ČR nemůže Stát Palestina uznat, protože už jej uznala. Respektive jej uznala ČSSR v roce 1988 a ČR potvrdila v roce 1992 vše co uznala ČSSR. Od těch 3 států je to hloupé gesto, které ničemu nepomůže. Je třeba hledat způsob, jak vytvořit skutečný stát pro Palestince, který nebude usilovat o zničení Izraele. A nikdo neví, jak tohle dokázat, včetně Norska, Irska a Španělska.
Velmi hloupý článek. Podle této logiky by odměny ředitelů bank mohli jít na vyšší úroky střadatelů, odměny vedení ČEZu na nižší ceny energií a Babiš, kdyby si snížil zisky v Agrofertu, tak by mohly být levnější párky a rohlíky. Jenže takhle tržní ekonomika nefunguje. Platy a odměny ředitelů stanovuje trh, stejně jako ceny zboží a služeb. Peníze na léčbu vzácných onemocnění dětí by VZP mít mohla, ale muselo by se zvýšit pojistné, které platí všichni občané a firmy. O milion nebo dva nižší odměna pro ředitele je kapka v moři a miliarda potřebná na nesmírně drahou genetickou léčbu těchto vzácných onemocnění se takto ušetřit nedá.
V Irsku jsem žil s rodinou 7 let. Je to nádherná země s úžasnou přírodou a vesměs zábavnými lidmi. Já měl vysoký příjem, ale bez peněz bych tam žít nechtěl. Zdravotnictví jim nefunguje. To je pravda. A že irské děti jedí stále dokola pizzu a hranolky, v lepším připadě bagely a sendviče a dospělí to neřeší (jsou výjimky jako všude), to je taky pravda. Takže tato pohádka má alespoň trochu reálný základ.
Zajímalo by mě, jestli je autor článku ve své profesi sám takový Stachanovec, že tady machruje a hodnotí jiné. Asi těžko, když zůstává radši v anonymité. Železný i Zátopek byli jistě jednou děti, ale světovými atlety se určitě nestali v důsledku skvělé práce tehdejšího systému s dětskými talenty, ale díky zcela výjimečným psychofyzickým předpokladům. A tvrdé práci samozřejmě. Ale ta sama na světové medaile nestačí.
Dělat obecné závěry o budoucnosti vodíku v dopravě z tohoto přikladu nelze. Jak byl asi drahý benzín u prvních aut se spalovacím motorem? Vodíku může být do 20 let mraky z větrných farem. Do osobních aut se přímo vodík nehodí, spíše syntetická paliva (vodík a CO2), ale pro náklaďáky a lodě ano (velké nádrže, menší tlak, menší únik).
Existuje účinný a lety prověřený nástroj, jak snížit ceny. Zvýšit konkurenci na nabídkové straně. Trh nedokáže vyřešit vše, ale tohle vyřešit umí. Pan Prouza nás přesvědčuje, jak je trh v ČR konkurenční. Já tomu nevěřím. 2 německé skupiny, Ahold a Tesco ovládají tři čtvrtiny trhu. Nedostatek konkurence je i na straně potravinářských výrobců. Není divu, že v takovém prostředí si dělají supermarkety s cenami co chtějí. Žádný úředník a sankce tomu nikdy nezabrání. Jedině vysší konkurence na trhu a do ircité míry o více vzdoru na straně kupujících (majolku za 110Kč prostě nikdy nekoupím a raději se bez ní obejdu...) Také naivita ministra Výborného je až k pláči. "Oni mě podvedli a nezlevní o 3% (pokles DPH),.jak slíbili!" brečí chudák pan ministr. Za prvé mu jenom slíbili, že promítnou snížení DPH do cen, což ještě neznamená, že zlevni, neboť ceny se mění neustále z různých důvodů a nikoli pouze při změně sazby DPH. To pochopí o malé dítě. A za druhé, v nedostatečně konkurenčním prostředí nemá žádné záruky, že pokles sazeb DPH bude skutečně adekvátně promítnut do cen.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To je obrácená logika. Způsob trávení dovolené a její kvalita se odvíjejí od výše platu a plat se neodvíjí od toho, jak si přeji trávit dovolenou. Za tyhle peníze lze pořídit mnohem delší dovolenou, pouze ne v dané destinaci a v dané kvalitě.
1 odpověď