Tak klidně můžete zkusit Číně konkurovat, jestli budete ochotný dělat za pár centů na hodinu.
Pro mnoho společností je dnes už Čína drahá, proto výrobu přesouvají do jiných, levnějších zemí, jako je třeba Bangladéš, Indie, Indonésie aj. Ano, stále se najdou odvětví, kde v Číně pracují za 2 USD na den, ale už jich tam moc není.
Možná by byli i levnější než u prodejců .
Tohle si zrovna nemyslím. Automobilky chtějí prodávat přes dealery jen proto, že tak mohou 100% dodržovat nastavené doporučené ceny, což dealer v mnoha případech nedělal. Dealer (samozřejmě jak který) byl schopen cenu snížit (na úkor své marže) jen proto, že měl automobilkou nebo třeba centrální dovozcem nastaveny kvóty, za které byl následně odměňován (bonusy nap. 1x za rok) = automobilka tratila hned 2x.
Za dezoláty jsou označováni především ti, kteří pro to mají nesmyslné argumenty. Kritické hlasy, které měly hlavu a patu, zaznívaly i dřív, jen jim nebyl dáván příliš velký prostor.
Bohužel se v první části svého tvrzení dost pletete. Za dezoláty jsou dnes běžně označování všichni, kteří z jakéhokoliv důvodu a s jakýmkoliv argumentem nesouhlasí s hlavním politickým názorem a proudem.
Ano, dříve zaznívaly také kritické názory, ale troufám si říct, že společnost pro to měla jistě pochopení, případně to zvládla ignorovat a alespoň k tomu mlčet. Zkrátka platilo, že "Názory druhých ať jsou hloupé sebevíc je radno respektovat." Dnes je standard nálepkování, pomlouvání, téměř až veřejné lynčování, pokud nejdete s davem za tím, co řekl nějaký politik ze "správné" strany politického spektra. A je úplně jedno jestli se bavíme o lidech volící SPOLU nebo o lidech volící ANO, na obou stranách je to stejné - absolutní neschopnost vzít názor druhého.
Evropa má ekonomickou noční můru z toho, že Trump hlásá zavedení 20% cel na veškerý dovoz do USA? Ale že Evropě nevadí, že je to naopak. Pokud se nepletu, tak jakýkoliv dovoz do EU ze zemí mimo EU (myslím, že s výjimkou UK a CH) je zatížen doplatkem DPH a od 150EUR i 2-10% clo podle druhu zboží.
Takže pokud cla vybírá Evropa, je to v pořádku, pokud o nich přemýšlí USA nebo Čína, je to noční můra a samozřejmě bude potřeba přijít s odvetnými cly a dalšími regulacemi mimoevropských výrobců místo toho, aby se Evropa zaměřila na to, jak minimálně udržet konkurenceshopnost a ideálně jak zámořské konkurenci odskočit dopředu (teda nejdřív jí dohnat a následně přeskočit).
Ano, tohle by jistě úspěšně a schopné lidi motivovali zůstat v ČR 😄 to jsou naprosto utopické představy, které nefungují nikde ve světě. Návrat ke konkurenceschopné ekonomice fakt nevede přes vyšší daně. A nikdy nevedl.
Pravdou je, že daně máme oproti zbytku Evropy nízké. Ano chápu, ve zbytku Evropy (minimálně té západní a jižní) mají mnohem lepší platy a v mnoha případech i nižší ceny.
Takže ano, ekonomický růst určitě nevede skrz vyšší daně, ale stabilita veřejných financí vede přes vyšší příjmy = vyšší daně a vyšší investice, které generují zisky, nikoliv ukazování prstem na důchodce. Důchodci již této zemi své odvedli jak na daních, tak i na sociálním a zdravotním.
Vláda by si měla půjčovat (když to nezvládne jinak) hlavně na to, co ji vydělá víc, než kolik stojí úroky z těchto půjček a měla by investovat do startupů a společností buďto se strategickým významem nebo s vysokou měrou přidané hodnoty, takže aktuálně do AI, technologických společností nebo energetických společností. Není možné si půjčovat na zvyšování platů politiků, jejich výlety po celém světě, kde někdo z jejich delegace akorát udělá ostudu, nákup nových vozidel (protože ta stávající již všichni viděli), provoz neziskovek, zavádění nových dávek nebo provozování Ferrari s majáky. Není možné vzít 18 mld. Kč důchodcům s odůvodněním, že každý musí šetřit a následně vyhodit 122 mld. za letadla, která je sežerou další peníze a k ničemu jinému nám nebudou.
Jaka je cena obojiho po 4 letech pouzivani?
4 roky stará Tesla Model 3 RWD se dá koupit za cca 600.000 (takže cca 40% pokles ceny, kdyby se cena nových aut v čase nijak neměnila).
