Jsem ráda, že jsme přijali řadu klíčových a pro Evropu dobrých rozhodnutí,“ pochlubila se europoslankyně.
Schválili jsme Ursulu von der Leyen jako předsedkyni Evropské komise
Dale uz jsem to necetla, nechci si kazit den.
Úplně stejně jsem dopadl...po větě , že schválili UvdL jsem přestal číst dál...🙂)
Je to dvojsečné.. určitě jste z těch, kteří najedou na dálnici, vjedou si do levého pruhu a jedou 130... "CO NA MĚ TY PRASATA BLIKAJÍ!!??" ti vás pak budou předjíždět zprava, páč je prostě do levého pruhu nepustíte, protože jedete 130 a povolených je 130, no a potom co vás předjedou se divíte zdvihnutýmu prostředníčku.. pokutu bude platit on, ne vy, tak proč se za každou cenu snažíte řídit dopravu a učit druhé..? Od toho tady je policie, aby si sjednala pořádek.
Nehledě na to, že platí zákon: "bezdůvodná jízda v jiném než pravém pruhu" kdy by sám 130km/h jedoucí levoproudař měl dostat 2000 korun pokutu 🙂
Jet 130 déle v levém na dálnici kromě předjetí je blbost, ovšem vynucovat si předjetí, nebo objíždět zprava v této rychlosti taky, když by člověk správně rychleji jet neměl...Policie by principielně si to neměla srovnávat, měla by jen hlídat dodržování. To ovšem nedělá a řidiči už vůbec ne...A pak tu máme tu džungli, protože proč bychom to dobrovolně dělali, že...
Za 104 km zabavit auto za statisíce ??? Tomu ani nevěřím ..
A kolik tam měl jet ? 104 kmh nebo 50 kmh ? To už není nedobrždění, ale naprostá ignorance předpisů. A pokud neveděl, neznalost zákona neomlouvá, dobře mu tak. V Polsku za alkohol za volantem navždy zabaví auto a taky se ptát nebudou. Aspoň si lidi budou dávat pozor, u nás ani zvýšené pokuty nemají na nic vliv. Třeba by to zabavování pomohlo i u nás...
A to je takový problém je nechat předjet tou stodesítkou, pak přidat a pokračovat dál ? Ne každý má auto a odvahu svištět limitní rychlostí, když se v levém jezdí o dost rychleji...navíc při dnešní hustotě provozu kolik toho času na D1 naženete ? 5-10 min? To stojí za to riziko autonehody při podjetí zprava ?
účinnost 46% a 53% samotného motoru, to možná, ale zapomínáte na to, že účinnost spalovacího motoru je velmi proměnlivá s ohledem na otáčky a zatížení, takže auto v běžném provozu je tak sotva na 30% a když už chcete počítat všechny vstupy, tak spočítejte i všechny vstupy toho paliva a zjistíte, že jen samotná energie na to, aby z ropy bylo použitelné palivo a skončilo v nádrži spalovacího auta už je na podobné hodnotě, jakou elektromobil potřebuje k provozu..u benzínu v městkém provozu je to dokonce víc energeticky náročnější proces, než rovnou dobít baterku..ona se totiž nafta/benzín v té nádrží jen tak nezjeví, krom toho je na to potřeba i dost té elektřiny, přeneseno benzínové auto jezdí za cca 10-14kWh/100km už na elektřinu nyní..plus k tomu ještě doprava ropy..jak první z těžby do rafinérií, pak ještě doprava z rafinérie na čerpací stanice, která taky solidně generuje další emise..elektromobil je těžší cca o 200kg, to v módě velkých suv je docela úsměvné řešit, má navíc pneu s nižším oděrem a oděr z brzdových destiček, že je kvůli váze vyšší? Dyť u EV se téměř nepoužívají, 90% brždění obstará rekuperace, takže to je argument taky mimo..
