Proč blbé kecy o rychlosti? Jen jsem se ptal, zda nejede to pendolíno moc rychle. Určitě je předepsána nějaká maximální rychlost při průjezdu zastávkami. Vždyť vždy může někdo do kolejiště spadnout. Takže jaká je ta rychlost? Nepřekračuje ji? Víte nebo nic nevíte?
Žst Zábřeh 1. a 2. staniční kolej má traťovou rychlost 160 km/h, následně v km 38.768 na záhlaví (ne, nebudu vysvětlovat co je záhlaví) snížená na 115 km/h, tudíž už v peronech tu traťovou určitě neměl, protože pokud už nedobržďoval, snižoval minimálně výběhem. A protože nikdo z civilů nemá v kolejišti co dělat, jsou Vaše úvahy o strojvedoucím překročené rychlosti velice slušně řečeno zcestné.
Strojvedoucí zvolí jen zda je sucho, nebo zhoršené adhezní podmínky. Mobilní část ETCS ( na lokomotivě) modeluje jinak brzdné křivky na základě zadané hmotnosti vlaku a brzdících procent.
Pane Drozd popravdě jsem čekal odpověď, že zadáni aktuálních adhezních podmínek probíhá v režii ETCS dispečerů, na což bych mohl říct leda "Wow fakt vychytaná věc....", ale bohužel mobilní část podobnou volbu nenabízí, nehledě na to, že na x-set kilometrovém úseku, kdy se podmínky můžou změnit několikrát, Vás HV (lokomotiva) za jízdy do zadání dat nepustí. Předpokládám, že s touhle informací Vás někdo uvedl v omyl.
Jen pro vaši informaci ETCS umožňuje navolit i adhezi v rámci suché a kluzké kolejnice, čímž se mění brzdná křivka HV. Pokud jde o lidskou chybu, tak nejezděte autobusem, autem nenechte se operovat nebo cokoliv z každodenní činnosti svého života. 100 bezpečnost nikdy neexistovala a nikdy nebude. Přesto je naprostý nesmysl, pokud si to namlouváte, tak se pletete. Není to a nebude. Ale ETCS není modla, je to v historii nejzásadnější a nejradikálnější způsob, jak pravděpodobnost nehody minimalizovat. Co přesně chcete více ? Absolutní jistotu ? 😁
Můžu se zeptat, kdo, nebo kde "navoluje" tu adhezi ?
A jak se ty inteligentně dopravíš z vlakového nádraží na okraj Brna bez kolon ? Vlaky do všech okrajových částí Brna nemají koleje a když chceš z jednoho kraje na jiný, to aby sis vzal na vlak dovolenou. Nadávat autorce článku umíš, ale sám jsi chytrý asi jak bedna kytu.
Paní autorka psala o dojezdu DO Brna, nikoliv o přejezdu z jednoho konce města na druhý, kde normální člověk použije MHD, takže cintáš nesmysly. A kyt se píše s krátkým "y" Ty génie.
"Ze satelitního městečka do centra Brna jedete autem 10 minut, vlakem 25 minut, a to musíte ještě někam štrádovat pěšourem...." ano a z kraje Brna do centra pak třeba další 3/4 hodiny v kolonách, aniž by člověk měl jistotu, že tam někde zaparkuje. Paní autorka ma inteligenci automatické pračky s mechanickým programátorem a dál to ani nečtu.
Umite cist? staci vam vylezt do vysky 2,9m (bez nutnosti se jistit) a ten led necim sesunout na druhou stranu navesu. A zakon vam nic takoveho nezakazuje, pouze si musite udelat skoleni prace ve vyskach.
Protože při pádu z výšky 2,9m se šoférovi dozajista nic nestane a kdyby si čistě náhodou i tak přerazil páteř pojišťovna ho štychu nenechá, že ano. Pán dělá dozajista v kanceláři, že ? 😆
Ano naprostá pravda, stačí chvilička, malé zaváhání, služební telefon, vysílačka, nebo třeba spadlý mobil, chvilku se člověk nesoustředí a může být vše špatně.. Jak jsem psal ze začátku, v naší profesi jedna malá chybička se může proměnit v obrovskou katastrofu. Málo které profese jsou stejně odpovědné jak ta naše, bohužel plat tomu ani trochu neodpovídá..
