Mě ale přijde že v současné době má přednost zelená střecha a ne zasoba vody pro zahradu.
Dobrý den paní Navrátilová, vegetační střechu je možné udělat tak, aby zadržovala minimum vody ( vegetaci pak tvoří jen suchomilné rostliny s minimálním požadavkem na potřebu vody) a zbytek můžete jímat do nádoby na zalévání. Pokud někdo zalévat nepotřebuje, pak je dobré naopak zadržet na střeše více vody a nemusí řešit likvidaci vody na pozemku v takové výši. Soused má podzemní nádrž na 50 m3 a nikdy ji nevyčerpal. Naštěstí ji tam měl z minulosti a tudíž neměl žádné náklady s jejím pořízením. Ale pokud máte řešit systém nový, pak jsou to vyšší desítky tisíc za pořízení a instalaci.
Líbí se mi tahle asociace za zákaz plochých střech. Taká se mi nelíbí kostky. Odkaz 1
Někde bylo, že zelená střecha není žádné terno z hlediska tepla.
Z www: Až v 50.letech minulého století se začali ploché střechy používat masivně v komerční i rezidenční výstavbě.
Začala éra nekonečného hledání netěsností v hydroizolační vrstvě plochých střech a každoročního, beznadějného záplatování aby to tak moc neteklo.
Dobrý den, ono záleží, jak a z čeho se taková střecha udělá. Když si někdo koupí nejlevnější z levného a položí mu to někdo, kdo je vyučený truhlář, pak střecha samozřejmě funkci proti vodě plnit nebude hned při dokončení.
Zajímavé je, že organizátor toho "zákazu" sám na plochých střechách vydělává a dodává na ně prosvětlení.
A k vaší poslední poznámce -terno z hlediska tepla. Je prokázané, že vegetační střecha snižuje okolní teplotu a několik stupňů, snižuje prašnost, zvyšuje vlhkost okolního vzduchu, ale hlavně sníží teplotu v interiéru v letních měsících, protože tvoří bariéru proti sálání od slunce na střešní krytinu. Ať už jsou to tašky nebo fólie nebo asfalt, vždy bude mít tato vrstva výrazně nižší teplotu s vegetační střechou než bez ní. Sám mám na svém domu se sedlovou střechou pálenou krytinu v antracitové barvě a jen tak jsem si naměřil povrchovou teplotu na jižní straně letos 89°C! Pokud má pán vegetační střechu, rozhodně tam maximálně naměří cca 35°C. A pokud má správně udělanou hydroizolaci, pak pod vegetační střechou prodlouží funkčnost této hydroizolace více než 2,5x.
Vzhledem k tomu, že tyto konkrétní domy jsou ze tří stran obklopeny zahrádkářskými koloniemi, kde, jak všichni dobře víme je "každej pes-jiná ves", tak trvat jednotném architektonickém rázu budov je více než úsměvné 🙂 🙂
Dobrý den, ono je správné, že se v územním plánu toto zakotví. Alespoň někde. Není pak každý dům jak prezentace z katalogu. Jelikož má obec, město nebo jeho část nějak vypadat, není naštěstí zcela dovolené, co si zamane kdejaký investor. Je otřesný pohled na ulici, kde jsou domy přízemní, patrové, plochá střecha, šikmá střecha, pultová a do toho různé barvy střešních krytin a fasád. A to vše obehnané betonovými tvarovkami s plastovým plotem. Pokud člověk nesouzní s daným nařízením, pozemek tam kupovat nemusí.
Uplne ste to nevygooglil spravne. 1.5 hybrid je bez turba a ide tragicky. 1.4 turbo ma a ide jak z praku. Suzuki s karbonom problem nema
Menší problém s karbonizací je až od nového typu motoru K14d , který má filtr pevných částic montovaný na větvi recirkulace. Takže se vrací rádoby vyčištěná směs. Starý model je na tom rozhodně bídně, protože má vnitřní EGR, který vrací výfukové spaliny nečištěné a zanáší se na 100%.
To že jede 1.4 booster jak z praku nerozporuji. O turbu jsem nikde nepsal. Psal jsem pouze o spolehlivosti a nákladech na opravy po letech a nějakých najetých km.
Takže buď pojedu se starým motorem svižně a pak mám na opravy a nebo si volím měně pružný motor, ale s vyšší spolehlivostí.
Ani u Subaru se né vše podaří, vzpomínám si kolem roku 2012, kdy jsme měli na firmě 5 Outbecků s 2.0 D a u 3 se kolem 150 000 km zadřel motor a na vině byla konstrukční vada, kterou Subaru nerado přiznávalo.
Tak pokud jezdíte kolem komína jednou za týden, tak asi spotřebu neřešíte, ale jsou lidi, co dojíždí třeba 20-50 km jednu cestu do práce. A i jinak třeba jezdí dálky, tam se spotřeba samozřejmě už řeší. Zanášení se může ovlivnit i přídavkem aditiva do benzínu.
