Tohle je snad specialita Prahy. Jezdím tu pravidelně do práce na kole a tím, že jsem i řidič, chodec a mám děti, tak se chovám ohleduplně. Že své zkušenosti vím, že není problém jet i na kole podle předpisů a pokud to v nějakém případě nejde (hlavně kvůli pakům od rysovacich prken, co jsou schopni cyklotrasu vést tak, že musí být na pár metrů přerušena, navedena na schody apod.) tak kolo holt vedu nebo jedu krokem. Třeba ve Strakonicích jsem viděl běžně pruhy pro cyklisty na chodnících a nikdo tam nemá problém, cyklisté se tam s chodci respektují a nedělají si navzájem naschvál. No, ale v Praze mám pocit, že mají blbci základny, od všech táborů. Auta parkují v cyklopruzích, chodci blokují vyhražené cyklopruhy, např na Náplavce a cyklisté klíčkují jak pošahaní v plné rychlosti mezi dětmi na sdílených stezkách pro cyklisty a chodce. A ještě se všichni navzájem nesnáší a dělají si naschvály. No a policie / strážníci.... Ti na to se...
Pěkně jste to popsal. Řešení jsou polovičatá, pravidla se nevymáhají a lidi na ně ze zásady kašlou. A to platí pro cyklisty, chodce i motoristy.
Lidi by měli víc cestovat, aby viděli, jak taky městská dopravní síť může vypadat ku prospěchu všech. Stačí třeba do Wroclawi. Polákům v tomhle tleskám.
Jezdit po chodníku a přes přechody je nepřijatelné, tečka. Ovšem, neházejte celou vinu za stav v praze na cyklisty. Jezdím na kole hodně různě po Evropě a vidím, jak zoufale zaostává pražská cykloinfrastruktura za většinou evropy - a to není jen známé Holandsko a Dánsko, ale treba i Polská města, Německá... Praha pro zlepšení situace dělá minimum, vždy ma přednost např. parkování. Postavte bezpečnou a souvislou infrastrukturu a cyklisti ji budou používat místo ježdění po chodníku,je to jednoduchý a všude jinde to funguje. Jen to chce politickou vůli.
A další věc je český nedostatek morálky. Když už se občas postaví separátní cyklostezka, stejně se v ní courají chodci. Když cyklopruh, parkují v něm auta. Tady nerespektuje nikdo nic a vinit cyklisty je alibismus.
Jinak samozřejmě pravidla se musí dodržovat a i jako cyklista chodníkáře okřikuju, protože kazí pověst nám všem. Peace :)
Naše země není tak veliká, aby se tady proháněli rychlovlaky, které nenavazují na žádnou rychlotať mimo ČR. Jiné by bylo, kdyby se např. na území Rakouska a Polska začali stavět a měli by na něco navázat. V tom případě souhlasím, ale stavět něco jen pro efekt, abychom to měli je nabubřelý nesmysl.
Jednak, na co navázat rozhodně je. Rychlé tratě mají v DE (300km/h), AT(220km/h) a i PL železnice na tom nejsou špatně. Osobně vyzkoušeno 🙂
Druhak, i kdyby to měla být jen vnitrostátní záležitost, dává to IMHO smysl - jestli jedete z Prahy do Ostravy dvě hodiny nebo čtyři je značná úspora času a peněz, když si to pronásobíte počtem přepravených cestujících. Dojíždění za prací bude možné na mnohem delší vzdálenost, třeba vysočina by na tom mohla vydělat zásadně (Jihlava má mít terminál, takže by nebylo problém dojíždět do Prahy nebo Brna)
Čím tam přijel sám, čím to své dílo převážel? Aby dodržel své téma, tak doufám koňským nebo volským povozem. A také na výrobě použitého materiálu, by se nesmělo podílet žádné auto. Jinak by jeho dílo byla pouze lež.
A kolik z těch aut, co denně zaplaví město, něco převáží? Čtvrtina? Pětina? Nikdo přece neříká, že auta se mají zrušit, bohatě by stačilo omezit jejich využívání na případy, kdy to dává smysl - a kdy se jeden člověk neveze jen tak z pohodlnosti a na úkor všech ostatních. Auta jsou užitečná věc, ale nadužívají se z rozmaru, to je celé.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A nejhorší na tom je, že i když mají pumpičky cyklotrasu dva metry vedle silnice, stejně se dubou cpát do silnice. Úplně nejlepší jsou ti, kteří ani neumí pravidla silničního provozu, už několikrát jsem na křižovatce málem několik pimpiček smetl protože 'já sem na kole, kdo je víc.'
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Víte, ty cyklostezky jsou ale často v tak špatném stavu,že na silničním kole se po nich nedá jet, případně jsou po pár desítkách metrů stejně přerušeny,takže nemá smysl na ně najíždět. Věřte tomu, že je tam vždycky nějaký důvod. Nikdo nechce jet mezi auty, pokud má bezpečnější, ale zároveň použitelnou alternativu. A už vůbec vám to neděláme naschvál ;)