Logo není automobilky.
Patřilo plzeňské Škodovce a platila se jim licence.
Jo, ale do 92. roku. Ani Eltra, ani Beta už nesměly mít jako nové logo Škoda, protože na LUV vlastní a vlastnila na tuto značku práva Škoda Automobilová, později Škoda Auto. Beta se později překřtila na Tatru Betu a okřídlený šíp zůstal na trolejbusech, lokomotivách a pod.
V Ejpovicích to nevyráběli, ale plácali dohromady. Když jsem viděl třeba pakonstrukční řešení přední nápravy .... opravdu, lepší zapomenout.
Náprava je úplně stejná jako Favorit ve Favorití verzi. Pakonstrukční řešení BEZ NÁPRAVNICE je až u kusů na bázi Hyundai. Ale díky tomu má Tatra Beta úchvatně nízké těžiště.
A pravda. Slepené to je velmi svérázně.
Ta žlutá Beta byla původně moje, jezdila v Praze, když jsem s ní dělal servis tiskáren. Její výhoda byla v elegantním vzhledu. A každý mě poznal! Měla výrobní číslo 75. Ale celkem těch Škoda Bet udělali rovnou stovku. Původně měla krátký převody, aby byla schopna utáhnout plný vůz, ale když jsem jednou najel na kámen a praskl obal převodovky, tak jsem při příležitosti opravy převodovky nechal vyměnit pomalý převod za normální. Takže jezdila i 130. Jen servis byl u výrobce v Dýšině. I když jsem se objednal, tak to byl problém, péče o zákazníka nebyla dobrá. Ale vůz to byl pěkný, oproti Pickapům reprezentativnější. A rarita - kdo se může pochlubit, že měl auto, kterých bylo vyrobeno jen sto kusů! A z toho jen šestnáct žlutých!
V Praze jediná žlutá. Dvě červené, jedna modrá a já. K tomu jsme já i děti měli žluté pláštěnky a když jsme jeli na dovolenou (manželka a děti Formanem, já Betou), tak nám kamarádi říkali žluté nebezpečí.
A na střeše jsem vozil i dvě kánoe, samozřejmě žluté! Honza.
Však se o tu vaši snad dobře starám a už jsem v ní i nejednou přenocoval na výletě. 🙂
25
Sledujících
0
Sleduje
25
Sledujících
0
Sleduje
Třeba něco nefungovalo a zbytek nestačil? Třeba u těch našich tramvají je/byl mezi koly kus něčeho, co se spustí na koleje, zkouší to třeba i při výměně řidičů v zastávce. To předpokládám funguje jako nouzová brzda, ne?
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
1. brzda provozní - jako v autě. Bývají to kotoučové brzdy a jsou často ovládány vzduchem. Tlak vzduchu brzdu uvolňuje a bez tlaku je zaseklá.
Měly by být nezávislé na sobě.
Elektrodynamická sice vlak/trolejbus nezastaví, ale zpomalí do rychlosti chůze.