Vodík dává alespoň trochu smysl oproti bateriím. Vyrobí se z vody a čisté elektřiny. Auto vypouští vodní páru. Tankování rychlé jako CNG. Auto na baterky je nesmysl od počátku.
Jen ta efektivita jeho výroby (a stlačení) je tak proklatě mizerná, že to hatí veškerou snahu na masové využití. Výsledná cena je tak nesmyslně vysoká, že Mirai jezdí za stejné peníze jako benzíňák, co jezdí za 15/100.
A pohádky o rychlém tankování jsou bohužel taky z říše sci-fi. Plnicí stanice jsou zpravidla poddimenzované, takže stěží naplní jedno auto, aby pak půl až 3/4 hodiny tlakovali další dávku pro další vozidlo.
No a nakonec je tu problém se zkapalněným vodíkem, který i v té nejlepší odstíněné nádobě se pozvolna odpařuje a musí se řízeně odpouštět, aby tlak v nádrži nepřekročil kritickou mez. Takže se vám plná nádrž odpaří během několika dnů. Pro náklaďák, co denně jezdí to problém není. Pro rodinné auto to je zásadní čára přes rozpočet. U stlačeného vodíku v plynném stavu to není takový problém, ale zase energetická hustota je docela bídná.
„Kouří vám to víc, než by mělo,“ informoval řidiče prorezlého Fordu Tranzit s rokem výroby 2002 policista. V jeho případě nefungoval dobře filtr pevných částic, i když nebyl přímo odstraněn."
Nebylo odstraněno něco co tam z výroby není...
Taky si říkám, kde by se tam DPF vzalo, když v téhle době měly Transity maximálně DOC.
pro mne je překvapující poměrně malý rozdíl v barvách aut.....
jinak co bylo opomenuto, je nejen barva krytiny, ale solární panely 😉 průhledné nebo jiné než tmavé jsou zatím "prototypy"
jelikož nás to brzy čeká na baráku, tak jsem sledoval během vycházek detailněji střechy v okolí bydliště.....původní červenou nahrazují především černé anebo tmavší šedé (protože se k tomu nejjednodušeji vybírá barva fasády aj.), částečně hnědá. Pak již minoritně červená.
co je však zajímavé, že lze zvolit světlejší barvu, ALE díky znečištění a také betonovým taškám (bez úprav povrchu) může být za pár let ta barva také jinde. Kdysi červená bobrovka na našem baráku (u silnice) má stejně povlak do černa (patrný kontrast s nedávno vyměněnýma), což může být také důvod, proč lidé volí černou....prostě ta špína není tolik vidět, Samostatnou kapitolou je pak pestrá škála znečištění betonových střech......
Ad auta - dneska první majitel kupuje auto ne pro sebe, ale pro druhého majitele, tj. aby ho dobře a rychle prodal. Proto jsou skoro všechna nová auta ve stupních šedi (černá, šedá, bílá, stříbrná). O barevné auta skoro není zájem a je to veliká škoda.
Ja v mladi (90. leta) sportoval hodne, jezdil jsem na kole, hral zavodne hazenou a florbal, ale telocvik jsem nenavidel a spis nez aby vedl deti ke sportu, tak nam ho znechucoval. Chybela tomu jakakoliv koncepce, vzdycky se neco delalo, ohodnotilo a slo se dal, bez jakekoliv snahy to deti naucit nebo delat nedejboze neco, co by je bavilo.
Tohle. Přesně tohle by mělo být jako připnutý příspěvek. Nenapsal bych to líp.
Důvod ? Ještě nebylo tolik elektronických sra..k jako dnes . To za prvé . Za dva . Ještě tam byla určitá setrvačnost z dob , kdy existovaly různé TSM , kde bylo o děti materiálně postaráno . Při dnešních cenách mnohý rodič prostě na to nemá a tak dítko "sportuje" po svém . Mají vymakané palce rukou , někdy i zápěstí a zkažené oči .
A teď tu o Karkulce. Kdo měl k elektronice přistup před 30 lety, tak ji taky používal. Nebyly to mobily, ale walkmany, různé digihry, tamgoči,... Vymlouvat se na elektroniku je hloupost.
Nejen u dětí, na firemních akcích jsem zjistil, že kromě těch, kteří dost a pravidelně sportují (běh, cyklistika, posilovna - a je jich menšina) mám lepší fyzickou kondici než lidi o 30 let mladší, a to se nepovažuju za nějakého sportovce. Já jsem nechápal, jim to bylo nějak jedno :-)
Co jste na firemní akci dělali za sporty? Nějaký fotbálek? Ptám se spíš pro inspiraci.
