Tento postup nejenže snižuje tepelné namáhání baterie, ale také minimalizuje počet úplných nabíjecích cyklů, což přispívá k delší životnosti baterie.
Díky za pobavení 😃. Autor zřejmě vůbec nepochopil, co je to nabíjecí cyklus. Nějaký význam může mít v tomhle případě jen to tepelné namáhání, ale počet cyklů to nijak neovlivní.
On každý článek píše něco jiného - jinde se třeba tvrdí, že úplné vybití a úplné nabití je aspoň jednou za čas důležité a pomáhá "formátovat" baterku, aby se její kapacita snižovala co nejméně... Takže by mě zajímalo, kde je pravda. Oba druhy článků bývající snůška dojmů bez studií, které by některou z těch tezí podporovaly...
Největší mýtus je ten o nabíjení v rozmezí 20 - 80 %. To si řídí už možná 15 let nabíjecí obvody samy, protože výrobci dobře vědí, že by to většina lidí nedodržovala, a pak by jim akumulátor docela rychle degradoval. Jinými slovy - to, co ukazuje indikátor nabití, není skutečný stav. Každý výrobce či model to má trochu jinak, ale v zásadě je jisté, že když indikátor ukazuje 0 %, tak v akumulátoru ještě nejméně 5 % zbývá, a když indikátor ukazuje 100 % a nabíjení se ukončí, tak je akumulátor ve skutečnosti nabitý maximálně na 95 %.
To ,,formátování“ platilo pro NiMh baterie, u Li-Ion akumulátorů se nic takového neděje. Trochu jinak je to ovšem u Li-Ion článků složených do baterie (což však žádný telefon vyrobený v tomto století nemá, to se týká například baterií elektrokol a elektroaut). U těch nabíjecí obvody řídí v poslední fázi nabíjení vyrovnávání napětí jednotlivých článků. Laicky řečeno - aby nedocházelo k tomu, že by více nabitý článek dobíjel ten méně nabitý.
Když jedu na kole po cyklochodníku, který přetíná silnice a je v tom místě přechod pro chodce, tak vždycky sesedám, až na jednu výjimku. Je to přechod se semaforem, který dobře znám, a když pospíchám a vidím, že ještě stihnu zelenou, tak to projedu, samozřejmě opatrně. A to vedle přechodu, zebry se nedotknu ani pomyslnou svislicí od řidítek (důvod je jediný - na tomhle přechodu opravdu hodně dlouho trvá, než chodcům opět padne zelená). Nejsem si ale jistý, jestli je to takhle v pořádku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To ví každý, zbytečný článek
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kdyby to tak věděl každý... Mnozí dokonce ani nevědí, že mají svítit a kdy používat či naopak nepoužívat blinkry...