě to dělá bordel ty převodovky traxon by se měli dávat až budou vyrobena všechna vozidla co mají ve výbavě Alison. Je to příplatková výbava.
Sto kusů je uctyhodne číslo, nicméně to nevypadá na záplavu. Každopádně je fajn, že hasici i nadále jsou větší české značce.
U těchto prvních kusů to výhra není podle interních info mají auta velkém dost problémů. Je to nová platforma se spoustou much. Co jsem slyšel tak velký problém dělá komunikace motoru s převodovkou. Uvidíme jak to postupem času vyřeší.
Hlavně je potřeba poděkovat fondům Evrospké Unie, což v článku vůbec nezaznělo. Bez těchto peněz není možné takový objem pořídit. Pohádky o tom, že to platíme sami prosím nechte až na jindy. Díky.
Hlavně je potřeba si o tom něco zjistit to co sdílite je víc jak 10 let staré a Tyto fond už neexistuji. Tyto auta v rámci rámcové dohody GŘ HZS jsou pořizovány z rozpočtu HZS a pok se nepletu tak dobrovolní hasiči na to to dostanou v rámci dotace co jde přes HZS od státu 4,5 mil. Plus některé kraje něco přispějí. Zbytek z celkové ceny přes 11 mil. Doplácí obec nebo město.
Super.....a dobrovolní hasiči ve vesnicích budou jezdit starými šroty typu Mates, Karosa a 815 dodnes !
V článku se píše že jen malá část těchto vozů jde k HZS. Zbytek jde k dobrákum problém je že tento projekt už má velké zpoždění výrobci nestíhají. A podle prvních informací ani kvalita není nic moc. Navíc ne každá obec si to může dovolit sice je na to dotace od státu ve výši cca 5mil. Ale i tak musí obec zaplatit přes 6 mil.
Tak PČR já na tom blbě no. Vím co známí jezdí jako druhosled ale díky tomu kde jsou tak u nehod a jiných věcí jsou vždy první tak chtěli do auta velkou lékárničku a ne tu obyč co je do OA. Ale nedostali protože nejsou peníze. Tak tašku s nějakým vybavením jsme jim dali hasiči co jsme vyřadili a doplnila to známá že ZZS. Ale je fakt že jak jsme jim stim pomohly vedení se to dozvědělo tak pak jim něco koupili. A teď se řeší problém protože u požáru použil hasičak z auta.
Ale ano. Mame tady prizdi..., kteri Nemcum nereknou a dost.
Kdyz se pred x lety uzakonila referenda, tak se porad mluvilo o tom, ze lide budou mit vice moznosti, jak tlacit na sve zvolene zakonodarce. Nejde to vyuzit a usporadat celostatni referendum o tom, at se vlada postara o to, aby strategicky vyznamnou komoditu pro stat, tedy elektrinu, musel CEZ dodavat prvne za rozumnou marzi v CR a pak teprve at prodava prebytky za kolik chce na export? To uz jsme v EU fakt tak bezzubi, ze jeden stat svym lpenim na spatnem rozhodnuti stahne ke dnu uplne vsechny a firma ze 70% vlastnena statem bude ruinovat obcany daneho statu, kvuli vyse zisku a dividendy!
První problém když řekneme dost tak oni taky dost ropy nebo plynu či jiné komodity na které jsme závislý. A další věc důležitější ČEZ vyrábí jen část elektřiny velkou čas vyrábí jiné společnosti jak bude rozhodnuto kdo bude mít levnější elektřinu a kdo dražší . A to se ani nebavím o tom že když stát bude umělé přes ČEZ snižovat cenu elektřiny tak jako podílník jej zažalují a bude v háji.
