Asi bych s těmi soudy počkal, zda ten alkohol potvrdí i odběr krve. Pak se do něj můžete pustit a budete mít pravdu.
Je ale zřejmé, že v tomto případě nebyl příčinou srážky alkohol, ale projetí návěstidla.
Potrestán nejspíš bude (pokud se to potvrdí) jen ten opilec, druhý strojvedoucí byl v zácviku, pod dohledem instruktora.
Dobrý příklad. Projektovaná retenční kapacita Heřminov je 13 mil. m3. A rychlost nátoku jste si vypočítal sám. A nátok nebyl 100m3/s ale více než 500m3, takže by se retenční kapacita naplnila za několik hodin. V tom je zřejmě jádro pudla. Není to bez vlivu, ale je to moc málo.
mohu vědět, kde jste sebral těch 500m3?
maximální průtok při této povodni byl na úrovni 500leté vody tj cca 280m3/s a to po dobu kratší než několik hodin.
90% nádrže nestačíte za týden od předpovědi vypustit, nevypustíte ani 10%. Přehrada by jistě měla pozitivní vliv na povodeň. Ale jedna přehrada neumí vyřešit podobný déšť, kdy na plochu několik set kilometrů čtverečních spadne 500mm vody za dva nebo tři dny. To by musela být celá kaskáda přehrad. A pak je tu to, co navrhuje prve: rozlít vodu do krajiny. Nebo ještě: vůbec nestavět stavby tam, kde ty povodně jednou za dvacet let přijdou. Podle mého soudu se měnící se počasí bude projevovat v častějších povodních tohoto typu. A nakonec se stane všechno.
Tak si to spočítáme jako ve škole.
objem nádrže je 14,54 mil m3 , i kdyby byla přehrada na 90% tak k dosažení 10% naplnění potřebujeme vypustit cca 11,6 mil m3.
Bežný průtok je Opavy je 3,5m3/s a maximální odtok , který neohrozí níže položené území je cca 100m3/s tedy můžeme bezpečně upouštět 96,5m3/s.
5 790m3/min , 347 400 m3/h , 8 337 600 m3/ den a na 80% objemu se dostaneme za cca 1,5 dne. tadáááá
Pojišťovna škodu zaplatí, ale posléze ji bude vymáhat po viníkovi. Ten vykuřovač to bude splácet do konce života, nezávidím mu. Ulehčilo by mu to snad jen kdyby měl platnou pojistku na blbost. Spousta firem už dnes vyžaduje po nových zaměstnancích, aby ji měli uzavřenou.
Pokud tam nešel ožralej, nebyla to jeho vlastní iniciativa a nebyl řádně poučen, tak z toho vyjde v nejhorším s podmínkou a pokud neměl pojistku na blbost, tak přijde max. o 4 a 1/2 platu.
Přehrada Nové Heřminovy s hladinou vody pár metrů pod korunou hráze by aktuální povodni nezabránila, jen by ji o +- půl den pozdržela (když by tedy nepraskla jak už se mnohde stalo). Leda že by sloužila coby suchý poldr, ale to zatím nikdo nenavrhl - neodvážil se navrhnout. Aby taky jo, hráz vč. příslušejícího za několik miliard a před ní po 99% času suché prázdné údolí. Vč. zbourání tam stojících domů.
A tak že nestojí, žádné extra neštěstí není. Co je neštěstím je neschopnost a neochota dál po proudu papalášstva si přiznat, že mnohem lepší ochranou je místo přehrady rozlít vodu po krajině, ne ji hrázemi spoutat do kanálu, co z vody udělá všeničící z "děla vystřelený náboj".
Na to přišli už před pár tisíci lety v starověké Číně, tam však rozhodoval všemocný do smrti panovník, ne jako dnes shluk všemožných papalášů a úředníků, snažících se v mastných křeslech přežít 4. letá volební období.
A tak na ekology a všemožná občanská sdružení tu dnešní katastrofu svádět nelze. Nesou za ni plnou odpovědnost politici a úředníci, co v obavě o svá křesla odmítají přijmout u krátkozrakých mas (což je lidsky pochopitelné) nepopulární opatření.
Vážený pane, ta přehrada je plánovaná jako protipovodňová a v době hrozících záplav by určitě nebyla jen pár metrů pod korunou hráze.
Jestli těmi pár metry máte na mysli minimální napuštění, tak stále máte k dispozici 90% kapacity nádrže. To by na dva až tři dny stačilo ...
Většina komentářů haní aktivisty, ano nejsou bez viny, ale... Kolikrát už se stalo a vím, že ještě, např. u VRT stane, že si státní úřad či jen jejich úředníci usmyslí jedno, zpravidla dosti náročné, velké, drahé řešení... aktivisté jsou zpravidla proti tomu řešení, nikoliv proti odstranění problémů... prosím rozlište to...
Úřad místo dialogu a hledání kompromisů zprvu potichu a pak tvrdohlavě prosazuje jen to své řešení, i když se ukazuje špatným...
Vzpomenete si na námitky ekologů, že ač nejdražší řešení, jsou tito pro tunel místo 'prackovické estakády'... hádky stát vs. aktivisté zbrzdilo D8 o hodně let a po ujetí a sanaci dálnice ve svahu to vše stálo nakonec více peněz než ten tunel původně !!!
