Skutečný důvod výpadku se dostává ven neoficiálními cestami na necenzurovaném Twitteru/X, kde zaměstnanci elektráren pouští ven svědecké výpovědi, k čemu ve skutečnosti došlo.Podle jejich svědectví za výpadkem stojí neřízený a prudce se zvyšující energetický příkon do španělské sítě krátce po poledni z fotovoltaických elektráren soukromých provozovatelů, kdy Slunce má největší intenzitu a španělské fotovoltaické elektrárny dodávaly do španělské sítě nárazově skoro 20 GW okamžitého příkonu. Přebytečný příkon ze solárů shodil celou španělskou energetickou soustavu, ale nikdo to nechce přiznat.
Tento přebytečný příkon nebylo kde spálit a spotřebovat, takže kontrolní systémy přenosové sítě začaly odpojovat elektrárny s jinými zdroji. To však vedlo k poklesu napětí v některých španělských regionech, což způsobilo výpadek, který se potom kaskádově přenesl do dalších oblastí Španělska a i mimo zemi. Mohutný okamžitý příkon z FVE elektráren je závislý na slunečním svitu, ale Španělé se nyní ptají na sociálních sítích, proč tedy nedošlo k odpojení několika solárních elektráren, aby do sítě nedodávaly tolik nepotřebné energie?A tady se dostáváme k hlavní příčině blackoutu, a to jsou evropské směrnice. Všechny evropské fotovoltaiky jsou totiž vybudovány na základě dotačních titulů a rámců. A součástí podmínek je tzv. udržitelnost, kdy nelze tyto elektrárny odpojit bez souhlasu majitele a bez porušení eurodotačních smluv.
Nesměji se příspěvku, ale tomu závěru, jak banální to celé je, jen politický regul a nařízení, které obcházi logické a technické uvažování a fyzikální zákony. Bohužel na již začali vládnout lidi, kteří technickým aspektům nerozumí ani maličko a ani jejich poradci již dávno tomu také nerozumí. Klasický technický myslící člověk je již na dně pyramidy a nikdo se ho na nic neptá, dokonce ho houpací bez technického vzdělání nazývají hlupákem který tomu nerozumí. Ono to do teď vše nějak funguje, takže žádný problém, ale vůbec jim nedochází, jak je energetika křehká věc.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Protože nejde v danou chvíli spotřebovat a je jí moc. Zadarmo být nemůže, protože v celem oboru energetiky stále pracuje velké množství firem, musí se rozvíjet dráha infrastruktura a to vše se musí zaplatit. El. energie nemůže nikdy ze své podstaty vznikat zadarmo, jen nyní je vše postaveno na hlavu a když je energie moc, tak díky dotaci se to někomu stále vyplatí vyrábět a zvětšovat problém. Toto se v době klasické energetiky nemohlo dít, protože nikdo vědomě neplatil uhlí, aby za to nedostal zaplaceno (záporná cena znamená, že elektrárna ještě platí, pokud vyrábí, což nikdo neudělá).
Pokud máte alespoň základní vědomosti o elektřině, víte že přebytky neexistují.
Zdroj - není odběratel , zdroj běží naprázdno , nic se neděje
Zdroj - je odběratel různého příkonu DO ! max výkonu zdroje. není problém.
Odběr se muže libovolně měnit. vypínat zapínat regulovat
Zdroj - odběr je vyšší než zdroj dokáže vyrobit - je problém a zapínají se další zdroje
Vše ostatní je jen účtování za odebranou nebo neodebranou elektřinu.
Když si zhasnete doma má elektrárna přebytky ? Ne , jen nedostane zaplaceno
Evidentně tomu vůbec nerozumíte, zřejmě nemáte elektrotechnické vzdělání na elektrotechnické průmyslové škole, jinak tohle nemůžete napsat.
Uhelná, atomová, plynová, elektrárna má turbíny, které jsou generátory bržděné a výkon odpovídá potřebám v el. síti. Pokud regulace turbíny neodpovídá výkonově potřebám sítě, tak se začnou měnit otáčky, které musí být 3000/min (to je frekvence 50hz). Pokud je odběr větší, začnou klesat otáčky až k rozpadu sítě a pokud je vyšší, tak otáčky rostou.
Mařiče energie nejsou nové slovní spojení, používají se všude, kde je potřeba vznikající nadbytečnou El. energii splálit. Například tramvaje při rekuperačním brzdění, vlaky, nebo moderní výtahy, které používají frekvenční měniče, tak při zastavování kabiny brzdí motorem skrz mařič energie (klasický odporové vinutí a chlazením pomocí větráku).
Nic o tom nevíte.
Sorry ale ta třetí protagonistka udělala chybu že přeházela na červenou o.k. ale co udělal/la „řidič/ka“ je strašný tahle někoho brutálně srazit.
Řidič jen jel po silnici a měl zelenou, je v tom naprosto nevinně. Páni neměla reflexní prvky a nešla vůbec vidět a k tomu vůbec nesledovala auta, takže jen její vinna.
