V tomto:
Martin Pipota
Pane Pipoto, nikdo netvrdí že všichni chtějí EV, ale dle prodejů se určitě nejedná o pár “zelenomyslících” jak tady tvrdíte.
Jedná se o pár zelenomyslících, jelikož v těch prodejích máte zahrnuty i dotace na elektroauta, což celou statistiku uvádí do nedůvěryhodného světla. Správně by to bylo:
Statistika soukromých osob (elektroauta vs. hybridy vs. auta s konvenčními pohony) za dvou podmínek
-s dotací
-bez dotací
Pořád tam nevidím to mlžení. Že se prodalo za prvních 10 měsíců 2024 víc EV než aut naftových je fakt a 1.170.000 mě nepřijde jako pár. Že to bylo v některých zemích s dotací a že se benzínových prodalo víc než 2× tolik je taky fakt, ale tvrdit že statistika je špatně protože jsou do ní zahrnuty i právnické osoby? Dle statistiky mají největší nárůst (bez dotaci) hybridní auta protože částečně spojují výhody EV a spalovaků. Takže za mě, prodej čistě spalovaků už bude jen klesat. Ale nejsem vševědoucí takže se mohu mýlit.
Tak vězte, že EGR ventil (recirkulace výfukových plynů) má každé auto pro evropský trh od zavedení emisní normy EURO 3, tedy od roku výroby 2000. Filtr pevných částic mají všechny evropské benzíny povinně od roku 2019 - souvisí to se zavedením přímovstřikových zážehových motorů. Ty totiž reálném světě, kromě nižší spotřeby a tedy nižších emisí CO2, produkují velmi podobné množství sazí jako moderní diesel. Američané dávno přišli na to, že v reálném světě je lepší větší motor, který je méně zatěžován a tak tyto krámy v autech nemají.
Diesely mají filtr prakticky povinně od normy EURO 4 (rok 2005), zcela povinně od EURO 5 (rok 2009). V roce 2014 navíc, s normou EURO 6, přišla do dieselů močovina, neboli katalyzátor SRC s použitím ad-blue. Rozdíl mezi normami EURO 5, která ještě měla smysl v ohledu ochrany zdraví, a EURO 6 (a její deriváty) je pouze v "zeleném boji" proti CO2. Ale nikoho ze zelených mozků už netrápí, že při výrobě spotřebních dílů - katalyzátory, filtry DPF, čidla, čerpadla a vstřikovače ad-blue, uvolníme 10x víc emisí CO2 než kolik jich ušetříme.
Co se filtru pevných částic týče, musel jsem si doplnit vědomosti, opravdu je benzíny mají jen se nejedná o DPF, ale GPF. Každopádně nerozumím proč zrovna s tímto má někdo problém. Já osobně nepotřebuji vdechovat žádné mikročástice.
Viděl jste někdy v posledních letech auto určené pro americký trh?
Skutečně si myslíte, že tam je namontovaný start-stop systém, defaultně zapnutý front assist, line assist, nebo poslední "hit" EU - pípání při překročení rychlosti?
Benzínové motory pro USA pořád nemají ani EGR ventil ani filtr pevných částic....
Takže ne, nemají v tom prsty Ilumináti, ale technicky nevzdělaní úředníci z EU.
Nejsem sice odborník, ale mám pocit že žádné benzínové auto v EU filtr pevných částic také nemá a s EGR ventilem to u benzínu také není 100%.
Pokud výrobci pod diktátem EU norem vyrábějí buď drahá, šíleně složitá auta plná zcela zbytečných povinných asistentů (které navíc téměř všichni okamžitě vypínají) s diskutabilní spolehlivostí a nákladným servisem nebo ještě dražší EV, nemáte moc na výběr. Současná situace v automotive nemá s tím co lidé reálně chtějí kupovat (tedy s volným trhem) naprosto nic společného.
Máte pocit že auta vyráběna mimo EU pro jiný než EU trh jsou jednodušší a bez asistenčních systémů? Ta zlá EU má v tom případě pěkně dlouhé prsty, anebo že by iluminati?
Hlavne lze skladovat. Uchovat energii v baterii z leta na zimu je nerealne ta muze dorovnat tam maximalne den/noc. Precerpavacky dostatecne kapacity si neumim predstavit. Mozna vodik, ale tam asi skladovani take neni jednoduche. Sel by ale take pouzit i do aut a navic z nej lze udelat primo elektrinu, coz by ponechalo komfort elektrickeho pohonu.
Vodík skladovat lze, ale je tu stejný problém jako u syntetických paliv a tou je cena. To se ovšem může časem změnit.
Ty čísla bohužel bohužel deformuje dotacemi a sankcemi pokřivený trh ve prospěch autíček na elektriku. V nepokřiveném tržním prostředí by ty čísla vypadala nepochybně jinak. Elektrice i fandím, ale v porovnání s benzínem u mne zatím prohrává. Nové věci se mají v tržním prostředí prosadit svoji kvalitou a ne dotacemi. A když je protlačuje rudozelená ideologie, tak mě to odrazuje o to více.
Nemohu souhlasit, například Německo v roce 2024 žádné dotace na EV nemělo a ČR ty čísla moc neovlivnilo. Dle čísel je momentálně nejvíc kupované auto v EU hybrid bez baterie. Z toho je patrné že velká část lidí chce momentálně auto s výhodami EV, ale i výhodou spalováku. Dle mého názoru budou prodeje čistě spalováků dále klesat.
Myslim, ze jde o prechodne obdobi. Pokud se ma vetsina energie vyrabet z obnovitelnych zdroju, budou zde pres leto prebytky el energie okolo 200-300%. Da se ocekavat, ze v te dobe uz bude dotazena vyroba syntetickych paliv z techto prebytku. Naopak v zime budeme trpet nedostatkem el. energie a auta spalujici synteticka paliva budou mit v zime nejlevnejsi provoz.
No pravda je že pokud někdo zmákne zlevnit výrobu syntetických paliv tak tu máme k baterce alternativu.
Blbost největší,elektro nikdo nechce,zavírájí fabriky na jejich výrobu proto že o ně není zájem,tak si tu propagandu na zelený terorismus plácejte z okna .
Pane Brabec ja jsem jen uvedl oficiální čísla ACEA žádnou propagandu. Co si představujete pod slovem “propaganda”? Jinak, jezdím benzinovou Škodovkou.
Hlavně si přestaňme nalhávat, že všichni chtějí elektrovozítka za nesmysl. Nebýt dotací, koupí si to jen pár zelenomyslících. Třeba v USA to lidi nechtějí ani s dotacemi za poloviční cenu.
Pane Pipoto, nikdo netvrdí že všichni chtějí EV, ale dle prodejů se určitě nejedná o pár “zelenomyslících” jak tady tvrdíte. A prosím o “dotacich” v USA si něco zjistěte, EV tam nejsou za polovinu a ne pro každého.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ti kdo hájí hodnoty jako respekt a ohleduplnost, které je na východě vůbec obtížné vysvětlovat, byli znepokojení volbou Trumpa typicky oslavovaného prokremelskými diskutéry. Vadilo jim jeho imperátorství, které naopak nadšeně vítali ti druzí. A teď najednou předstírají, že Trump ve svévolné nenasytnosti reprezentuje západ.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně, nemám co dodat