Sedmičky? Zajímavé, vzhledem k tomu, že instalačka a aktualizace podporují jen zastaralé (deaktivované) root certifikáty veřejných certifikačních autorit to s provozem zase tak úplně jednoduché nebude. Jistě, Root certifikáty se dají manuálně přežehlit, když víte jak, ale ani tak nezačne systém podporovat moderní kryptografické algorytmy.
Jak to dopadne? Máme jeden skvělý stejný případ, ke kterému došlo v roce 2009 jen pár kolimetrů od Trnové. Podél Strakonické silnice v záplavové oblasti v katastru Lahovice začala navážet odpoady, včetně těch nebezpečných Agentura City Logistika. Bez povolení, oprávnění k nakládání s odpady, bez územního rozhodnutí navezla stovky tisíc kubíků odpadu, asfaltu, zeminy, včetně kontaminované.
Nejdříve obec zakázala činnost a žalovala viníka, pak místní OŽP udělilo pokutu, následně všechny kroky zrušilo ČIŽP a udělila vlastní pokutu s tím, že předchozí kroky místních úřadů byly nezákonné.
Nikdo nikoho nesoudil a nakonec se celá kauza táhla jen na základě všeho jiného, než obecného ohrožení a neoprávněního nakládání s odpady. Dodnes se případ ani nedostal k soudu. Pokutu nikdo nikdy nezaplatil a to ani Metrostav, který na pozemky nechal odvážet i zeminu ze dostavby metra Motol. Možná proto, že je vlastníkem pozemků společnost Rekreační zóna Radotín, s.r.o. založená Kyperskou společností CHARL ASSETS LIMITED.
A dnes? 15 let po navezení? Odpad se rozhrnuje do polí, temuje a u Strakonické silnice se po takovém navýšení terénu objevily reklamní cedule "Pozemky k pronájmu". Mimochodem na katastrálním území, které je pod úplnou stavební uzávěrou.
Čekáte tady nějakou jinou variantu?
Jak si s ELMO nerozumím tak tady s ním docela souhlasím (částečně). Obávám se že za tu mlhu obecně kolem AI a i jiných služeb provázaných do cloudových platforem vidí jen málokdo. A už neprosté minimum lidí vidí do toho jak s daty tyhle služby nakládají a kdo k nim má všechno přístup. A to úplně pomíjím otázku obecné bezpečnosti těch platforem jako takových. Tohle je jedna velká pandořina skříňka a jsem zvědavý komu se prvnímu vysype.
Řekl bych že číňan je teď hodně vysmátý. Tak jednoduchý přístup k průmyslovému tajemství západu ještě neměl.
V podstatě má ale autor článku pravdu. Domorodci opravdu motory startují. Jako dovedete si představit, že držíte kasu u auta, které 9 měsíců v roce jede na neutrál?
Funguje to v reálu tak, že v osadě je několi "automechaniků", kteří mají garáže, které dokážou vytopit na funkční teplotu. Auto obvykle dotáhnou k němu, protože ten luxus si nemůže dovolit každý. Obvykle je to Gazík, výjimečně Niva, které jsou schopné v té pustině reálně někam dojet. A auto k dojíždění po celý rok fakt nikdo nepotřebuje.
Auto si mechanik přitáhne, hodí do garáže, celou noc a den topí, vyndá baterku, nabije, nastartuje a pak ještě kontroluje a vyřeší provozní úniky vzniklé v zámrzném cyklu. Vymění co je třeba a pak si majitel auto vyzvedne a odjede a jezdí s ním dokud to jde (třeba týden). Problém jsou mechanické mazané části jako ložiska, převodovka, pak brzdy a jestli jsem tomu dobře rozumněl i skla, protože při rozdílech teplot brzy zamrzají zevnitř a s tím se fakt moc dělat nedá. Je to docela drsný život.
Nechat nastartovaný motor a auto odstavené třeba pár dní znamená, že po zařazení rychlosti motor nekompromisně vypochoduje sám z lože. Protože zamrzne převodovka, nebo brzdy.
Trochu tomu přidáme kontext.
Ten den jsem šla do měšťanky ve Zbraslavi na vyučování. Pamatuji se, že mrzlo až praštělo, Vltava byla na více místech zamrzlá, že se dala nad soutokem s Berounkou přejít suchou nohou. Celou cestu do školy jsem šla po silnici. Vyučování ale bylo krátké, během třetí vyučovací hodiny nám školník oznámil hlášení pana řídícího o ukončení výuky kvůli leteckému poplachu. To bylo vždycky, když naším směrem přilétaly bombardéry. Ale byly to plané poplachy. Jako děti jsme to tak vnímali, protože se nikdy nic nestalo. Cestou domů jsem šla náhonem podél Vltavy. Nespěchala jsem, co by se mi mohlo stát, byla mi zima, to jo, ale mrazivý vzduch byl hrozně příjemný a nechtělo se mi prostě moc domů. Pak ale nad Prahou zahlédnu ve výšce stříbrné doutníky letadel. Bylo to krásné, bylo jasno. Vznášejí se jen tak ve vzduchu a kreslí dlouhé bílé čáry. Slyšela jsem ty výbuchy, ale to dunění bylo vlastně celou dobu skoro stejné. Tak to bylo ale vždycky. Němci po nich stříleli. To že je něco jinak jsem poznala až podle toho, že za cukrovarem (v Modřanech) se k nebi táhl hustý dým černého kouře. Běžela jsem domů. Maminka už na mě čekala. Tehdy bombardovali Emauzy.
Věra Bílá, 12 let Lahovice
Ten vtípek na kruháči, to se mi stalo pár let nazpět. Ale byl to cyklista. Předjel mě před kruháčem a vzal to rovnou do protisměru. Koukal jsem jako puk jak se řítí na auta na kruháči. Naštěstí pro něj si žádné z nich nechtělo nechat poškrábat lak. Nakonec zahnul do středu, přejel trávník a pak to hodil napřímo do exitu. Pár desítek vteřin jsme to všichni rozdýchávali, než se doprava zase pohnula. A řada řidičů jela pro nové prádlo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Já tedy nevím, ale zas tak horké to s tím upouštěním rozhodně není. Vrané i Štěchovice upouští nějakých 120 kubíků od dnešního rána. To je proti běžnému stavu asi jen dvojnásobek (letní průměr bývá 40-60). A přitom víme že umí poslat na Prahu řízeně i 900.
Pokud se vodohospodáři snaží vytvořit retenční kapacitu, tak to vypadá jako by to dělali jen na oko. Slapy jsou plné. Orlík upustil za 5 dní metr.
Rozhodně bych to nenazýval odpouštěním. Spíš běžnou manipulací. A to by se zrovna VD Vrané mělo připravit na krizi v povodí Sázavy.
3 odpovědi