Opravdu myslíte, že se za den na 70m komínu 20km od Pardubic nadýchá zplodin stejný počet lidí, jako v centru města? Navíc uhelné elektrárny to mají za pár. Šel jste někdy podél průtahu v centru města? Doporučuji.
Ano nadýchá a víc. Za pár? To jsou jenom vlhké sny ekofanatiků protože při nedostatku energie se zhroutí ekonomika a vzápětí vláda a státní správa a to žádná vláda nedopustí už jenom proto aby se udržela u moci.
Jsem majitel dopravy profesionál, po městě jezdim stále
Jistě, vypouští, ale je monitorován 24/7 a nemá vykuchaný DPF. Navíc to vypouští tam, kde žije minimum lidí. To se o studených dieselech ve městech říct nedá....
Myslíte jako severní čechy, Mělník nebo třeba Chvaletice u Pardubic? Prosim vás neblábolte. Nemám nic proti elektromobilitě jenom proti fanatikům a ideologickopolitickému protlaku tohoto druhu dopravy. Pro mě je elektromobilita důležitá součást portfolia dopravních prostředků ale ne jediná. Tak buďte rozumný a ne fanatik.
Ale tady se vůbec nebavím o CO2, ale o zdraví škodlivých zplodinách jako NOx, benzeny, benzopyreny a PM.
Klimatická daň se u elektřiny už vybírá v emisních povolenkách, u paliv jen v jejich distribuci ropovodem (elektřina) a výrobě (emisní povolenky rafinerie + přilehlé uhelné elektrárny Litvínov). Stále se nevybírá klimatické daň za spálení PHM ve vozidlech, kde z 1 litru PHM vznikne asi 2,3 kg CO2. To příjde od roku 2028.
Jinak 80% elektromobilů v ČR z českého energetického mixu tankují jen v zimě, zbytek roku z FVE. Těch 90 tisíc střešních FVE z loňska si své elektromobily teprve koupí.
Jj ten výfuk bev v uhelné elektrárně vůbec nic takového nevypouští😉😆🤣
Sice jsem majitel elektromobilu, ale něco na tom je.
Mělo by se vyčíslit, jestli vůbec spotřební daň kryje vícenáklady na léčbu externalit z exhalací dopravy.
Pak by se dalo jednoznačně říct, ze 11 tisíc úmrtí ročně kvůli exhalacím z dopravy stojí zdravotní pojišťovny a společnost XY miliard, z toho rakovina, astma a kardiovaskulární potíže... Zkrácení kolektivní doby života celé populace o 1,5 roku stojí YZ, atd...
Na dálnice pro elektromobily nejsou potřeba protihlukové stěny, odlučovače ropných látek, zeleň a měřící stanice emisí, takže by to asi bylo levnější, než pro spalovací vozy...
Ale jako majitel elektromobilu bych se takovému spravedlivému rozdělení nebránil. A musela být tato daň být striktně vázaná na její účel, na nic jiného. Ne aby se z ní zase zalepily důchody, nebo držhubné před volbami.
No a v našem energetickém mixu? Specializovaný web Electricity Maps, který přináší aktuální informace o výrobě a spotřebě elektřiny včetně ceny a emisí, již zveřejnil data za rok 2023. Z jeho dat lze vyčíst třeba aktuální podíly zdrojů na výrobě elektřiny v Česku. Není to žádná sláva: průměrné emise z loňské výroby elektřiny v Česku dosáhly 503 gramů CO2/kWh, což je třetí nejhorší výsledek v Evropské unii. Horší už je jen Kypr s 964 gramy CO2/kWh, Polsko s 854 gramy a Estonsko s 557 gramy CO2/kWh. To vyrábí nejvíc elektřiny spalováním hořlavých břidlic; vzhledem k tomuto specifiku není v tabulkách níže uvedeno.
55
Sledujících
1
Sleduje
55
Sledujících
1
Sleduje
Vypadá to, že největším nepřítelem Trumpa ve volbách, je on sám. 😁
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Čím? Tím že řekl že je největším podporovatelem židů?
3 odpovědi