Po shlédnutí videa musím říct, že tohle auto je absolutní nesmysl, obzvláště za tu cenu kterou stojí. V základu stálo cca milion a nyní jsou ceny ojetin kolem 350-500 tis. Dnes nový Golf začíná v základu na 554 900 Kč. Proč si tedy za podobné peníze kupovat něco jetého s hromadou kilometrů? Jen za ten rozdíl v pořizovací ceně u nového auta, a to i za předpokladu že si koupím ne jen základní model benzínového/diesel Golfu ale i o něco dražší, se dá najezdit hromada kilometrů bez nutnosti zdlouhavého dobíjení. Další noční můra jsou ty parametry - dojezd extra malej, nabíjení taky žádná super rychlovka, no prostě nic co by bylo jakkoliv zajímavé.
Lidi proberte se, vždyť je to opět to samé dokola jako při prvním kole s EET. Spousta vizí a slibů, ale výsledek bude naprosto stejný, protože to zase bude řešit úplně to samé ANO s těmi samými lidmi ve vedení. Začne pracovními skupinami,
komisemi atd., a bude to pokračovat tím že si na tom budou chtít opět nahrabat takže si seženou kamarádskou firmu z okolí někoho z vedení ANO, která to vyrobí bez veřejné zakázky za krásných pár stovek milionů a za provoz bude chtít za rok podobně tučnou sumičku, kterou bude mít garantovanou na x let dopředu. Následně se zjistí že je to pomalé a má to výpadky takže budou potřeba další peníze na vylepšení a nebo se toto přenese na ty co tam mají něco zapsat a budou to muset zkoušet dokola než se to povede protože jnak pokuta od Andyho s Karlem. Pak se k tomu ještě udělá jako minule soutěž o nejlepšího zapisovače účtenek (obecně se tomu říká donašeč) s pěknými odměnami a podporovatelé ANO zase budou sbírat všechny účtenky co kde najdou aby je registrovali a mohli něco vyhrát. Když se pak zase sečtou celkové náklady tak to opět nic do rozpočtu nepřinese. Dalším důvodem proč to smysl nedává je, že dneska je odhadem 85% plateb kartou a ten zbytek je nezajímavý. Mnohem přínosnější by bylo se podívat na daňové optimalizace u velkých firem, ale to by si Andy sahal do svého šmelení peněz a to přeci dělat nebude.
Tohle auto je už ze své podstaty absolutní nesmysl ze všech úhlů pohledu. Bohužel se ale ukazuje, že žijeme v době kdy lidem stačí aby někdo typu Elona Muska udělal takovouhle hovadinu, řekl že je to super a skupinky rádoby techno vizionářů zajásají jak to musí nutně mít jen proto že to Elon řekl. Prostě ochočte si svou skupinku tupých oveček a ony vám pak budou zobat z ruky, případně si koupí cokoliv jim nabídnete. Klidně psí lejno v alobalu, hlavně ale že na tom bude naražená značka jako Tesla nebo Apple.
Řekl bych že těch důvodů proč nepojede na OH může být více, ale ikdyž to napřímo neřekne tak jde podle mě o dost jasný zkaz papalášům co určují rozpis pro OH, že když na OH nepošlou nejlepší Slovinskou cyklistku co natrhla všechny ostatní na mistrovství o 4 minuty v časovce a 11 minut v hromadném závodě tak proč by měl jet nejlepší Slovinský cyklista.
Jak někdo může chtít po jezdci který ještě před cca. Měsícem ležel rozsekaný v nemocnici aby dělal něco co není v jeho zájmu. Pogačara téměř nesnáším jak se nesportovně chová. Loni v závěrečné etapě kde se dodržuje pravidlo že se už neútočí na celkové vítězství šel do uniku aby získal celkové první místo a včera jak přidali když měl Jonas technické problémy Jonas je skutečný bojovník a to že nemá vůbec chuť se bavit z novináři se vůbec nedivím to co o něm za poslední roky napsali za lži.
