Pane Dostale, o co Vam jde? Potrebujete za kazdou cenu torpedovat jednoduchou informaci?
Je to jednoduche a nic lziveho:
36Kc/Eur pred ca. 25 lety versus 24 Kc/Eur nyni.
V tomhle souhlasím s p. Dostálem - Koruna posílila.
EUR je stále v přibližně stejném kurzu s USD. To je víceméně hodnověrný pohled vývoje síly EUR.
USD byl kdysi také přes 30CZK/USD, nyní jen lehce přes 20 CZK/USD, GBP byla běžně přes 40 CZK/GBP, pamatuji dokonce 48CZK/GBP a dnes je to lehce přes 30 CZK/GBP.
Spalováky končí. V běžných autech nebudou. Buďto se VW přizpůsobí, nebo končí
Aha, proto má VW takové problémy. Protože má vlastně hodně spalováků, resp. že se dostatečně nepřizpůsobil elektromobilitě.
To jste tak naivní od přírody nebo na to máte vlastního poradce?
Od VW se očekávají hlavně funkční vozy pro masy lidí, tj. vozy, které budou sloužit lidem, nikoliv naopak.
VW je v háji právě proto, že se do jeho vedení dostali lidé, kteří nemají vizi, kteří neumí argumentovat, kteří o reálném chodu podniku zkrátka nic neví, ale ideologové, viz. dříve Diess. Výrobáci jako Winterkorn, Wahland nebo Maier věděli, jak podnik udržet v chodu a Piech k tomu měl ty vize, co bude fungovat a kam má proto smysl sypat peníze.
Elektromobilita zkrátka není cesta, rozhodně ne v byznysu.
Většina start-upů, spousta malých automobilek, věnujících se pouze elektrovozům již zkrachovala. Drží se akorát Tesla, která přežila jen díky Muskovi a obchodu s povolenkami. I přesto ji trvalo celých 17 let než vykázala zisk. A určitě jej nevykázala proto, že vyrobila 1 mil. elektrických vozů za rok, ale proto, že vybudovala celý ekosystém kolem elektrovozů.
Víte, já mám hybrida, který takto funguje. A právě to, že jsem ten článek pozorně přečetl, způsobilo, že kladu otázky, které kladu. A říkám to, co říkám. Takže:
1) Když mám auto, které ujeden na baterii 250 km, na co potřebuji spalovací motor, když dojedu od nabíječky k nabíječce? Proč mám s sebou tahat dvě technologie? Stojí to energii, investičně je to dražší.
2) Když se dostanu do situace, že tu baterii vybiju, k čemu je mi motor o výkonu 25 - 30 kW, když mám dvoutunové auto? Ten motor, aby s tím autem pohnul, pojede na plný výkon, tedy rozhodně ne v optimálním režimu.
3) Dobíjení baterie spalovacím motorem je ten nejméně hospodárný způsob dobíjení. Takže znovu - proč bych tam měl mít spalovací motor?
Ekonomicky je to nesmysl. V podstatě to kombinuje pouze nevýhody obou systémů, tedy spalovacího motoru a elektromotoru.
Po zkušenostech s hybridem už si hybrida nekoupím. Půjdu do čistého EV.
Vy jste očividně neschopný pochopit psaný text.
Tak tedy znovu a pomalu. Toto není Plug-In hybrid, které jsou dnes běžné = klasický spalovací motor jako primární zdroj pohonu + elektromotor s menší baterií na popojíždění.
Zde je primární pohon zajištěn elektromotorem s baterií a ten spalovací motor se spotřebou do 3 L / 100 km slouží pouze jako generátor elektrické energie. Zde tedy neřešíte zda dojedete od nabíječky k nabíječce (což musí být samo o sobě dosti omezující), ale jezdíte stejně jako s ICE vozem kam chcete a občas (zde asi 2x méně než s klasickým ICE vozem) zastavíte u pumpy.
Troufám si říct, že to je stejná technika jako u vodíkových vozů, jen krom vodíku je používaný benzínový nebo dieselový motor.
