Když ji tam Orlík valí ze stavidel 600m3 tak se nedivte, že moc neubývá... bože
...tak asi měli Orlík odpouštět dříve...
Kdyby byla celá kaskáda na minimu, tak se tohle nemůže stát.
Teď se to bude přepouštět z jedné přehrady do druhé, a pořád bude někde problém. Za mě lépe, když se to vypustí dříve, a pak se předpověď nevyplní. Jenže to by pak nebyla voda na elektřinu a na koupání.
Takže se na to vykašlou jako vždy, a řeší to, až problém přijde.
Navrhuji je vyznamenat, a na předávání pozvat lidi, kterým to vypláchne domovy.
Do Oktávky je podle mě nejlepší TDI 110 kW. Jel jsem s tím, čekal, že to bude malér ovšem úplně v pohodě. Ten 140 kW má dost divný průběh, výkon je v ne úplně běžně použitelném pásmu, v 99% jízdy nedává smysl, ta RS TDI je asi pro hodně úzkou klientelu.
135 kW bez močoviny, 4x4, 380 Nm, DSG, 16" kola. Můžu s tím jezdit rychle, můžu jezdit úsporně, utáhne vlek s pískem. Spotřeba do 6 l. Při nájezdech přes 50 000 km ročně těžko hledat lepší. Multilink pecka. Blíží se 300 000 km, dosud původní turbo.
Víčka jsou pitomost, ale vracení lahví, když jdu nakoupit, mi problém neudělá. Pivaři taky vrací lahve, a nemají s tím problém. Svoz asi taky problém nebude, budou se méně vyvážet žluté kontejnery, protože pet lahve budou v obchodu.
Spíše bych omezil plnění piva a limonád do hliníku. Když to do toho nestočí, tak to nikdo nemůže koupit, nemusí se nic vracet....
Tak jestli jsou ty kotouče 4000 km po výměně, tak potěš koště.
Jinak jsem měl více Fabií, většinou bez problémů i s vyššími nájezdy.
Za mě zatím nejlepší Fabia III, motor 1,0 , 81 kW, 6 rychlostí.
Zvláštní je, že po přesednutí z 1,0, 70 kW, 5 rychlostí - zcela jiné, a výrazně lepší auto. Se čtvrtou generací nemám zkušenost, ale při vysoké ceně a absenci kombíku, zcela chápu, že to nikdo nekupuje.
Tak škodovky v autoškolách byly začátečníky chronicky ničená auta a současně oježděná technicky až na maximum, co šlo. Záleželo tam obrovsky na údržbě, protože aby to slušně fungovalo, muselo se ta auta po těch nováčcích soustavně pořád seřizovat a opravovat. Například u nás to tak bylo, autoškola byla pod Svazarmem a současně tam Svazarm provozoval dobře vybavenou autodílnu, kde jim ty auta udržoval. Autoškola jezdila ty auta do všech generálek motoru, které tehdy podle výrobce šly udělat, to byly na těch škodovkách tuším tři výbrusy motoru, každá po pár stovkách tisících kilometrech. Ojetá auta z autoškoly se pak prodávala soukromníkům za pakatel buďto cca v polovině životnosti posledního výbrusu tedy +- funkční nebo dříve před posledním výbrusem defakto nefunkční, protože tu poslední možnou generálku motoru už bylo nutné udělat.
...každý výbrus po pár stovkách tisíc kilometrů... Tak za mě slušný. Mimochodem, u škodovek se nechaly vyměnit vložky za nové, a generálek udělat více, ale to už karoserie nedala.
Pamatuji dobu, kdy se vozidla starší xx let nedala dovážet a přihlásit. Zrovna tak vozidla s volantem vpravo. Tím se jednoduše omlazoval park. Pak to najednou pustili výměnou za poplatky. Nejmenší uhlíkovou stopu uděláte, když si koupíte diesel a najedete s ním více než 500 000 km.
Benzin ani elektrokrám se tohoto nájezdu s malými výjimkami nedožijí. Neustálá výroba nových vozů, převážení komponentů přes půl zeměkoule, distribuce nových vozů a problematická recyklace baterií zanechávají větší uhlíkovou stopu než auto s velkým nájezdem. Navíc výroba elektřiny zrovna ekologická není, a fotovoltaika a větrníky to jistě nevyřeší.
Je to hlavně kvůli elektrododávkám. Obecně jsou dodávky rozvážející materiál nebo potraviny přeložené, takže by je stačilo vážit a vybírat pokuty. Jinak jsou to jen kecy.