Jste trošku mimo realitu a je vidět že místo aktivního závodění, tedy jak jezdí Tadej a Remco, podporujete nezábavné tupé bránění pozice ve stylu Ineosu a Vismy. Pogačar se rozhodně nechová nesportovně. On je ten kdo dělá cyklistiku zábavnou - směje se ikdyž se mu nedaří, děkuje divákům, dělá srandu pro děti u trati, podpoří i konkurenty, ... . Oproti tomu Vingegard je studenej psí čumák co jede přesně jak tým píská a čekat od něj něco atraktivního se nedá. Poslední dvě Tour to bylo jak přes kopírák. Najel náskok na soupeře a pak je tupá defenzíva. Ano, je to taky cesta jak vyhrát ale na tohle se fanoušci koukat nechtějí. V tom je ten hlavní rozdíl mezi Tadejem + Remcem a Vingegardem. Tadej a Remco chtějí aktivně závodit a ikdyž se jim nedaří tak vždy něco vymyslí. Vingegard chce akorát vyhrát, ale vlastně o všechno se musí postarat tým, přesně jak na té etapě se šotolinou - proč bych střídal konkurentům (nedomyslel už ale že by tak odskočil zbytku pelotonu a bylo by to jen o nich třech), proč bych je bez domestiků když oni budou makat za mě (přeci se s nimi cítí bezpečně), ... Prostě nuda nuda šeď šeď . To že Tadej v poslední etapě zkusil únik nebyl útok na žluťáka, ale pokus překvapit peloton a zkusit si vyhrát etapu, případně je alespoň trochu potrápit a udělat to zajímavé což se nakonec i stalo a bylo vidět jak ty ostatní týmy nevěděli co mají dělat. Prostě konečně atraktivní a aktivní cyklistika.
Přijde mi to jako běžná otázka co patří do autoškoly. Třeba si pak alespoň někdo zapamatuje k čemu takový červený sloupek je a jak se podle něj řídit. Ono je už dost návodné že ta silnice kde je červené auto není vyobrazena čárou na schématu křižovatky což vede k tomu že to je místo mimo pozemní komunikaci.
Nedomluví,bo Rumuni by riskovali příliš moc. Mají jedinečnou šanci postoupit z prvního místa, tudíž následně relativně hratelného soupeře.
Ale domluví, protože každý fotbalista radši postoupí než aby riskoval že nepostoupí, protože se snažil postoupít z prvního místa a to ještě jen pokud by další jiný zápas dopadl tak jak potřebují.
Tak tohle je celkem jasný jak to dopadne a matematika (teorie her) mluví naprosto jasně. Tipuju že to pojedou oba týmy na 0:0. Jednak to je fotbal, takže skupinka šampónků co se skácí jen co se na ně podívá soupeř křivým pohledem, ale hlavně tady jde oboum týmům o to samé - peníze za postup, "prestiž" protože přeci postoupí (co na tom že si to předem dohodli), minimalizace rizika jiné varianty než je postup. Vzhledem k tomu že to není nová situace tak se divím že není v pravidlech že takovýto zápas se hraje až do výhry jednoho týmu a postoupí jen jeden, ale co od fotbalu čekat.
Platba hodinkama nebo mobilem ještě dlouho plastové karty nevytlačí. To že je transakcí přes hodinky tolik je převážně zásluha lidí co mají Apple produkty, protože jejich "náboženství" hlásá že jsi zaostalý, když neplatíš jejich hodinkama nebo jejich mobilem. Apple z toho má radost protože mu pak banky platí poplatek za připojení do systému a pak poplatek za každou transakci. Banky z toho naopak zas takovou radost nemají, protože je to stojí peníze. PLatby mobilem/hodinkama ale plastové karty ještě dlouho nenahradí, protože z důvodu bezpečnosti je čas od času potřeba platit přes čip a ten v hodinkách ani mobilu není (je pak sranda sledovat vyděšeného jablíčkáře jak neví co má dělat když po něm chce terminál vložit kartu a on jí nemá, protože je přece trendy a tak platí jen hodinkama a když teda není zbytí tak mobilem). Další co to brzdí jsou bankomaty, které ještě hodně často nemají čtečku na NFC a je tedy potřeba vložit kartu, případně ta čtečka dost často nefunguje.