Teoreticky by to mohla být cesta, jak dát elektrovozům alespoň nějaký smysl a tím i šanci na prosazení.
Na podnikání vám stačí nejlevnější oktávka.
Svoji zadní část těla si rozmazlujte za své.
Stejně se toto Vaše tvrzení dá zneužít na zaměstnancích. Stačí přece nejníže zákonem ukládaná mzda, zbytek už je jen rozmazlování.
Vy byste chtěl pracovat pouze za minimální mzdu? Já tedy ne. Nestudoval jsem proto, abych bral 20 tisíc hrubého. Spousta lidí (ať už studovaných nebo ne) pracuje proto, aby si ten život zpříjemnila. Toto zpříjemňování života je motorem pokroku - lidé chtějí stále víc, proto více vymýšlí a více pracují. Pokud Vám osobně stačí nejlevnější Octavia, tak si ji dopřejte, ale nenavážejte se do jiných a nezáviďte jim. Nevidím jediný důvod, proč by měl být člověk postihován za svůj úspěch.
Tak stávkujte a potom stůjte ve frontě na pracáku. Když se přece firmě nedaří tak není účelem ještě situaci zhoršovat , ale snažit se pracovat na nápravě třeba i snížením platu to dá rozum. A až se firma zpět rozjede tak Vám vše vynahradí za ochotu něco za něco.
Tady se jedná taky o to, jak a koho se dotkne to uzavírání závodů a snížení mezd.
Myslíte, že ta vrchnost si na své platy nechá sáhnout? Proč se třeba Blume nevzdá části ze svých 15 mio. EUR ročně coby plat předsedy představenstva koncernu a části z dalších 5 mio. EUR ročně z pozice předsedy představenstva Porsche. Proč si Schäfer kumuluje funkce a tím navyšuje náklady? Je předsedou VW, předsedou nově vzniklé skupiny velkoobjemových značek (tyto skupiny jsou již 2). Nadále vznikají nové funkce, aby si vrchnost zvyšovala své milionové platy (v EUR samozřejmě) a pak jen řeknou, že se musí začít šetřit a proto zvažují zavřít závody, propustit lidi a zbytku snížit platy.
Mě zas fascinuje stupida v očekavání, jak bláznivý sebestřednýTrump vyřeší všechny světové problémy. Pokud kvůli jeho naivitě a nezájmu padne Ukrajina, bude jeho volba pro střední Evropu to nejhorší od ww2. Zbrojení, napětí a konec bezstarostného života.
A už se vážně těším, jak Trump vyřeší migraci v USA. Utratí miliardy za zeď a začnou jezdit gumové čluny.
A úplně první bude asi obchodní válka s Evropou a Činou = zdražení všeho.
Mě hlavně fascinuje, jak můžete takovou hloupost vyblít.
Trump nevyřeší všechny světové problémy. Trump bude řešit pouze ty problémy, které pálí USA, resp. pouze pár těch nejpálivějších problémů USA. Problémy ve zbytku světa jej zajímat nebudou, pokud se nějak nebudou týkat USA a tím vlastně většinu z nich vyřeší, protože pokud USA nebudou některé problémy dotovat, tak ty problémy samy finančně vykrvácí. A to bude pro Evropu teprve katastrofa, protože se ukáže že je světu opravdu pouze na obtíž.
EK dlouhodobě americkým firmám komplikuje business, vyšetřuje je, obviňuje je, pokutuje je jen za to, že mají úspěch, kterého žádná z Evropských společností není a nejspíš nikdy nebude schopna dosáhnout. Co se teď najednou všichni v Evropě diví? To jim nedošlo, že USA si své společnosti podrží, ba naopak jim ještě pomohou?
🙂 Ja si kupuju prumerny telefon za max 5 tis co pet sest let, pokud sly menit baterie, tak to bylo i po 8 letech. Predrazene kramy kazde dva roky fakt ne.