Chtěl jsem jen říct, že v dnešní progresivistické době mě nejvíc irituje ta ideologická tlačenka, která tu pro BEV je. Jak jsem psal, elektroauta mě nevadí, jistě mají svůj smysl, ale proč by nám měl někdo nakazovat, že je máme používat a auta se spalovacími motory nikoliv ? Proč EU zakazuje k 2035 spalovací motory a proč třeba nezakáže hned auta typu SUV, kde jedním zákazem ušetří cca 30% emisí, protože tyto auta jsou o cca 30% těžší a mají větší spotřebu než běžné sedany či kombíky? Byla by to velká změna a ani by to tak nebolelo, když jde o ty emise.....Proč to někde jde a někde ne ? A proč vlastně potřebujeme ty nařízení, zákazy, zvýhodňování a ne volnou technologickou soutěž, tak jak to bylo vždy v historii v rámci technického pokroku, že životaschopné se prosadí a zbytečné zmizí v propadlišti dějin ? Pokud jsou BEV tak cool a in, tak si cestu mezi zákazníky najdou samy, až nastane ten správný čas, nebo ne ? Ty vstupy jsem sem napsal právě proto, že u klasických aut se zdůrazňují jako jejich zásadní negativa, ale u BEV se o nich taktně mlčí a zmiňuje se pouze jejich bezemisnost, která jak víme, je jen utopie. Proč se nemluví narovinu ? Ať žije svoboda volby...to bych chtěl ale asi moc..
Taky že má. 204 koní a účinnost přes 90%.Né žádný smradlavý spalovák s účinností max 35%. Tohle je jednoznačně budoucnost!!! Pěkný den.
Budoucnost možná, ke které se ale dopracujeme vývojem technologíí a svobodným výběrem a ne zákazy, nařízeními, dotacemi křivícími trh či plánovanými emisními povolenkami. Nejsme v totalitě, nebo možná vlastně ano ? Účinnost moderních dieselů je dnes kolem 46% a jsou již na světě i funkční kousky s 53%. Ten váš elektromobil má v ČR svůj komín v elektrárně na fosilní paliva (54% z mixu), pokud beru jaderky jako bezemisní zdroj (41%). K účinnosti elektromotoru BEV (90%) je třeba připočítat účinnost nabíjení BEV (90%), takže jste někde na celkových 80%. A to se nebavíme o větší výrobní náročnosti BEV a jejich likvidaci z důvodu náročné výroby baterií. Takže zase taková hitparáda to není, pokud se bavíme o produkci CO2, o které je zřejmě řeč. A u BEV ještě nezapomeňte připočítat vyšší produkci TZL do ovzduší z důvodu výrazně vyšší hmotnosti a následného otěru pneumatik či brzdových destiček. BEV si v současnosti dokáži představit jako malé auto do města, kde přesunu emise mimo město, kde není taková koncentrace lidí a které svou charakteristikou provozu (časté rozjiždění a následné brždění provozu BEV vzhledem k rekuperaci nahrává), ovšem nedokáži si představit, že by aktuálně mělo ve městech BEV více jak 20% populace, protože i kdyby je měli kde nabíjet, tak by nebylo čím (viz Utrecht v Nizozemí). Za mě BEV ano, ale až nadejde jejich čas.
Já jsem tam vydržela měsíc. Krom cyklistů jsem zaznamenala velmi početnou skupinu lyžařů. No a všichni bez výjimky si děsně chtějí užívat život a relaxovat. Co děláš ve volném čase? obligátní dotaz. Já v podstatě žádný nemám. Jak nejraději relaxuješ? V teple? V zimě? Já na dovolené vlastně nejezdím. Snažím se ukočírovat svůj život a starám se o dceru, naše o dům a o kočky a psa. Takže sorry. Přepisovala jsem na Dopravce auto a musím říct, že tam bylo spousta chlapů. Tam půjdu příště, až mě zase popadne touha se seznámit.
