Rovnou napíši, že nejsem žádný odborník na ojeté Renaulty. Vysvětlí mi někdo proč má tenhle kousek tak vyleštěný volant? Po 55 tkm? To je typem kůže? Vždyť to je nájezd, se kterým se prodávají i roční auta, u kterých člověk praktivky nepozná, že jsou to ojetiny. Nebo to někdo mazal Indulonou?? Vyleštěný volant, to je takové první nejjednodušší poučka jak zjistit nájezd. Tady bych to tipnul tak na 150 tisíc. Ono i to sedadlo vypadá tak trošku už unaveně. Asi v tom někdo jezdil nějaké krátké trasy a pravidelně jezdil namazaný...
Zmiňoval jsem toto v jiném vlákně... Lidem narozeným těsně po válce dnes táhne na 80 let. Do 10ti let odejdou ať chceme nebo nechceme. Tito lidé dnes mají své vlastní nemovitosti. Vzhledem k nízké porodnosti připadá na třeba 8 těchto lidí ne 8 dnešních vnuků/pravnuků, ale v průměru třeba jen 5. Můj osobní tip je, že po roce 2030 se na trhu začnou objevovat staré byty a domy ve větším tempu, než bude poptávka. Ano, novostavba bude pořád na stejné cenové úrovni, ale na dlouhodobý růst nějakého starého 3+1 v Malešicích, nebo domku ze 60tých let na vesnici bych si tedy určitě nevsadil...
Ono tady nejde jen o ty peníze na pořízení auta. A8L je poměrně drahá legrace i z hlediska provozu. Sada pneumatik, pravidelný servis, nějaká ta oprava, pokud někde něco škrábne atd. To vše je úplně zbytečně drahé, zejména pak u prodloužené verze. Hlavně ať tu někdo nezmíní, že to přece bude pojištěné... No, asi byste se divili, kolik vyjde pojistka na takovéto auto.
Navíc primátor přece není nějaký cestovatel co s tím bude jezdit denně 1000 km. Pro jeho funkci opravdu plně dostačuje auto, co bude stát 1-1,5 milionu korun. Typicky se tu nabízí Superb, případně třeba Passat, nebo něco jiného podobného. Je třeba si uvědomit, že primátor je koneckonců jen a pouze vyšší státní úředník placený z daní lidí. Rozhodně to není nějaký král, jak se občas tihle lidé prezentují. Až si založí svojí firmu a bude si sám na sebe vydělávat, ať si koupí třeba RollsRoyce...
Jasně. Chalupář, tedy člověk co ročně najede s bídou 10 tisíc km, si bude určitě kupovat hybrida, aby měl komplikovanou techniku a na 100 km ušetřil oproti spalováku 0.5 litru. Resp. jestli jezdí na chalupu i po dálnici, tak by s tímhle autem vlastně nakonec ani nic neušetřil.
Renaultu bych navrhoval udělat pro chalupáře zvláštní verzi - od VW (ještě než zkrachuje) nakupte 1000 motorů 1.5 TSI a namontujte to do toho Symbiozu. Vyhoďte z toho ty elektromotory a baterku, tím se ušetří tak 100 tisíc, navíc to auto bude daleko líp jezdit a na dálnici to určitě nebude žrát přes 7 litrů....
To jsou tedy fešáci ti z té fotky. Taková zvláštní škola na výletě. Jak se tam ještě ten vousáč vzadu chlubí, že mu dnes koupili i hranolky. A ten děda vlevo jakou má radost z nových zubů...
Je to fakt bizár. Neexistuje nějaká střední nejlepší cesta. Buď banda od reality odtržených levičáků v čele s Kamalou, nebo tadyhle partička okolo senilního dědy a jeho autistického kamaráda... Fakt hrůza.
Na zdejších diskutujících, kteří tu "moudře" píší jak za zaměstnance prý platí část odvodů zaměstnavatel, je vidět, že tito lidé nemají ani to nejzákladnějši ekonomické povědomí.
Prosím je úplně jedno jestli a jakou čast platí jeden nebo druhý. Vždy jde o náklad vztahující se k danému zaměstnanci, náklad, o který má tento zaměstnanec nižší čistou mzdu a především náklad, na který musí zaměstnanec vydělat!!!
Jinými slovy zaměstnavatel vezme nového zaměstnance vždy pouze a jenom tehdy, když tento zaměstnanec přimese firmě toto:
náklady na svoji výplaty + náklady na všechny odvody + zisk firmě + svou režii.
OSVČ co dělají opravdu sami na sebe nejsou nečestní. Necěstní jsou pouze ti co provozují Švarcsystém. Bohužel je jich celkem dost.
Vysvětlení pro místní nechápavce co tu píší o rušení něčeho co funguje atp.:
Zrušení jídelních vozů je nevyhnutelné, jelikož jde o vysoce ztrátovou službu, kterou ČD po mnoho let dotovaly. Zkuste se zamyslet! Nechť stojí standardní jízdenka na danou vzdálenost třeba 200 korun. Pokud se během celé této cesty rozhodnete obsadit místo v jídelním voze, kolik myslíte že jsou náklady na to místo v jídeláku? Logicky pokud pojme celý jídelní vůz polovinu sedadel než stejně velký obyčejný vůz, tak bude cena za místo vycházet na 400 korun. No jo, ale ona tam ještě sedí obsluha. Ta bude od vás potřebovat taky tak 100 korun. A pokud nebude jídelák plbě obsazen, tak by to chtělo, abyste jim za tu cestu nechali vydělat tak 700 korun. Vydělat!! Tedy utratit tak 1000!! A myslíte, že tam každý host nechá takovou útratu? Pokud ne, je jídelák ztrátový a musí ho dotovat všichni ostatní cestující. To je celé.
