Neskutečně závisí na provedení. První revize, které se neustále zavíraly, stály opravdu za trest. Během celkem krátké doby ale nápojáři přišli s řešením, které spolehlivě zůstává v otevřené poloze a nijak nezavazí, neškrabe. Stačí při pití víčko plně otevřít a pít z lahve s víčkem do strany.
Pro řidiče je pak bonus, že za jízdy nemusí řešit, kam víčko dát, jestli se nezakutálí na zem pod sedačku, atd.
Stejně to je absurdní. Na bicyklu můžete jet 50 a nikdo s tím nemá problém. Na elektrokole jen 25, jinak "nemáte na silnici co dělat". Nejvyšší čas rozšířit kategorie vozidel tak, aby tyhle samohyby pobraly. Zakazovat je je kravina
Na druhou stranu, na normální koloběžce (bez motoru) nikdo po silnici jezdit nebude, protože rychlost pohybu je blíž běžci (kterého nikdo po silnici běhat nenutí), než bicyklu. To by chtělo zohlednit taky.
Asi by stálo za to uvést pár faktů na pravou míru. To, co je potřeba u podobných systémů, není generická AI, ale strojové učení a následně hodnocení a zpracování dat. Rozpoznávání obrazových dat dneska zvládne i deska do dlaně s ESP32 a kamerou (kamerami) v hodnotě několik málo stokorun. To samotné učení totiž probíhá mimo ni, na PC. Následně se to do takové desky nahraje a ona už je schopna objekty identifikovat a i říct, kde se nachází. Tahle data se následně dají předat dál, třeba k skriptu, který se stará o řízení stroje.
Docela by mě zajímala nějaká mapa kvality půdy napříč republikou. Jasně, tady na jižní Moravě je půda kvalitní, ale určitě na mapě půjdou najít místa, kde tomu tak není a současně ta místa jsou poblíž dálnic, tudíž jsou stále dostatečně zajímavá pro developery a firmy. Další možnost je využití brownfieldů, kterých je v našich končinách stále dost, nicméně tady chápu, že jsou často v centrech měst a jsou roztříštěné na malé parcely, což není vždy úplně vhodné.
Že v článku lítají řády hlava nehlava, se dá ještě pochopit (300 kWh/kg vs 300 kg/t), ale že tam zase najdu "polovodičové baterie", to fakt nedávám. Solid state battery je bohužel nešťastný anglický výraz pro akumulátory s pevným elektrolytem, který se u nás neustále chybně překládá, jako polovodičové akumulátory (což je pozůstatek ještě z dob elektronek a prvních tranzistorů). Ach jo.
Jak tu už několikrát padlo, na malé nákupy jsou samoobslužné OK. Na větší to ale není.
A co dělá obrovský rozdíl v tom, jak se s nimi lidem pracuje je váha na výstupu (pro již namarkované zboží). Když to někdo špatně navrhne, tak se tam nedá dát taška a podobně. Z tohohle důvodu mám rád samoobslužky v Albertu, kde váha není, takže ty tři věci, co jsem si koupil si jen podržím v ruce, napípám, zaplatím a jdu. Jako bonus tam je možnost vůbec netisknout účtenku (jako že ani ten malý útržek), protože tam nemají žádnou branku, kterou by bylo potřeba otevřít. Tyhle dvě věci pak ve finále rozhodují, jestli na samoobslužky chodit, nebo ne.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Upřímně, jsem docela překvapený z komentářů níže. Nevím, jestli jsou někteří diskutující tak zabednění, nebo nezkušení, že ve velkém hejtují prodej repasované výpočetní techniky. Osobně mám bohaté zkušenosti s repasovanou výpočetní technikou a pokud člověk ví, co hledá, tak se na ní dá ušetřit obrovské množství peněz. Velké korporáty točí IT vybavení po 2-3 letech z principu, nikoliv proto, že by po 2-3 letech bylo zralé do šrotu. Krom toho se většinou jedná o kvalitní počítače, které jsou stavěné na vyšší zatížení, zpravidla značek HP, Dell, Fujitsu nebo Lenovo. Nikdo rozumný si do firmy nekoupí low end Acer. Výsledkem je, že takový počítač dokáže bez problémů sloužit běžnému domácímu uživateli třeba 10 let. Samozřejmě, že pokud je někdo power user, potřebuje výpočetní výkon, atd, tak bude upgradovat dřív.
Nicméně pro neznalé uživatele stačí jednoduchý test - najít si nový notebook, na který má a pak se podívat po repasovaných strojích ve stejné cenové relaci. Většinou v repasu dostane mnohem našláplejší a víc future proof stroj, než když koupí nový low end. S rostoucí cenou se samozřejmě rozdíl smývá.
1 odpověď