Majitelé vozů zn.Subaru v žádném případě nejezdí "co to de,"tyto vozy se kupují s úplně jinou filozofií která je mase s vozy koncernu VW nepochopitelná.
Beru. Myslel jsem to tak, že jsem jel pomaleji, než jsou limity. Na dálnici povolenou rychlost běžně nepřekračuju, jen výjimečně při nějaké situaci, ať nemusím brzdit. Mimo obec po silnici 35 do Mohelnice se jede stejně v koloně, pomaleji než je limit a tam jsem to myslel, že jsem jel co to šlo. Bez kolon bych jel rychleji a spotřeba by byla vyšší. Ale ježdění autem není jen o spotřebě, ale pocitu z jízdy.
Přeji všechny další kilometry bez nehody, japonským autům zdar!
EV jsou budoucnost, rekneme si to za 10/20 let. A verim, ze auto bude luxus nikoliv zsamozrejmost a ze nemecke navonene bidy s odpornym lacinym designem zkrachuji.
To, že auto bude luxus, vidím já jako veliký ekonomický problém. Spousta lidí používá auto v souvislosti se zaměstnáním, bez auta se do práce nedostanou. A na druhou stranu neznám nikoho, kdo by vzal auto a jen tak zbytečně se jel projet (ale budou takoví, to jo).
O Izraeli mnoho lidí jak ve světě tak i u nás pochybuje, zda jeho tvrdé reakce na nepřátelský terorismus nejsou až příliš za hranou humánního chování. Poslední války měly vždy své führery a vůdce úkryté v bezpečných krytech, a je to již hodně dávno, kdy vojevůdci odhodlaně stáli v čele svých vojsk s mečem v ruce. Lidé to již dlouho považují za nespravidlé, když ti co dávají válečné rozkazy a posílají lidi na smrt se schovávají za zády obyčejných vojáků. Hle, Izraelci to napravili, a nyní míří a svými zbraněmi zasahují i ty, co na nepřátelské straně rozkazují, velí, a posílají na smrt. Vůdci islámských radikálů ztratili své bezpečí a mají nyní strach o svůj holý život. Budou teď rozhodovat jinak? Myslím, že ano. Izrael začal dobře!
Kéž byste měl pravdu...
Elektřina k provozu levnější není , pokud nemáte dotovaný solár nebo "zadarmo" v práci. Elektřina mě stojí 11,- kč takže kdybych nabíjel prodlužovákem z okna tak jsem při spotřebě 20kw na 100km na ceně 2,2kč za kilometr a veřejné nabíječky jsou ještě dražší. Múj starý spalovák má spotřebu nafty 5,2-5,5l takže jsem s cenou lehce pod 2,-kč za kilometr.
A to ještě v benzínu platíte spotřební daň, v elektřině ne. Ale při většímu množství elektroaut k tomu určitě dojde, odhadem minimálně 0,50 Kč/km, spíše víc.
Není důležité kolik ukazuje auto spotřebu ale kolik stojí nabíjení. Novou baterii dobijete výkonem 50kW a v baterii je 45kW , je tam ztráta převodem. Starou baterii dobijete 50kW ale v baterii je 35kW. Většinou je to tak že aby jste dostal alespoň 45kWh musíte dobít 60kWh Baterie hůře jímá elektřinu, více se hřeje a jsou větší ztráty. Tím klesá dojezd, maximální výkon, prostě degradace baterie.
Uvádět spotřebu auta je totální nesmysl protože to se nemění.
Přesně tak. Taky by mě zajímalo, kolik průměrně stálo nabíjení na ujetých 100 km, ať se to porovná se spalovákem.
Ale jistě, souhlasím, při citlivé jízdě ve městě a po okreskách lze jezdit snadno okolo 4 litrů a na poklidné výlety a městský a příměstský provoz je auto komfortní a velmi úsporné, ale ve chvíli, kdy potřebujete opravdu spěchat a jedete po rychlostní komunikaci se situace dost mění. Plug-in-hybrid městský provoz a například velmi čiperné předjíždění ještě vylepšuje, ale zároveň rychlou jízdu na rychlostních komunikacích ještě více komplikuje, protože k podobné spotřebě jako běžný hybrid musíte přičíst 4-5 hodin nabíjení v zásuvce (3,3kW) a to je cca 4-5 Kč/kW nebo u stojanu za 8-18 Kč/kW. Konkrétně třeba nový Prius (aerodynamicky povedené auto) jede při 80% dálničním provozu v průměru za cca 4,7 litru + 14 kW. Takže snadno můžete překročit 2,-Kč/km.
Mně se nelíbil příspěvek p.Rašky s osobním útokem a protože jste měl pravdu, tak jsem Vám chtěl dát vědět, že nejste sám 🙂.
K plug-in hybridům - když pojedu se svým full po dálnici dle předpisů, tak budu max. na 6 litrech, protože se nedá jet maximální rychlostí pořád. Já přes 140 tachometrických jezdím jen při nutnosti situace v provozu, takže pár sekund.
U priusu píšete 4.7, což je rozdíl 1.3, v penězích cca 45 haléřů na km. 14 kWh je v penězích (x5,-) je 70 haléřů. Ano, porovnával jsem jiná auta, ale co už...
