Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je velmi smutný výsledek našeho školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Naše školství je v zoufalém stavu a výstupy jsou tristní a absurdní. Velká většina žáků do školy chodí nerada. Zejména ti druhostupňoví. Cítí často nepochopení, povýšenost a odtažitost ze strany mnoha učitelů. Školství přináší pro děti obecně víc negativ než pozitiv. Je čas na změnu.😔
Proč se člověk, ktery se za 16 let naučil trochu česky a anglicky, jako tady pan Zelený, vyjadřuje ke vzdělávání. Tomu nerozumím.
To svědci o jeho slabém intelektu a lenosti!!!!
Rozhodně mám vyšší životní úroveň než za socialismu, o svobodě nemluvě. A jsem rád, že už to trvá déle než jsem žil v socialistické spravedlivě rozdělené bídě.
Miláne, držím vám palce. Je mi líto , ze jste jako dite tolik trpěl . Já rozhodne na sve dětství vzpomínám rad. Kdo neprozil pekne dětství , neprozil snad ani pekny zivot.
A jakou mají tedy maturanti kvalifikaci? Matematiku dělají jen ti nejnadanější, ostatní mají jen minimální šanci. A anglicky se dá naučit pomocí kurzu dobře za rok. Já tam žádné kvalitní vzdělání nevidím.
Je neskutecna drzost, ze člověk jako vy, který se nedokázal slusne naučit trochu anglicky, nás chce poučovat, jak ma vypadat školství.
Jestli umíte trochu česky, přečtěte si Zelený poslední odborné články o nebezpečnosti sociálních síti ! A vy chcete, aby deti seděly cely den u internetu! Vy jste vrah!
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je velmi tristní výsledek našeho školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Zajímalo by mě, co dnes vlastně umí mladí lidé pár měsíců po maturitě. Žádná sláva to asi nebude. Lepší je to jedině na odborných školách, ty umí aspoň trochu připravit studenty na život a jejich profesi. To se ale o gymnáziích rozhodně říct nedá. Tam zaspali dobu o několik desetiletí.😔
Je to neštěstí ,kdyz se člověk jako Zelený naučí po 14 letech výuky je trochu česky a anglicky…
Je to důkaz jeho slabého intelektu a lenosti.
Hele, beru. Fajn, vyhráli jste. Policie ČR je stejnak jedna taková fraška, která si smýšlí svoje pohádky v hlavě... ne?
„Poznámka policejního orgánu: předchozí den 19. 5. 2019 vyhrál tým SK Slavia Praha titul v první lize. Policejní orgán disponoval s poznatkem, že za výhru v lize má mít Roman (Berbr) od funkcionářů SK Slavia Praha slíbený milionový úplatek. Z výše uvedeného hovoru vyplynulo, že se dne 20. 5. 2019 sešel Roman Dírigent s předsedou představenstva SK Slavia Praha Jaroslavem Tvrdíkem a sportovním manažerem SK Slavia Praha Janem Nezmarem.“ (eFotbal, 2019)
Zameteno? Zameteno. 🙂
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je velmi tristní výsledek našeho školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Hlavní důvod pro zákaz mobilů na školách je obava z konkurence zejména AI. Brzy by se totiž mohlo ukázat, že většina učitelů je na školách v podstatě zbytných. Sami učitelé začínají AI ve větší míře využívat pro svůj výklad. Jedná se zde tedy o smutný příklad pokrytectví a alibismu.👎😔
Zelený, to tě musí klepnout! Další země zakazuje ve škole při hodinách mobily!
Jsme na diskusi o učitelích. Proto řeším je. Věřte že stejně jsem řešil i policisty a nejen jejich výsluhy, ale příliš vysoký počet. Stejně jsem řešil sestry a jejich neproduktivní organizaci práce v nemocnicích. Stejně jsem řešil doktory a jejich velmi nízké počty odpracovaných hodin.
Problém je totiž u všech státních zaměstnanců. Ti všichni tvoří skupinu, jejíž umělé navyšování platů tlačí nahoru inflaci. Tedy ještě s právníky a úředníky ministerstev atd.
A ano vím, že školství v USA je mizerné nicméně to je produkt zavedeného školného o kterém jste psal a je to stejné jako v případě zdravotnictví.
