253 úseků dálnic? ...možná kilometrů...
Jinak se mi líbí, jak se v Čechách staví dálnice - nejdříve jeden kousek, pak druhý - aby to stihla dělat vše jedna firma nebo sdružení.
Mimochodem jsem jel dnes ráno tímto úsekem, byla lehká mlha, přede mnou Superb s modrým (vypnutým) majáčkem na střeše, ale s denním svícením t.j. vzadu nesvítil, a odbočil na stavbu - zřejmě vezl pana ministra, tak na co svítit.
Otevření "DÁLNICE" stylem jeden pruh na Prahu a jeden na Písek,
omezení na 80 km/h a zákaz předjíždění, tak to tleskám.
Další několikaměsíční uzávěry před sjezdem na Příbram, a před Pískem.
Jezdím zde poměrně často, a je prima, když nemůžete desítky kilometrů předjet přetížený kamion. Čím více se blíží dokončení dálnice, tím se mi prodlužuje dojezd.
Víčka jsou pitomost, ale vracení lahví, když jdu nakoupit, mi problém neudělá. Pivaři taky vrací lahve, a nemají s tím problém. Svoz asi taky problém nebude, budou se méně vyvážet žluté kontejnery, protože pet lahve budou v obchodu.
Spíše bych omezil plnění piva a limonád do hliníku. Když to do toho nestočí, tak to nikdo nemůže koupit, nemusí se nic vracet....
Tak jestli jsou ty kotouče 4000 km po výměně, tak potěš koště.
Jinak jsem měl více Fabií, většinou bez problémů i s vyššími nájezdy.
Za mě zatím nejlepší Fabia III, motor 1,0 , 81 kW, 6 rychlostí.
Zvláštní je, že po přesednutí z 1,0, 70 kW, 5 rychlostí - zcela jiné, a výrazně lepší auto. Se čtvrtou generací nemám zkušenost, ale při vysoké ceně a absenci kombíku, zcela chápu, že to nikdo nekupuje.
Pamatuji dobu, kdy se vozidla starší xx let nedala dovážet a přihlásit. Zrovna tak vozidla s volantem vpravo. Tím se jednoduše omlazoval park. Pak to najednou pustili výměnou za poplatky. Nejmenší uhlíkovou stopu uděláte, když si koupíte diesel a najedete s ním více než 500 000 km.
Benzin ani elektrokrám se tohoto nájezdu s malými výjimkami nedožijí. Neustálá výroba nových vozů, převážení komponentů přes půl zeměkoule, distribuce nových vozů a problematická recyklace baterií zanechávají větší uhlíkovou stopu než auto s velkým nájezdem. Navíc výroba elektřiny zrovna ekologická není, a fotovoltaika a větrníky to jistě nevyřeší.
Je to hlavně kvůli elektrododávkám. Obecně jsou dodávky rozvážející materiál nebo potraviny přeložené, takže by je stačilo vážit a vybírat pokuty. Jinak jsou to jen kecy.
Auto je vyrobené na určitou celkovou hmotnost, a když se přeloží, ta je průser za rohem, zejména kvůli brzdám. Za mě ať si laskavě řidiči dodělají řidičák C a profesák, chodí na pravidelná školení, a dodávky (a obytňáky) ať jsou homologované na větší hmotnost. Pokud povolí i těžší vleky, je jen otázka času, kdy přijdou další nehody. Dva roky praxe, nebo lépe dva roky vlastnictví řidičáku skupiny B je málo, motorky jsou odstupňované více, a má to podle mě logiku.
Tady se jen protěžuje elektromobilita, a schovává se to za obytňáky.
Škoda 720 asi neměla šanci i z jiného hlediska - kolik by asi stála, a kdo by si ji mohl dovolit. Škoda furgonet - absolutní nesmysl, nic se tam nevešlo, a na kila to nic neuvezlo. O servisu motoru asi netřeba mluvit, nakonec v MB jezdily Š 120 pick - up, stejný problém. O kvalitě slovenské pracovní síly netřeba dlouho mluvit, z Trnavy většina nových 1203 nedojela ani do Prahy. Mám to z vlastní zkušenosti. "Vylepšení " na TAZ 1500 byl jen další výsměch. Pak přišel Ein Němec, a kvalitu si musel pohlídat, ale to musely být nervy. Že někdo zakázal karbec z ciziny, to bylo spíš kvůli valutám, ale proč si nevyrobili lepší sami?
Je to pořád stejné. Takové články vypotí zoufalci, kteří si za podobné peníze zřejmě koupí Porsche 911, a i tak budou mít hemzy. Mě prošlo rukama 7 Fabiíí, vždy od nových na firemní leasing. Motorizace od 1,4 16V, 1,4 TDI PD až po 1,0 TDI CR, tedy jak čtyřválce, tak tříválce. Musím říct, že ani jedna nebyla špatná. Zvuk testovaného tříváce není nijak krásný (ostatní značky na tom nejsou lépe), ale když zavřete dveře a okna a pustíte rádio (chápu, že to dělám jen já), tak v pohodě. Navíc hodně dobrá spotřeba při jakkoli rychlé jízdě a dobře udělané auto to v klidu vynahradí. Těžko si tenhle motor koupí někdo pro ježdění po městě. Jestli nějaké TSI jezdí za 4,5 litru, tak mi dejte vědět. Navíc Fabia i po letech drží dobrou cenu. Autorovi bych doporučil, když neumí řadit, ať jezdí v něčem na elektriku, a nadává zase na něco jiného.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
K foto č. 23: to asi není držák karburátoru.
Jinak hezké stroje.