Přemýšlejte vy,než napíšete kravinu. Baterce klesá kapacita a po 10ti letech ježdění bude co asi? Z dojezdu 500 km budu mít asi tak kolik vy součástko? Necháte si jí za draho vyměnit? Nebo někdo kdo bude mít auto po vás? Chápu,to už vás nemusí trápit, koupíte si jistě nové. Ale když mi něco odejde na spalováku,tak je ta výměna je tam prostě levnější
Prostě není. Nemáte pravdu... Baterie vydrží 1,5 milionů kilometrů vy chytrolíne, a poté má ještě 80 % kapacity... LiFePo má 7000 cyklů... Asi nevíte co to je, stejně tak jako nevíte o EV vlastně nic. Radši mlčte
Pravděpodobně to bude cenou primární energie. V EU při současných cenách se to uživateli, pokud nemá na RD vlastní fotovoltaiku, nemůže vyplatit. V německu, jedním z nejbohatších zemí v EU, jen co přestali dávat dotace a el.auta šly prodeje na 1/3. My máme " v pr... vši" ale dotace na elektroauta budeme rozdávat. Očešeme dotace do neziskových organizací (školství, výzkum, vědu a zdravotnictví) a strčíme je provozovatelům elaut a FV. To je určitě správná cesta. Nedivím se jak krajské volby dopadly, skutečně se to u nás vede ne od 10 k 5 ale možná ke dvěma.
Totální lež !!! FVE nemám a jezdím za 60-70 Kč / 100 km
Spalováky nikdy nepřestanou dávat smysl. Možná že pro lidi jako vy ano. Jak chcete nabíjet všechny auta potom třeba v Praze,Plzni atd.? Jak bude reagovat síť,když přijedou lidi z práce a všichni ve stejnou dobu začnou nabíjet auta? Bude to na příděl kdy můžu a nebo nemůžu nabíjet? Co nákladní auta,lodě,letadla? Já jsem se svým dieselem euro6 spokojenej a žádný elektro auto nechci,tak ať mi ho nikdo nenutí. Nehledě na to,kam se pak hodí dosluhující baterie,jak se vyrábí baterie? Tím ekologie netrpí? Já když budu dávat spalováku co potřebuje,tak mi vydrží mnohem déle než elektro auto. A když už mluvíme o ekologii,tak ať začnou v EP od sebe. Místo létání do Bruselu ať si tam dojedou elektro autem. Mimochodem,myslíte si,že kdyby na Teslu a jiné nebyly dotace,že by měly takové prodeje? Já myslím,že ne.
Spalovák NIKDY nevydrží déle než EV, už jen tím počtem součástek... Přemýšlejte trochu proboha a zapojte mozek 🤷🏻♂️
Už se těším až za 10 let budou kolosy jako je Volkswagen krachovat. Netěší mě ten krach samotný, nemůžu se ovšem dočkat toho hysterického pláče, který spustí odbory......😂😂😂 Začnou protestovat, že žádný krach nedovolí, protože by lidé přišli o práci 😂😂😂 A pak se všichni ti krajní levičáci probudí ze svého neomarxistického wet dreamu a padnou hubou přímo do reality. Jak říkám, už se nemůžu dočkat.
Bude to mnohem dřív...
Tomáši vy tady lžete. Kromě Číny všude na světě klesají prodeje EV, a to velice významně.
V roce 2024 dochází k poklesu prodeje elektromobilů na několika klíčových trzích, zejména v Evropě. Tento trend je ovlivněn několika faktory, včetně změn v dotacích a státních pobídkách. Například v Německu došlo po zrušení státních dotací ke konci roku 2023 k propadu prodeje elektromobilů o více než 16 %, což znamená pokles podílu na celkovém trhu z 15,8 % na 12,5 %. Podobný vývoj lze vidět i ve Švédsku a Švýcarsku, kde byl zaznamenán pokles o 15 až 19 %.
Hlavními důvody jsou mimo jiné vysoké ceny elektromobilů, nízká zůstatková hodnota a klesající atraktivita bez státních pobídek. Německo, Švédsko i další země omezily či ukončily dotace na nákup elektromobilů, což vedlo ke snížení poptávky, protože se nákup elektrických vozidel stal méně ekonomicky výhodným. Výrobci, jako například Volkswagen a Tesla, byli nuceni reagovat omezením produkce a přehodnocením svých strategií.
Tento pokles přináší velké výzvy pro automobilky, které investovaly značné částky do rozvoje elektromobility, a zároveň komplikuje plány na splnění emisních cílů v rámci Evropské unie.
Čísla nelžou...
Tomáši vy tady lžete. Kromě Číny všude na světě klesají prodeje EV, a to velice významně.
V roce 2024 dochází k poklesu prodeje elektromobilů na několika klíčových trzích, zejména v Evropě. Tento trend je ovlivněn několika faktory, včetně změn v dotacích a státních pobídkách. Například v Německu došlo po zrušení státních dotací ke konci roku 2023 k propadu prodeje elektromobilů o více než 16 %, což znamená pokles podílu na celkovém trhu z 15,8 % na 12,5 %. Podobný vývoj lze vidět i ve Švédsku a Švýcarsku, kde byl zaznamenán pokles o 15 až 19 %.
