Ohledně tleskání cestujících na palubě.... Jako pilot jsem to nevnímal nikdy a ani to do kokpitu není slyšet. Po přistání máte spoustu práce, uvést letadlo do konfigurace pro pojíždění, tzn. zasunout klapky, zhasnout přistávací světla, komunikovat s řídícím, který vám určí přesnou trasu pojíždění (a zde opravdu pozor, aby se na větších letištích pilot s letadlem nedostal např. proti pojíždějícímu letadlu na odlet - to je ostuda 🙂, kontrola přístrojů, teplot, kontrola paliva a výpočet paliva pro zpáteční cestru atd. Ne, že by se jeden extra nadřel, ale tleskání, byť jakkoliv dobře míněno od slušných lidí, jde prostě mimo nás. Tak se nezlobte 🙂
Děcka jsou silné, řežou se mezi sebou, natáčí to na FCB a když s nimi někdo promluví o realitě života, skončí na kyslíku ve špitále 🙂 Což teprve, až s nimi promluví budoucí zaměstnavatel o jejich nedostatcích a jak se zlepšit. To aby ty pohovory dělal v prvním patře, kdyby je napadlo rovnou vyskočit z okna
Podle všeho to byl výcvik nového pilota pro certifikaci na toto letiště. Letadlo je typicky nad režimem a není jasné zda to bylo přístrojové přiblížení (např. ILS), nebo vizuálně. Tak či onak, pilot zkombinovat vícero chyb. Vyšší výška, vyšší rychlost přiblížení (což se sice rychlost zvyšuje podle síly a směru větru) a špatná práce s výkony motorů. Lidově řečeno, chtěl to dostat na zem za každou cenu 👎
Otázka zní, pokud to byl výcvik, nebo “check”, co dělal instruktor???
Ten by tomu měl zabránit. Byla to hodně nebezpečná situace!!!
Máňo, ty jsi doela "chytrá"., ale mohla bys vědět že LPMA ILS nemá a AIP jasně předepisuje přiblížení. Z videa je možností více proč to nedal
Na zámku v Moritzburgu jsem byl loni a ta výstava tam také byla. Je asi stejná, jako letos, moc se odlišovat nebude. Zatímco v Čechách o podobné výstavě nevím, tak v Německu je na ní docela fronta a nelze se tam dostat o víkendu bez rezervace. Tak jak jsem výstavu viděl, tak tam vzpomínají na Libušku Šafránkovou jen v tom nejlepším a s úctou. Je tam i spousta fotografií a artefaktů nejen od ní, ale i od Pavla Trávníčka. Mimo jiné doprovázeno písničkou Karla Gotta, další české ikony v Německu uctívané. Moc nerozumím, o co panu Abrhámovi jde, pokud to nejsou peníze. A pokud to opravdu nejsou peníze, stačilo by asi tam dojet osobně a s paní ředitelkou slušně mluvit. To by mohl být jeden ze znaků kultivované západní civilizace. Ale ne... pěkně na český způsob hned podat žalobu.
Omlouvám se předem ŘLP a pilotům, protože i tak je nařízení dost, ale...
možná by měli zauvažovat o pravidlu aktivního dotazu a potvrzení v komunikaci přistávající pilot - ŘLP approach. (Edit: tower)
Pokud by se musel pilot aktivně dotázat "vyklizená runway?" a approacher (edit: věžník) by mu musel potvrdit "vyklizená runway, pokračujte", pak by to znamenalo, že approach zkontroloval aktuální stav pohybů na a kolem runwaye.
...
Po bitvě každý generál...je to neštěstí.
Honzo trochu tě opravím jako pilot : ATC approach nevydává povolení k přistání. mají na starosti úsek přiblížení. povolení k přistání vydává ATC TWR (tower - věž), která má na starosti aktivní rnw a oblast okolo letiště do cca 5 nm. Současný stav procedury udělení povolení k přistání postačuje. Pilot by měl obdržet povolení nejpozději do 2 nm vzdálenosti před prahem dráhy, pokud ne, následuje většinou go arround. Frazeologie je naprosto přesně daná v každém momentu letu, včetně přistávání a řídící a piloti jsou povinní ji používat a znát zpaměti. Pokud A350 obdržel jednou povolení k přistání, pilot v tu chvíli nic dál neřeší. Povolení má. Tečka konec. Další dotazy jestli je rnw prázdná by jednak na velkých letištích typu Münich, Frankfurt, Praha, Schiphol, Schwechat atd. vedlo k zahlcování frekvence a jednak je to zbytečné. Tím, že jsem obdržel povolení (přesně - OKDCA cleared to land rnw 24) mi řídící sděluje, že rnw je volná a způsobilá pro přistání. Zde se bude řešit, jak se dostal pilot malého letadla na aktivní rnw - tzv. runway incursion. Zda dostal povolení od řídícího, nebo vlastním omylem na ni najel. Ale nelze předbíhat a nechci spekulovat.
Na to, aby člověk pochopil proč na tom Hřensko je, tak jak je, se musí vrátit právě těch 30 let dozadu, do "zlatých devadesátek". Ve Hřensku bylo rozprodáno, spíš rozebráno co šlo, pozemky často připadly do soukromých rukou Vietnamců a už to jelo ve vietnamské kultuře prodeje. Nikdo nechce trávit dovolenou mezi Vietnamci, jejich stánky, zanedbanými a zchátralými budovami a podprůměrnou gastronomií v obci. A teď by chtěli peníze daňových poplatníků... To určitě. A zrovna soutěsky a přístup na Pravčickou bránu jsou krásným dokladem, jak to ve Hřensku vypadá. Dobře vám tak, máte myslet na roky dopředu, ne jen na jedno účetní období...
zdejšín nezasvěceným zhruba vysvětlím jak to probíhalo : pilot měl zřejmě problémy s předmětem meteorologie a neprostudoval si buď počasí, nebo nenašel odvahu napsat neletí se. Nemohli to letět asi ani v IFR, protože tak vysoko by nevystoupali a nadto tohle letadlo nemá přetlakovou kabinu. Takže zatímco teď LOWL (Linc) dává MVFR, tak Mariazell už low IFR. Letadlo nemá žádné odmrazování, takže vlétli do námrazy, začaly namrzat listy vrtule a náběžné hrany, letadlo těžklo a ještě se negativně měnil profil křídel. Nadto byli težcí už z podstaty 4 osob na palubě, palivo + zavazadla. BKN = 013, OVC=015 / 025. Takových nehod už byly mraky a ještě bude.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Klídek soudružko, to si jen Babiš tohle dohodl s Robertem Ficem před 2 týdny v hotelu Štekl v Hluboké nad Vltavou na oslavě Zemanových narozenin. A Fico mu vyhověl, proč ne 🙂 Taky ta dohoda je mezi Ministerstvem vnitra SR a Babišem, není to soudní výrok nezávislého soudu
1 odpověď