Další parádní díl, přívrženci naprosto demokratické strany ANO, která rozhodně není diktátorsky řízena přímo jejím zakladatelem a hlavním poskytovatelem financí Andym jsou úžasným zdrojem toho jak se tady dělá populismus za využití metod jako je nulová sebereflexe, nulová sebeúcta či jakákoliv udržování alespoň minimální úrovně morálky. Ondřej Prokop toho nasekal už tolik, že by to vystačilo hned na několik dílů kdy by to začalo tím jak neúspěšně studoval na ČZU aby pak přešel na VŠFS a stal se premiantem, následně jak se přesunul na Prahu 11 kde zbodal co mohl, díky ANO měl v jednu chvíli kolem 10 představenstev a podobných funkcí, ikdyž sám brojil proti kumulaci funkcí až po vytvoření místa šéfa Pražského ANO aby přes ty svoje průsery mohl zkusit šplhat stále výš a výš do Andyho pozadí.
Já si myslím, že z těch 85 tisíc střešních FVE co si Češi loni nainstalovali na střechy bude většina uvažovat o pořízení elektromobilu. A tesla je nejlepší deal v poměru cena-výkon-užitná hodnota.
Tesla je možná v poměru cena-výkon-užitná hodnota nejlepší mezi elektro auty, ale v porovnání se spalovacím motorem je stále dost pozadu. Pořizovací cena auta je příliš vysoká, pořizovací cena FVE je taky vysoká (to že jsem FVE koupil dříve neznamená že i tak část pořizovací ceny nemám připočítat do celkových nákladů provozu auta) a když to všechno sečteme tak je spalovací motor o dost levnější. Jen rozdíl v pořizovací ceně např. Octavie za 950 tis. Kč a long range Tesly je 334 000 Kč za což s dieselem celkem v pohodě a bez omezování se ve stylu jízdy najezdím cca 139 000 km.
Mám zde filozofickou otázku.
Za celý loňský rok se prodalo asi nějak 6-7 tisíc elektroaut. To zní celkem dobře. No jo, ale aut celkově se prodalo loni skoro čtvrt milionu!!!! Tedy elektromobily jsou prozatím jen zcela okrajovou záležitostí.
Otázkou zůstává, proč tomu tak je??? V testech jsou elektroauta opěvována. Co tu čtu na diskuzích, tak tu má minimámálně jedno elektroauto doma snad polovina z nás!!!! Skoro jako kdyby všichni majitelé všech elektroaut v ČR byli teď tady na Novinkách na diskuzi. Každý tu píše jak má tuhle Teslu, támhletu Teslu, Model 3, 5, 10, 20. Manželka má další Teslu, zahradník má Teslu, soused dvě Tesly... Jaktože to nevidím na silnici??? Jedu do Brna a potkám 2 někde v schované mezi kamionama...
Sakra když jsou ta auta tak dobrá a tak levná, tak proč je do prd.le skoro nikdo nekupuje???? Tohle ať mi někdo vysvětlí! Nebo je kupujete a neregistrujete to na úřadě? To by vysvětlovalo. Možná jestli nemáte techničák a nějakou tu astrální značku od toho instalatéra nebo co to je ten blázen co neuznává rozdělení...
Tesla je jen módní vlna, kterou živí nadšenci, kteří na svojí Teslu nenechají sáhnout, a Elon aby se mu je dařilo prodávat. Ve skutečnosti je to auto jako každé jiné, které něco umí a něco neumí. Je na každém zda ho chce nebo ne, ale auto je potřeba umět porovnat i podle měřitelných údajů. Když tohle uděláme finančním pohledem tak se v dnešní době žádné elektro auto nevyplatí. Pořizovací cena je příliš vysoká oproti spalovacím motorům a parametry spotřeby nejsou taktéž nijak zajímavé.Reálně tedy pokud budu počítat, že s autem najezdím 60 000 km (4 roky po 15 000km) a to jen ze solárů (při nájezdu 500 km na jedno nabití s podílem 30% z pořízení FVE za třeba 150 000 Kč) jsme hned + 45 000 Kč, ale to nepočítejme. Pokud si koupím např.Octavii se slušnou výbavou za 950 tis.Kč tak jsem oproti tomu long range modelu hned mínus 334 tis.Kč což je nějakých 8370 litrů paliva a při spotřebě 6l/100 za to najedu cca 139 000 km (cena za litr 39,90Kč). Dost nepoměr (79 000 km) oproti těm 60 tis.Km. Octavie pořizovačka + palivo na 60 tis.Km vychází na cca 1 093 000Kč a to jsem nepočítal náklady na to, že v zimě nemůžu jezdit tolik z FVE, protože méně svítí slunce, v létě když bude ošklivé počasí taktéž z FVE bude méně, když bude nižší teplota bude spotřeba vyšší, na dálnici nesmím překročit 130km/h protože spotřeba pak hodně roste, atd. Tesla ani jiné elektrické auto se zatím finančně nevyplatí, protože pořizovací cena je vysoká a ta spotřeba není proti naftě/benzínu o tolik nižší, stejně tak cena elektřiny. Nebýt dotací (na FVE i pořízení auta) tak je to úplně mimo realitu.