Pokud se tedy chceme tomuto vyhnout musíme začít hledat skutečné reformy, protože pokud nepřijdou tak jsou pouze dvě cesty. Neustálé navyšování výdajů na platy, které zruinuje kasu, nebo totální odstřihnutí školství zdravotnictví atd od státu, které nám vnutí trh. Vlastně pokud se zruinuje státní kasa, tak k němu dojde také.
Takže vlastně je jen jedna cesta a to viz USA.
Pokud tomuto chceme zabránit, musíme začít počítat a reformovat co se dá. Včetně velkého počtu gymnázií. Ostatně zejména mezi HR agenturami se o tomto téma mluví stále více a více. A mluvil o něm i Plaga. Záhadně až na konci mandátu. Čeho se asi bál? Takže ano není to jen o školství a ano je třeba šetřit všude. Nicméně nelze někomu ve státě peníze sebrat a jinému je dát. Takto reformy nefungují. Brát se musí začít všem a to postupně od malých cifer směrem k větším. Tedy přesně je třeba začít tím, že nikomu nic nepřidávám.
Pane Riho, my dva nejsme v žádném velkém sporu. Ale:
Návštěva u lékaře , prodloužení studia na VS atd.
Ano na vše peníze skutečně nejsou a proto je jasné, že se i učitelé a další státní zaměstnanci musí zatraceně naučit šetřit a lidi začít vyhazovat. A že se to školám nechce , trh je tak jako tak donutí, tedy pokud vláda zas necukne a nebude vyhazovat peníze do jejich platu.
Protože až se skutečně začne za vše platit, tak věřte, že první komu se to nebude líbit budou samotní učitelé. Pokud totiž budou školy skutečně soukromé a ne ten socialistický bordel co je na soukromých školách dnes. Kdy i soukromé školy dostávají krom školného od dětí tučné sumy ze státu. Tak rázem totiž budou muset rozdýchat skutečné nároky od rodičů. Rázem se na rodičovských schůzkách začne řešit za co škola peníze utrácí a proč zaměstnává tolik zbytečných humanitních, kteří jejich děti nic nenaučí.
Víte on volný trh není žádná sranda. Naopak je to boj o každého zákazníka, kde uspějí jen ti skutečně nejlepší. Zde není žádná hra na co rodiče právo mají a nemají. Ne rodič je v tuto chvíli zaměstnavatel. On určuje co si tedy učitel může a nemůže dovolit. V opačném případě totiž odejde žák, odejdou peníze. Nejsou peníze není učitel. Tak a teď je základní otázkou kolik takových škol dokáže trh uživit. Já tvrdím že tak sotva desetinu ze stávajících škol. Zbytek opět skončí tak jak v USA na státě. No a jen přidávám, že v USA učitel ve státní škole je mnohdy na samotné hranici minima. Takže ok proč ne já mám děti pomalu ze škol venku, takže si klidně zaveďte soukromé školství. Po prvních 5 letech všichni přiběhnou opět na stát aby je začal živit.
PS: jistě pro vás není tajemstvi, ze z peněz na odměny učitelům se platí skolnici a kuchařky
Ano na vše peníze skutečně nejsou a proto je jasné, že se i učitelé a další státní zaměstnanci musí zatraceně naučit šetřit a lidi začít vyhazovat. A že se to školám nechce , trh je tak jako tak donutí, tedy pokud vláda zas necukne a nebude vyhazovat peníze do jejich platu.
Protože až se skutečně začne za vše platit, tak věřte, že první komu se to nebude líbit budou samotní učitelé. Pokud totiž budou školy skutečně soukromé a ne ten socialistický bordel co je na soukromých školách dnes. Kdy i soukromé školy dostávají krom školného od dětí tučné sumy ze státu. Tak rázem totiž budou muset rozdýchat skutečné nároky od rodičů. Rázem se na rodičovských schůzkách začne řešit za co škola peníze utrácí a proč zaměstnává tolik zbytečných humanitních, kteří jejich děti nic nenaučí.