Stát je vinen tím zdržením, vícenáklady a existencí nesprávného řešení !! Ne stát, ale zodpovědní lidé ve službách státu !!
U Heřminov se jeví lepším řešením kombinace několika suchých poldrů, než jedné větší přehrady.. mimo povodňový stav lze na půdě hospodařit, v řece je běžný říční biotop, ale při potřebě akumuluje, brzdí a zmírňuje povodňovou vlnu... !! Za ušetřené peníze můžeme nyní zbourat poškozené a postavit nové domy mimo rizikové území...
Mnohokrát se mne ptali Němci z Tech.Uni.Dresden, proč opravujeme či stavíme v místech, kam prostě voda 'jednou za 10 let' statistický nevyhnutelně přijde...
Ptám se: Budeme hluší k přírodě i sobě navzájem? Budeme s přírodou bojovat, nebo se přizpůsobíme?
Odpovězte si každý podle svého... 😁
Dokážete si alespoň představit velikost vašich suchých poldrů, na kterých se dá mimo povodně dle vás hospodařit aby pobrali 14,54 mil. m3 vody jako ta přehrada?
Byla by to plocha 8x větší než je zátopová plocha plánované přehrady.
Myslíte si, že by výkup pozemků byl rychlejší a jednodušší?
Nenašli by se nějací ekologisté, pro které by se oddalování budování suchých poldrů nestalo dalším zdrojem pozornosti (přijmů)?
Při zaplavení do 1m výšky koncové hladiny by i při vsáknutí (pokud by před tím na plochy suchých poldrů nepršelo) byla potřeba plocha cca 10 mil. m2. (cca 1 000 ha).
Koukněte se na mapu a pochopíte, že suché poldry nejsou řešením.
a) pozemky u budoucí přehrady už dávno skoupili spekulanti
b) od kdy stát dává při výkupu tržní cenu?
Až bude výkup pozemků vypadat tak, že si majitel s úředníkem sedne a buďto dostane nabídku tržní ceny nebo adekvátní náhradní nemovitost, připdaně na daném pozemku stát ze svého tu nemovitost vybuduje (včetně studen, sítí apod.) Tak lidé budou ochotní.
Dokud stát bude jednat stylem, tady máš částku, která se ani nebliží tržní ceně, nebo hurá k soudu a my ti to ještě za méně vyvlastníme, tak se lidi budou vzpouzet.
I kdyby jste měl ve všem pravdu, tak teď bude tržní cena dost pod tou nabízenou, což tam nikomu nepomůže.
Pokud jste obyvatel postižené obce, tak můžete mít pravdu, jinak jsou to jen vaše spekulace.
EDIT: Kdyby potřebné pozemky skoupili spekulanti (za účelem zisku), tak by překážkou ve stavbě nemohlo být referendum v dotčené obci.
Pokud se spolumajiteli některých pozemků stali ekogisti, aby mohli oddalovat počátek stavby (tak jak to už několikrát Děti země provedli), tak pardon , máte co jste chtěli.
Zdraví dvacet let pozdící přehrada, snad její stavbě po letošku nikdo z místních bránit nebude. Nové domy by si mohli třeba rovnou postavit někde výš, aby je případná přehrada proboha nějak neohrozila.
Mohli mít pozemky mimo zátopové území, mohli mít peníze za vykoupené nemovitosti, mohli mít záruky na úvěry pro stavby svých nových domů, mohli mít v dobách příjemného počasí blízko místo pro rekreaci, mohli mít v době sucha blízko zdroj vody, mohli možná uchránit majetky nebo aspoň zmírnit škody na majetku či životech svých spoluobčanů kteří by byli po proudu ,nebo jim aspoň prodloužit čas příprav či evakuace, to vše s postavenou přehradou tam v Heřmínově.
Inu, kdo naletí aktivistům (komunistům, nacistům a dalším podobným "všem těm, co chtějí vaše dobro"), ten spláče nad výdělkem ("braňte si jej a nenechte si ho vzít!").
Pokud si dnes mladý člověk hledá práci, firmy se mu na jeho nabídku ani neozvou, nebo musí absolvovat tři pohovory, každý u někoho jiného a nerozhodují dovednosti, ale subjektivní názor toho, kdo pohovor dělá. A to nemluvím i lidech bez praxe, kteří končí školu. A je úplně jedno, jaké mají vzdělání. Za poslední tři roky to tady jde do kopru snad ve všech oblastech. Je to vidět na každém kroku.
Ve většině firem prostě žádného/dalšího genderovo-enviromentálního analytika nepotřebují. Zato zručnej zámečník (CNC) ...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Je to Ssangyong Tivole Grande (pred zmenou nazvu XLV), inak auto s celkom slusnou pasivnou bezpecnostou, takze celkom isto nebol priputany. Tomu sa divim, co poznam SSY, tak ked clovek nie je priviazany a pohne sa, je z toho celkom slusna diskoteka, nezniesol by som ju ani 5 sekund a hned by som sa viazal.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stačí místo řidičova naklapnout pás spolujezdce nebo si sehnali samostatnou přezku - znám "borce" co to tak maj standartně připojený.