Vaši volbu respektuju, nemám jediný důvod se Vám vysmívat nebo Vám nadávat. Vždy záleží na tom, co od přístroje očekáváte a jak jej využíváte. Pokud jej máte pouze na hovory a sms, tak samozřejmě i tel. za 5 tisíc překoná Vaše potřeby a vydrží takřka věčnost.
Jsou ale i lidé, kteří si ten podle Vás předražený krám koupí právě proto, že plní jejich specifické potřeby. Bohužel u spousty lidí to je potřeba předvést se před ostatními.
Takže urážky - ok. Co taky čekat od takového taky "člověka" jako vy. Hezký den, možná trochu zmoudříte (kdo ví - zázraky se dějí) a také pozdravíte. Mějte se hezky v ještě svobodné zemi
S čím jste si začal, s tím také odejdete.
Já nejspíš ještě zmoudřím, což se u Vás bohužel nezdá moc pravděpodobné (na zázraky totiž nevěřím).
Sbohem
I kdybych byl bohatý, jako že chudý taky nejsem, tak to raději procestuju nebo něco zažiju a uvidím. Krabička s drátky je podružná věc.
Bohatý člověk kupuje to, co mu vydrží delší dobu, takže ve finále na nákupu ušetří.
Apple přístroje mají SW podporu i po více než 6 letech od vydání, což u většiny Android zařízení neplatí. Takže utratit 36 tisíc za Apple na 5-6 let je pořád menší výdaj, než si koupit průměrný telefon za 12-15 tisíc každých 1,5-2 roky.
Jako fakt za mobil 23 az 48 tisic? Je to investicni kousek se zlatymi tlacitky? Apple, tvl, to jsou magori. A jeste vetsi ti, co to kupuji.
Samsung si účtuje za srovnatelnou S24 21 tisíc exklusivně na svém webu, jinak vyjde od 22 dráž. Za S24 Ultra si účtuje přes 30 tisíc (39 za 1TB verzi) a za Z Fold 47 až 60 tisíc. Takže kupující Applu jsou ještě větší magoři než lidé pracující v Apple.
Co jsou tedy vzhledem k uvedeným cenám kupující Samsungu a pracovníci Samsungu?
Za kvalitu se platí, což někdo s Dodgee v kapse nikdy nepochopí.
přecházel jsem z staršího 6s plus na 11 pro max (to byla změna wau), kterou stále mám, zatím nevidím proč měnit mimo opravy baterie která má ted 77%
Také to znám. Máme doma dvě 12 Pro Max a 1 11 Pro Max a nebyl důvod měnit. Baterky již sice hlásí servis a jedna 12 se s updatem na iOS 18 začala sekat a přehřívat, ale jinak vše drží. Hlavně na oba modely stále seženu kryt a sklo. U Samsungu ani Huawei jsem nic takového nezažil. Samsungu vždy poo záruční době odešel display a u Huawei přestalo být k dispozici příslušenství.
Může ale i vyhrát, pokud borci dokážou správně vyladit hlavu...píše A. Mitrofanov a vo to go 👍🎯
Pokud dostatečný počet lidí pochopí, že volby jsou jediným nástrojem lidí, jak zabránit koalici Mordoru (ANO, SPD a KSČM) dostat se k moci, máme šanci zvítězit. ✌️👍
Dostatečný počet lidí u nás pochopil, že volit cokoliv jen proto, aby tu nevládl Babiš, je cesta do pekel.
Bohužel se pořád najde pár takových, kteří si pojedou to, že Fiala a spol. jsou to jediné správné pro naši zemi. Naštěstí je vás čím dál méně.
Jeliman budete vy, když nechápete, že Čína vedená bolševiky je hrubé zlo a čím dříve se okope a začne vydírat, bude dobře. Vyspělým státům dojde trpělivost a přestanou od Číny nakupovat, pak bude Čína bude přemýšlet, zda je dobře vycházet raději s ruskými zločinci nebo z EU a USA.
Takovou hloupost může vypotit jen a jen hloupý člověk, který není schopen ničeho jiného než poslouchat kecy politiků odtržených od reality.
