a tedy i jiná práva a proto je zapotřebí je v rozdělovníku identifikovat a to nelze, všichni jsou napsáni v jedné hromadě. Nelze ani zadávat různé dotčené orgány v rámci jednoho úřadu ani zasílat dokumenty jiným odborům v rámci úřadu (např. organizačnímu oddělení, aby vám vyvěsilo veřejnou vyhlášku). Opět komplikace nemůžete kvalitně vést řízení se všemi náležitostmi.
Když se vám podaří nějaký dokument vytvořit, nastává asi ten největší problém. Systém neumí předat k odeslání dokument, který bude dané osobě doručován v obálce přes Českou poštu. Mělo by to totiž fungovat tak , že po kliknutí na tlačítko "předat dokument k vyprávění" se dokument odešle do systému České pošty, která konverzí převede daný dokument do papírové formy, zabalí do obálky a odešle adresátovi. Jenže to nefunguje. U dokumetu, který jsem předal k vypravení minulý týden mi v systému stále svítí nevypraveno. Když jsem žadatele telefonicky kontaktoval, zda mu dopis náhodou nedorazil, odpověděl mi, že ne. Kontaktoval jsem tedy helpdesk, kde mi bylo sděleno, že o problému s odesláním dopisů přes Českou poštu vědí a že na nápravě pracují. To je sice hezké, ale díky tomu v řízení nelze pokračovat. Pokud účastníkům řízení není doručeno, nemohou plynout lhůty, kdy jednotliví účastníci řízení mohou činit námitky a připomínky, ale lhůty pro vydání rozhodnutí plynou dál, čímž se dostáváme do situace, že nám díky tomu lhůty pro rozhodnutí mohou propadnout. Řízení se díky tomu protahuje
Pracuji na stavebním úřadě a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že systém stavebního řízení skutečně nefunguje tak jak má.
Školení na nový systém sice na konci června probíhala online, ovšem dostávali jsme na nich naprosto nepodstatné informace, které nic neříkaly, jak v systému zpracovat konkrétní žádost. Ani na celodenním školení, které proběhlo v červenci jsme se pořádně nic nedozvěděli, jak s danou žádostí pracovat. Příručka pro práci se systémem sice existuje, ale je psána tak nelogicky, že z ní stejně nepochopíte, jak postupovat, aby jste po obdržení žádosti mohli zahájit řízení. Metodou pokus omyl a náhodným klikáním v systému jsme se tedy nakonec dopracovali k tomu, jak jednotlivé kroky v systému poskládat tak, abychom v mohli vůbec vytvořit nějaký dokument. Systém má ovšem občas výpadky, takže když se vám jeden den něco povede udělat u jedné žádosti neznamená, že se vám to druhý den, i když postupujete stejným způsobem, podaří udělat u druhé žádosti. Systém vám začne hlásit chybu, i když postupujete správně a vám tak nezbyde nic jiného než to prostě nechat být a počkat, až se systémem vzpamatuje a pustí vás dál. Po kontaktování helpdesku vám odpoví, že o problému vědí, ale že momentálně to nefunguje. Problém je, že vám běží zákonem stanovené lhůty, ale vy díky nefunkčnímu systému nemůžete se žádostí nic dělat.
Když už vás systém pustí tam kam potřebujete a dostanete se k napsání dokumentu, narazíte na problém se zadáváním účastníků řízení. Systém vůbec nepočítá s tím, že v řízení můžete mít různé okruhy účastníků řízení, kteří mají v řízení jiné postavení
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
a tedy i jiná práva a proto je zapotřebí je v rozdělovníku identifikovat a to nelze, všichni jsou napsáni v jedné hromadě. Nelze ani zadávat různé dotčené orgány v rámci jednoho úřadu ani zasílat dokumenty jiným odborům v rámci úřadu (např. organizačnímu oddělení, aby vám vyvěsilo veřejnou vyhlášku). Opět komplikace nemůžete kvalitně vést řízení se všemi náležitostmi.