Určitě zdražit parkovné a zavést mýtné, aby se náklady na osobní automobilovou dopravu začaly přibližovat skutečným nákladům a kompenzovaly se negativní dopady na okolí. Ulice patří lidem (rozuměj chodcům, cyklistům a cestujícím v MHD), nikoliv autům (pozn. auta zaberou více prostoru a způsobí více znečištění a veřejný prostor zabírají, i při parkování).
Nemohlo by být řešením ukončit genocidu Palestinců v Gaze? Třeba by potom Húsíové a jejich sponzoři z Íránu přestali s provokacemi. Zatím mi připadne, že jako "užiteční idioti" necháváme stále více zatahovat do problémů v regionu, který je nám politicky velmi vzdálený, ale ekonomicky nás může ohrozit.
Napálil bych vám cenu min. 9000/ročně a i tak máte 50 % slevu. Fňukny.
Děkuji za Váš názor do diskuze. Se současným zdražením parkovného a omezením provozu aut ve městě, bude mít městská pokladna více prostředků, které bude moci využít na rozvoj a údržbu chodníků, přechodů pro chodce v místech, kde dnes parkují auta, takže se pobyt ve městě stane příjemnějším a zvýšení ročního jízdného v MHD nad 9.000 Kč ročně bude přijatelné.
Je nezbytné tuto diskuzi vést společně se zdražením parkovného a zavedením poplatků za vjezd autem do centra města. Potom to začne celé dávat smysl.
Zvýšit parkovné v modrých zónách od příštího období na 10.000 Kč ročně, a dále postupně zdražovat, aby nenastalo příliš skokové zdražení. Druhé auto v bytě za 70.000 Kč, další auta ještě dražší.
Senioři by měli parkovné na 1 auto úplně zdarma, pokud prokáží, že auto používají, tj. mají řidičské oprávnění a platné potvrzení o zdravotní způsobilosti řídit auto (to je kvůli tomu, aby tato úleva pro seniory nebyla zneužívána). U osob s průkazem ZTP samozřejmě parkování zdarma, ačkoliv sami neřídí.
Dále je potřeba začít důsledněji postihovat neoprávněné parkování v zónách bez zaplacení i v místech, kde je zastavení nebo stání zakázáno (značkou, na chodníku, na zeleni, před přechodem pro chodce a na něm atd.)
Až si uvědomíme, jak je péče o veřejný prostor drahá, zjistíme, jak ho využívat lépe než auty, v nichž nejčastěji jezdí 1 soba. Až začneme platit skutečnou cenu za parkování, tak sami přijdeme na to, že MHD je skvělá a cenově dostupná služba, ať už za 3.650 Kč, nebo 7.300 Kč ročně (samozřejmě při zachování slev pro děti a seniory).
Děkuji za spuštění systému elektronických přihlášek. V roce 2024 už je to nezbytný pokrok. S Bankovní identitou je to jednoduchý způsob podávání přihlášek. Na základních školách už několik roků funguje přihlašování školních obědů elektronicky, funguje i elektronická omlouvala přes Bakaláře, tak je dobře, že jsme zase o krok dál. Držím palce při další elektronizaci státní správy.
Konečně se věci začínají ubírat správným směrem. Doufám, že další omezení individuální automobilové dopravy v centru Prahy budou následovat. V západní Evropě jsou už mnoho let tato omezení běžná, včetně omezení rychlosti na 30km/h. Abychom se do města všichni vešli, je potřeba se začít pohybovat organičtěji: využívat MHD, pěší chůzi a jízdní kola. Vzkaz pro zastupitele MČ Praha 2: Jsem obyvatel a volič na Praze 2 a přeji si, aby omezení individuální automobilové dopravy následovala i v této městské části.
Souhlasím s přeměnami a souhlasím s omezením automobilové dopravy na těchto náměstích a v centru Prahy. Líbí se mi zaměření na člověka jako lidskou bytost, která se pohybuje po svých nohách, příp. s využitím své síly např. na kole.
Jako další přeměněné náměstí bych rád viděl Náměstí Míru na Vinohradech, které dnes jednoznačně preferuje automobilovou dopravu, a tak náměstí slouží jako jeden velký kruhový objezd. Méně pruhů pro auta, více místa pro chodce a cyklisty, přednost chodců na přechodech před auty, méně semaforů sloužící ke zvýšení průjezdnosti náměstí auty, snížení nejvyšší povolené rychlosti a zvýšení mezilidské ohleduplnosti při rychlosti odpovídající rezidenční čtvrti města.
Už jsem psal na Seznam, jestli nemohou uveřejnit nějaký kontakt na majitele včel. Také bych rád pomohl, ať už finančně, nebo na jaře mladými královnami, i když to k němu mám daleko.
Jedná se o včely mého táty (77 let), který chová včely už od svého svého dětství. O tomto článku jsem nevěděl, poslali mi ho až kamarádi.
Po více než 60 letech včelaření tátovi největší škodu nezpůsobila sršeň asijská, včelí mor nebo varroáza, o kterých se tolik píše, ale člověk. A to škodu důslednou se zničením celého včelína i s medometem a podvozku, pro nás bude náročné chov včel obnovit. Včely nemohly někomu vadit, byly v hustém lese, několik desítek metrů od cesty, měli tam dostatek pastvy i vody, stín, bezvětří. Opravdu nechápeme, proč je někdo chtěl takto brutálním způsobem upálit.
Pro tátu jsou jeho včely v jeho věku a se všemi neduhy stáří hlavní radostí a motivací být aktivní, něco tvořit, pracovat, pečovat a být prospěšný pro své okolí. Je to jakoby invalidovi sebrali a spálili jeho vozík a berle, i s jeho věrným psem, takže už se nepostará ani o sebe a zůstane odkázán na ostatní.
Nyní se budeme snažit sehnat podobný vůz (včelín, maringotku) s úly se stejnou rámkovou mírou 39 x 24 cm, na kterou je táta zvyklý a na kterou má doma vybavení.
Potom také vhodný elektrický medomet a na jaře oddělky včelstev. To vybavení se budeme snažit sehnat unifikované, aby nebyl každý úl jiný a dalo se se včelami lépe pracovat. Včelstva budeme shánět nejlépe z rovin a nížin jako jsou na Hané, aby byly včely navyklé našemu podnebí.
A včely budeme muset dát někam na bezpečné místo, možná za plot (což bude nevýhoda blízko u obydlí), pořídit nějaké fotopasti atd. Máte nějaké nápady?
Tož tak. Děkujeme za podporu. Sám jsem z toho dojatý.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Odkaz 1