Vyspělým státům může dojít trpělivost a přestat od Číny nakupovat, ale v té chvíli se jejich občané mohou opět učit rozdělávat oheň kameny nebo dřívky.
Čína dnes vlastní doly na strategické suroviny, např. lithium a ostatní materiály potřebné pro výrobu baterií, solárních panelů atd., vlastní fabriky na pracování těchto surovin, už dávno vlastní know-how, které ji celý svět předával, a to nejhorší je, že si toto know-how vyšperkovala tak, že má před námi mnoholetý technologický náskok (velmi obtížně dohnatelný).
Čína je aktuálně pupkem světa a pokud se jí zachce, velmi rychle ty státy, které do ní budou rýt, ekonomicky zlikviduje. USA má velkou část svého dluhu vůči Číně, výrobní firmy v USA mají většinu dodavatelů v Číně. Jak myslíte, že se z toho USA dostanou? V článku uvádí mluvčí společnosti Skydio, že nové dodavatele baterií budou mít nejdřív na jaře 2025, tj. min. 5 měsíců, kdy téměř nebudou mít z čeho vyrábět. Sehnání nových dodavatelů zabere čas, tento čas sežere velké finance = poklesne zisk = poklesne v USA výběr daní. Nemluvě o tom, že komponenty od nového dodavatele určitě nebudou hned v den podpisu smlouvy k dispozici otestované, v plné kvalitě a množství = než se situace stabilizuje potrvá třeba dalších 5 měsíců. Nemluvě o tom, že to budou opět baterie z Činy, ale dodávané přes prostředníky z jiných zemí.
Tak si dál žijte svůj sen, že Čína je zlo a je potřeba do ní kopat a vydírat ji a zbavit se jí stejně jako Ruska
Tak klidně můžete zkusit Číně konkurovat, jestli budete ochotný dělat za pár centů na hodinu.
Pro mnoho společností je dnes už Čína drahá, proto výrobu přesouvají do jiných, levnějších zemí, jako je třeba Bangladéš, Indie, Indonésie aj. Ano, stále se najdou odvětví, kde v Číně pracují za 2 USD na den, ale už jich tam moc není.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ale pouze, pokud jdete vyrábět do Činy s čínským partnerem, tedy joint-venture (J-V). Pokud máte plán založit svou vlastní firmu WFOE bez čínského partnera, nic sdílet nemusíte. Sice je to v počátku finančně náročnější, a registrace firmy není úplně jednoduchá, ale udržíte si know-how. Takovou firmou je třeba Siemens nebo Unilever, kteří mají úplnou kontrolu nad svým know-how. Myslím, že i koncern VW jede ve formátu WFOE, a jestli má Čína jejich know-how, tak bud krádeží nebo se někdo napakoval.
To že má Čína know-how evropských firem je jen zásluhou samotných firem, že chtěli ušetřil miliony dolarů svého kapitálu. Nikdo je k tomu nenutil.
Takže v případě J-V vaše tvrzení potvrzuji.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nerad bych na Vás byl hnusný, protože píšete slušně a věcně, ale když o tom nic nevíte, tak o tom nepište.
VW je v partnerství s čínským SAIC, know-how je sdíleno skrze SAIC a patentový úřad. Proto jsou časté žaloby na porušení patentu ze strany Číny a jejich výrobců, nicméně než se nějaký soudní spor dotáhne, tak Čínsky výrobce to know-how mnohokrát vylepší. Prostě v Číně se začíná vymýšlet až tam, kde zbytek světa končí.
V Číně určitě nikdo nemá kontrolu nad svým know-how, Čína má uvnitř svého státu kontrolu nad vším a v podstatě všemi. Kdo u nich nechce vyrábět, platí vysoká cla (typicky vysoce luxusní výrobky, např. Ferrari, Lamborghini, Louis Vuitton aj.), kdo chce vyrábět aby neztratil konkurenceschopnost, protože je jeho produkce masová (VW, Siemens, BMW, Tesla, aj.) sdílí své know-how se státním aparátem buďto přímo nebo skrze partnera.