Já jsem pro, ať to klidně Tykač vypne. Lidem v širokém okolí se bude aspoň líp dýchat. ta elektrárna stejně dlouhodobě neplní limity na množsví do vzduchu vypouštěného sviňstva. A třeba se ukáže, že tyhle řeči o blackoutech jsou naprosto liché. Nebo nebudou. Ale dokud se to nezkusí, nezjistíme to.
Nevěříte, dokud to neuvidíte? Takhle přesně přemýšleli v Černobylu, také nevěřili, že může dojít k nehodě, tak dělali testy a nehoda se jim nakonec povedla. Nyní to víme, vše v pořádku a jedeme dál. Co vyzkoušet jezdit autem a nenatankovat palivo a doufat, že to pojede dál, co myslíte, zastaví se, nebo pojede?
Při předpovědi s povodněmi, vypustit co nejvíce přehrady a riskovat, že zůstane prázdná a nebo ji nechat plnou a riskovat, že opravdu zaprší, Hmm? Tak to zkusíme ať víme co se stane?
To si opravdu myslíte, že spalovací motory hybridů nemají žádné složitější díly typu senzorů nebo filtrů, a že vypouštějí všechny spaliny přímo do ovzduší? A víte, že tím pouze podporujete demagogii ekoteroristů a ukazujete neznalost techniky?
Zamyslete se, kdyby byl hybrid tak jednoduchý, jak komentujete, tak proč by stál o statisíce více než klasický automobil? Proč by byl jeho provoz a servis dražší? Jednoduché vozy mají přece levnější ceny a levnější servis.
Vy tu neustále ukazujete svou neznalost a reagujete jen na co se Vám hodí a co se nehodí, tak přehlížite.
Podívejte se kolik stojí Toyota Prius, Toyota Corolla a podobné hybridní auta a opravdu o moc dražší nejsou.
Asi stále ignorujete fakt, že vlastním Toyotu Aygo, jedno z nejednodušších aut, ale cesta vede směrem skrz hybridní ústrojí, kdy se spojí nejlepší řešení z obou světů. Čisté spalovací není efektivní (kromě dálnice) a čisté elektrická zase moc praktická.
Jinak opravdu nevím kde jsem napsal něco o tom, že spalovací motor hybridního auta nemá snímače a filtry, nebo se tu budeme bavit o všem? Nemusí mít turbo, přímý vstřik paliva a tím pádem DPF (ten musí být kvůli přímému vstřiku). Nemá smysl se s Vámi bavit o detailech, tomu nerozumíte.
Nemá moc smysl se s Vámi dál bavit. Tak si dělejte co chcete a měj se krásně.
Nebo se rovnou odklonit od segmentu jako je automotive.
K jakému segmentu bychom se tedy měli přiklonit? Evropa pozvtala z popela (po druhé světové byla v troskách) a vybudovala velmi silný automotive, ocelárenský a chemický průmysl , atomovou energetiku a vojenské technologie, pokud tohle necheme dělat a necháme to dělat USA a Čínu, pak se opravdu musíme klepat strachy.
Třeba se můžeme vrhnout na výrobu papírových brček v plastovém obalu, nebo naše úžasné víčka připevněná k láhvi. :-D
Hybrid je jednoduchý? A není dvojí pohon složitější, s dražší pořizovací cenou, s dražšími servisními náklady, a rizikem nutnosti drahé výměny baterie za cenu kolem 100.000 Kč? Viz článek:
Majitelé hybridů dojíždí na životnost akumulátorů. Nové stojí extrémně mnoho, servis si stěžuje, že auta nestíhá opravovat
Ale ať si každý jezdí v čem chce, ale nenutí to ostatním, kteří umí počítat a nevyhovuje jim elektro.
Není hybrid jako hybrid. Takový Prius a hybrid od Toyoty je hodně spolehlivý.
Dnešní moderní turbodiesel je také extrémně složitý a náročný na servis. Složitý výfukový systém (DPF filtr, vstřikování močoviny), složité vstřikování, turbo. S Euro 6C je jistota, že neuděláte v budoucnu emise.
Dnešní moderní turbo benziny s přímým vstřikem (karbonování motoru), turbem, výfukovým systémem s několika Lamda sondami, DPF filtr atd. Takže rozhodně složité auto na servis do budoucna.
Oproti tomu je hybrid s jednoduchým spalovacím motorem a jednoduchou převodovkou o hodně lepší varianta.
Nejlepší jsou starší jednoduché auta, ale jsou minulost.
31
Sledujících
1
Sleduje
31
Sledujících
1
Sleduje
Váš článek je čirá fabulace - žádný relevantní zdroj dosud nevysvĕtlil, jak mohla výroba elektřiny během pěti vteřin spadnout o 15 gigawattů, což v danou chvíli odpovídalo asi 60% spotřeby.
7 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle jen vysvětluje to, že vůbec nerozumíte podstatě fungování replikačních prvků v elektrické soustavě, která prostě v případě extrémního nárůstu začne odpojovat a regulovat, bohužel v tomto případě to způsobilo řetězovou reakci a klasický blackout. Až budete mít elektrotechnické vzdělání, tak tyto hlouposti psát nebudete.
1 odpověď