Já jsem pro, ať to klidně Tykač vypne. Lidem v širokém okolí se bude aspoň líp dýchat. ta elektrárna stejně dlouhodobě neplní limity na množsví do vzduchu vypouštěného sviňstva. A třeba se ukáže, že tyhle řeči o blackoutech jsou naprosto liché. Nebo nebudou. Ale dokud se to nezkusí, nezjistíme to.
Nevěříte, dokud to neuvidíte? Takhle přesně přemýšleli v Černobylu, také nevěřili, že může dojít k nehodě, tak dělali testy a nehoda se jim nakonec povedla. Nyní to víme, vše v pořádku a jedeme dál. Co vyzkoušet jezdit autem a nenatankovat palivo a doufat, že to pojede dál, co myslíte, zastaví se, nebo pojede?
Při předpovědi s povodněmi, vypustit co nejvíce přehrady a riskovat, že zůstane prázdná a nebo ji nechat plnou a riskovat, že opravdu zaprší, Hmm? Tak to zkusíme ať víme co se stane?
To si opravdu myslíte, že spalovací motory hybridů nemají žádné složitější díly typu senzorů nebo filtrů, a že vypouštějí všechny spaliny přímo do ovzduší? A víte, že tím pouze podporujete demagogii ekoteroristů a ukazujete neznalost techniky?
Zamyslete se, kdyby byl hybrid tak jednoduchý, jak komentujete, tak proč by stál o statisíce více než klasický automobil? Proč by byl jeho provoz a servis dražší? Jednoduché vozy mají přece levnější ceny a levnější servis.
Vy tu neustále ukazujete svou neznalost a reagujete jen na co se Vám hodí a co se nehodí, tak přehlížite.
Podívejte se kolik stojí Toyota Prius, Toyota Corolla a podobné hybridní auta a opravdu o moc dražší nejsou.
Asi stále ignorujete fakt, že vlastním Toyotu Aygo, jedno z nejednodušších aut, ale cesta vede směrem skrz hybridní ústrojí, kdy se spojí nejlepší řešení z obou světů. Čisté spalovací není efektivní (kromě dálnice) a čisté elektrická zase moc praktická.
Jinak opravdu nevím kde jsem napsal něco o tom, že spalovací motor hybridního auta nemá snímače a filtry, nebo se tu budeme bavit o všem? Nemusí mít turbo, přímý vstřik paliva a tím pádem DPF (ten musí být kvůli přímému vstřiku). Nemá smysl se s Vámi bavit o detailech, tomu nerozumíte.
Nemá moc smysl se s Vámi dál bavit. Tak si dělejte co chcete a měj se krásně.
Nebo se rovnou odklonit od segmentu jako je automotive.
K jakému segmentu bychom se tedy měli přiklonit? Evropa pozvtala z popela (po druhé světové byla v troskách) a vybudovala velmi silný automotive, ocelárenský a chemický průmysl , atomovou energetiku a vojenské technologie, pokud tohle necheme dělat a necháme to dělat USA a Čínu, pak se opravdu musíme klepat strachy.
Třeba se můžeme vrhnout na výrobu papírových brček v plastovém obalu, nebo naše úžasné víčka připevněná k láhvi. :-D
Hybrid je jednoduchý? A není dvojí pohon složitější, s dražší pořizovací cenou, s dražšími servisními náklady, a rizikem nutnosti drahé výměny baterie za cenu kolem 100.000 Kč? Viz článek:
Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
Ale ať si každý jezdí v čem chce, ale nenutí to ostatním, kteří umí počítat a nevyhovuje jim elektro.
Není hybrid jako hybrid. Takový Prius a hybrid od Toyoty je hodně spolehlivý.
Dnešní moderní turbodiesel je také extrémně složitý a náročný na servis. Složitý výfukový systém (DPF filtr, vstřikování močoviny), složité vstřikování, turbo. S Euro 6C je jistota, že neuděláte v budoucnu emise.
Dnešní moderní turbo benziny s přímým vstřikem (karbonování motoru), turbem, výfukovým systémem s několika Lamda sondami, DPF filtr atd. Takže rozhodně složité auto na servis do budoucna.
