Vědci z VUT mě pobavili. Počítají 15 let na auto, ale EU nás tlačí do stále častější výměny vozového parku. A životnost baterky překročí životnost auta?? Možná ano, ale její kapacita rozhodně ne. Baterku v NB měním co 2 roky při každodenním užívání.
OZE neberou celý životní cyklus v podtaz, ale u benzínu ano.
Porovnávat životnost akumulátoru u noťasu, kde je v podstatě jen hlídání, aby se nepřebila s komplet battery managementem u auta je trošku jako srovnávat jakbka s hruškama. Až budete cyklovat akumulátor několikrát denně 5 - 100 % a po zbytek času bude sedět přesně na 100%, tak vám taky vydrží houby. Ostatně proto se doporučuje cyklovat 10 - 80 % a mimo tuhle oblast chodit jen v případě potřeby maximálního možného dojezdu.
Přesně. Ještě tuším T400 měla kombinaci lampičky a podvícení kláves a pak už dělali jen podsvícení.
Vlastně mám dojem že to byla doba, kdy se IBM zbavila divize PC a laptopů a vzniklo Lenovo.
Lenovo si tu lampičku drželo pár modelových řad, nezrušili ji hned. Ale je fakt, že když všichni přešli na prosvětlenou klávesnici, tak oni šli s davem a předpokládám, že ani recenzenti tou dobou nebyli proti.
A mě se to vlastně celkem líbí, co se týče dojezdu a třeba max rychlosti, už se tomu dá říkat "druhé auto do rodiny", cenovka mezi nečínskymi EV nízká, pro někoho ještě třeba s fotovoltaikou doma to už smysl dát může... navíc to auto je praktické na svoji velikost viz třeba kufr (posouvání zadních sedadel )🙂... ale samozřejmě pro většinu lidí treba ta i10 pod 300k furt dá větší ekonomicky smysl... nicméně mám radost z malých "dostupnějších" EV
Máte pravdu, jen ten vzhled bude asi největší problém. Je to vysoká a úzká koza. Být to o 30 cm nižší, tak by to vypadalo mnohem líp, ale je mi jasné, že by to najednou bylo dvoumístné a nebo o kus delší.
Někteří jsou možná zabednění, někteří nemají dostatek znalostí a zkušeností. Pro neznalé stačí jednoduchý test....V repasu koupí levně našláplejší future prof stroj.., nebo také totální šmejd s perfektním popisem. Bohužel i u nových věcí se hodně stává, že se popisy pořád kopírují a přepisují, a neodpovídá to potom vůbec technickým parametrům výrobku.
Pořád tu máme recenze, ChatGPT, který umí poradit při výběru, nebo někoho z přátel, kdo se aspoň trošku vyzná 🙂
Je ale pravda, že to je služba především pro lidi, kteří se v oboru aspoň trošku pohybují. Nebál bych se ani tak popisů, ale spíš neznalosti lidí, kteří nepoznají rozdíl mezi pátou a třináctou generací procesoru z jeho číselného označení, takže si koupí nějakou vykopávku, aniž by chtěli.
Upřímně, jsem docela překvapený z komentářů níže. Nevím, jestli jsou někteří diskutující tak zabednění, nebo nezkušení, že ve velkém hejtují prodej repasované výpočetní techniky. Osobně mám bohaté zkušenosti s repasovanou výpočetní technikou a pokud člověk ví, co hledá, tak se na ní dá ušetřit obrovské množství peněz. Velké korporáty točí IT vybavení po 2-3 letech z principu, nikoliv proto, že by po 2-3 letech bylo zralé do šrotu. Krom toho se většinou jedná o kvalitní počítače, které jsou stavěné na vyšší zatížení, zpravidla značek HP, Dell, Fujitsu nebo Lenovo. Nikdo rozumný si do firmy nekoupí low end Acer. Výsledkem je, že takový počítač dokáže bez problémů sloužit běžnému domácímu uživateli třeba 10 let. Samozřejmě, že pokud je někdo power user, potřebuje výpočetní výkon, atd, tak bude upgradovat dřív.
Nicméně pro neznalé uživatele stačí jednoduchý test - najít si nový notebook, na který má a pak se podívat po repasovaných strojích ve stejné cenové relaci. Většinou v repasu dostane mnohem našláplejší a víc future proof stroj, než když koupí nový low end. S rostoucí cenou se samozřejmě rozdíl smývá.
Můžu poprosit odkud. Mám jeden v plánu, tak další zdroj by se mi hodil. Děkuji
Těch firem je v oboru neskutečné množství. Osobně funguju stylem, že nejdřív podle parametrů vyberu PC a pak začnu hledat, kdo ho má v jaké konfiguraci a za kolik. Dost často se dají najít i za naprosto směšné částky.
Jinak k otázce - Eurotech, Giga computer, Počítárna, Recomp, Furbify, Refurbed, Renewone a asi tak tucet dalších. Na mobily třeba mobil pohotovost.
Jako běžný uživatel možná rozdíl nepoznáte. Ale pokud máte nějaké náročnější aplikace, tak i ty 2 roky sakra poznáte. A nikdo vám v rámci repase nebude měnit SSD disk, paměťové moduly atd. Elektronika stárne a hlavně se zpomaluje. Vysavač, kávovar atd., dobrý, klidně repas. Ale jakákoliv elektronika, která obsahuje procesor, tak opravdu ne-e.