No jo, srdcaři...😎😁
Tak to mohu potvrdit. Já měl např. otázku : Jaké jsou rozměry větrací šachty u lokomotivy 742. Nebo jaký je minutový průchod vzduchu strojovnou u lokomotivy 163 při plném výkonu ventilátorů. Opravdu velmi důležité pro strojvedoucího..🙃
Jinak k té nehodě v Poříčanech. Jednalo se o mého kolegu z PJ Ústí n.L. Je to velmi zkušený strojvedoucí který jezdí okolo 20 let. Do teď bez jediného problému. Měl na šichtě zacvikáře. Oba shodně tvrdí že vjížděli na navěst rychlost 80 a volno. Prý po přijeti této návěsti na návěstním opakovači se najednou rozsvítilo červené světlo a všimli si, že ani jedno z odjezdových návěstidel není postaveno na návěst povolující jízdu. Prý okamžitě zavedli rychločinné brzdění. No a jak to dopadlo jsme už viděli. Jsem velmi zvědavý co se vyšetří.. Jestli je tomu opravdu tak, jak tvrdí můj kolega, tak je to opravdu mega průšvih pro SŽDC. Každopádně budou mít proužek, kde bude vidět jestli vjížděli na stůj a nebo na návěst povolující jízdu. Jsem na to hodně zvědavý jak toto dopadne..
Oběma držím palce, aby to byla opravdu fela v zabzař, každopádně tipuju, že vjížděli na třetí (pátou ?, nevím, tipuju podle fotek, nejezdím tam pravidelně) kolej, takže 80 a volno už jim mělo spustit v hlavě alarm, protože ty koleje nemají pokračování v přímém směru. Jestli to bylo na sudé, byla by to věc jiná, mohli počítat s pokračováním na Sadskou. Dozvíme se časem. Bohužel 20 let praxe je jedna věc a druhá je ta, že jednou přijde den blbec a je vymalováno. Kdo na stanovišti ve dvou nezažil konverzaci typu: "Tvl co tam bylo ? Určitě kiwi..." ať zvedne ruku 🤦
ČD Cargo, ale i České dráhy.. není to nic nového, tento pojem si pamatuji už velmi dlouho.. Neřeknu Vám jak dlouho, ale je to opravdu řada let. V blahé paměti slavný školař pan Kubín, ( nikdy toto příjmení nezapomenu😀) už to po nás chtěl, byla to taktéž jeho oblíbená otázka u zkoušek. No a to už bude určitě takových 15-20 let.. 😀
No jo, když u zákonitých mohly padat dotazy typu "Jaký je počet a úhel sklonu lopatek ventilátoru MVO řady 742"... ono se toho asi moc nemění 🤔🤣
Ano, když se nedovoláte výpravčímu přední stanice, tak voláte vyprávěcího zadní stanice, když se nedovoláte ani jemu, ano můžete kolen takového návěstidla jet. To s Vámi souhlasím, ale už to není jako u návěstidla automatického bloku, kde si určitě sám podle okolností zda můžete pokračovat po zastavení u návěšti stůj v další jízdě. Tam není nutno nikomu volat.
Pojem Absolutní návěst stůj a permisivní navést stůj. Absolutní navést stůj platí u všech hlavních návěstidel vyjma autobloku, kde je permisivní navést stůj. No a už je tu zřejmý rozdíl. U autobloku rozhodujete vy sám podle okolností bez nutnosti udělat jiný opatření, u absolutní návěsti stůj musíte vyžadovat další jízdu za toto navést výpravčího, či traťového dispečera. Pojmy se dají dohledat v D1 kde je přesné znění. Já jsem to řekl vlastními slovy, pač zase takový předpisář nejsem, ale tohle vím naprosto jistě, protože jsem před měsícem skládal ZOZ a toto je takřka vždy dotaz našeho pana zkoušejícího...🙃😀
Vyčerpávající vysvětlení, velice děkuji. Můžu se zeptat, který dopravce proboha u ZOZ řeší slova absolutní a permisivní ? 🤔
No tak to si D1 přečtěte.. Klidně vsadím boty. Oddílové návěstidlo automatického hradla je opatřeno červenobílým nátěrem stejně šíře a u tohoto návěstidla platí absolutní navést stůj.
Pane kolego, jak vypadá oddílové návěstidlo Ahr samozřejmě vím, každopádně - protože v předpisech ve volných chvílích nelistuju, prosil bych Vás o vysvětlení pojmu "absolutní návěst", protože tento termín v předpise nikdy nefiguroval. Pokud se mezi závaznými pojmy vyskytuje, budu Vám opravdu vděčný za rozšíření mých obzorů.
Co se týká jízdy kolem Ahr s návěstí stůj (popř zhasnutého), prosím dočtěte si platná ustanovení D1, která řeší stav, kdy se nikomu nedovoláte. Situace ne úplně pravděpodobná, ale stát se může kdykoliv, cokoliv.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No to nám tedy vysvětlete to vaše záhlaví. Ja Teda železniční školy nemám, ale v souvislosti s nádražím znám tak leda zhlaví.
Odkaz
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není to nádraží, ale stanice. Zhlaví je označení pro část dopravny s kolejovým rozvětvením (česky - ten konec stanice, kde jsou výhybky). Termín záhlaví vzniknul nově cca 10-15 let zpátky a je to část kolejiště mezi krajní výměnou a vjezdovým návěstidlem. Takže pane Jiránek, neni to "moje" záhlaví, je to oficiální termín z momentálně platné legislativy. Ještě nějaký zvídavý dotaz ?