Přemýšlím, kdybych hledal, jak dnes vlastně navázat kontakt a na co a jak se zeptat. Podle Vašeho komentáře není vhodné se ptát na volný čas, na zájmy, koníčky, podle autorky na to , jaký měla dotyčná den, či jaké je dnes počasí, nebo kolik je hodin (Crrr, budííček 🙂). Rádoby vtipné dotazy také nejsou in, začít mluvit o sobě dle autorky zavání narcismem. Nenapadá mě téma, jak tedy rozhovor zahájit a najít tak společné téma a zároveň dle Vašich a autorčiných kriterií nebýt za blba. A ještě dotaz. Vy si vážně nechcete život užít a mít možnost relaxovat ? Já bych tedy hrozně rád. Pěkný den.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Já chodil na ZŠ v 80. letech a to, co se píše v článku jsem zažíval celých 8 let. Soudružky hlídaly, abychom vše snědli, ale naštěstí již v té době existovaly igelitové pytlíky, do kterých jsme schovávali nepoživatelná tuhá masa, které jsme pak s velkou chutí škodolibě házeli ve škole do záchoda, až se několikrát ucpal. Naštěstí mám kachní žaludek a sním ledacos, ale játra v jakékoliv podobě od té doby nemohu dodnes. A tlustých kuchařek, chodících po obědech domů s nakradeným jídlem si nešlo nevšimnout. Zvláště po tom, co byly řízky či zmíněné buchtičky ze šodó. A to si myslím, že se na naší ZŠ vařilo ještě dobře, alespoň podle vyprávění mých kamarádů vrstevníků. Ale pod ten dozor a buzeraci se podepíšu kdykoliv kamkoliv.
Pan je celkove tajemnej jak hrad v Karpatech, když si koupím Tucsona za milion, tak k němu asi dostanu něco jinyho než ke 208 za 350tis...
No tak rozpoznat v korejském kombíku I30 combi nedalo zase tak velkou práci, jako u jediného kombíku v nabídce z Nošovic. Dále je řeč o francouzském MPV, tady těžko říci, co tím bylo míněno ,zda berlingo, partner, nebo kangoo, nebo větší dodávka spacetourer či traveller. Francouz cenově zřejmě výš, popis přístupu jednotlivých automobilek je popsán taky celkem podrobně.
Ale vždyť dopad na životní prostředí byl spočítán nesčetněkrát a právě i díky těmto podkladům jdou všechny vyspělé státy světa cestou elektromobility. EV se v každé zemi ekologicky "vyplatí" jinak a je to závislé na energetickém mixu, který se ale ve všech vyspělých zemích každoročně zlepšuje a tedy, EV budou čím dál tím více ekologické. A pokud máte rodinný dům a na něm FVE, tak můžete jezdit prakticky výlučně bezemisně.
Další Váš argument je také lehce mimo. S přihlédnutím na průměrné stáří aut v ČR se dá očekávat, že většina vozového parku bude elektrifikovaná odhadem kolem roku 2050 a to je za krásných 27 let. EV se mají ideálně nabíjet v noci, kdy je i menší spotřeba el energie a na rychlonabíječkách jen v případě nutnosti. EV zvýší spotřebu el energie, ale na druhou stranu odpadne spotřeba nutná pro rafinaci ropy na paliva, která může být až 1,6kWh na 1L paliva.
Nemyslíte si, že pokud by Vaše obavy byly na místě, tak by nejen náš Národní Energetický Úřad byl na poplach? Plaší pouze diskutující na internetu, kteří o tom nemají moc informací, opravdoví specialisté neřešitelný problém nevidí. Ano, bude to hodně práce, ale to je při každé velké změně.
A úplně nejdůležitější argument je ten, že když se bude časem ukazovat, že tento plán je až moc ambiciózní, tak se termín posune, tak jako se to stalo teď u normy Euro7.
A mimochodem, v Norsku dojde k zákazu prodeje aut už za rok a dva měsíce a světe div se, zvládají to.
Moje argumenty jsou moje, tedy subjektivní názor, který nikomu nevnucuji, pouze na Vás reaguji. Tedy si nedovolím Vám tvrdit, že jsou ty vaše lehce mimo. Jsou prostě Vaše a uvidíme, co bude kolem roku 2050, pokud se toho dožijeme.
