Velmi povedené a zdařilé auto,pár chybicek by se našlo,ale jako celek velmi povedené. Bohužel v konkurenci TY asi u mnoho lidí neobstojí....
Tak je skupina lidí, kteří teslu opravdu nemusí a ti budou vybírat mezi ostatní nabídkou... Scenic hodně limituje přední náhon, jinak uvnitř proč ne, infotainment od googlu je super, baterka-dojezd slušný. Stále je to hodně lepší než stellantis group (P 3008, 5008 apod)... U R5 mi přední náhon ani tak nevadí, ale u rodinného auto za 1mio by to byla priorita.
To nás donutí.
Nakonec se fosilní auta zakáží a v elektroautech bude jezdit jen boháč v managerské funkci.
Ostatní hezky v MHD pojedou do práce a za výplatu budou splácet bydlení a elektrokoloběžku .
No já to psal trošku z ironie.. veškerý vývoj čehokoli nového stojí v prvních fázích násobně více peněz než při masovém rozšíření. I spalovací auta měli nejdříve jen ti vyvolení, dnes má rodina dvě nebo i více. Tento scénář se opakuje se všemi technologickými výrobky... o recyklaci baterií se ví, i v USA mají již snad hotovou továrnu, ale musí jí plnit materiálem "aby vydělávala".. no zatím není moc čím. Ale kdyby se nevybudovala tak by EV odpůrci zase brblali že je baterie odpad a zatížení na planetu (ono to stále samozřejmě je, ale pokud se část % bude recyklovat tak samozřejmě lépe.) Dobrý počin a zase se jen nadává a hledají další negativa... přičemž to může sloužit i pro plug in hybridy apod... A výsledný materiál nemusí sloužit výhradně pro nové baterie, prostě se použije dále v produktech, pro které to bude ekonomické.
Pokud bude recyklace dražší než těžba , tak to není recyklace , ale naopak plýtvání kvůli ideologii.
Chemikálie na oddělování surovin jistě přírodě jen uleví.
Ekonomika se neřídí ničím jiným než cenou.
Můžu si koupit občas bio zeleninu , ale rozhodně poroste rychleji zelinář co hnojí a má větší a levnější úrodu.
Stéle je elektroauto drahá a těžká hračka co zatěžuje přírodu váhou a náročností výroby.
Ano... nejlepší je chodit pěšky, jezdit na kole nebo max. hromadnou dopravou..
Ten Torres je za ty prachy krásnej kus auta.
To je věc vkusu... za mě je to hrozná krabice. Zrovna s EV pohonem to k sobě vůbec nezapadá. EV musí být aerodynamické, takže sedan, liftback, coupe... Tesla model Y, Enyaq coupe jsou zároveň "SUV" ale také s výborným součinitelem odporu vzduchu. Auta typu kia EV9, volvo EX90 apod. jsou toho opakem.
V zákonech.
Třeba na Slovensku je tato rychlost povolena jenom u kategorie O1.
Ale zase u této kategorie nemusí mít STK. Tedy pokud jezdí na Slovensku. V Rákousku, Maďarsku,... za to dostávají pěkně mastné flastry.
Díky už jsem to také dohledal. Jezdím s karavanem, konstrukční rychlost má 100 a více s tím nejezdím... Ale třeba Itálie je dálnice 80 a okresy 70km/h.. a chodí opravdu tučné pokuty do ČR (my zatím OK 🙂)
Mám fullhybrid s možností jízdy na el., a klima jede i bez motoru. Záleží na tom, jak je nabitá baterie. Známý má plugin, a funguje to stejně. Dokud je auto schopné jet na el., funguje i ta klima.
Díky.. já jsem tedy asi zastánce buď obyčejný benzín (který dnes již moc nejde pořídit bez mildH) nebo elektro. Ale někomu ten plugin může dávat smysl a vyhovovat. A pokud to v klidném tempu po městě dá 50km i s klimou/topením a vůbec nenastartuje tak jen dobře.