Hlavními důvody jsou mimo jiné vysoké ceny elektromobilů, nízká zůstatková hodnota a klesající atraktivita bez státních pobídek. Německo, Švédsko i další země omezily či ukončily dotace na nákup elektromobilů, což vedlo ke snížení poptávky, protože se nákup elektrických vozidel stal méně ekonomicky výhodným. Výrobci, jako například Volkswagen a Tesla, byli nuceni reagovat omezením produkce a přehodnocením svých strategií.
Tento pokles přináší velké výzvy pro automobilky, které investovaly značné částky do rozvoje elektromobility, a zároveň komplikuje plány na splnění emisních cílů v rámci Evropské unie.
Pokud vím, stále se ve světě prodá více vozidel s klasickým motorem než elektrickým. Navíc se ukazuje, že bez restirkcí a dotací elektromobily chce jen velmi úzká skupina lidí. Navíc, největší podíl na emisích CO2 v dopravě má doprava letecká a lodní. Nikoliv automobily. Jenže to se ekomaniakům nehodí do propagandy. Ve finále to totiž nejsou ekologové, ale jen převlečení komunisté.
Jak má prosím v Praze vliv na emise lodní nebo letecká doprava?
Pořád jen pár procent. Sorry koncept EV je dinosaurus odsouzen k záhubě. Trh určuje trendy. V Číně to je jen trend tím spíš, že je nabíjejí z uhlí...přijměte fakt že Ev nemají na volném trhu šanci proto spalovaku. Tak to je. Evecko je dobré do města na malé jízdy ale to je asi vše. Jenže proč mít dvě když spalovak zvládne oboje. V Německu se bez dotací neprodává skoro nic....
Je to přesně naopak a vím že čas mi dá za pravdu... Spalovací motor to má sečtené
Energie je ten nejmenší problém. Větší bude dobíjecí infrastruktura. Ten největší problém je myšlení lidí. Dokud nepochopí, že vládne ten kdo ovládá nejmodernější technologie, tak se u nás nic nezmění. A ty nové technologie, které budou novým hnacím růstem nových ekonomik bude elektromobil. Ne výběhový, komplikovaný a zastaralý spalovák. Existuje krásné přísloví: Kdo chvíli stál, stoji opodál. Evropa už stojí pěkně dlouho a je možné, že to už nedohoní. V Číně dal stát všem občanům jasně najevo, že bateriový elektromobil je jediná možná budoucnost. Pochopili to lidé a pochopily to dravé nové firmy. A o tom to je! A takhle Čína dává všem najevo, že chce být nezávislá. Nezávislá na ropných kartelech a nezávislá na surovinových zdrojích. Proto je dnes v Číně největší růst BEV, OZE a jádra. To jsou technologie, které budou dominovat ve velice krátkém čase.
Řekl bych že to že to Evropa nedohoní není možné, ale spíš jisté....
to urcite ne ale trh se meni... nikdo uz nechce auto vlastnit a starat se o nej... mladi nemaji na byt, vse maji na predplatne nebo pronajem... neni kdo by kupoval auta
Klidně se vsadím že to tak bude... Potáhne to Asie a USA, zaprděná Evropa nikoho nezajímá..
V momentě kdy to bude stát stejně jako spalovací auto tak budou všichni kupovat už jen EV
Lidé nechtějí slyšet pravdu, ale lži. Nás nebrzdí green deal nás brzdí , že nám ten přechod tak dlouho trvá. Pořád jen drahé energie, ale když se mají stavět solární parky nebo větrníky je potřeba x let na změnu územních plánů a x referend. Tohle mají v USA, Číně, Indii dávno zmáklé. Číná stejně jako USA vsází na obnovitelné zdroje, elektromobilitu. Zatímco Evropa přemýšlela jestli euro 5, 6, nebo 7 tyto velmoci dávno podchytávali trh, aby se levně dostali k potřebným zdrojům. Za 50 let už po spalováku neštěkne ani pes. Otázka je jestli budeme jezdit v Evropské produkci nebo Čínské.
Přesně... V roce 2030 budou víc než 50% celosvětových prodejů EV auta 👍
Automobilky chtějí prodávat hlavně dražší sofistikované modely s vyšší cenovkou. Problém je v tom, že většina zákazníků by chtěla pravý opak. Co nejjednodušší a nejlevnější auto. Kolik vašich známých řekne "hlavně chci auto s asistentem jízdy v pruhu, kamerou namísto zpětných zrcátek a rozhodně tam chci ovládání multimédií hlasem a tři dotykové displeje"? Já bych měl raději auto, které bude jezdit s minimální údržbou a nízkými provozními náklady dvacet let. A upřímně, kolik dotykových obrazovek bude po deseti letech ještě funkčních?
Minimální údržba a nízké náklady? Pak je EV přesně pro Vás 👍
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Máte stará data, já hovořím o letošním roce, nikoliv o letech předešlých. A máte pravdu, čísla nelžou. Prodeje EV prudce klesají, jakmile se přestala dotovat, nikdo je nechce.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A on je letošní rok už o konce? Aha?