253 úseků dálnic? ...možná kilometrů...
Jinak se mi líbí, jak se v Čechách staví dálnice - nejdříve jeden kousek, pak druhý - aby to stihla dělat vše jedna firma nebo sdružení.
Mimochodem jsem jel dnes ráno tímto úsekem, byla lehká mlha, přede mnou Superb s modrým (vypnutým) majáčkem na střeše, ale s denním svícením t.j. vzadu nesvítil, a odbočil na stavbu - zřejmě vezl pana ministra, tak na co svítit.
Otevření "DÁLNICE" stylem jeden pruh na Prahu a jeden na Písek,
omezení na 80 km/h a zákaz předjíždění, tak to tleskám.
Další několikaměsíční uzávěry před sjezdem na Příbram, a před Pískem.
Jezdím zde poměrně často, a je prima, když nemůžete desítky kilometrů předjet přetížený kamion. Čím více se blíží dokončení dálnice, tím se mi prodlužuje dojezd.
Když ji tam Orlík valí ze stavidel 600m3 tak se nedivte, že moc neubývá... bože
...tak asi měli Orlík odpouštět dříve...
Kdyby byla celá kaskáda na minimu, tak se tohle nemůže stát.
Teď se to bude přepouštět z jedné přehrady do druhé, a pořád bude někde problém. Za mě lépe, když se to vypustí dříve, a pak se předpověď nevyplní. Jenže to by pak nebyla voda na elektřinu a na koupání.
Takže se na to vykašlou jako vždy, a řeší to, až problém přijde.
Navrhuji je vyznamenat, a na předávání pozvat lidi, kterým to vypláchne domovy.
Do Oktávky je podle mě nejlepší TDI 110 kW. Jel jsem s tím, čekal, že to bude malér ovšem úplně v pohodě. Ten 140 kW má dost divný průběh, výkon je v ne úplně běžně použitelném pásmu, v 99% jízdy nedává smysl, ta RS TDI je asi pro hodně úzkou klientelu.
135 kW bez močoviny, 4x4, 380 Nm, DSG, 16" kola. Můžu s tím jezdit rychle, můžu jezdit úsporně, utáhne vlek s pískem. Spotřeba do 6 l. Při nájezdech přes 50 000 km ročně těžko hledat lepší. Multilink pecka. Blíží se 300 000 km, dosud původní turbo.
Víčka jsou pitomost, ale vracení lahví, když jdu nakoupit, mi problém neudělá. Pivaři taky vrací lahve, a nemají s tím problém. Svoz asi taky problém nebude, budou se méně vyvážet žluté kontejnery, protože pet lahve budou v obchodu.
Spíše bych omezil plnění piva a limonád do hliníku. Když to do toho nestočí, tak to nikdo nemůže koupit, nemusí se nic vracet....
Tak jestli jsou ty kotouče 4000 km po výměně, tak potěš koště.
Jinak jsem měl více Fabií, většinou bez problémů i s vyššími nájezdy.
Za mě zatím nejlepší Fabia III, motor 1,0 , 81 kW, 6 rychlostí.
Zvláštní je, že po přesednutí z 1,0, 70 kW, 5 rychlostí - zcela jiné, a výrazně lepší auto. Se čtvrtou generací nemám zkušenost, ale při vysoké ceně a absenci kombíku, zcela chápu, že to nikdo nekupuje.
Tak škodovky v autoškolách byly začátečníky chronicky ničená auta a současně oježděná technicky až na maximum, co šlo. Záleželo tam obrovsky na údržbě, protože aby to slušně fungovalo, muselo se ta auta po těch nováčcích soustavně pořád seřizovat a opravovat. Například u nás to tak bylo, autoškola byla pod Svazarmem a současně tam Svazarm provozoval dobře vybavenou autodílnu, kde jim ty auta udržoval. Autoškola jezdila ty auta do všech generálek motoru, které tehdy podle výrobce šly udělat, to byly na těch škodovkách tuším tři výbrusy motoru, každá po pár stovkách tisících kilometrech. Ojetá auta z autoškoly se pak prodávala soukromníkům za pakatel buďto cca v polovině životnosti posledního výbrusu tedy +- funkční nebo dříve před posledním výbrusem defakto nefunkční, protože tu poslední možnou generálku motoru už bylo nutné udělat.
