Máme od dubna v provozu FVE. Nechtěli jsme instalaci od "nějaké firmy", která to umí. Všechno přes dodavatele energie s plnou zárukou. Po instalaci provedli test systému a odpojili do kontroly technikem a následně uvedli do provozu. Byli jsme upozorněni na možné nebezpečí při vyšších teplotách v okolí baterií a střídače. Máme to v technické místnosti. Vzal jsem na vědomí, že pro bezpečnost systému je třeba udělat něco navíc. Nainstaloval jsem automatické provětrávání místnosti při překročení teploty 25 st. C. Ochlazování chladiče stridače přidaným ventilátorem a odtah teplého vzduchu z místnosti. Zatím i při tropických teplotách v minulosti 25 až 28 st. C, což si myslím v pohodě. Jasně, vždycky je nějaké nebezpečí. Je to jenom technické zařízení, stejně jako auto nebo pračka. Taky může zahořet. Je třeba udělat instalaci pokud možno profesionálně a nějaké to riziko tam samozřejmě vždycky zůstane.
Taky jsem byl loni v Polsku po asi 30 letech a nestačil jsem zírat. Tehdy to byla proti nám opravdu zaostalá agrární země. Rozbité silnice, opryskane neudrzovane domy. Dnes jsou úplně někde jinde. O co se týká údajů v článku ohledně mezd a investic na hlavu, tak to je opravdu tendenční. Ano, když vyjede Polák za hranice je pro něho dráž, ale důležitější je to co si koupí za svou mzdu doma (jídlo, bydlení) a tam je na tom líp. U investic není rozhodující výše na občana, ale co se za ně skutečně vybuduje a co zůstane někomu za nehty. U dálnic je to u nás vidět markantně. V tomto směru jsme ostuda Evropy.
S tím, že FIA šestikolky zatrhla to není tak úplně jednoznačné. Tyrrell se od začátku potýkal s problémem přehříváním pneumatik z důvodu jejich malého průměru. Díky tomu se velmi rychle opotřebovaly. Výrobci pneumatik si nevěděli rady se směsí a v závěru závodní historie už na ně Tyrrell neměl kontrakt. Ale formule to byla krásná.
Současného prezidenta jsem nevolil, protože byl pro mně od začátku jeho volební kampaně zcela nečitelný. A můj názor jsem si potvrdil po čase jeho úřadování. Není za ním vidět žádná práce jako hlavy státu. Jediné co je viditelné z médií, je řešení vlastního kabinetu a to jde možná taky i mimo něj. Prostě nula. Myslím si, že vůbec netušil do čeho jde a co tato funkce obnáší. Asi se hodně nechal strhnout podporou lidu. Teď to bohužel pro nás bude muset dokralovat.
Po přečtení tohoto článku musím konstatovat, že Seznam zprávy je podprůměrný bulvár, který už nebudu číst. No a komentáře k němu je prostě v drtivé většině slovní průjem. Nakonec, když je v naší republice nejčtenější periodikum BLESK, tak to svědčí o tom, že by měli občané této země začít trochu víc používat mozek. Může se jim to dobře hodit i jindy v životě, než při čtení zpráv.
Nejedná se jen o živnostníky a ukládání pokut. Pracuji ve velké firmě a letos jsme začali stavět novou výrobní halu. Při schvalování územního rozhodnutí jsme narazili na jednom z dotčených úřadů na úředníka, který odmítl vydat souhlasné stanovisko na základě banality, kterou si sám v konstruoval. Tato osoba je známa jako potížista, přes kterého je těžké projít. Došlo to tak daleko, že hrozilo, že bude řízení zastaveno a budeme muset celý proces absolvovat znovu. Teprve po návštěvě našeho právníka u jeho vedoucího a výhrůžce soudního řízení o náhradu škody v řádu desítek milionů korun bylo rozhodnutí během dvou dnů vydáno. Tomu se říká zvůle státní správy. Kdyby byla v této situaci malá firma a ne velká nadnárodní společnost, tak by to pravděpodobně nevyridili. Tak velebnosti a já jdu blejt.
Letos jsme poprvé topili celou zimu dřevem. Na podzim jsme koupili certifikovaná litinová kamna. Dřevo jsme měli mix měkké a tvrdé. Koupili jsme na pile ve dvoumetrech, takže jsme platili cca 800 Kč za plnometr. Nařezali a naštípali jsme si sami. Odhadem jsme spálili asi 10 plnometrů. Kamna stála 24 tis. Teď nám přišlo vyúčtování za plyn. Vrátili nám skoro 21 tis. Takže po příští sezóně budou kamna zaplacená. Životnost kamen je asi 10-12 let, takže myslím, že ušetříme dost. Navíc je z kamen příjemnější teplo než z radiátorů a pohled do plamenů máme večer často místo televize.
U náklaďáků a autobusů s více nápravami vzadu a dvojmontážemi to neznamená velký problém pokud nejsou přetíženy. U mnoha typů to dokonce manuál přímo zmiňuje s upozorněním na dodržení maximální rychlosti. Vím to z vlastní zkušenosti. Pokud jel řidič přiměřenou rychlostí, nehrozilo pasažérů žádné velké nebezpečí. Zase jedna úžasná zpráva bez znalosti věci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tož ať si ju strčí do ři.i. Stromeček se bez ní obejde. Při takovém jednání je třeba zboží nekupovat ani po slevě. To se týká obecně všeho. A hned bude levněji. Jenže české ovce tohle nikdy nepochopí.
1 odpověď