4 roky stará Octavia (základní verze se základním motorem) stojí cca 250.000 ve verzi combi a 220.000 ve verzi liftback (takže cca 40% pokles ceny, kdyby se cena nových aut v čase nijak neměnila).
Nemyslím si, že 4 roky a 100.000 km u Tesly nebo 4 roky a 150.000 km u Octavie je nějaký ukazatel reálné ztráty hodnoty. Cena elektroaut bude klesat více, když se bude blížit "konec životnosti baterie".
Tesla 3 za milion je odkdy dvojnásobek Oktávky Sportline za 900k?
Aha. A odkdy se prosím Vás srovnává základní výbavová nabídka (Tesla RWD za 980.000,-) s nabídkou vyšší výbavy (Octavia SportLine)?
Když to vezmeme stejným metrem, tak základ Tesly stojí 980.000,-, základ Octavie stojí 570.000,-. Octavia vyjde na 60% ceny Tesly = Tesla vyjde opravdu skoro na dvojnásobek. Nebo když zmiňujete verzi SportLine, tak ta vyjde na nějakých 800.000,-, a teoreticky by se díky lepšímu výchozímu motoru a pohonu 1 nápravy dala srovnat s verzí LongRange od Tesly, která vyjde na 1.100.000,-. Zde je tedy Tesla dražsí o skoro polovinu. A pokud bych měl srovnat vrchol, tak verze Performance od Tesly vyjde na 1.406.000,-, zatímco Octavia RS vyjde na 1.060.000,-, což je u Tesly o třetinu více.
Zde si tedy nemyslím, že byl p. Poláček daleko od pravdy, i když záleží na jednotlivé verzi vozu. Ale pro podporu svého tvrzení nelze zkreslovat realitu srovnáním téměř TOP verze s BASIC verzí. Tímhle krokem jste sám sebe a Teslu postavil do hodně špatného světla.
Vozy Tesly naprosto nesnáším, stejně jako ostatní elektromobily, ale tady se tohoto krámu musím zastat - auto není nebezpečné ani tvary ani hmotností. Jakékoliv auto dělá nebezpečné pouze řidič a ostatní účastníci silničního provozu. Kdyby se lidé vcházející na silnici před vstupem do ní pořádně rozhlédli, nebyl by žádný design problémový a nejspíš bychom dodnes měli na autech třeba vyklápějící světla. Ale protože z lidí se postupem času stali arogantní hlupáci, tak se dnes řeší každá blbost.
GDPR
Zákaz jednorázových plastů
Roamingové poplatky
Normy emisí CO2 pro auta
Pravidla bezpečnosti potravin
Směrnice o pracovní době
Ochrana spotřebitele
Nařízení REACH (chemikálie)
Práva cestujících v letecké dopravě
Směrnice o obnovitelných zdrojích energie
Normy kvality ovzduší
Směrnice o pitné vodě
Nařízení o stavebních výrobcích
Směrnice o právech pacientů
Nařízení o zdravotnických prostředcích
Směrnice o bezpečnosti hraček
Nařízení o potravinových doplňcích
Směrnice o ochraně zvířat
Nařízení o biocidních přípravcích
Směrnice o hluku v životním prostředí
Nařízení o kosmetických přípravcích
Směrnice o energetické účinnosti
Nařízení o recyklaci elektronického odpadu
Směrnice o kvalitě paliv
Nařízení o bezpečnosti silničního provozu
Směrnice o ochraně půdy
Nařízení o přeshraničním zdravotnictví
Směrnice o hodnocení vlivů na životní prostředí
Nařízení o bezpečnosti léčiv
Směrnice o ochraně dat v elektronických komunikacích
Nařízení o označování potravin
Směrnice o právech spotřebitelů
Nařízení o ekologickém zemědělství
Směrnice o energetické náročnosti budov
Nařízení o ochraně osobních údajů dětí online
Směrnice o rovném zacházení v zaměstnání
Nařízení o bezpečnosti výtahů
Směrnice o ochraně zaměstnanců před riziky
Nařízení o bezpečnosti strojních zařízení
Směrnice o ochraně před zářením
Nařízení o bezpečnosti letectví
Směrnice o ochraně mořského prostředí
Nařízení o bezpečnosti železniční dopravy
Směrnice o ochraně whistleblowerů
Nařízení o bezpečnosti potravinářských aditiv
Směrnice o ochraně před hlukem na pracovišti
Více se sem nevejde
Požadavek zněl, abyste vypsal to, co život spotřebitelů v EU zlepšilo, nikoliv všechny blbosti, které EK vymyslela a vynutila. Vše, co zmiňujete ten život výhradně komplikuje a zdražuje.