Dělám v energetice obnovitelných zdrojů, takže vím, že ta situace kolem nich není tak růžová, jak se všude prezentuje. Nedílnou součástí jejich business plánů jsou tzv. "zelené bonusy", bez kterých by vůbec nemělo smysl je provozovat, protože by si nevydělaly ani na provoz, natož aby tvořily zisk. A ZB není nic jiného než státní zvýhodnění jednoho zdroje na úkor jiného, tedy subvence, dotace, prostě pokřivení trhu s elektřinou. Měly by zde být rovné podmínky, leč nejsou jako u elektroaut. Vzhledem k současné absenci "zelených bonusů" se našemu zdroji ani nevyplácí kontinuálně vyrábět, proto jsme v tzv. režimu služeb, kdy vykrýváme výkyvy v síti a snažíme se vyrábět v momentě, kdy se to vyplatí. Což záleží na tom, jestli v Německu fouká, nebo svítí slunce. Takže ano, Němci si na úkor okolních států mohou dovolit "ekologickou elektřinu", sami bez sousedů by neměli šanci, proto mluvím o Temelínech a jsem rád za náš energetický mix a ne za ten německý. Více jak polovina obyvatel v ČR bydlí v bytových domech, proto taky více jak polovina budoucího elektrifikovaného vozového parku bude muset nabíjet jinde než z domácí FVE a těch lidí bude více, protože ne každý rodinný dům bude mít FVE a ne každé auto jezdí jen kolem komína. kdy se zase vrátí dobít domů. A ptám se znovu, kde se budou tyto auta nabíjet, pokud nebude foukat a svítit slunce ?
Předpokládám, že pro typického Čecha, který jezdí o víkendu na 80km vzdálenou chatu a párkrát za rok na dovolenou to bude stejně moc. Pět minut je prostě strašně moc, raději si budeme ničit planetu a zdraví..:(
Zatím mi elektroauta pokroková nepřipadají. Pokroková věc má tu úžasnou schopnost prosadit se sama a nepotřebuje politickou tlačenku, daňovou úlevu nebo finanční perzekuci fosilní konkurence, jako je tomu v Norsku. Otázkou je rovněž, jak moc ekologická elektroauta vlastně jsou. Divím se, když jsou elektroauta tak "bezemisní", proč se nějaký jejich zastánce nerozhodl spočítat produkci Co2 nutnou na jejich výrobu a dejme tomu provoz na 300000 km, což většina spalovacích aut ujede a následnou likvidaci auta. Speciálně by mě zajímaly emise nutné pro výrobu a likvidaci baterií (zvýšená těžba a zpracování vzácných kovů atd...) Dále by mě zajímalo, v případě plné elektrifikace vozového parku, tedy cca 8,75 mil. aut pouze v ČR, jak by autoři této myšlenky dimenzovali elektrickou rozvodnou soustavu na provoz tolika dobíjecích stanic s tak brutálním příkonem, aby každý jeden stojan byl schopen dávat vyšší stovky kW, aby se mohlo nabíjet "rychle", tedy v řádu nižších desítek minut, když aktuálně je problém připojit v některých oblastech FW elektrárnu s přetokem do sítě 5 kW, protože na to rozvodná soustava v daném místě není dimenzována. A dále kolik dalších Temelínů by se muselo postavit, aby ty nabíjecí stanice uživily. A tato nutná výstavba nabíječek a elektráren by se do bilance CO2 měla započítat taky, protože aktuálně potřeba není a pro provoz elektroaut by potřeba byla. Tato bilance by mě vážně zajímala. Při výše uvedeném beru e-auta jako zajímavou alternativu, která u minivozů ve městech a jako produkty pro nadšence mi dává smysl, jinak bohužel za současných technologií ne.
Minimálně špatně jíte. Klasická věta jim hodně zeleniny a ovoce. Z toho mi vždy vychází, že lidi zbytek neřeší. Zkuste si tak cvičné zapisovat 14 dni do kalorickych tabulek co sníte a budete se divit jak špatně jíte.
Je to jak říkáte. Taky jsem si myslel, že jím zdravě a hlavně přiměřeně, leč váha ne a ne dolu. tak jsem začal do apky, kam se mi propisují i sportovní aktivity ze sporttrackeru (plavání, kolo, běh), zapisovat poctivě a do detailu co sním a kolik vydám energie a nestačil se divit. Abych dostal rovnici příjem/výdej do záporu a váha šla dolů, tak si musím sakra hlídat, co sním. Přestože jím hromadu bílkovin, zeleniny a ovoce, tak akorát tuku a deficit tvořím omezeným příjmem sacharidů, tak jde váha dolů pomalu a víceméně mám pořád pocit mírného hladu. Ale už jsem si zvykl 🙂.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kecy
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Odkaz 1 tady je krásně vidět, kdo, kdy a jak zadlužuje stát....