Lze nad tím kroutit hlavou, ale je dost pravděpodobné, že článek je vyňatý z kontextu. Několik let jsem žil ve Švédsku, kde toto není dle zvykového práva všech nijak zvlášť omezené. Italové tam pořádali doslova komerční nájezdy na houby, zvláště pak lišky. Les zplundrovali, houby naházeli do dodávek s chladícím agregátem a šup na italské trhy, kde jsou tyto houby velmi žádané. Takže ona existuje i druhá strana mince a vzhledem k lokalitě by mě nepřekvapilo, kdyby se jednalo o něco podobného a prostě je vyhmátli.
Tohle ale není žádná novinka. V roce 2013 jsem žil ještě ve Švédsku. Bylo to před masivní migrační vlnou. Už tehdy mi kolegové říkali, že v Malmö se za měsíc stane 18 loupežných přepadení v průměru a 9 vražd. A policie je zcela a naprosto bezbranná. Z Ronneby se kolega s rodinou odstěhoval kvůli drogovým gangům na venkov. Jordbro na přesměstí Stockholmu jsem sám procházel a husí kůži mám dodnes. Je to smutný pohled, ale je to realita.
Titulek by se měl trochu opravit, Češi ze sebe dělají hlupáky sami, tím, že to kupují. Když chodím nakupovat pravidelně, mám snad naučené nějaké cenové měřítko. Jak už tu někdo napsal, je mi šumák kolik procent je kde uvedeno, důležitá je koncová cena. Někdo si i pohyb cen svých oblíbených potravin píše. Já tím zas nechci ztrácet čas, stačí mi jen mentální koncept. Druhá stránka je ta, že průměrné ceny stoupají průběžně a tak se mění i to pomyslné měřítko. Není to tak dávno, co jsem považoval cenu kostky másla 45 korun za absurdní a dnes považuji za úspěch koupit pod 60 korun. Nesouhlasím s cenou = nekupuji. Dokud mám alternativu, je to jediný logický přístup. Kdyby Češi uvažovali tržním způsobem, tak by se ta hranice nastavila sama, protože ty krámy by prostě neprofitovaly.
Tohle je neo kolonialismus v praxi. Jen nevím, co budou dělat, jestli VW uzavře výrobní závody v DE. Desítky tisíc nezaměstnaných a k tomu dalších 250 tis. hladových krků. Němec nebude bydlet v 2+1 s dalšími deseti lidmi. A kdo zná náklady na život v DE ví, že tohle je časovaná nálož. A kam půjdou pracovat ti přistěhovalci, kteří už v těchto závodech montují? Krajané z EU se vyhodí zpět do svých zemí, ale těch z třetího světa se jen tak nezbaví. Německo je v zásadě zajímavý projekt a ostatní země by měly raději šlápnout na brzdu a počkat si, jak tento projekt skončí, než ho slepě následovat.
Ty linky jedou nonstop, takže 4 denní pracovní doba zřejmě nepovede k úspoře. Museli by se naopak nabrat další pracovníci na směnu, což je nákladnější než ponechat původní směny. Zastavení linky na ty "volné" dny naopak povede k rapidnímu prodražení provozu továrny. Mně z toho vychází, že přesun do levnější lokality je téměř jistý, po vzoru ostatních automobilek a nezabrání mu nic. Německá vláda se kouše do vlastní nohy a tímto si prokousne tepnu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Není to ještě tak dávno, z pohledu Země, kdy se lidé za projev náklonnosti ke zvířatům veřejně upalovali na hranicích, ženy zvláště. Na této šílené story je naprosto zásadně pozitivní jedna věc - a to, že naprosté většině dnešních lidí to přijde šílené a nechutné. To, že dokážeme projevit soucit se zvířetem, ukazuje na fakt, že už ho stále častěji umíme projevit i vůči sobě navzájem a podobné jednání nám přijde nereálné. Něco se mění a nepokoje, které vládnou společnosti, jsou toho průvodním projevem. Veverce je to jedno, ta se inkarnuje třeba znovu do veverky, možná jen proto, aby někde znovu způsobila rozruch, jako to už udělala spousta bytostí dříve a téměř totožným způsobem.
1 odpověď