Auto je vyrobené na určitou celkovou hmotnost, a když se přeloží, ta je průser za rohem, zejména kvůli brzdám. Za mě ať si laskavě řidiči dodělají řidičák C a profesák, chodí na pravidelná školení, a dodávky (a obytňáky) ať jsou homologované na větší hmotnost. Pokud povolí i těžší vleky, je jen otázka času, kdy přijdou další nehody. Dva roky praxe, nebo lépe dva roky vlastnictví řidičáku skupiny B je málo, motorky jsou odstupňované více, a má to podle mě logiku.
Tady se jen protěžuje elektromobilita, a schovává se to za obytňáky.
Poměrně jednoduché - střední třída mainstreamu je na zřetelném ústupu, viz. vyklizení mondea či insignie. Tedy z pohledu koncernu se jedná o modely bez delší perspektivy na trhu, a proto jej odsunul na "druhou" kolej.
Na druhou stranu netřeba si naivně malovat že to dal Škodovce jen tak s volnou rukou, technika je stejně daná a byla společná už v minulé generaci (resp. stejná byla vždy, ale třeba u dvojky superb používal výrazně více komponent z platformy golfa/octavie než soudobý passat B6), výrobu jede VW Blava, design si dělalo VW a defacto je hlavní novinka společný skelet u kombi, který ale opět vychází designově z passatu a ne superbu... Takže to není tak že by se VW passatu zbavil, jen využil synergie se superbem, který škodovka považuje za svatý grál.
To samé se týká karosářských variant, sedan se zkrátka prodával menšinově, tak se vyškrtnul podobně jako fabie kombi. Naopak liftback je pro škodovky podstatný, protože si s ním hraje v ČR na "limuzínu" a dodává státnímu sektoru, což s kombi dost dobře nejde. Opět tedy ryze racionální rozhodnutí, žádné emoce nebo výsada škodovky, jen kalkul.
...tak určitě se Fabia combi prodávala menšinově...
Fabia 4 pouze hatch, na silnici v Čechách není vidět, ani se za ty prachy nedivím.
Škoda 720 asi neměla šanci i z jiného hlediska - kolik by asi stála, a kdo by si ji mohl dovolit. Škoda furgonet - absolutní nesmysl, nic se tam nevešlo, a na kila to nic neuvezlo. O servisu motoru asi netřeba mluvit, nakonec v MB jezdily Š 120 pick - up, stejný problém. O kvalitě slovenské pracovní síly netřeba dlouho mluvit, z Trnavy většina nových 1203 nedojela ani do Prahy. Mám to z vlastní zkušenosti. "Vylepšení " na TAZ 1500 byl jen další výsměch. Pak přišel Ein Němec, a kvalitu si musel pohlídat, ale to musely být nervy. Že někdo zakázal karbec z ciziny, to bylo spíš kvůli valutám, ale proč si nevyrobili lepší sami?
Je to pořád stejné. Takové články vypotí zoufalci, kteří si za podobné peníze zřejmě koupí Porsche 911, a i tak budou mít hemzy. Mě prošlo rukama 7 Fabiíí, vždy od nových na firemní leasing. Motorizace od 1,4 16V, 1,4 TDI PD až po 1,0 TDI CR, tedy jak čtyřválce, tak tříválce. Musím říct, že ani jedna nebyla špatná. Zvuk testovaného tříváce není nijak krásný (ostatní značky na tom nejsou lépe), ale když zavřete dveře a okna a pustíte rádio (chápu, že to dělám jen já), tak v pohodě. Navíc hodně dobrá spotřeba při jakkoli rychlé jízdě a dobře udělané auto to v klidu vynahradí. Těžko si tenhle motor koupí někdo pro ježdění po městě. Jestli nějaké TSI jezdí za 4,5 litru, tak mi dejte vědět. Navíc Fabia i po letech drží dobrou cenu. Autorovi bych doporučil, když neumí řadit, ať jezdí v něčem na elektriku, a nadává zase na něco jiného.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Otevření "DÁLNICE" stylem jeden pruh na Prahu a jeden na Písek,
omezení na 80 km/h a zákaz předjíždění, tak to tleskám.
Další několikaměsíční uzávěry před sjezdem na Příbram, a před Pískem.
Jezdím zde poměrně často, a je prima, když nemůžete desítky kilometrů předjet přetížený kamion. Čím více se blíží dokončení dálnice, tím se mi prodlužuje dojezd.
5 odpovědí