Kolem více komínů 🙂 Najezdím 60 tis za rok. Spotřeba není pro většinu spotřebitelů prioritou. Nejdřív je cena, pak bezpečnost, pak vybavenost a pak možná spotřeba. A trochu odbočka k nákladům - zajímavé je, že v žádném autosalonu vám neřeknou, kolik bude stát předepsaný servis třeba na 5 let provozu. Pokud není zafixován v nějakém " balíčku" Nejlepší je u elektro aut, kde tvrdili, jak se pak do auta nedá pomalu ani koruna. Krom brzdových destiček a filtru. A ejhle, Hyundai Ioniq 5 za 90 tis km jsou náklady na servis dle importéra 60 500 Kč. A v tom nejsou spotřební věci jako destičky apod.
A ještě k usazeninám. Aditivum sice trochu pomůže, ale problém přímovstřikových motorů to neřeší.
Takže zase palec nahoru pro Subaru s jednoduchým boxerem.
Nesouhlasím s tou (ne)spolehlivostí. Suzuki patří k jedněm nejspolehlivějším na trhu.
Souhlasím, že Suzuki bude spolehlivější než třeba koncernová auta od VW. Tam je to bída čím dál větší. Bylo myšleno tak, že pokud je v moderním autě víc a víc čidel a elektroniky, tak je větší možnost, že se něco pos... Tak to je obecně. Jinak jsme obecně fanda Japonských vozidel i motocyklů. Takže palec nahoru 🙂
Trošku žrout, průměr skoro 10 litrů, tak tohle ne. To už je o třídu jinde třeba Suzuki S-Cross či Vitara, které mají výbornou motorovou jednotku, při mild hybridu to je i celkem svižné auto a s automatem a pohonem všech kol se vejdete do 7 litrů průměrně.
Jenže Suzuki má zcela odlišnou architekturu 4x4. mezinápravová spojka, která byla už v SX 4. Pokud by si měl někdo vybrat auto, na které je spolehnutí a potřebuje často využít systém trakce s velkou zátěží, tak Subaru je jasná volba. Navíc u motoru 1,4 je přímé vstřikování a tedy i problém se zanášením karbonem. To co se ušetří se spotřebou u Suzuki, následně dáte za opravu systému sání. Boxer s atmosferickým plněním je nesmrtelný. Sám Suzuki mám a vrchol spolehlivosti to rozhodně není. U mild hybrid 1,5 to jistě jede pěkně, ale opět by mě strašila spolehlivost systému a po letech i případná oprava. Kdo dnes při nákupu řeší spotřebu? Benzín lidi kupují ať stojí 35 nebo 48 Kč. A že by někdo šetřil a jezdil méně na nákupy vidět není :)
Tahle jsou z EU, blbý kdo dává, blbější kdo nebere.
Myslíte dotace?Jako že se tam sami berou a my je jen rozdělujeme ?? Omyl, my platíme do EU a pak se to rozděluje zpět .Co nefunguje-zadotuj, co funguje-to zdaň. Takhle se to dělá. Desťovka, FVE, Zelená úsporám, kotle, rozhledny...Vše promrhané peníze nás všech.
Nejlepší je zadotovat a pak až budou jezdit, zdraží se ještě víc už tak drahá elektřina. Ale to si zase podniky odepíši z daní. Nejvyšší čas dělat takové věci. Česku chybí zdroje elektrické energie na střednědobý horizont. Potřebujeme nutně dostavět dva bloky v Dukovanech a ještě další dva v Temelíně. A pořád budeme mít málo. V Norsku ke sice elektroaut nejvíce v Evropě, ale vesměs je to otázka větších měst. A důvodem je taky nižší cena elektřiny. Za co já v domácnosti se spotřebou okolo 6MWh platím ročně skoro 40 tis, tak v Norsku platí známý v přepočtu 1600 Kč a má puštěné 3 pultové mrazáky a v celém domě přímotopy s nastavenou teplotou na 24 po celý rok. Taky bych pak nabíjel ...
Myslíte si že dubová fošna nebo kabel CYKY může dostat ptačí chřipku?
Jde spíš o to, že pokud je moc sucho nebo horko nebo zrovna chřipka, pokaždé se to kompenzuje z peněz všech. O to jde. Pokud podnikám, tak si nesu rizika s tím spojená. Ale asi ne všude. to je celé, co jsem chtěl říci. A to nemluvím o dalších dotačních programech do zemědělství. Jsem zaměstnanec a platím daně pokaždé a automaticky a nic s tím neudělám. A to jsou peníze, se kterýma pak hospodaří stát.