Ne nadarmo Jančura kdysi prohlásil, že místo v jídelním voze je nejnákladnější sedadlo ve vlaku.
To v Rusku už v 80tých letech vyvinuli soudruzi v závodě VAZ automobil, který každých 1000 km zhruba 1 až 2 litry benzínu dával!
To auto jsem sám na vlastní oči viděl!! Na každých 1000 km dávalo ještě i přibližně 1 litr oleje. Olej chytal strýc do plechovky, kterou při parkování postavil pod auto, benzín se neřešil, prostě tekl na silnici a tam se vypařil...
U takovéhoto článku se vždy nejvíce těším na diskuzi. Bude určitě veselá, tak jako vždy. Nejvíce mě pobaví naši kamarádi, kteří těmito "bežnými" auty "pohrdají". Doma mají 6ti litrové V12, do auta typu Ovce by nikdy ani nesedli, ale úplně nááááááhodou přesně s tímto autem z článku najezdili stovky tisíc kilometrů a proto se mohu podělit o své bohaté zkušenosti s tím, jak je to auto děsivě poruchové. Je to vlastně vrak. A za ty děsivé peníze!!! Nesmysl! Samozřejmě oni mají miliony na účtu, takže jim o peníze nejde, ale asi je jim líto jiných.
Jj, já taky šel včera koupit Oktávku, ale to byla hrůůůza. Vše levné plasty, nic nelícovalo, a tolik peněz chtěli. Sice mám peněz jako šlupek, ale tohle ani zadarmo. Nakonec jsem raději koupil obyčejné Audi A8, to mi bude stačit. Navíc doma už jedno mám, tak alespoň se můj řidič nebude muset učit na jiném autě. I pro mne je to lepší, líp se mi s tím bude parkovat ráno před Lidlem až pojedu pro zlevněné máslo, teda co to píši, líp se bude řidiči parkovat, až mě poveze do golfového klubu....
Tu skoro až obsesi týkající se spotřeby úplně nechápu.
Dokážu to pochopit někde na ČEZu, kde mají stovky aut, tak řeší jestli dalších 100 kusů koupí tenhle motor nebo tamten a pro obchodníky asi koupí klasická nízká auta a off roady jen pro nějaký servis horských oblastí. Tam se rozdíl 2 litry na sto v účetnictví projeví.
Ale že někdou koupí tadyhle Volvo za 1,4 mega a řeší rozdíl +/- litr, to mi přijde úchylné. Pokud s tím bude jezdit 5 let a najezdí 20 tkm ročně, tak rozdíl jednoho litru se tomu člověku projeví za celou jeho životnost auta částkou asi tak 35 až 50 tisíc maximálně. A to ještě musíme vzít do úvahy, že spousty lidí nakupuje i rodinné auto na firmu a z účtenek za benzín si nechá vrátit DPH, takže ten rozdíl bude tak spíš těch 30 tisíc. To nevím jestli je úplně zásadní argument pro volbu motoru a vozu...
Největším paradoxem všech feministických hnutí je fakt, že jsou nejsilnější, nejradikálnější a nejhlasitější v zemích, kde je mezi pohlavími rovnost, zatímco jsou velmi krotká tam kde vládne tvrdý patriarchát.
Feministky jsem chápal a strašně bych je podporoval před 100 lety. Opravdu byla do nebe volající hloupost, že ženy nemohly volit, studovat atd. a dá se říct, že zapojení žen do veškerého života společnosti prospělo a rozvinulo ji (prostě jsme konečně naplno využili potenciál všech těch Sklodowských, Millerových, Drábových atd.). Ale jaké opodstatnění má feminismus dnes, to mi hlava nebere.
Doma ať si to udělá každý jak chce, jsou páry, kde je dominantní muž a jsou ty, kde je dominantnější žena. Pokud žena preferuje rodinu řídit, musí si prostě vybrat odpovídajícího partnera. Teď nemyslím, že si vybere nějakého chudáčka. Může to být klidně výborný řemeslník, kterého bude bavit i vaření a péče o domácnost a ona bude dělat třeba vědkyni a sedět od rána do večera v laborce. Proč ne...
Ale vždy to musí být dobrovolné rozhodnutí obou. Ne že to tu budou nějaké zoufalkyně nařizovat.
Jo a taky si všimněte, že výjimečně nadané ženy feminismus dnes až tak bezhlavě nepodporují (viz třeba ta Drábová). Asi vědí proč se k těmto blbostem raději nehlásit...
Problém není ani tak v nedostatku peněz jako v ohromném počtu nemocnic a s tím souvisejícího personálu. Počet lůžek je zde abnormálně vysoký. Léta se argumentovalo tím, že až bude zle, tak nám to pomůže. Pak přišel Covid a v Česku umíralo stejně nebo spíše více lidî než v zemích kde měli lůžek polovinu... Tedy náš enormní počet lůžek není dobrý k ničemu (pardon, k jednomu jo, k tomu, aby zařízení sosala peníze...)
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Sprchovat se má člověk tak často, aby byl čistý.
Tedy pokud je teplo a sportuji nebo dělám nějakou špinavou práci, tak klidně 4x denně. Pokud je někdo takový ten šlachovitý, "nepotící" se typ (což tedy určitě neplatí u mne), tak tam si dokáži představit, že se klidně sprchuje obden a asi v tom ani není žádný problém...
5 odpovědí