Pokud 96 % dotázaných je pro tělesnou výchovu ve školách tak asi nemluví pravdu.Podle článku je na tom většina dětí špatně.Tak se jím sami ,asi málo věnují ve volném čase.
Problém není v tom předmětu, ale v jeho vedení. Pokud to někdo vede pomalu s bičem, tak není překvapení, že to méně zdatné odradí a budou dělat všechno proto, aby nemuseli cvičit vůbec (protože pak jsou cílem posměchu).
Ono je hezké, že v rámci tělocviku se vystřídá tucet sportů, ale pokud je cílem hodnocení, nikoliv pohyb jako takový, tak je to prostě špatně. Ono by možná stačilo celé slavné hodnocení zrušit, přestat sledovat výsledky a víc se zaměřit na podstatu. Moc dobře si vzpomínám na hodiny tělocviku na gymplu, kde šel tělocvikář přehlasovat dostatečným počtem hlasů, takže se místo běhání na čas šel hrát fotbal nebo pozemní hokej. Najednou byli všichni spokojení, nikdo neremcal a pohyb jsme měli. Ty povinné měřené kraviny se nakonec buď odbyly během posledních 5 hodin na konci školního roku, nebo si tam tělocvikář něco nafejkoval. Nám to bylo jedno, jemu ve výsledku taky a všichni byli spokojení. Nikdo neměl potřebu se ulejvat nebo řešit omluvenky.
Ještě by se mohly porovnat znalosti studentů všech středních škol například aplikací maturitních testů z osmdesátých let na dnešní studenty. Pochopitelně u nesporných a politicky neovlivněných předmětů (matematika, fyzika, chemie, biologie,...). To by byly teprve "výsledky".
Tohle se běžně dělá a je pravda, že ty znalosti v průběhu let klesají.
Takovýto budoucí občan nám akorát bude snižovat HDP. Bude se s nadváhou kutalet po ulici a ničit chodníky, sedačky v dopravních prostředcích, zatěžovat zdravotní systém atd. Je tedy nutné zpřísnit výuku na skolach a zavest limity . Kdo nesplní limity nemůže postoupit do dalšího ročníku a musí ročník opakovat dokud se nezlepší na požadovanou úroveň. Kdo se vyhýbá tělesné výchově měl.by předložit průkaz ZTP, jiný důvod možný není.
Ideální cesta k tomu, aby se vám šprajcli úplně všichni. Gratuluju.
A podmiňovat vzdělání tělocvikem ... to nebylo ani za starověké Sparty.
Enormní nárůst dopravy (dneska jsou schopní vás přejet i na chodníku) a také, že se venku nechávají poflakovat různé existence typu feťák, bandičky opálených, co si troufnou i na dospělé....těžko dnes vypustit děti do ulic, možná tak někde v klidné vesnici.
Kromě větší dopravy si dovolím nesouhlasit. Žijete v jedné z nejbezpečnějších zemí na světě. Většina tady těch existencí je většinou ráda, že je ráda a vesměs jsou neškodné.
Tohle je vážně průšvih. Příčiny jsou známé, ale nikdo neví, jak ten trend otočit. Zakázat mobily? Zablokovat inernet? Povinný pobyt venku? Všechno nerealistické. Tělocvik ve škole každý den? Jen o trochu lepší, ale nedostačující řešení.
Dokud bude tělocvik probíhat tak, jak často probíhá (tj. direktivně), tak se budou děcka příčit. Až budou mít pozitivní motivaci, tak se změní i jejich pohled. Všechno je o tom, jak je ten předmět vedený.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Lež jako věž. Zrovna v tomto směru , jak auta přejížděla, je rozhled víc než dostatečný. Zatáčka mírná doleva, takže případně protijedoucí auto schované není. A žádné, že přejíždějící auto se zařadilo do svého pruhu "těsně" před protijedoucím autem se nestalo. Těsně vypadá dle mého názoru úplně jinak. Předjíždět ovšem z druhé strany kamion, to už by byla jiná kategorie, tam bych hazardu rozuměl.
Však na mapách může každý přesvědčit.
Odkaz
To máme na silnicích mnoho míst, kde je přerušovaná čára, a rozhled není na 100m.
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Njn, to je jak tady u nás kolem Brna ve směru na Svitavy. Každý nově opravovaný úsek, bez ohledu na to, jak je přehledný, přijde o přerušovanou čáru. Kde se dřív smělo předjíždět, tam se to najednou nesmí.
1 odpověď