Taky mame kolegu v praci, manazer plastu, fakt trida a jeste uci pubertaky na stredni prave plastarinu a s tim souvisejici technologie atd. Takovi jako Vy a kolega jsou potreba, to jsou ti pravi ucitele/profesori, kteri predavaji hodnotne zkusenosti a ucivo dalsi generaci a takovym platit zlatem. Byt takova vetsina ucitelu/profesoru napric obory, myslim si, ze nikdo neremca o vysokem ohodnoceni ucitelstva...
Tak určitě pozdravujte kolegu, vím jak je to časově náročné, ale když je to vaším koníčkem tak to jde. Já převážně učím CNC programování a technologii. Takže se dá krásně propojit teorie s praxí. Navíc se škole povedlo vybavit nové dílny. Takže projektů a se dá dělat spousty... i když musím přiznat, že se stejně najdou žáci a není jich málo, které to stejně nebaví přes tu možnost si to vyzkoušet a udělat svůj projekt... Ale druhou půlku to baví a jsou pak rádi za výsledky s těmi je pak radost spolupracovat. :)
Tak já jsem ten případ, že dělám obojí. Jsem zaměstnán jako učitel na strojní průmyslovce a do toho mam svojí CNC dílnu . Obojí má svoje výhody a nevýhody, ale tak jak to popisuje autor to úplně není... Učitel je státní zaměstnanec a má 40 dni dovolené... K tomu abych mohl podnikat jsem si musel pořídit stroje nástroje měřidla a dilnu investice cca 10 mega (samozřejmě postupně, ale bez úvěrů u bank se to nedá pořídit)k tomu sehnat zakázky hlavně solventní zákazníky ne ty které obvoláváte rok, aby vám zaplatili faktury...Proto fakturace z podnikání se samozřejmě nedá srovnávat s platem učitele... Dneska mám již úvěry skoro všechny splacene takže si už jen hraji...rád to kombinuji navíc se mi to krásně doplňuje s přípravy a neustále jsem v kontakru s novými trendy a technologiemi takže si i myslím, že mám žákům neustále co nabídnout a zapojovat je do různých projektů...
Nevím, ale když jsem byla doma, byly jsme tři děti, mamka nemohla pracovat kvůli bráchovi, měl slabou imunitu a nemohl do školky a táta dělal sám, rozhodně nebylo na blbosti, přece jen děti něco stojí. Ale dnes si rozhodně chudá nepříjdu. Máme vše co chceme, koupíme si to bez problémů, děti zaopatřený, bydlíme ve vlastním, dovolenkujeme,našetřeno máme. Dle mě to není tím jak se mám v dětství,ale píle a vůle, to je základ. A chtít. Kdybych nepracovala, tak chodím pro dávky jako spousty jiných.
Máte pravdu, my na to byli podobně. Po škole pomáhat hned rodičům na statku. Přivýdělek rozvoz mléka po městečku atd.
Dnes si žijeme dobře. Je to jen o tom čeho chce člověk dosáhnout a kolik tomu obětuje. Každý dneska většinou hledá 1000 důvodu proč to nejde místo aby našel 1 způsob jak toho dosáhnout...
Ten popis nehody? Seznamovali se s tratí... Myšleno- jeli naplno v civilním provozu a zabili chudáka, který jel naproti. Je to ale Ogier, takže vše v pořádku. Jinému už by dnes nesla manželka kartáček do vězení... Třeba se ale ukáže, že ten důchodce jel 150 po polní cestě a Ogiera prostě sejmul.... Další příklad dvojího metru.
Na projizdeni tratí mají limity a to přísně hlídané. Ale neříkám že to nemohla být jeho chyba. Podrobnosti nehody neznám.
Kdy sparťanům dojde, že za jejich tituly nemůže Priske, ale to, že Slávka a Plzeň je poslední dva roky marná a ztrácí body v duelech, kde dřív soupeře jasně přejeli??..
Rosa to ví, tak se snaží Prskavku aspoň dobře zpeněžit.