Pokud byste nebyl tak trochu dost sobec a hlupák ,tak zjistíte že tyto propočty jsou v porovnání zahrnuté... evidentně jste člověk jehož kritické myšlení je na bodu nula tvrdit že mohu nabíjet "zdarma" 😄 , při průměrném ročním nájezdu spotřebujete cca 5MWh energie navíc.. čili stejně odeberete ze sítě navíc 5MWh ,jelikož jste kvůli tomu asi nerozsiroval FVE..Za další viděl jste někdy recyklaci panelu ? Oni se tak nějak vyhodí na skládku ,protože se to nevyplatí..skvělá ekologie 😄 žijte si na svém obláčku ,ale fakt ostatním necpete tyhle blbosti
Jak můžete vědět jakou mám FVE a jakou spotřebu, jaký budu mít nájezd autem? 😄 Po dvou letech snad vidím kolík posílám energie do sítě a mohu je využít sám... Je to přes 4MWh.. no ještě že panely i přes stáří 20let dosahují stále účinnosti přes 90%.. jsem rád že jste nezmínil baterie, s těmi to bude horší.. :-P
Tak to je vopravdu hodně neprůstřelnej zdroj informací, článek ve Světě motorů. Doporučuju přečíst pár knížek, třeba Skeptickýho ekologa a Falešný poplach od Bjorna Lomborga, nebo od Václava Smila, Čísla nelžou, Jak svět doopravdy funguje, nebo Energie. Oba jsou pravidelně zařazováni v různých žebříčcích mezi nejvlivnější osobnosti světa. Jinak, co se týče mýho sobectví a tvýho "altruismu", slova: "... zajímá mě smog v blízkém okolí, ve městě ...", něco výraznýho říká o tobě. Elektrárny, na venkově, ať si hulej jak chtěj, mě de vo to, abych měl čistej vzduch pod voknem. Vono z tý atmosféry, se to k nám dolu nedostane. Ty si teda ekologickej odborník. A přitom ekologie je jedinej tvůj argument pro tlačení EV.
Ekologie není můj jediný argument a nejsem pro tlačení EV, jen tvrdím že nic lepšího zatím není... Máme dům, máme FVE.. EV mohu nabíjet 3/4 roku ze sluníčka pro mě nyní "zdarma". A to, že většinu lidí nezajímají CO2 v atmosféře nebo že je teplejší planeta (to nám EV nezachrání) ale rozhodně EV přispějí k tomu, že se nám bude lépe dýchat. Při výrobě spalovacího auta také není nikde spočítáno, kolik "energie a emisí "stojí doprava ropy, rafinace, dovoz na benzínky apod...
Já jsem napsal, že spalováky nevypouštěj žádný emise? Nauč se číst, napsal jsem, že EV není ekologicky o nic šetrnější než spalováky. Tobě bych v tom případě doporučil, aby sis na hoďku sednul do komína uhelný, nebo plynový elektrárny. Podle energetickýho mixu obvyklýho ve střední Evropě ještě stále máme cca 30-70% elektřiny z fosilních zdrojů a zatím se to nebude výrazně zlepšovat. To už vůbec nemluvím o nesrovnatelně vyšší energetický a surovinový náročnosti výroby EV oproti spalovákům. Třeba jen mědi je v EV asi 3x tolik než ve spalováku a tak bych mohl pokračovat dál a dál. Nemá cenu jít do detailů. A co se týče agresivity? Ano, občas jsem slovně agresivní. Je to zhruba stejný, jako když mě "vyspělej" stát na základě zmanipulovanejch a vylhanejch faktů nutí žít jinak než přirozeně, bere mi svobodu volby a ještě to nazývá dobrodiním a nutností. A ty a tobě podobní obhájci "vyspělosti" jste jeho nástroje. O míře egománie a sobeckosti mýho a tvýho přístupu k životu by se dali vést dlouhý diskuse s nejistým výsledkem. Ostatně, opět jen příklad. Píšeš, jestli mi přijde normální si zapálit cigaretu v letadle. Nepřijde, v životě jsem totiž letadlem neletěl a nepoletím. Nepřipadá mi totiž normální, být se za "ekologickou" EV osobní dopravu v Evropě a přitom jedním letem do Thajska na dovolenou vyprodukovat tolik "jedovatejch" emisí co já agresivní sobec vyprodukuju všema svejma cestama mým spalovákem za 5 let.
Asi to dále nebudu rozmazávat protože to nemá cenu... doporučuji přečíst např. speciál svět motoru Fakta a mýty kolem EV. Je to zde popsáno opravdu velmi dobře. suroviny, energetická náročnost, komín v uhelné elektrárně a další nepravdy... je tam opravdu všechno. Tématika má mnoho úhlů pohledu, mě se obecně nedotýkají nějaké emise v atmosféře, zajímá mě smog v blízkém okolí, ve městě.
Di do ... s jedama. Dneska už je naprosto jasný a nezpochybnitelný, že EV není ekologicky o nic šetrnější než spalováky. Jen omíláš x krát vyvrácený nesmysly. Navíc, změna v osobní automobilový dopravě v Evropě to fakt nevytrhne. Co se týče zákonů a nařízení ve vyspělých státech, narůstá jejich množství a absurdita tak, že jestli nás jako civilizaci něco zadusí, budou to právě ty zákony a nařízení, rozhodně ne "jedy" z osobní dopravy.