...každý výbrus po pár stovkách tisíc kilometrů... Tak za mě slušný. Mimochodem, u škodovek se nechaly vyměnit vložky za nové, a generálek udělat více, ale to už karoserie nedala.
Pamatuji dobu, kdy se vozidla starší xx let nedala dovážet a přihlásit. Zrovna tak vozidla s volantem vpravo. Tím se jednoduše omlazoval park. Pak to najednou pustili výměnou za poplatky. Nejmenší uhlíkovou stopu uděláte, když si koupíte diesel a najedete s ním více než 500 000 km.
Benzin ani elektrokrám se tohoto nájezdu s malými výjimkami nedožijí. Neustálá výroba nových vozů, převážení komponentů přes půl zeměkoule, distribuce nových vozů a problematická recyklace baterií zanechávají větší uhlíkovou stopu než auto s velkým nájezdem. Navíc výroba elektřiny zrovna ekologická není, a fotovoltaika a větrníky to jistě nevyřeší.
Je to hlavně kvůli elektrododávkám. Obecně jsou dodávky rozvážející materiál nebo potraviny přeložené, takže by je stačilo vážit a vybírat pokuty. Jinak jsou to jen kecy.
Auto je vyrobené na určitou celkovou hmotnost, a když se přeloží, ta je průser za rohem, zejména kvůli brzdám. Za mě ať si laskavě řidiči dodělají řidičák C a profesák, chodí na pravidelná školení, a dodávky (a obytňáky) ať jsou homologované na větší hmotnost. Pokud povolí i těžší vleky, je jen otázka času, kdy přijdou další nehody. Dva roky praxe, nebo lépe dva roky vlastnictví řidičáku skupiny B je málo, motorky jsou odstupňované více, a má to podle mě logiku.
Tady se jen protěžuje elektromobilita, a schovává se to za obytňáky.
Poměrně jednoduché - střední třída mainstreamu je na zřetelném ústupu, viz. vyklizení mondea či insignie. Tedy z pohledu koncernu se jedná o modely bez delší perspektivy na trhu, a proto jej odsunul na "druhou" kolej.
Na druhou stranu netřeba si naivně malovat že to dal Škodovce jen tak s volnou rukou, technika je stejně daná a byla společná už v minulé generaci (resp. stejná byla vždy, ale třeba u dvojky superb používal výrazně více komponent z platformy golfa/octavie než soudobý passat B6), výrobu jede VW Blava, design si dělalo VW a defacto je hlavní novinka společný skelet u kombi, který ale opět vychází designově z passatu a ne superbu... Takže to není tak že by se VW passatu zbavil, jen využil synergie se superbem, který škodovka považuje za svatý grál.
To samé se týká karosářských variant, sedan se zkrátka prodával menšinově, tak se vyškrtnul podobně jako fabie kombi. Naopak liftback je pro škodovky podstatný, protože si s ním hraje v ČR na "limuzínu" a dodává státnímu sektoru, což s kombi dost dobře nejde. Opět tedy ryze racionální rozhodnutí, žádné emoce nebo výsada škodovky, jen kalkul.
...tak určitě se Fabia combi prodávala menšinově...
Fabia 4 pouze hatch, na silnici v Čechách není vidět, ani se za ty prachy nedivím.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vesměs souhlasím, ale nájezd 100 000 km by bylo moc - když jsem pracoval jako kurýr najel jsem něco pod 200 km za den, tj. 40-50 tisic za rok. Kdo není profesionální řidič, bude najíždět 100 000 km víc jak 10 let.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nejsem profi řidič, ale najíždím kolem 70 000 km ročně dieselem.
Za mě, kdo potřebuje těžší auto než 3500 kg, nechť si udělá řidičák skupiny C, neboť se mimo jiné prodlužuje brzdná dráha.
Za mých mladých let se daly řidičáky B a C udělat v 18 ti letech, těžké vleky po dvou letech praxe na náklaďáku (s potvrzením od zaměstnavatele), a cisterna se mohla řídit od 21 let.
Mělo to svoje důvody.
Dnes jsou takhle rozdělené motocykly.
Teď se ale uměle musí podpořit výroba prodej elektrododávek, které budou při rozvozu čehokoli jako jejich naftoví bratři jezdit přeložené
s okamžitou hmotností klidně přes 5000 kg.
Jak se s bočním větrem a dlouhou brzdnou dráhou vypořádají 18 ti letí borci, ukáže čas.
Za mě palec dolů legislativě.