To se panu Máchovi podniká. Žádný stres. Přijde chřipka a stát to zaplatí. Takový servis asi nemají všichni podnikatelé- žádné riziko. Proč si pan Mach neplatí pojištění? Proč to jde z kapes nás všech? Vydělává celou dobu neskutečný peníz a když přijde na lámání chleba jen natáhne ruku. To takový truhlář nebo zedník, elektrikář...platí odvody a takový servis od státu asi nemá. Leda kontrolu z berňáku nebo zdravotní pojišťovny.
A tohle je ale škoda, podle mě právě takové elektrické auto mělo smysl. Na město, kde je problém s emisemi a parkováním je tato velikost ideální. Vaz mu ale zlomila ta cena. Že je poptávka po velkých elektrických SUV je asi pravda. Ale není to spojené s praktičností nebo efektivitou, ale s rozmařilostí. Poklud jsem fanda elektormobility a jsem vlastníkem FVE na své střeše, pak je to do jisté míry pochopitelné. Jako druhé auto do rodiny na nákupy je auto jako Enyaq nebo podobně velký vůz nesmysl. Na dovolenou bych si ho nebral a do práce na delší ježdění nepraktické - jako obchodník, který najede třeba i 600 km denně je toto absolutní nesmysl. Konkurenční firma byla donucena na posty obchodníků pořídit zrovna Škodu Enyaq a to s největší baterii a výsledek se dostavil hned na začátku. Jejich zákazníci mi pak se smíchem nebo naopak s pláčem a rozhořčením vyprávějí, jak jezdí na schůzky pozdě z důvodu nutného dobíjení cestou a nebo je nutí mít jednání v místech, kde se mohou během schůzky dobíjet.
Stát nikdy nezvládal pomáhat a vy mu chcete naložit ještě více.
Na druhou stranu by pak lidem možná došlo, že jsou to oni, kdo se o sebe musí v prvé řadě postarat...
Pane, až budete pracovat v podobných institucích a budete znát celou problematiku, pak teprve suďte. Do problémů se dostává velká skupina lidí a věřte, že dost z nich né vlastní vinou. A pokud pak vidíte, že malé dítě musí vychovávat prarodiče, kteří mají sami málo pro sebe a nemají ani na základní potraviny, pak je vám velmi smutno. Zvlášť ve chvíli, kdy se nakupují letadla za miliardy a peníze tečou proudem tam, kde jich potřeba není. Kolik jste třeba za letošní rok věnoval potravin do potravinové banky? Kolik jste třeba potravin dovezl rodinám s malými dětmi, které nemají co jíst a nikdo se o to nezajímá. Nekritizuji vaši možnost mít jiný názor na věc, ale to, že lidi kritizují a neznají ani základní problematiku věci.
Co dělal motorkář na lesní cestě ?
Jsem taky motorkář a mám stejný dotaz. Co tam dělal? Co dělal vůbec v lese??? Nejen že rozrývají louky, polní cesty a lesní porosty a nemají tam vůbec co dělat. Riskují tak nejen své zdraví a zaměstnávají při podobném průšvihu složky IZS a možná ten vrtulník chyběl jinde, kde by byl potřebný. A to nemluvím o ceně za takový zásah a kdo to zaplatí. Přeji mu i tak rychlé uzdravení a hlavně ať si z toho vezme ponaučení.
Jaké parazitování, co to melete? Že by závist? Nebo neschopnost?
Pán asi myslel, že není zcela normální, když jako majitel elektrárny nemám žádná rizika spojená s výkupem. Pokud jsou smlouvy nastavené tak, že v případě odpojení od sítě z důvodu přebytku energie ( a tím následné ochránění rozvodné sítě) dostane majitel kompenzaci, tak je něco shnilého v tomto smluvním vztahu. Žádný podnikatel nedostane kompenzaci za to, že neprodal přebytek. Jestli to někdo záměrně takto nastavil, pak to je evidentně účelové okrádání a poslední otázkou je, kdo tyto peníze bude platit. Pokud všichni odběratelé el. energie, pak je to o to horší.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
No a na vegetační střechu dáme solární panely, čímž vegetační střechu zastíníme a je po starosti ...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den pane Steklý, ano i na vegetační střechy je možné instalovat FV panely. Ne všechny rostliny potřebují přímé slunce a tato kombinace jim nedělá žádný problém. Kdo chce vytvořit tzv. užitnou střechu, je to jedna z možností. Má výhody, o kterých jsem psal a navíc máte možnost získávat elektrickou energii. Je to zcela běžné. Dokonce preferované řešení, protože účinnost FV panelů výrazně klesá se zvyšující se okolní teplotou. Pokud tedy použiji vegetaci pro snížení teploty na max 35°C, má panel výrazně větší zisk nežli panel, který je na střechou ohřátou na teploty 40°C-80°C. Rozdíl ve výkonu vlivem vysoké teploty je více jak 1% na každý 1°C. Celkově to může být i 20% méně.