Oproti tomu je hybrid s jednoduchým spalovacím motorem a jednoduchou převodovkou o hodně lepší varianta.
Nejlepší jsou starší jednoduché auta, ale jsou minulost.
Ve městě mají klasické malé vozy, tzv. nákupní tašky, také spotřebu 4l/100km, sice nevyužívají rekuperaci, ale zato jsou zase při jednom pohonném ústrojí mnohem lehčí. A při delších jízdách a dálnici nemůže hybrid využít rekuperaci, jen navíc tahá přídavnou zátěž celého druhého pohonu a baterie, takže má vyšší spotřebu než klasika. A hybrid je navíc díky dvojímu pohonu těžší, dražší při pořízení i při servisu, a při kolapsu baterie zaplatíte kolem 100.000 Kč za výměnu. Takže proč dělat věci jednoduše a levně, když to jde složitě a draze?
Já mám právě jednu z nákupních tašek (Toyota Aygo 1l trivalec 51kW) a opravdu po městě za 4l nejezdí. Běžná spotřeba ve městě je cca k 6 litrům a mimo město 4,5l, dálnice opět kolem 5.5-6l. nejezdím s tím zrovna pomalu, takže by to šlo i o něco níže. Mám to předělané má LPG a tam mám průměr cca 5.8l a 0.5l benzín.
Je to hodně levné ježdění, ale je to velmi malé a lehké auto, u něj dává malý benzínový motor smysl.
Jenže jsou i velké auta pro rodiny a tam čistý benzín smysl nedává, spotřeba bude ve městě 8-10l a mimo město cca 6l. Měl jsem dříve Focuse kombi (středně velké auto) s 1.6 Ecobostem 110kW a jezdil dlouhodobě za 6.7l. Město kolem 7-8 a dálnice 6.5-7. tam měl styl a rychlost na spotřebu velký vliv. Šlo s ním jet ekonomicky i za 4.5-5l.
Rozbít se může cokoliv, ale hybrid je paradoxně celkem jednoduchý. Je tam jednoduchý benzínový motor (atmosféra a nepřímé vstřikování), prostý generátor (větší alternátor), menší baterie s měničem a elektromotor. Proti naftovému motoru je to jednodušší. Není tam ani klasická převodovka, nebo nějaký složitý automat.
Já jsem zastánce klasických aut a dokonce mám raději koupi staršího auta, protěže to je o hodně levnější než nové. Ale měl jsem i nové auto (zmíněný Focus).
A Ramses Druhý určitě rozumí problematice. Nejdříve nechá běžet spalovací motor, o kterém tvrdí že má jen asi 30% účinnost, nechá jej vyrábět proud s asi 90% účinností, s tím proudem nabíjí baterii s asi 75% účinností, a ten proud převede do elektromotoru s asi 90% účinností. Seznam ztrát neprovede a jen slepě tvrdí, že je tento řetězec převodů energií výhodnější než přímé napojení spalovacího motoru na kola. Takže děkujeme za vyjádření "odborníka".
Bohužel si neuvědomujete, že spalovací motor v autě v běžném provozu má ještě o hodně nižší účinnost než těch 30%, kterou má jen při vysokém zatížení ve středních otáčkách, ale při běžné jízdě není potřeba aby motor dodával 80% svého nominálního výkonu, ale stačí 15-40% podle rychlosti.
Zatímco varianta s generátorem provozuje motor při vyšší účinnosti (cca 30-40%) a to neustále a elektromotor má stále vysokou účinnost a celý řetězec také.
Dále se může využívat rekuperace a takové jezdění po městě bude znamenat nízkou spotřebu (2-4l/100km) oproti 7-10l u spalováku. Na dálnici výhody budou skoro nulové, tam spalovák pracuje s vysokou účinností, díky velkému zatížení, ale všude jinde už na tom je hůře až velmi špatně.