Víte on volný trh není žádná sranda. Naopak je to boj o každého zákazníka, kde uspějí jen ti skutečně nejlepší. Zde není žádná hra na co rodiče právo mají a nemají. Ne rodič je v tuto chvíli zaměstnavatel. On určuje co si tedy učitel může a nemůže dovolit. V opačném případě totiž odejde žák, odejdou peníze. Nejsou peníze není učitel. Tak a teď je základní otázkou kolik takových škol dokáže trh uživit. Já tvrdím že tak sotva desetinu ze stávajících škol. Zbytek opět skončí tak jak v USA na státě. No a jen přidávám, že v USA učitel ve státní škole je mnohdy na samotné hranici minima. Takže ok proč ne já mám děti pomalu ze škol venku, takže si klidně zaveďte soukromé školství. Po prvních 5 letech všichni přiběhnou opět na stát aby je začal živit.
Pane Říha , problém je, ze vy všechno zlo vidíte v nenazranych ucitelich. Možná jste si nevšiml, ale o tu práci mezi mladými zájem není.
Já zavádět soukromé školství nebudu, to mi nepredkladejte. Na statni skolstvi peníze nebudou a kvalita půjde ještě více dolu. V USA 8% negramotných, New York raj bezdomovců
Vy jste ekonom. Víte kolik stojí inkluze a asistenti?
Až stát odstrihne od sosani neziskovky, pak možná budou.
Mrkněte na policajty a vojáky a jejich nezdaněné výsluhy.
Podle mě první půjde do kytek zdravotnictví. Už dnes tam mate skryté poplatky. Poliklinika Budějovická - čtyři kožní lékaři , ani jeden mě nevzal, plna kapacita. Zaplatil jsem vstupní poplatek ve stejne budově u soukromého a hned mě vzali.
K USA, jestli víte , jak tam vypadá školství , tak určitě víte, jak tam vypadá zdravotnictví.
Pak vám musí být jasné, že tohle všechno nevyřeší neustálé navyšování platů. Jednoduše, protože jak jsem napsal ty platy zas zvednou ceny. Tohle vyřeší jen razantní reforma školství, která rapidně zredukuje třídy gymnáziím na cca třetinu. Jen to zajistí dostatečný počet kvalitních žáků pro průmyslovky, které jak sám víte už dokáží s penězi hospodařit lépe. Jenže se podívejte kdo je ve státě. Rakušan ministr vnitra učitel, Fiala premiér učitel, Bek ministr školství učitel. Tohle všechno jsou absolventi gymnázií tohle všechno jsou teoretici bez znalosti ekonomiky. Myslíte si, že tito začnou rušit gymnáziům třídy? Sotva. Jediné co může tento stav vyřešit je tak trh. Přesněji řečeno to, že prostě učitelé na gymnáziu budou mít o dost nižší příjmy než ti z SPŠ. Pak to že ti schopnější půjdou právě učit na SPŠ a tím jim vrátí prestiž. Tím jim vrátí i žáky a trhu techniky. Ostatně gymnázia už několikrát byla vnímána jako zbytečná škola a moc lidí na ně nechodilo, jen skutečně nejužší výběr budoucích mediků či právníků. A zdá se že to nebylo zrovna k zahození.
Proto jsem tak razantně proti neustálému platovému navyšování. Nic to nevyřeší ale naopak ještě všechno zhorší.
Pane Riho, nemam pro vás dobre zprávy
Je to naprostá degradace gymnázií , berou se tam hlavně deti, které nikam nevrzaly, přesně v duchu všeobecného vzdělání.
Omlouvám se za více textu toto je druhá část.
Toto je důsledek toho proč jakékoli peníze navíc do platů učitelů prostě neřeší naše školství a jsou vyhozené.
A proč jsou vyhozené, protože pokud to nevíte tak inflaci vyvolává a podporuje nadměrná poptávka, která není doplněna nabídkou. Tedy na trhu je plno peněz, které za sebou nemají produkci ať už ve formě služeb nebo výrobků.
Tímto peníze ztrácí na faktické hodnotě a zboží se začne zdražovat. Ano je to přesně tak že zdražení vždy přijde až jako reakce na ztrátu hodnoty peněž tedy inflaci, nikoli naopak.