Vyplatí se dlouhodobě vůbec plug-in oproti full? Jasně, po dálnici bude lepší full, ve městech zase plug-in, ale v ceně auta je citelný rozdíl.
Njn, nejsou argumenty, a tak došlo na osobní urážky. To svědčí spíše mnoho o Vás, nikoliv o mě. A hlavně, kdybyste věděl aspoň polovinu toho mého kulového v automotive, asi byste se napsat něco takového neodhodlal.... Hezký večer Rostislave.
Mám první generaci s 1,8 hybridem a dávám Vám za pravdu, že za 1 Kč/km jezdit nelze.
To by byla spotřeba pod 3 l/100 km. Ve městě a krátkých tratích, kde se nejezdí víc jak dejme tomu 80 km/h, tak lze jezdit pod 4, to jo. Ale při ceně 35 Kč/litr, a při spotřebě 3,7 jsme na ceně 1,30 Kč/km.
Ale auto je to super, jsem moc spokojený.
Zcela pochopitelně. A děkuji za rozumný pohled na věc je to velmi vzácné ve zdejších diskuzích.
Já se musím přiznat, že jsem oproti spalovacímu světu hodně ušetřilo. Moje náklady na provoz 3 aut včetně jednoho super sportu byli v rámci paliva, nákladů na opravy náklady na servis a taky úvěrů 150 tisíc měsíčně.
Takže teď mám auta mainstreamove Kia EV6 a Tesla Model 3.
Hodně štěstí a příjemné kilometry s C-HR.
Já to tak z Vašich příspěvků pochopil, že jste finančně jiná liga a proto jsou Vaše priority jiné než většiny společnosti. Ale to je v pořádku, jen bohatí lidé můžou zlepšit podmínky pro chudší.
Přeji ať se daří v práci a hlavně jízdy bez nehod.
Já teda nevím, měl jsem jenom 4 litrový třikrát přeplňovaný osmiválec v naftě, ale ty pocity tam jsou taky. Nevěřím moc na to, že by v malém čtyřválcovém motůrečku to bylo jinak.
Jinak ticho na palubě není ani v Rolls-Royce.
Když jedete například s modelem Cullinan do tahlého stoupání, tak pořád je tam hluk toho dvanáctiválce.
Víte, ono to nejsou 2 hodiny, to je prostě jenom taková představa. Vyzkoušejte si to a myslím si, že se do spalovacího auta už v životě nebudete chtít vrátit.
Rychle a pohodlně máte skutečně na mysli dunění čtyřválce v naftě? Máme asi opravdu trochu jiné představy, co je to rychle.
Až pojedu někam na výlet, momentálně jsem v Českém ráji, tak si určitě mu budu muset natankovat za 5 min. na 1500 kilometrů. To je v případě výletu z Prahy strašně důležité. 😂
Teď vážně, já raději mám kontrolu nad výkonem auta, mohu kdykoliv přidat a to auto prostě zrychlí v jeden okamžik, kdy jsi to usmyslí hlava. U toho motůrečku v Superbu to bude na sekundy. A když jedu z nějakých táhlých klesání, tak prostě nemusím používat třecí brzdy a využívám rekuperace a neustále si dobíjím baterii na další a další kilometry. Je to dost slastný pocit. Do spalovacího vozu bych už v životě dobrovolně nesedl.
Věřím, že jízda v elektromobilu je příjemnější, než ve spalováku. Pro mě by to ale stálo za úvahu za splnění 2 podmínek. Musel bych mít nadbytek peněz a mít to kde nabíjet. Nadbytek peněz proto, aby mi nebylo líto vyhodit ten rozdíl ve statisících v pořizovací ceně a potom pokles hodnoty při případném prodeji. Místo nabíjení doma nebo i v práci, ale na veřejných nabíječkách jen v případě nouze nebo delší cesty, určitě ne stabilně.
Nesplňuju ani jedno 🙂 , loni jsem proto pořizoval full-hybrid od Toyoty (první generace C-HR, jsme už na dovolenou jen 2) a jsem naprosto spokojený. I s náhradní sadou kol to vyšlo na 650 kKč, víc už nejsem ochotný zaplatit. Ale i kdyby byl nějaký elektromobil s takovou cenou, stejně bych ho neměl kde nabíjet. Ale jízda na elektřinu je super, bez debaty.
Nezaměstnaní by neměli dostávat vůbec do ruky peníze od státu…pouze případně potraviny, léky, ubytování v nouzovém bydlení a pod …stejně většinou pracují na černo a hotovost berou denně…
Možná si pletete podporu v nezaměstnanosti a sociální dávky. Podporu v nezaměstnanosti bych zachoval finanční, platí si na to pojištění, dávky by měly být poukázky.
Kdyby prohrával jako na běžícím páse s těma nejlepšíma,tak řeknu,že už na tu špičku nemá a měl jít od válu. Ale prohrát dvakrát o titul? I kdyby to bylo klidně třikrát,tak pořád je borec co se pere o tu metu nejvyšší. A porážka patří do sportu neodmyslitelně stejně jako vítězství.
Poslední věta je krásná, tu by si měli fanoušci všech sportů stále opakovat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím si, že titulek zněl: Hizballáh má nového šéfa. Rukojmí drží Hamás 🥲
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A jo, máte pravdu 🤔.