Ano nevěděl jsem že se to bere od roku 86 ale říkalo se tu. Ale stejně se bere průměr a nýbrž jdou platy nahoru tak nejdůležitější jsou poslední roky ty ten průměr nejvíc zvednou takže to z části pravda je. Navíc řeknu příklad z práce kde zrovna jeden nadává. Dva lidi do roku 93 u nás pracovali jako zaměstnanci od 93 jako OSVČ pro nás oba přiznávají že platili minimum . Jeden se ale před 5 roky nechal zaměstnat. V létě šel na důchod a má jemně přes 20 tisíc. Druhý zůstal jako OSVČ a jen poslední dva roky platí trošku více než minimum. Má jít na důchod po novém roce a důchod nemá mít ani 15 tisíc. Což se mu nelíbí. Takže proč ze začátku platit na sociálním hodně když mi to stačí ten průměr nahnat ke konci.
Jj to je klasika a to je problém proč je málo peněz v systému důchod se počítá z odvodu za posledních pár let před důchodem proto hodně lidí se nechává na třeba posledních pár let zaměstnat a mají vyšší důchod ikdyz celý život neplatili skoro nic. A tady je problém proč by si měl platit vyšší odvody v 35letech když se to nepočítá. Takže každý platí minimum a tím pádem peníze v systému chybí. Kdyby platili normálně tak by bylo peněz dost a nemusel se zvyšovat třeba věk odchodu do penze. Celý systém živí hlavně zaměstnanci. Jako všechno ičaři jen ojebavaji stát.
Nj využívají že je jich málo a člověk nezjistí jestli ten zub je opravdu špatný když nebolí. Ne o podobného měla bývalá partnerka. Přišla o zubaře a po dvou letech našla nového kde přišla na vstupní prohlídku ten ji udělal rengen a oznámil že úplně v každém zubu má kaz a že s pojišťovnami nespolupracuje. A za jeden zub chce 5 tisíc. Tak mu praskla dveřmi a odešla. Bohužel dalšího zubaře neměla dokud jsem sni byl takže nevím jak zuby skutečně dopadly.
Pokud jde o bezpečnost tak proč obce nedají na začátek obce velkou ceduli že je úsek měřený radarem ? Pak bych to bral jako bezpečnost a samozřejmě by počet přestupků klesnul, ale pokud tam dají sprostě radar jako všude v republice bez jakéhokoliv upozornění že ten radar tam je, tak to opravdu nefunguje jako bezpečnost, ale jako sprosté vybírání peněz do veřejné kasy !
A co to pomůže ? Lidí se naučí že se tam ve skutečnosti neměří a budou stejně jezdit rychle.
Asi těch houfnic máme nadbytek a nepotřebujeme je. Poláci by si je nechali pro svou obranu. Tak že další díra do státního rozpočtu a pak se divme, kolik stojí máslo. Ať už jsou volby.
To jsou nové kusy co se vyrobí co si objednalo Nizozemsko od České firmy. Státní rozpočet na tom jen viděla díky daním a nic do toho nedá. Njn blbec je blbcem a blbcem zůstane. 😁😁😁
Je fajn že se to nějak řeší ale zase nepřehánět protože na to doplatí zase jen lidi. začíná být problém s tím že emisema neprochází staré hasické cisterny. Dřív technici zavírali oči že jsme hasiči teď už ne. ty auta prostě neprojdou za rok ujedou 1000-2000km a většinu času jen klepou na volnoběch takže je motor je zanesený a kouři.
No medialisté: Asi spíše prasklo potrubí za vodoměrem, ne vodoměr, těžko by v to případě měřil a ventil na ohřívači není přepadový ale přetlakový!
Však to se nepočítá měřením pokud byl vodoměr poškozen. Dělá se to tak že na jejich provozním vodoměrů vidí že do této části města odteklo x kubíků a sectou vodoměry od ostatních lidí a ten rozdíl potom dotyčný zaplatí takže i úniky na jejich vedení krádeže vody atd. Je to stejné jak u krádeži elektřiny.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Motor je tam DAF, ne Tatra
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Je tam tatrovácky vzduchem chlazeny motor buď 325kw nebo 340kw který byl použit v prototypu stačí si přečíst smlouvu