je to v celku jednoduché. ropný vrt na zahradě a rafinerii ve sklepě nemá žádný čech. Ale je cca 160 000 domácností co má FVE na střeše a 6-8 měsíců přebytky.Buď je vyhodí a nebo prodají velmi levně a nebo si koupí EV a 6-8 měsíců jezdí z přebytků tudíž zadarmo...a ano další 4-6 měsíců cucají ze sítě a mají komín v temelině... Pořád lepší než být záavislý na rusákovi, arabovi, američanovi . Něco vytěžit ,rafinovat a potom bezostyšně spálit je podle mě pitomost, kterou děláme už cca 100 let...jenže ropu potřebujeme a budeme potřebovat na 99% výrobků jiných...
Tohle je strašný nesmysl, že když mám FVE tak jezdím zadarmo. Ta FVE taky nebyla zdarma, ale stála řádově 150 000 Kč a více. Reálně tedy pokud budu počítat, že s autem najezdím 60 000 km (4 roky po 15 000km) a to jen ze solárů (při nájezdu 500 km na jedno nabití s podílem 30% z pořízení FVE za třeba 150 000 Kč) jsme u každého nabití rovnou + 375Kč a ne zdarma. Pokud si koupím např. Octavii se slušnou výbavou za 950 tis.Kč tak jsem oproti tomu long range modelu hned mínus 334 tis.Kč což je nějakých 8370 litrů paliva a při spotřebě 6l/100 za to najedu cca 139 000 km (cena za litr 39,90Kč). Dost nepoměr oproti těm 60 tis.Km. Octavie pořizovačka + palivo na 60 tis.Km vychází na cca 1 093 000Kč a to jsem nepočítal náklady na to, že v zimě nemůžu jezdit tolik z FVE, protože méně svítí slunce, v létě když bude ošklivé počasí taktéž z FVE bude méně, když bude nižší teplota bude spotřeba vyšší, na dálnici nesmím překročit 130km/h protože spotřeba pak hodně roste, atd. Tesla ani jiné elektrické auto se zatím finančně nevyplatí, protože pořizovací cena je vysoká a ta spotřeba není proti naftě/benzínu o tolik nižší, stejně tak cena elektřiny. Nebýt případných dotací (na FVE i pořízení auta) nebo jiných finančních podpor tak je to úplně mimo realitu.
Opět klasická ukázka populismu v čiré podobě. Nejdříve někdo realisticky řekl jak to s tou důchodovu situací jen, jenže pak se zalekli že posunutí odchodu do důchodu není populární a snaží se to na poslední chvíli nějak zvrátit.Čím dál víc se zamotávají do vlastních výmyslů a nakonec se to snaží odsunout na druhou kolej prohlášením že s vládou nebudou nijak spolupracovat což stejně nedělali. nejde tedy o žádný posun, ale jen o pokus odvést pozornost jinam.
Tohle není o Bruselu ale o tom, že předchozí vlády (a tím nemyslím jen ty poslední 2 nebo 3) nás zavedly do absolutní závislosti na jednom dodavateli. Dokud dodavatel fungoval tak to bylo v pohodě. Jenže Rusko pak začalo dělat problémy a rázem je z toho extrémní problém, ikdyž jak se nakonec ukázalo dalo se s tím už v minulosti něco dělat, ale nikomu se nechtělo.