Vzhledem k tomu, že jsem v poslední době moc důsledně nesledoval, co se kde děje nebo chystá, pouze mě zachytilo pár videí o tom, jak se Fico chystá zvedat daně a zavádět nějaké poplatky za hotovost nebo co. Těmto videím jsem se akorát vysmál, že opozice už v zoufalství neví, co si na Fica vymyslet a jak ještě se pokusit zvednout lidi, aby šli proti Ficovi demonstrovat, jak tomu už X-krát bylo.
Po vyhlášení těchto daňových změn bych se měl za to vysmívání omluvit a nebrat vše automaticky jako ukřivděné kecy opozice.
Tomu nerozumím, nejdříve připouštíte, že je to potřeba, protože je tady hromada aut v katastrofálním stavu a pak byste ty, co ten špatný stav zjistí "vyřadil z provozu" nějak... A takhle my si tu žijeme :-)
Zkuste si to prosím přečíst ještě jednou.
Ve svém komentáři píšu, co očekávám, že se bude dít, viz. "budou jen buzerovat, vymýšlet si, zneužívat to, že jsou "orgán" a rozdávat pokuty, protože zrovna chtějí, stejně jako je tomu v DE nebo na SVK."
Dále píšu proč, resp. za co bych ten nový "orgán" vyřadil z provozu. A schválně nepíšu jak, to si můžete domyslet.
Je pravda, že některá auta by ze silnic měla zmizet. V poslední době potkávám strašně moc aut (dokonce i ne extra starých), které za sebou při rozjezdu nechají buďto modrou nebo černou stěnu. Stejně tak potkávám dost aut v katastrofálním technickém stavu.
Ale tohle je prahobyčejná buzerace, nic jiného. Bude to stejné jako u měšťáků - budou jen buzerovat, vymýšlet si, zneužívat to, že jsou "orgán" a rozdávat pokuty, protože zrovna chtějí, stejně jako je tomu v DE nebo na SVK. A na rovinu říkám, pokud toto schválí a kdokoliv z těch moulů mě zastaví a pokusí se mi sáhnout na RZ, tak je vyřadím z provozu.
Nedodržení bezpečné vzdálenosti. Nekompromisně dodržuji rychlost danou zákonem a tvrdě si vzdálenost auta ktere se mi lepí na zadek vinutím postupným zpomalením až jízdou krokem. No a co?! Vy kteří vzdálenost nedodržujete Jste také bezohlední. A s bezohlednými se jinak jednat nedá.
Vzhledem k tomu, že řidiči dnes nemají reakční čas cca 2 vteřiny (což byla doporučená bezpečná vzdálenost), ale klidně i 3 - 4 vteřiny, tak se dnes bezpečná vzdálenost při zákonných 50 km/h v obci rovná odhadem 45 - 60 metrů, při 80 km/h na "Jižní spojce" dokonce 75 - 100 metrů. Při dnes přeplněných cestách není reálné, aby se takováto vzdálenost mezi vozy dodržovala.
Za další i ti, kteří svou jízdou úmyslně zdržují provoz, se ohání tím, že nekompromisně dodržují rychlost. Pro takové jako Vy mám jednoduchý vzkaz - na silnici nemáte co dělat! Zvlášť po Vašem tvrzení, že úmyslně zdržujete provoz až jízdou krokem. Osobně bych Vás v té chvíli (narazit na Vás) nejraději vytáhl z auta, vytáhl a zahodil Vám klíče od vozu, abyste nemohl v žádné jízdě pokračovat. Jedině Vy (a Vám podobní) jste totiž bezohlední a nedá se s Vámi jednat. Pokud máte strach jet normálně a plynule, tak prostě nejezděte nebo pokud už není jiného východiska, tak se držte u kraje, aby Vás ostatní mohli předjet.
Takže učitelé autoškol můžou za pomalou jízdu.
Ty musíš být pěkně vygumovanej.
Jediný vygumovaný jste tady Vy! Za pomalou a nečitelnou jízdu mohou pouze 2 faktory:
1) Řidičák si dělají i ti, kteří na řízení nemají buňky = za volantem nemají co dělat
2) Autoškoly, které se na kvalitu z vysoka vybodly
A bohužel souvisí jedno s druhým, protože do autoškol se hlásí taková kvanta lidí, že autoškoly nemají prostor se těmto zájemcům věnovat.
Přitom právě instruktoři v autoškole by měly uchazeče o ŘP pérovat, ať nezdržují provoz. Navíc pokud vidím, že uchazeč toho není schopen (např. z důvodu nervozity), tak takového žáka nepustím do provozu a nechám jej trénovat ovládání vozu buďto na prázdném parkovišti nebo na trenažéru.