To jak se dostane více peněz na trh asi tušíte. Je to právě dáno umělým navyšováním platů, bez zvýšené produkce. U státního sektoru toto jde zajistit jedině sníženým počtem lidí. Právě tohle navyšování pak má tedy za následek, že rostou ceny. Proto čím více učitelé a další brečí po platech tím více roste inflace a tím méně si za ten plat koupíte.
To je prostě ekonomický fakt, se kterým vůbec nic neuděláte. To je i důvod proč jsou všechny tyhle obecné požadavky, já chci více peněz, já mám právo na více peněz, podívejte se do jiných pozic, já chci stejně jako mají oni. Naprosto k smíchu a mám je za velmi ale velmi hloupé. Ve finále totiž ukazují jediné.
Že ti co brečí nemají ani páru o fungování ekonomiky a vůbec si neuvědomují, že i kdyby dostali násobky, tak nebudou mít nikdy dost. Trh si je totiž vždy najde a na cenách si je pak stejně vezme zpátky. Jen tím totálně zničí naši ekonomiku.
Taksi zde klidně tykejte klidně klidně si posílejte lidi pod sprchu ve finále se nakonec vždy ukáže kdo je v obrazu a kdo jen BREČÍ
PS:
A budete se divit, nedostatkové jsou i učitelky na 1. stupni ZŠ.
Na SŠ si pak 1/4 dětí přinese potvrzení z pedagogicko-psychologicé poradny o úlevách a další 1/4 si ho sežene během studia kvůli maturitě. Pak tam mám tři kluky, co se cíti jako holky a dva, co se cití jako kočka a liška ( skutečně nosí ouška a ocásky), je tam i pár autistů.
Pane Řího, je to na dlouhé povídání u piva, ale obyčejní učitelé za to nemohou. Přidáním peněz policistům, také kriminalitu nevyřešíme.
Omlouvám se za více textu toto je druhá část.
Toto je důsledek toho proč jakékoli peníze navíc do platů učitelů prostě neřeší naše školství a jsou vyhozené.
A proč jsou vyhozené, protože pokud to nevíte tak inflaci vyvolává a podporuje nadměrná poptávka, která není doplněna nabídkou. Tedy na trhu je plno peněz, které za sebou nemají produkci ať už ve formě služeb nebo výrobků.
Tímto peníze ztrácí na faktické hodnotě a zboží se začne zdražovat. Ano je to přesně tak že zdražení vždy přijde až jako reakce na ztrátu hodnoty peněž tedy inflaci, nikoli naopak.
To jak se dostane více peněz na trh asi tušíte. Je to právě dáno umělým navyšováním platů, bez zvýšené produkce. U státního sektoru toto jde zajistit jedině sníženým počtem lidí. Právě tohle navyšování pak má tedy za následek, že rostou ceny. Proto čím více učitelé a další brečí po platech tím více roste inflace a tím méně si za ten plat koupíte.
To je prostě ekonomický fakt, se kterým vůbec nic neuděláte. To je i důvod proč jsou všechny tyhle obecné požadavky, já chci více peněz, já mám právo na více peněz, podívejte se do jiných pozic, já chci stejně jako mají oni. Naprosto k smíchu a mám je za velmi ale velmi hloupé. Ve finále totiž ukazují jediné.
Že ti co brečí nemají ani páru o fungování ekonomiky a vůbec si neuvědomují, že i kdyby dostali násobky, tak nebudou mít nikdy dost. Trh si je totiž vždy najde a na cenách si je pak stejně vezme zpátky. Jen tím totálně zničí naši ekonomiku.
Taksi zde klidně tykejte klidně klidně si posílejte lidi pod sprchu ve finále se nakonec vždy ukáže kdo je v obrazu a kdo jen BREČÍ
Hergot, pane Řího, vy jste se nějak rozjel!
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Hezky ses popsal. Naprostý souhlas.👍👏🙈🙉🙈
1 odpověď
0
Sledujících
4
Sleduje
0
Sledujících
4
Sleduje
Pane, chybí vám čtenářská gramotnost. Jednak se nejmenuji Zelený a jednak jsem se na škole naučil mnohem víc než jen trochu česky a anglicky.
To musí být vaše zkušenost.