Ok, přejdu tedy k tykaní... nastartuj si večer auto v garáži (jestli nějakou máš) a do rána se pěkně prospi. Třeba ti to euro 6 vyčistí vzduch. Ale myslím, že bude o jednoho agresivního sobce méně..
Rozkaz zní jasně. Nech to laskavě na zákaznících ty komouši! Ti si vyberou, co je pro ně dobrý. Ty bys jim to chtěl nalajnovat že jo? Prostě totalitní resp. marxistický uvažování. Navíc předpokládám, že tě EV nějakým způsobem dobře živí viď?
"Nech to laskavě na zákaznícíchTi si vyberou, co je pro ně dobrý." .. Ale tak ve vyspělém státě existují nějaké zákony a nařízení. Přijde Vám normální si dnes zapálit cigaretu v letadle? Nebo že by místo metra jezdil vlak spalující naftu? Postupně se lidstvo vyvíjí a je třeba brát ohledy na okolí, nebýt sobec. Spalovací motor bude mít vždy emise-jedy které vypouští do ovzduší a my je dácháme a naše děti by je bez nějakého usměrnění a nařízení dýchaly ještě ve větší míře. Jiné řešení než EV nyní není.. možná vodík pro nákladní dálkovou přepravu apod...
Vždyť Ev nemá co nabídnout. V Evropě už vůbec ne. Závislost raději na ropě kterou má více státu než na vzácných zeminách které má prakticky jen Čína....Ev prohrálo, neboť nemělo flexibilitu spalovacího motoru. A to nemá pořád.
katastrofický scénář... za 20let je 50% aut spalovacích, 50% aut baterie. Pokud nepřiteče ropa, nepřijdou baterie... která auta budou dále jezdit bez ohledu na to "kdo přiškrtí kohoutek"?..
A elektrická auta to zachrání? 🤔 Nebo vydrží jen dva tři roky? Navíc o bateriích teď rozhoduje Čína. Sázka na Ev byla prostě chyba. Velké portfolio spalovacích motorů to je cesta. Čína je specifická, tam chce zákazník různá hyblatka, světýlka a strašně rychle podléhá trendům viz Ev, ono je to zase přejde. Ale mercedes BMW a Audi chtěl každý, kdo na to neměl bral lexuse, Infinity atd. Jenže EU to zabila...taková je realita
Já jsem to myslel ve smyslu, že ať si Evropa nařídí a usmyslí co chce - pro svůj automotive, tak pouze trošku odsune svou krizi. Celosvětově bude poptávka po spalovacích vozech pomalu uvadat (proč? - protože všude svítí sluníčko a můžeme jezdit větčí část roku - někde celý rok zadarmo). Pan Dvořák a ostatní si možná za 10let koupi spalovací auto - ono vlastně stále budou moci, ale polovina zákazníků dá již přednost EV. Evropa a automotive hodně zaspala a pokud nepříjdou radikální kroky a propouštění a úprava výrobního procesu tak věřte že za těch 10let bude ještě hůř. Ale bude hůř i kdyby nebyl greendeal a spalovací auta se dál mohla vyrábět! Ono už totiž není moc kam ten spalovací motor posunout, již dnes je tak složitý že životnost nebude taková jak s motory před 20 lety. Na druhou stranu opravdu nechceme ve městech dýchat spaliny z motorů které jsou 20let staré.. Čím méně těch spalin bude tím lépe. Nevím zda máte děti, ale nechcete pro budoucí generace čistější města?Máte nějakou jinou cestu? pro osobní dopravu EV, pro dálkovou kombinace EV a možná ten vodík...
Jenže Ev nejsou budoucnost, statistika je jasná. Proč by si člověk kupoval horší a dražší produkt? Spalovací motory to uměla Evropa nejlepší a nikdo na ně neměl. Tak EU rozhodně že je bude nutit předpotopní systém pohonu 😂 to dává logiku
Je to váš názor který zde stále presentujete, ale pravda je poněkud jiná... Např VW přišlo v Číně o desítky procent prodejnosti a bude hůř.. myslíte že to zachrání Indie? ..za pár let je to t podobné jak v Číně... A Evropa?.. zlomkový prodej z celosvětového měřítka.. můžeme se zde být do prsou že by ty spalovaci vozy budeme dál kupovat ale to všechny automobilky v EU nenasytí. (Vy si kupujete každé 2-3roky nové auto za milion?)
25
Sledujících
1
Sleduje
25
Sledujících
1
Sleduje
Když čtu tyhle pitomosti o zavírání v garáži, tak si říkám, kolik majitelů eletromobilu by se tak zavřelo do komína uhelné elektrárny 🙂.
1 odpověď
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
tento blud snad již dnes nikdo rozumný nemůže napsat :-P