Takže když hoří auto tak nehoří baterie. Jinak mozeček slouží?
Stane, jsem rád, že komentujete a vážím si vašeho názoru. Ovšem tady řešíme úplně něco jiného. A to, zda baterie opravdu shořely nebo ne. Já opačnou informaci nenalezl, pouze zde na Novinkách. Doporučuji příště v diskusi vynechávat aroganci a držet se faktů. Bude se vám to určitě hodit i v osobním životě!
Páteční článek ze série anti-EV článků. Udivuje mě, jaké příhody si na tomto webu ještě vymyslí. Snad je logické, že ten člověk se mohl dorázat nadřízeného a vysvětlit mu, že asi ve firmě někde udělali chybu, když mu takové auto pořídili. Ovšem pouze pokud se jedná o pravdivý příběh nebo je to vlhký sen autora?
Určitě vývoj bude směřovat k lepším bateriím , ale také bude trvat než budou dostupné - pro cca 80% motoristů . Já osobně si myslím, že by to mělo jít přirozenou cestou , tak jak se prosazovala auta na začátku 20 st. Určitě je proti občanům celé EU , aby pro el.auta byly dotace - a pro auta se spal. motorem opak ( daně - mýtné- Evro 4 - 5 -6-7------ , až to nepůjde splnit atd. Ford - Opel- L&K- Alfa Romeo a další ani ostatní automobilky také nikdo neupřednostňoval a výrobcům parních strojů " neházel klacky pod nohy " Mělo by to mít přirozený vývoj , jako ostatní vynálezy v minulých stoletích . Dovezl jsem si v r. 2005 VW golf - 80 000 km dnes má 420 000km mimo tak zv. spotř.díly nebyla třeba žádná investice a jelikož je téměř bez koroze - tak ještě dlouho sloužit bude. Má ještě odtahovku r.v. 95 LTV má najeto 850 000 km - přesně jak to Vw poze spotř. díly. Ale máte pravdu , že dnešní auta - právě proti nesmyslným opatřením na ekologii toho nejsou - nebudou schopny . je to pouze loby - jedna obří loď má produkci emisí - jako 50 mil. os. aut , tak že 15 lodí produkuje - emise - jako všechny auta světa. Opět se začlo - proti těm co se nemohou bránit - ale to by jsme mohli jít dál nadměrná klobalizace atd ---- krásný den
Ivane, díky za komentář, mohu jen souhlasit. Bohužel lobuje se a lobovat bude. Elektroauta tu mohla být už dřív, mrkněte třeba na dokument: "Who Killed the Electric Car". Už v roce 1996 se začalo experimentovat s EV vozy, viz uváděný General Motors EV1. Svět už mohl být i jinde, kdyby se v té době alespoň částečně rozhodl pro experimentální vývoj vozů na elektřinu a ne pro vodík, který po tolika letech výzkumů není ani dnes v automobilismu k praktickému užitku a jen významnou část energií spotřebovává k jeho výrobě.
Současná auta mají tak zv. tři životy cca 18 let - 20 let. budou elektro -auta na tom stejně ? a nebo se budou po cca 8 letech likvidovat ?
Rád bych odpověděl, ale to zatím asi nikdo s jistotou nemůže řici. Stejně jako to nedokážete říct u současně vyrobených vozidel, jen usuzujeme dle historické zkušenosti. Jako u současných aut to bude záležet na stejných faktorech co se týče mechanických částí, ale pokud se ptáte na baterie. Současné baterie, které mají termomanagement si troufám říct vydrží min. 10 let. Tesla dává záruku 8 let nebo 160 000 km se zachováním alespoň 70 % kapacity. Takže pokud to el. auto nebude již svým dojezdem pro vás omezující, tak jej určitě ještě pár let používat budete. Mrkněte také na LFP baterie, které se nyní dávají od posledního čvrtletí 2021 do nejlevnějších Tesel model 3, ta degradace oproti NCA bateriím je někde jinde, někdo říká, že vydržá až 2 násobek nabíjecích cyklů, někdo říká i 1milion km, takže 15-20 let? Možná ano, zatím tomu ta čísla nasvědčují.
"Expert" Pepa s prehistorickými názory a již předpojatým negativním názorem k elektromobilitě opět popsal prostředí světa ve kterém žijeme a které je všem kdo dodělal základní školu už známé. Stejným způsobem ale mohl popsat i dodávky ropy, spotřeby nafty při dovozu nákladními auty (ano, taky se tam vypaří), spotřebu elektřiny při výrobě ropy (na 1 litr paliva se spotřebuje zhruba 1,6 kWh elektřiny - v nejlevnější Tesle 3 na to ujedete až 11km). Je hezké popsat problémy toho co nehájíme a nedávat to do kontextu s tím co prosazujeme. Pardon, ale takto se expert nechová, ale Pepa bohužel žádný expert není, doporučuji příště oslovení pouze Pepa. A problém, že el. energie není v této době čistě vyrobena != problém elektroauta jako spotřebiče. Pro mě je elektromobil už nyní zajímavá alternativa, ale souhlasím, že není třeba tuto alternativu lidem nutit, za mě je to ale stále funkční alternativa.
To bylo zřejmé hned od počátku tohoto nesmyslného nápadu. Je to stejně k ničemu jako to tzv. "trasování".
Lidé, kteří se pohybují po městě a za hodinu potkají tisíce cizích neznámých lidí a asi těžko budou vyjmenovávat s kým se za posledních 5 dní setkali.
Mobil sebou také každý nenosí, nebo ho má vypnutý, aby nerušil. Nehledě na takové případy, že např. jedete autem po dálnici, předjede Vás jiné auto a nesmyslná aplikace e-rouška hlásí setkání s nakaženým, který Vás předjel (podobných případů může být mnoho). Je to prostě hloupost...
Je vidět, že jste si ani nečetl jak ta aplikace funguje a nebo to nechápete. Cituji z webu e-roušky: "Pro vyhodnocení kontaktu jako rizikového je kromě vzdálenosti (do 2 m) relevantní též délka kontaktu (alespoň 15 minut) – např. zastavení na semaforech na 1–2 minuty je tedy nevýznamné."
Váš příspěvek je kompletně zavádějící.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Když v Praze prší, je jasné, že deštník na kolech je správná volba. Žijeme v ráji motoristů!