Určitě zdražit parkovné a zavést mýtné, aby se náklady na osobní automobilovou dopravu začaly přibližovat skutečným nákladům a kompenzovaly se negativní dopady na okolí. Ulice patří lidem (rozuměj chodcům, cyklistům a cestujícím v MHD), nikoliv autům (pozn. auta zaberou více prostoru a způsobí více znečištění a veřejný prostor zabírají, i při parkování).
Nemohlo by být řešením ukončit genocidu Palestinců v Gaze? Třeba by potom Húsíové a jejich sponzoři z Íránu přestali s provokacemi. Zatím mi připadne, že jako "užiteční idioti" necháváme stále více zatahovat do problémů v regionu, který je nám politicky velmi vzdálený, ale ekonomicky nás může ohrozit.
Zvýšit parkovné v modrých zónách od příštího období na 10.000 Kč ročně, a dále postupně zdražovat, aby nenastalo příliš skokové zdražení. Druhé auto v bytě za 70.000 Kč, další auta ještě dražší.
Senioři by měli parkovné na 1 auto úplně zdarma, pokud prokáží, že auto používají, tj. mají řidičské oprávnění a platné potvrzení o zdravotní způsobilosti řídit auto (to je kvůli tomu, aby tato úleva pro seniory nebyla zneužívána). U osob s průkazem ZTP samozřejmě parkování zdarma, ačkoliv sami neřídí.
Dále je potřeba začít důsledněji postihovat neoprávněné parkování v zónách bez zaplacení i v místech, kde je zastavení nebo stání zakázáno (značkou, na chodníku, na zeleni, před přechodem pro chodce a na něm atd.)
Až si uvědomíme, jak je péče o veřejný prostor drahá, zjistíme, jak ho využívat lépe než auty, v nichž nejčastěji jezdí 1 soba. Až začneme platit skutečnou cenu za parkování, tak sami přijdeme na to, že MHD je skvělá a cenově dostupná služba, ať už za 3.650 Kč, nebo 7.300 Kč ročně (samozřejmě při zachování slev pro děti a seniory).
Děkuji za spuštění systému elektronických přihlášek. V roce 2024 už je to nezbytný pokrok. S Bankovní identitou je to jednoduchý způsob podávání přihlášek. Na základních školách už několik roků funguje přihlašování školních obědů elektronicky, funguje i elektronická omlouvala přes Bakaláře, tak je dobře, že jsme zase o krok dál. Držím palce při další elektronizaci státní správy.
Konečně se věci začínají ubírat správným směrem. Doufám, že další omezení individuální automobilové dopravy v centru Prahy budou následovat. V západní Evropě jsou už mnoho let tato omezení běžná, včetně omezení rychlosti na 30km/h. Abychom se do města všichni vešli, je potřeba se začít pohybovat organičtěji: využívat MHD, pěší chůzi a jízdní kola. Vzkaz pro zastupitele MČ Praha 2: Jsem obyvatel a volič na Praze 2 a přeji si, aby omezení individuální automobilové dopravy následovala i v této městské části.
Souhlasím s přeměnami a souhlasím s omezením automobilové dopravy na těchto náměstích a v centru Prahy. Líbí se mi zaměření na člověka jako lidskou bytost, která se pohybuje po svých nohách, příp. s využitím své síly např. na kole.
Jako další přeměněné náměstí bych rád viděl Náměstí Míru na Vinohradech, které dnes jednoznačně preferuje automobilovou dopravu, a tak náměstí slouží jako jeden velký kruhový objezd. Méně pruhů pro auta, více místa pro chodce a cyklisty, přednost chodců na přechodech před auty, méně semaforů sloužící ke zvýšení průjezdnosti náměstí auty, snížení nejvyšší povolené rychlosti a zvýšení mezilidské ohleduplnosti při rychlosti odpovídající rezidenční čtvrti města.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Odkaz 1