Musím se zastat dnešních dívek a žen, není jednoduché najít si chlapa ( kluka ) co by byl schopnej postavit se na vlastní nohy. Mám firmu a mladých kluků mi tudy několik prošlo, pánové strašný .. chvilkama zoufalý. Při pohovoru nároky na mzdu řekl bych velmi odvážné ale odvedená práce tristní, samostatné rozhodování nulové, profesně obvyklá fráze " to nás ve škole neučili " priorita, auto nejlépe BMW na lízačku, telefon iPhone, a různobarevná paleta barev na hlavě. Žádný smysl pro povinnost, být v 7.00 v práci znamená 7.30 a později a někdy po prolitý noci ani nedorazí. Neříkám že výjimky nejsou, ale je jich opravdu málo. A jestli mají dnešní holky vybírat z tohoto sortimentu nedivím se že jsou ve 30ti samy, je mi 50+ a když se bavím s klukama co mají také nějaké firmy, řeší stejně problémy. Nevím jestli opravdu chybí klukům vojna, nastavenej pevnej řád a tím i osamostatnění se od maminek i všech domácích výhod ale samostatnost, odpovědnost, a nějakej cíl dnešní kluci nemají. Jdou po vyšlapaných cestičkách rodičů a když přijde první problém, hroutí se. Chlap by měl být chlap, měl by brát ohled na ženu a být jí oporou, zajistit ji domov opravit kapajici kohoutek naštipat dřevo do krbu a ona se postará o vše ostatní ... mě to takhle funguje už hodně let.
Tohle se tak snadno píše a je vidět, že lidem vůbec nedochází co je příčinou. Vše se hodí za vinu mladé generaci (ja jim nejsem, jsem už skoro čtyřicátník), problém je výchova jak doma, tak ve škole a hlavně snadná doba, kdy je dostatek úplně všeho.
Výchova rodičů, kdy děti se nemusí o nice snažit, ve škole se na je netlačí s požadavky a odpovědností a mají nekonečný přístup k internetu a soc. sítím, kde vidí jak se lidé baví a oni chtějí také, ostatně tam vznikají jejich nereálné požadavky na plat, auto, mobil atd.
Takže odpověď je prostá. Mohou za to defakto všichni starší, kteří nastavují pravidla společnosti a výchovy.
Jak rodiče, škola, tak i samotné prostředí.
Nespokojenost s Klausem je nespokojenost se vším? To jste dost jednoduchý, když se řídíte takovou definicí.
Nespokojenost s člověkem zatemní mysl a nevidí, že říká i správné myšlenky. Člověk se mění a vyvíjí a pokud budeme dávat názory lidí, které nemám rád, automaticky do koše, tak se dopředu nedostaneme.
Já se žádnou definici neřídím, o té píšete Vy.
Která slova vám podsouvám? Buďte trochu konkrétní.
Při Covidu jsem se choval zodpovědně, nezvyšoval jsem zbytečně riziko nákazy a dodržoval docela normální opatření (třeba nošení roušky). Mimochodem, vše v intencích toho, kdy se v rámci kteréhokoli biologického druhu rozšíří nějaká nákaza a onen druh se to snaží nějak zvládnout. Vy možná jste ten typ, co by v minulosti při moru nedělal nic a s úsměvem na rtech na mor zemřel. To ovšem není přirozené chování živého organismu.
Neříkal jsem, že se nemáme snažit o pokrok, ale že nemáme upínat své naděje k věcem, které ještě nedokážeme. A to kolonizace jiné planety rozhodně je. A jasně, už se prodávají jízdenky na Mars, možná máte taky jednu koupenou. Reálně ale stále člověk dokázal jen na chvilku se projít po Měsíci. Skutečná kolonizace má stále řadu nevyřešených problémů.
A neoznačuju člověka za problém, označuju za problém konkrétní chování. Vy ostatně taky, psal jste třeba, že nemáme cestovat. Ve většině svého komentáře pěkně podsouváte. 😄
Koukám, že s Vámi je ztráta času diskutovat. Vy vše víte nejlépe, co bych dělal a proč bych dělal. Tak jo, nechte si své problémy a mě tím nezatěžuje. :-)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Sorry ale ta třetí protagonistka udělala chybu že přeházela na červenou o.k. ale co udělal/la „řidič/ka“ je strašný tahle někoho brutálně srazit.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Řidič jen jel po silnici a měl zelenou, je v tom naprosto nevinně. Páni neměla reflexní prvky a nešla vůbec vidět a k tomu vůbec nesledovala auta, takže jen její vinna.
1 odpověď