"Jinými slovy, pokud se nezhodnotí důvody a neodstraní příčiny, proč zdejší inflace patřila v EU k nejhorším, nemůže se opravdu bezpečně cítit ani spotřebitel, ani podnikatel".
Pan Holub zaspal dobu, tohle přece ví snad každý, kromě jeho.
Mohutným nasypání biliónu kaček do ekonomiky na dluh se rozjela kmenová inflace, kterou násobil plynový útok, který odskákala ČR nejvíc v Evropě, bo brala 100% plynu z Ruska. Do toho válka na Ukrjině, 600 tisíc připrchlíků a dorazil to Agrofert, který je rozhodující v cenách potravin a rázově zdražil o asi 30% čistě z poltických důvodů.
Při takové náloži je výsledek ještě velmi dobrý.
Ještě k tomu chybí doplnit detailněji ten začátek, a to že vláda Andreje Babiše v době COVIDu naprosto nesmyslně zakazovala fungování firmám což omezilo výrobu zboží/dostupnost služeb a extrémně navýšilo poptávku. Aby to nebylo málo tak ještě nalili do ekonomiky hromadu peněz na náhradách za uzavření firem a nemožnost pracovat. U lidí se tak hromadily peníze, které nebylo za co utratit. Jakmile se omezení povolila tak tu byla obrovská poptávka po všem a velmi omezená nabídka což jak všichni z ekonomie víme znamená, že aby se to vyrovnalo roste cena nabízených služeb/zboží (a lidí v opojení že mají hromadu peněz byli ochotni klidně platit dvoj i vícenásobek co dříve a bez řeščí) což znamená že začne růst inflace. Takže ve výsledku naprosto jasně vidíme jak populisté co plivou na jakékoliv znalosti z ekonomie všechno poslali do kolen aby to pak Rusko svojí válkou dorazilo a nakonec se to banda z ANO pokusili svést na všechny ostatní a že oni to zachrání.
On už se ani netají tím, že je to výhodné. To víme všichni ale dávno, že za jeden pracovní den pobírat 3 plnohodnotné platy je výhodné. Ale jen pro Bělicu, ne pro daňové poplatníky, kteří to platíˇ
On ten plat je tam nějak korigovaný, takže nebere celé tři platy, ale odměny, náhrady atd. takhle omezené určitě nejsou takže je to jen cesta jak se napakovat a žádnou z vykonávaných pozic nedělat pořádně. Prostě klasické ANO. Stačí si vzpomenout na mistra Prokopa z ANO na Praze 11 který si taky pěkně nakumuloval asi 10 funkcí a ročně z toho káplo mega od státu. Samozřejmě kromě těhle "funkcí" také stíhal řídit své podnikání mimo politiku. Když to sečteme tak na každou funkci měl denně (pracovní den = 8 hodin) tak maximálně 15 minut.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Jestli tady bude vláda složená z Babiše, Okamury, Turka a Šlachty tak to teda bude jízda hodně z kopce. babiš co chce jen profitovat ze státních a evropských peněz (ne náhodou jeho jmění slušně rostlo v době kdy byl ve vládě a po jeho odchodu zase začalo klesat), Okamura bez reálných politických cílů co chce vystoupit z EU, NATO a vlastně ze všeho protože on je vždy z principu proti všemu, Turek co si založil politickou stranu jen pro to aby si zajistil peníze pro své vlastní potřeby aby nemusel makat a nabízí podobně jako Okamura nulové reálné politické cíle a věci co nikdy není schopen splnit (viz. zastavení green dealu apod.), no a nakonec Šlachta který taky nemá žádný reálný politický cíl kromě svého zviditelnění. Ve výsledku tu máme Babiše co už státu vládnul a všichni víme jak poslal státní rozpočet do kolen, Okamura co vládnout nechce protože to by znamenalo začít plnit sliby a mít odpovědnost což s by by ho totálně znemožnilo protože co slibuje jsou absolutní nesmysly, Turek a jeho kamarádi co se netají že si chtějí přes svojí stranu jen nahrabat prachy takže hurá korupce a Šlachta u kterého nikdo netuší co vlastně chce.
6 odpovědí