Dovolím si lehce nesouhlasit. Paměti budiž, ale SSD je uživatelsky výměnný skoro vždy, takže není problém tam dát něco rychlejšího nebo většího. Co se týká pamětí, tam se opravdu vyplatí si pár stovek připlatit za lépe vybavený kus. Ostatně jít dneska pod 16 GB už prakticky nemá smysl.
Jinak zpomalování je dost často jen SW problém. Po reinstalu OS většinou PC zas běží, jak za mlada. Otázkou už zůstávají jen věci jako HW akcelerace videa, různé HW dekódování a podobně. Tam opravdu inovace jdou poměrně rychle.
prozatimní specializace na exkluzivní elektroniku je dost odvážná. Airpods 1 generace prodávat na 3100Kč když na Alze stojí 2 generace 2900. Good Luck, eshope! Snad by je mohlo zachránít zalistování na heuréce, jiank to budou mít v česku těžké. Ideální službou bych to nenazýval. Spíš "extravagantní pokus".
S exluzivní elektronikou zkušenosti nemám, ale s běžnou výpočetní technikou jo. Co tak sleduju trh, tak v případě notebooků a počítačů jsou všichni prodejci +/- pár stokorun od sebe.
Je možné, že se někdo prostě sekl při nacenění.
Co je špatného na bazoš.cz? Stejně kupuju jen tam kam jezdím (okruh 25km), resp něco co se dá poslat přes zásilkovnu. Když kupuji a i když prodávám, Aplikace pro android + bazoš agenti jsou nejlepší. Většinou jsem díky nim první zájemce. Odkaz 1
Bazoš je fajn, ale tohle je i se zárukou. Pro někoho, kdo je pouhý uživatel, to je ideální.
Jsme holt dvojka máslo! Na nové věci už nebudou mít lidé peníze a tak pak už jen z bazaru použitý harampádí. To jsme dopadli, co?
Hurá k Vánocům pro dárky do bazaru, pro použité a po někom staré použité a vyhozené zboží!!!
Nezlobte se na mě, ale dva roky starý počítač není "vyhozené zboží". Je to normálně funkční přístroj, který většině lidí dokáže sloužit ještě dalších 5 - 10 let podle toho, jak dobrý byl, když byl nový. Doba, kdy každý rok vznikala přelomová nová výpočetní technika a současná zastarala dřív, než jí skončila záruka, je už dávno pryč. Osobně mám jak nové, tak repasované počítače (notebooky) a rozhodně ten repasovaný není zralý na vyhození. V jednom případě je to nejnovější současně existující tablet PC s otočným kloubem. Novější prostě neexistuje, nikdo ho nevyrábí. Baterka pořád vydrží 5 hodin práce a v podstatě veškeré parametry jsou srovnatelné s o něco dražšími dnes prodávanými novými notebooky. Je potřeba si jen uvědomit, že na začátku byl notebook, který si nějaká firma nebo instituce koupila nový za cca 50 tisíc a který po třech letech koupíte jako repasovaný za částku v rozmezí 5 - 10 tisíc, přitom srovnatelně výkonný nový stojí třeba 15.
v obou pripadech dobre....a kdo poridi V8....spotreba je to posledni co resi....
Pohybuju se mezi amerikanisty poměrně dost a pokud to je pracovní stroj, tak spotřebu řeší překvapivě hodně lidí. Dokonce tak moc, že velká část pracovních pickupů jezdí na plyn. U víkendovky to je samozřejmě putna, protože toho člověk projede za rok prd.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
chtěj je zakázat, protože vozí nejlevnější verze často bez základních bezp. prvků.. tedy: 1. Chybějící prvky aktivní a pasivní bezpečnosti
Kei vozidla často nemají systémy, které jsou v USA povinné, jako například:
Airbagy.
Elektronickou kontrolu stability (ESC).
Antiblokovací brzdový systém (ABS).
Vozidla nejsou navržena tak, aby splnila americké crash testy (např. od NHTSA). Mají tenčí konstrukci karoserie a méně odolné deformační zóny, což znamená horší ochranu pasažérů při nehodách.
Kei auta mají omezenou šířku (maximálně 1,48 m) a hmotnost, což může znamenat, že jsou méně stabilní při vyšších rychlostech.
Použití lehkých materiálů a menších motorů může snižovat jejich odolnost při kolizích.
Kei trucky obvykle nejsou homologovány podle Federální normy pro bezpečnost motorových vozidel (FMVSS), což je základní požadavek pro provoz vozidel na amerických veřejných komunikacích.
Kei vozidla mají obvykle maximální rychlost omezenou na 60–80 km/h. Tím mohou představovat riziko na dálnicích a silnicích s vyšším rychlostním limitem.
11 odpovědí
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Děkujeme za překopírování textu z ChatGPT nebo podobného kecálka. Je potřeba si ale uvědomit, kdo si ta auta kupuje. Většinou to nejsou dělnici jezdící ve městě, ale spíš farmáři na venkově, kteří si uvědomili, že jim půltunová nosnost a prostor na jednu paletu bohatě stačí na přesun materiálu v rámci farmy. Rozhodně to není o tom, že by autíčkáři houfně skupovali kei trucky a jezdili s nima křížem krážem Státy.
1 odpověď