Zajímavý ale je, že Slávie i Plzeň udělali víc bodů než kdy předtím... ale na Sparticku to prostě nestačí. 😉😉
Pane Karle, nezapomeňte zmínit doktory, kteří u nás vystudují "zadarmo" a pak se tady na ten systém vyserou a jdou dělat do zahraničí za normální peníze, čož jim já z celého srdce přeji 🙂 🙂 V prvé řadě by měli dostat umístěnky a dělat tam kde je jich málo a kde se to nám občanům hodí, že ano??? 😄 😄
Né každej chce dělat do důchodu jednu stejnou práci co vystudoval, protože téměř nikdo neví během studia, co ta práce doopravdy obnáší a jestli ho bude bavit, když si ji nikdy nezkusil za plného provozu, ať už je to jakákoli práce. Vy si taky můžete vystudovat co chcete.
Znám plno lidí, kteří vystudovali obor a dělají pak něco úplně jiného. Rozhodně kvůli nim nejsem zapšklej, že já daňovej poplatník jsem jim zaplatil studium, a oni nevděčníci si dovolili dělat jinou práci nebo obor, než ten který vystudovali 😄 😄 Je to ZCELA jejich věc a je to dobře!!!
Přesně tak. Nejdůležitější je, aby práce bavila a nebo vubec je nejlepší, když to je dokonce tvůj koníček. Mám taky vystudovanou strojarnu a nejraději stejně stojím u soustruhu nebo frézky 😉😉
Není to pravda, nelžete tady. Děti jsou ve školách mentálně a tudíž i psychicky systematicky přetěžovány. Moc předmětů zájmu, příliš obsahu v těchto předmětech. Dětský mozek to není sto pojmout. Potom to sebou nese další důsledky. Vím, že to víte, ale nevím, proč si to veřejně nechcete přiznat. Už by bylo načase. Odbíjí dvanáctá.🥺🤦😳
Kolik dětí by dnes spočítalo Bělouna??
Tahle filozofie rozhodně není nová. Jako děti jsme se učili, jak se v Brazílii pálila káva v lokomotivách, aby se udržela vysoká cena, nedávno se zavíraly cukrovary a nařizovaly kvóty vyrobeného řepkového cukru, aby se udržela cena a šel na odbyt ten třtinový, dnes se třeba snižují stavy dobytka, aby se udržela (nebo lépe pořádně zvedla) cena (s argumentem, že prdí a oteplují planetu).
Řepkový je olej.. cukr je z cukrové řepy...
Nedokáže vybrat? Koukněte na druhá kola přijímacích zkoušek. V prvním kole mohl dát syn dvě. O.k. , tak se nedostal na stavební, tak jsme zkusili strojní, kde brali ve druhém kole 14 dětí z 800 nebo obchodní, kde berou tři z 1100.... obvolali jsme x škol a druhá kola nemají a to jsme zkoušeli už i geodeta. Úplně nechce na zedníka s vyznamenáním ani by nedostal zdravotní potvrzení. Volali jsme i mimo Prahu. Všude plno. A i na soukromých.
U nás na strojní nebo elektrotechnice máme volno i internát...
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Není o čem psát, tak si kopneme do školství. Když už se autor uchýlí k psaní o školství, bylo by dobré zjistit si aspoň základní fakta, aby nevypadal jako hlupák. Žádné osnovy neexistují a opravdu nikde není napsáno, kdy a jak má učitel probírat prokaryotní buňku.
Měl bych na pana Malého ještě dotaz: mohl byste prosím místo obecných slintů napsat, co přesně si představujete, že má škola žákům předat? Co přesně myslíte tím " potřebné pro život"? Buďte prosím zcela konkrétní.
Ve škole se učíme, jak pracovat s informacemi, jak je třídit, posuzovat, ověřovat, jak z nich vyvozovat, zobecňovat. Učíme se spolupracovat, organizovat čas, úkoly, diskutujeme, hodnotíme se...Ale tohle všechno se dá zvládnout jen na nějakém konkrétním obsahu, třeba právě na hlavonožcích. Víte, nejde si jen tak sednout a říct dětem, tak děti, dnes budeme kreativně myslet.
Abyste nebyl za úplného troubu, orientoval se v současném světě a dokázal vidět souvislosti, musíte se o světě něco dozvědět. Znát fakta není ostuda a strejda Google vás opravdu nezachrání.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Naprostý souhlas, k tomu si vemte 30 různých dětí ve třídě a každý má jiné znalosti a dovednosti kdyby jste se chtěl každému věnovat individuálně tak máte na každého minutu a půl...obdivuji učitele na základní škole mě by z toho hrablo... Děti se musí naučit především učit, přemýšlet o daném zadání definovat problém řešit a porozumět... a už je jedno na jaké téma či obor...