Proč do toho taháte důchodce? To pro Vás neexistuje žádná jiná věková vrstva? Argumentace důchodci je typická. Oba moji rodiče jsou v důchodu a jsou v pohodě, když člověk není dutej (když máte VŠ, tak je předpoklad, že nejste...ale není to pravidlo), nebo línej, tak se na stáří dokáže zajistit sám a nepotřebuje žebrat u státu a stěžovat si na vládu. PS: psal jsem někde, že jsem lepší než Vy? nebo kdokoliv jiný?
Argumentujete jako typický "lepšočlověk", proto ta narážka.
Proč do toho tahám důchodce? No možná proto, že jsou dnes démonizováni jakožto "prožírači" veřejných peněz.
Ano, pokud má člověk VŠ, tak je předpoklad, že není dutej, takhle byly VŠ zamýšleny. Nicméně se toho dost změnilo, protože dnes si každý myslí, že musí mít dokončenou VŠ, protože pak bude pobírat statisíce každý měsíc a nebude muset makat a bude sedět v kanceláři. VŠ s tímto také začali pracovat a začaly rozšiřovat nabídku studijních oborů o úplné kraviny a přijímat téměř každého, kdo se k nim přihlásí (ne všechny samozřejmě). Tím je zajištěno, že existuje spousta hlupáků, kteří VŠ dokončili a pyšní se titulem a nyní ze sebe spousta těchto lidí dělá jakože lepší lidi. Člověk ale může mít klidně 5 titulů a být úplný d***l. Titul ještě neznamená inteligenci, neznamená ani to, že člověk umí myslet, znamená pouze to, že někdo dokáže 3, 5 nebo 7 let někam chodit, 2x ročně se něco naučit a sepsat knížku menšího rozsahu, nic víc.
S myšlenkou, že když člověk není línej, tak se na stáří dokáže zajistit, s Vámi souhlasím. Bohužel (nebo bohudík) jsem nezažil éru před r. 1989, takže nevím jaké možnosti spoření byly ani kolik lidí si dokázalo spořit a jaké částky zvládali spořit na stáří. Vím jen to, že stejně jako dnes museli odvádět daně a tím živit tuhle zem, vím jen to, že stejně jako dnes se kde co rozkradlo, ale i přes to rozkrádání na důchody bylo a nebyl to problém. Proto se dnes nadává na vládu, protože krade minimálně stejně jako kradla kterákoliv předchozí vláda, ale hojí se na důchodcích a démonizuje je.
15
Sledujících
2
Sleduje
15
Sledujících
2
Sleduje
Jeliman budete vy, když nechápete, že Čína vedená bolševiky je hrubé zlo a čím dříve se okope a začne vydírat, bude dobře. Vyspělým státům dojde trpělivost a přestanou od Číny nakupovat, pak bude Čína bude přemýšlet, zda je dobře vycházet raději s ruskými zločinci nebo z EU a USA.
9 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takovou hloupost může vypotit jen a jen hloupý člověk, který není schopen ničeho jiného než poslouchat kecy politiků odtržených od reality.
Vyspělým státům může dojít trpělivost a přestat od Číny nakupovat, ale v té chvíli se jejich občané mohou opět učit rozdělávat oheň kameny nebo dřívky.
Čína dnes vlastní doly na strategické suroviny, např. lithium a ostatní materiály potřebné pro výrobu baterií, solárních panelů atd., vlastní fabriky na pracování těchto surovin, už dávno vlastní know-how, které ji celý svět předával, a to nejhorší je, že si toto know-how vyšperkovala tak, že má před námi mnoholetý technologický náskok (velmi obtížně dohnatelný).
Čína je aktuálně pupkem světa a pokud se jí zachce, velmi rychle ty státy, které do ní budou rýt, ekonomicky zlikviduje. USA má velkou část svého dluhu vůči Číně, výrobní firmy v USA mají většinu dodavatelů v Číně. Jak myslíte, že se z toho USA dostanou? V článku uvádí mluvčí společnosti Skydio, že nové dodavatele baterií budou mít nejdřív na jaře 2025, tj. min. 5 měsíců, kdy téměř nebudou mít z čeho vyrábět. Sehnání nových dodavatelů zabere čas, tento čas sežere velké finance = poklesne zisk = poklesne v USA výběr daní. Nemluvě o tom, že komponenty od nového dodavatele určitě nebudou hned v den podpisu smlouvy k dispozici otestované, v plné kvalitě a množství = než se situace stabilizuje potrvá třeba dalších 5 měsíců. Nemluvě o tom, že to budou opět baterie z Činy, ale dodávané přes prostředníky z jiných zemí.
Tak si dál žijte svůj sen, že Čína je zlo a je potřeba do ní kopat a vydírat ji a zbavit se jí stejně jako Ruska
1 odpověď